Dit vind ik maar eng!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Dit vind ik maar eng!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 22:32

Toen ik negen jaar oud was ben ik begonnen met paardrijden in een manege in Oostende, Belgie. De manege zag er eigenlijk niet uit en de paarden waren in mijn doen verwaarloost. Maar, ik was een kind, wist niet beter en vind het heerlijk als ik kon paardrijden. Ik heb daar toen ook een aantal jaren gereden. Ik had een verzorgerspaard en betaald het stro en hooi zodat zijn stal iedere week kon gedaan worden.
Nu sprak ik een tijdje geleden met een vriendin die ik ook al jaren niet meer gezien heb. Wij hebben een tijdje op dezelfde manege gereden. Toen ik haar vroeg hoe het nog ging in die manege, ze vertelde me dat de man die pensioneigenaar was, vier jaar geleden gestorven was. Niemand wou het overnemen en zodoende werden de paarden verkocht. Nu heb ik al maanden dezelfde droom over die manege. Meestal ga ik erheen en is het gewoon stil en doodeng. Soms zie ik mensen die rijden en een nieuwe bak gemaakt hebben. Ik zie mezelf rondlopen, soms alleen, soms rond andere mensen met paarden. Het is op zich helemaal geen leuke droom maar meer eng. Ik word er doodzenuwachtig van en voel me meestal de gehele dag beroerd. Ik vind dit zo doodeng! Iemand anders die dit al eens heeft meegemaakt?

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!


juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:58

nee, dat ken ik niet, misschien zou je er nog eens kunnen gaan kijken hoe het er nu uit ziet?? dat helpt je misschien van die enge droom af.

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:59

ow sorry, ik zie dat je in USA woont, dan wordt het misschien een beetje lastig......

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 23:55

ik heb (nu ik bijna 26 ben) nog steeds(al jaren)dromen over mijn basisschooltijd,over bepaalde kinderen uit de klas en het zijn steeds dezelfde kinderen,en er gebeuren altijd nare dngen.ik word dus altijd heel gestresst wakker.ik heb ook een tijd lang herhalende dromen gehad,die steeds hetzelfde waren maar elke keer was het eind net iets anders.
tja ik droom uberhaupt ontzettend veel en levendig,en ik kan ook na wakker te zijn geweest terug gaan naar die droom waarin ik was en weer verder dromen
ik kan ook in mijn slaap de droom sturen,als ik het een bepaalde kant op wil,dit doe ik echter niet altijd,alleen als ik het einde frusterend vind dan gaat het automatisch dat ik ga sturen.
ik heb per nacht wel 6 tot 10 verschillende dromen.soms weet ik ze allemaal nog,soms alleen flarden,en soms wil ik ze niet weten.
en ik weet van 10 jaar geleden nog bepaalde dromen me te herrinneren.
dus of ik nu wil of niet,dat gebeurt allemaal snachts....ik word dan ook vaak heel moe wakker

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 07:00

Dat heb ik dus ook dat ik de gehele dag moe ben. Het lijkt wel alsof ik een hele nacht niet geslapen heb. Irriterend hoor. Als iemand een website vind van dromen laat me dat dan aub eens weten okee!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:20

Kijk anders eens op internet of je iets kunt vinden over die manege. Misschien ben je dan gerustgesteld (door foto's bijvoorbeeld) en kun je weer fatsoenlijk slapen.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 17:47

vanacht had ik weer zo'n nare droom,die ook vaak terug komt:
ik droomde dat tink in pension stond bij een boer(die ik ook uit mijn jeugd ken)en alles daar zo is vrij slordig en paard-gevaarlijk.tinkie had ergens achteraf een aftands stalletje waar ze zich aan de zijwanden kon verwonden doordat er pallets in stonden en gaas enz.tink had een veulentje.een heeeeel klein ding,net zo klein als een kitten.
ik maakte me giga zorgen en probeerde de stal te veranderen dat ie wat paard-vriendelijker werd.
toen werd ik wakker,en dacht:oooo gelukkig sta ik op een veilige en goede stal....zucht..
maar deze droom heb ik vaker,alleen is de stal of het weiland altijd net iets anders,en deze keer was er dus ook een veulen bij.
maar die boer ken ik dus van vroeger en steeds weer heb ik dromen over zijn boerderij.ik heb bij hem een paard verzorgt toen ik 16 was.toen ik 17 werd is hij overleden.de boerderij is verkocht aan de gemeente.ik weet dus wat ermee gebeurt is.
deze droom heeft bij mij te maken dat ik angst heb over de verzorging van tink.ik kan er namelijk niet goed tegen op vakantie te gaan en dr achter te laten.en volgende week zou ik dus 5 dagen weggaan.
dus die angst speelt snachts een rol
ookal word tink super verzorgt en is onze stal super goed.
toch heb ik vaak dit soort dromen over haar.ben bang dat er wat met haar gebeurt blijkbaar

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 19:54

ik heb ook erg last van 'vermoeiende' dromen, eht lijkt alsof ik 's nachts neti slaap, maa gewoon ook in de weer ben. Ook als ik overdag ga slapen, krijg ik enge dromen. Ik word helemaal gestresst wakker, soms huil ik, wanneer ik wakker word, en soms word ik zelfs gillend wakker...

En dan word je raar aangekeken hoor, als je in de bus op weg naar werkweek zit, en je word huilen, en gillend wakker. Niemand begreep wat er was: ik was in de bus in slaap gedommeld, en was gaan dromen dat ik met Pickachu in de duinen reed. Mijn vader fietste voor mij, en pickachu ging aan de ren. Ik kreeg een auto-ongeluk, waarbij mijn vader ook aangereden werd, en opslag stierf. Ik droom vaak over mensen die sterven, en daarvan ben ik dan soms overdag nog van onder de indruk. Dus dat ik overdag zwaar afwezig ben, en steeds panish reageer als er iets drijgt te gebeuren... Scheve mond heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 20:02

Ik had dat oook, het is toch een verwerking van je leven, van wat je meemaakt. Het is best eng soms, zeker als de droom terugkeert. Maar ik denk: hoe meer je er mee bezig houdt hoe meer het terugkomt...

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 23:21

Dromen zijn verschrikkelijk nodig...
Ik onthou niet alle dromen, maar sommige wel, meestal heb ik wel prettige dromen, wel erg vage dromen maar achteraf kan ik er alleen maar om lachen... ze slaan werkelijk nergens op terweil je als je in je droom bent alles zo logisch lijkt..

Ik heb een boek over dromen omdat ik toch wel nieuwsgierig hiernaar werd. Je hebt zoveel verschillende soorten dromen, en idd bij sommige mensen komen bepaalde dromen hun hele leven terug. Je meot het zelf maar lezen, het is echt interessant. Ik heb even de titel en auteur niet bij de hand maar als je wil zet ik die hier morgen neer..

Jullie zeggen dat je erg moe bent na een nacht dromen. Maar als je niet droomt waren jullie allang gillend gek geworden. Je hebt het echt allemaal nodig...

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 23:24

een poos terug heb ik een zelfde soort toppic geplaats... soms is het gewoon niet te achterhalen waar je dromen vandaan komen... wel is het vervelend om de hele dag in zo'n sfeer van een droom rond te lopen. Misschien is het toch goed om eens een beetje te gaan graven... ik geloof dat je niet zomaar dingen droomt het is wel een verwerking van iets... misschien helpt het alleen al om gewoon eens herinneringen op te halen foto's te kijken of iets dergelijks...

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 01:23


Geniet nu, het is later dan je denkt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Martine__, BETUWE, Bloemetje75, chocky84, Flux, fotolijstje, germie, goesju, Kimmie25501, LesleyAnne, ManonGrr, mvdende, MyrtheJ, Pauline2cv, Roosch, Sintara, Touchem, xoranlover, xSalina, xxxmh, YandexBot en 139 bezoekers