Oefeningetjes doordat je soepeler word?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Oefeningetjes doordat je soepeler word?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-03 14:31

Misschien is dat een vraag voor de mensen die turnen hier maar ik weet het niet zeker.
Ik ben hartstikke stijf en daar mag wel eens verandering in komen. Maar wat zijn nu goede oefeningen?
Ben vooral stijf in mijn benen....kan wel een brug maken (iemand heeft daar een foto van op bokt staan van dr eigen).
Maar split wil ik ook leren....maar dat gaat natuurlijk niet in een keer. Als je bijv. gewoon op de grond zit, benen recht voor je uit en je moet dan met je handen je tenen aanraken....kom ik nog niet eens bij mijn voet uit *LOL*
Dus wie wil mij helpen? Door wat tips te geven.


Liefs Sun

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 16:11

als je hebt gelopen (nooit zonder opwarming), gaat alles een stuk vlotter. iedere dag oefenen. je ene been op een verhoog leggen, inademen, en terwijl je zacht uitademt, ga je zo ver mogelijk. niet teveel veren. dat geldt voor alle oefeningen. rustig terugkomen. iedere dag een stukje verder. dat moet wel lukken hoor. en idd, niet in een dag Lachen niets overdoen!!! met een verekking zit je maaaaanden, heb ik ook gehad, een half jaar niet kunnen turnen door een liesverreking.
veel succes!

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 22:19

je moet eens vragen aan je zus,broer dat ze wanneer je in sprijdstand zit zachtjes je rug naar beneden duwt. als je er pijn van krijgt moet je stoppen. en iets terug gan naar het punt waar je net geen pijn hebt. zo elke dag 3 keer ofzo Verward

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere