Oefeningetjes doordat je soepeler word?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Oefeningetjes doordat je soepeler word?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-03 14:31

Misschien is dat een vraag voor de mensen die turnen hier maar ik weet het niet zeker.
Ik ben hartstikke stijf en daar mag wel eens verandering in komen. Maar wat zijn nu goede oefeningen?
Ben vooral stijf in mijn benen....kan wel een brug maken (iemand heeft daar een foto van op bokt staan van dr eigen).
Maar split wil ik ook leren....maar dat gaat natuurlijk niet in een keer. Als je bijv. gewoon op de grond zit, benen recht voor je uit en je moet dan met je handen je tenen aanraken....kom ik nog niet eens bij mijn voet uit *LOL*
Dus wie wil mij helpen? Door wat tips te geven.


Liefs Sun

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 16:11

als je hebt gelopen (nooit zonder opwarming), gaat alles een stuk vlotter. iedere dag oefenen. je ene been op een verhoog leggen, inademen, en terwijl je zacht uitademt, ga je zo ver mogelijk. niet teveel veren. dat geldt voor alle oefeningen. rustig terugkomen. iedere dag een stukje verder. dat moet wel lukken hoor. en idd, niet in een dag Lachen niets overdoen!!! met een verekking zit je maaaaanden, heb ik ook gehad, een half jaar niet kunnen turnen door een liesverreking.
veel succes!

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 22:19

je moet eens vragen aan je zus,broer dat ze wanneer je in sprijdstand zit zachtjes je rug naar beneden duwt. als je er pijn van krijgt moet je stoppen. en iets terug gan naar het punt waar je net geen pijn hebt. zo elke dag 3 keer ofzo Verward

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 13:24

10 seconden volhouden net voooor het punt dat je pijn krijgt. en goed ontspannen Lachen

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 21:19

ik heb ook een tijd elke dag oefeningen gedaan ik kon bijna de spegaat(of hoe je dat ook schrijft)maar heb het toen ff niet meer gedaan, waren op vakantie)en daarna ben ik ermee gekapt, nu ben ik weer stijf...maar ik deed ook oefening als: op de grond zitten benen uiteen en dan neus op de knie proberen, dan wordt je daar ook wat leninger.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 13:39

Ik mag blij zijn als ik al recht kan zitten dan *LOL*
Bedankt voor de tips...kga ze zeker proberen

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:42

hihi ik ben ook al bezig met lenigheidsoefeningen, want ik ben zo stijf als een plank Bloos
als ik rechtop sta en dan vooroverbuig met m'n vingers richting grond (benen recht houden), dan kon ik halverweg m'n schenen met m'n vingers Bloos. volgens mij hoor je tot op de grond te kunnen komen Verward Haha!
ik doe nu gewoon een paar keer per dag naar beneden buigen, zo ver mogelijk, eventjes zo houden en dan weer rechtop.
maar straks ga ik trimmen ( vandaag weer voor het eerst dit jaar, ik ga voor de 4 km ). en wie weet gaat het daarna wel wat soepeler

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 21:50

SharirBobby schreef:
hihi ik ben ook al bezig met lenigheidsoefeningen, want ik ben zo stijf als een plank Bloos
als ik rechtop sta en dan vooroverbuig met m'n vingers richting grond (benen recht houden), dan kon ik halverweg m'n schenen met m'n vingers Bloos. volgens mij hoor je tot op de grond te kunnen komen Verward Haha!
ik doe nu gewoon een paar keer per dag naar beneden buigen, zo ver mogelijk, eventjes zo houden en dan weer rechtop.
maar straks ga ik trimmen ( vandaag weer voor het eerst dit jaar, ik ga voor de 4 km ). en wie weet gaat het daarna wel wat soepeler


Haha dat heb ik nu ook *LOL* ik kom ook niet verder als dat..
En zover trimmen? Haal de 5 min. maar amper *LOL*
Dit is gewoon te erg voor woorden....zo'n slechte conditie en zo stijf als iets en dat voor een 15 jarige Scheve mond

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 10:24

vroeger was ik best wel lenig.. maar nu.. Lips are sealed
in mn rug ben ik nog steeds wel lenig maar in mn benen helemaal niet meer. vroeger kon ik als ik op de grond ging zitten met mn benen vooruit heel ver met mn neus naar mn knieen toe, nu kan ik nog wel mn tenen vastpakken maar ik merk wel dat ik veel stijver ben.

een half jaar geleden kon ik mn tenen nog maar net aanraken, toen ging ik op dansen en in 2 weken kon ik mn voeten alweer gewoon vastpakken dus dat gaat heel snel hoor, als je het elke dag even doet!

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 10:59

Inderdaad leniger worden gaat niet zo maar 1 2 3.
Je kunt het beste iedere dag de split oefenen, en dan zo ver gaan zitten dat het geen pijn doet en dan ongeveer 7 tellen zo blijven zitten. als je dit iedere dag 2 keer doet zul je al snel resultaat zien Lachen

en hier heb je nog een goede site met allemaal rek en strek oefeningen.
http://www.turnpagina.host.sk/

voor foto's zie mijn profiel Tong uitsteken