Kleine nieuwtjes adoptie uit China!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-01 08:15

Tijd van nu tot waarschijnlijk aankomst kindje: anderhalf tot twee jaar.
Morgen heeft Peter vrij genomen zodat we naar de Raad v.d. Kinderbescherming kunnen voor het éénnalaatste gesprek, over opvoeding en discriminatie, waar het kindje mee te maken krijgt.
Volgende week donderdag is het laatste gesprek, waarbij het verslag over ons wordt besproken.
Dit verslag wordt later ook in Engels en Chinees vertaald, en naar de rechter in dat land gestuurd, en het kindertehuis, dusseh...
Peter is druk met foto's maken AAH!! Van de 'gezinssituatie thuis' moeten we een paar foto's maken, waardoor men in China een idee krijgt van hoe wij ongeveer leven. Niet dat het het belangrijkste is, maar het gaat om dat het kind in een gezellig lief gezin komt, dat een beetje warmte uitstraalt enzo... ik zet de kachel wel hoog tegen die tijd *LOL* .
Blijkt trouwens dat we de foto's van de ontzettend lieve poezen weg kunnen laten, we hoorden van anderen dat in China soms anders over huisdieren wordt gedacht. De mensen daar denken natuurlijk meteen aan katteharen, een vieze kattebak Verward
En verder pasfoto's maken van onszelf, vier stuks.
Die komen ook in onze profiles Haha! .
Peter is duidelijk heel erg bezig met onder andere zorgen voor een internationaal uittreksel van het geboorteregister van ons allebei, een internationaal uittreksel van het huwelijksregister.
Ikzelf moet het allemaal nog zien. Zolang ik die beginseltoestemming (toestemming om te gaan adopteren) niet in handen heb, weet ik nog niet zeker of het doorgaat en wanneer.
Ook al zei die vrouw van de Kinderbescherming dat ze een positief advies uitbrengt, en dat het dan zeker is dat we toestemming krijgen, toch...
Die twijfel zit er nog.
Ook al komt dit kleine zwarte meisje, een wurmpje met wat zwart spriethaar op haar hoofd...
Kan ik haar geven
wat ik haar heb beloofd?

Liefs van een sentimentele aanstaande moeder.


ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 08:52

lieve dorine. ik vind het heel erg fijn voor jullie dat het al zover is gevorderd. ik leef met je mee en ik weet zeker dat dit kindje in goede handen is bij jullie. twijfel niet aan jezelf meid, je kunt het en dat weet je zelf ook wel. ik hoop voor jullie dat jullie geduld word beloont met een prachtig lief kindje waar je veel van zult gaan houden. xxx lonneke

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 09:36

Lieve Dorine,

Hou vol al zal er misschien nog tegenslag of vertraging optreden. Ik vind het geweldig dat je een kindje wilt adopteren. Het komt vast helemaal goed. Heel veel succes en hou je ons op de hoogte?

Voorzitster AFM

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 10:04

Volhouden hoor, het gaat helemaal lukken!!!!

Hihi...wbt die katten: die Chinezen denken echt niet aan haren en een kattenbak. Die denken dat je niet goed wijs bent, dat je je eten door de kamer hebt lopen en dat je je eten aanhaalt!!!!! Haha! Chinezen ETEN katten joh!

Groetjes Suzanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 10:05

Citaat:
Op 2001-08-01 08:15, schreef Dorine:
Kan ik haar geven
wat ik haar heb beloofd?


Dorine, iemand met zoveel warmte en liefde in z'n hart als jij, hoeft niet te twijfelen. Ga door, be strong. Over een tijdje post jij hier foto's van je kleine puk, zeker weten.

Liefs, Sonja

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 10:09

Ik ben het helemaal met Sonja eens. Heel veel succes en hou ons op de hoogte!!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 10:28

In feite ben je gewoon zwanger. Oke, je mist dan misschien de dikke buik en de bijbehorende hormonen, maar verder is het dus precies hetzelfde!
Iedere aanstaande moeder heeft twijfels. En als je eenmaal moeder bent, heb je nog meer twijfels. Als je je kindje verwacht twijfel je of je wel een goede moeder zult zijn en als je moeder bent weet je bij tijd en wijlen ZEKER dat je geen goede moeder bent!!!! Je had je voorgenomen zo'n gezellige, lieve, leuke moeder te worden en als je dan uit je vel springt, omdat ze het zoveelste die dag uithalen, dan denk je weleens aan je droombeeldmoedertje terug... Clown WAAR is die moeder nou? Ik ben ontaard, ik ben een kreng, later krijgen ze psychische problemen, of ze worden seriemoordenaar en dan komt het door hun slechte jeugd en vreselijke moeder!!!! Clown
Onthoud dat iedereen zijn fouten maakt, niemand is 100% perfect als ouder, ook al wil je nog zo graag. Later zal altijd blijken dat je kinderen je het een en ander kwalijk nemen (huh...die van mij zijn pas 5 en ze nemen me iedere dag wel iets kwalijk Haha! ..." ik ga een andere mama zoeken, want van jou krijg ik NOOIT snoep en ook NOOIT kadootjes..."), maar dat je ook een hele hoop goeds hebt bijgedragen. Je doet het met de beste intenties en je wilt het zo mooi mogelijk voor ze maken. Vertrouw erop dat dat gewoon lukt. Liefde doet een hoop en dat heb je genoeg te geven...
Wijsheden van mijn mamsje, in de donkere periode na mijn bevalling: o,o,o wat heb ik toen getwijfeld.
Toch hoor ik altijd dat mijn jongetjes zich altijd zo netjes gedragen, zo rustig ( Verward Verward Verward Verward ) en lief en makkelijk zijn....en zo beleefd ( Verward Verward Verward Verward )
Bij anderen gelukkig dus wel, thuis zijn ze druk, ondeugend, brutaal, kieskeurig, maar ook vreselijk lief, mooi, en geweldig en humoristisch...je lacht je dood met zo'n kleine!!!!!
Geniet nou maar van je 'zwangerschap' en het komt helemaal goed!
Mijn tante heeft 18 jaar geleden twee dochters geadopteerd (nu 16 en 18) en zei zegt altijd:" Ik heb ze niet in mijn buik gedragen, maar een jarenlange zwangerschap midden in mijn hart..."

Groetjes Suzanne

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 10:29

Ik sluit me idd aan bij Sonja. YOU GO GIRL DO NOT GIVE UP.

Heel bokt staat achter je wat wil je nog meer *LOL* .

Ene we allemaal Kwijl bij de foto´s die gaan komen. Lovers

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 10:45

Ik sluit me geheel bij Suzanne aan....
Al moet ik zeggen dat zodra mijn jongens van elkaar gescheiden zijn ze absolute engeltjes zijn ook thuis.
Samen is het net onweer!!!
Mijn tante heeft ook uit China een meisje geadopteerd dus alles waar jij nu doorgaat klinkt allemaal erg herkenbaar.
Zij zijn erg blij met hun Babette Haha! die nu volgens mij alweer 6 jaar word, ze hebben 3 jaar over de adoptie gedaan en zij was 1,5 toen ze haar kregen.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 10:53

He dorine, wat leuk dat er eindelijk schot in de zaak komt! weten jullie dan nu al welk kind je zult krijgen en dat het een meisje is? Is jullie kind dan al geboren? Maak je niet te veel zorgen over fouten maken want dat doe je toch. Dat doet elke ouder.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 11:29

Citaat:
Blijkt trouwens dat we de foto's van de ontzettend lieve poezen weg kunnen laten, we hoorden van anderen dat in China soms anders over huisdieren wordt gedacht. De mensen daar denken natuurlijk meteen aan katteharen, een vieze kattebak Verward
En verder pasfoto's maken van onszelf, vier stuks.
Die komen ook in onze profiles Haha! .
Peter is duidelijk heel erg bezig met onder andere zorgen voor een internationaal uittreksel van het geboorteregister van ons allebei, een internationaal uittreksel van het huwelijksregister.
Ikzelf moet het allemaal nog zien. Zolang ik die beginseltoestemming (toestemming om te gaan adopteren) niet in handen heb, weet ik nog niet zeker of het doorgaat en wanneer.
Ook al zei die vrouw van de Kinderbescherming dat ze een positief advies uitbrengt, en dat het dan zeker is dat we toestemming krijgen, toch...
Die twijfel zit er nog.
Ook al komt dit kleine zwarte meisje, een wurmpje met wat zwart spriethaar op haar hoofd...
Kan ik haar geven
wat ik haar heb beloofd?

Liefs van een sentimentele aanstaande moeder.



lieve dorine ten eerste heb jij zoveel warmte voor wel 10 kleine chineesjes Haha!
ten tweede komt het echt wel goed allemaal
Lovers
ten derde:ehhh chinezen eten katten dus vandaar dat ze niet op de foto mogen.
Lips are sealed
en ten vierde:wauwie,dat jullie al zo'n eind zijn gekomen betekent vast dat je er ook daadwerkelijk komt!ik heb er alle vertrouwen in en hoop dat strakkies eindelijk dat kleine meisje bij jullie rondhuppelt want ergens anders zou ze het niet beter kunnen treffen!

soms is het beter om te zwijgen

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-01 12:01

Lieve allemaal!
Bedankt voor jullie reacties bloos, voel me al wat zekerder Pling .
Voor Desiree: nee het is nog niet bekend welk kindje we krijgen, is nu waarschijnlijk ook nog niet eens geboren. Maar we willen adopteren uit China, en daar komen bijna alleen maar meisjes vandaan, tenzij je een gehandicapt kindje wilt, dat kan nog wel eens een jongetje zijn.
Ik wilde geen gehandicapt kindje, heb zelf al een handicap, dus vandaar dat het 99% zeker een meisje wordt.
Dat katten gegeten worden daar: dat wist ik al. Maar dat die mensen ook over andere huisdieren toch iets anders denken dan wij, meer vuil in huis Haha! , daar had ik gewoon even niet aan gedacht.
Ach ja we zien het allemaal wel!
Heel erg bedankt voor jullie en ik geef Peter vanavond een speciaal Bokt-kusje. Dat heeft hij verdiend omdat ik zo vaak van hem mag bokken hihi...
Van wie mag hij nog meer zo'n speciaal bokt-kusje?
Typ een Lovers en ik geef het door!
*LOL* Dorine.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 12:06

Lovers voor peet

soms is het beter om te zwijgen

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 12:17

van mij mag ie ook welhoor Lovers
het komt allemaal goed dorine!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 13:59

Het gaat helemaal lukken. Je moet positief blijven, dan gaat het allemaal zeker wel lukken!
Als je t uitstraalt nemen mensen dat over, en zo behandelen ze je dan ook... Niet onzeker worden!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 14:12

s
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 14:59

Een Lovers voor Peetje en voor jezelf ook natuurlijk.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 16:25

Lovers 1 voor peet...... Lovers en 1 voor jou....en natuurlijk Lovers nog een voor jullie meiske wat hopenlijk snel komen gaat
xxx lonneke

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 17:17

Dorine, ik vind het heel fijn voor je dat er nu wat 'schot in de zaak' komt. Het lijkt me toch een tijd van veel twijfels maar jouw geluk in de vorm van een lief bruin kindje met glimoogjes komt zeker. Hou vol!

Liefs Marije

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 19:35

Lieve Dorine,

Ik vind het zo leuk voor jullie!!!

Jullie worden vast 2 top ouders!!!! Daar twijfel ik niet aan. Hou ons op de hoogte he!!!

xxx Roos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 20:16

Lieve Dorine,

wat geweldig voor jullie dat jullie nu al in zo'n ver stadium gekomen zijn, ik sluit me verder bij Suzanne aan, (hoewel ik geen persoonlijke ervaring met het krijgen van kinderen -via welke weg dan ook- heb Haha! ) Jij hebt jullie kindje zo ontzettend veel wijsheid en liefde te bieden!! Party!! Zet hem op met z'n tweeën en straks drieën!
En een Lovers voor jullie allebei!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-01 21:39

Voor jullie allemaal een Lovers van een vermoeide en lieve Peter terug.
Ligt nu voor pampers op de bank naar een film te kijken Gaaaap

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 21:43

Ik hoop voor jullie dat het allemaal gaat lukken, maar eigenlijk twijfel ik daar niet eens aan!!
Zoveel warmte als jij uitstraalt...als ze dat niet zien dan hebben ze zeker weten een bord voor hun kop! Party!!

En een Lovers voor jullie allebei!
Heel veel succes!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)