Wat te doen bij oorontsteking ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Wat te doen bij oorontsteking ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 16:02

Collega van mij heeft oorontsteking Ach gut . Weet iemand wat hieraan te doen is?

Ik weet dat je het beste een druppel olie in je oor kan laten lopen en dan een watje erin moet doen, maar zijn er meer snufjes om oorontsteking sneller te laten genezen ??


binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 18:01

Ik heb altijd plantago in huis,daarvan moet je twee druppeltjes op een watje doen en dan verzacht het de pijn.En belangrijker het helpt!

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

Johan
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 00:41

Even naar de huisarts lijkt me het verstandigste!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 08:38

Plantago helpt bij beginnende oorontsteking. Ik had het laatst erg heftig en toen zij de dokter dat het goed was dat ik gekomen was omdat het neigde naar middenoorontsteking (kan je slechthorend van worden). Ik kreeg toen een penicillinekuur, niet leuk maar wel doeltreffend.

Sterkte voor je collega.

:evaw:

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 10:13

Een ui erop doen. Ui hakken, in een zakdoek knopen en met een muts vastklemmen tegen je oor. Zo'n oma-huismiddeltje wat bij mij altijd gewerkt heeft Lachen Je gaat er alleen wel van stinken *yegh*

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-03 10:40

Die van die ui is grappig !

Ik zal het haar doorgeven, bedankt allemaal !

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 10:50

Niet zelf gaan dokteren, gewoon even langs de huisarts, die is daar voor. Bel anders eerst even naar het telefonisch spreekuur of de assistente.

Nulla tenaci invia est via

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 11:10

Nee, mij is ook altijd verteld dat je beter niet dingen in je oor kan gaan gooien, bij een (opkomende) oorontsteking. Dit kan het alleen erger maken.
Mijn dochter is een 'orenklant' en heeft zo eens in de 4 maanden een oorontsteking. Ze heeft hiervoor al behoorlijk vaak een antibiotica gehad. Even naar de dokter dus, lijkt me.

זכור

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 12:40

He dat van die ui herken ik!Ook ik heb dat wel eens gedaan toen mijn kids klein waren,en ja toen hielp het ook.Al was het wel een heel gedoe zo'n ui er op zijn plaats te laten zitten,weet dat ik toen in de weer geweest ben met pleisters enz

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 12:52

Eventjes naar de huisarts, die heeft er goede druppels voor!
Heb zelf ook vaak een oorontsteking gehad. Moet je mee oppassen hoor. Het kan zijn dat je een gaatje in je trommelvlies hebt...

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 23:20

Als het echt richting ontsteking gaat die langer dan drie (dacht ik?) dagen duurt -> huisarts. Maar bij mij zei de huisarts de keren dat ik ervoor langskwam dat ik het beste af kon wachten om te kijken of het vanzelf opknapte. Daar zit je dan met je suishoofd van de oorpijn....
Nog even te verduidelijking: die ui moet dus niet IN je oor, maar erop. En bij mij zattie vast met een muts (heerlijk met 30 graden buiten Boos!) of een sjaal.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: wemkelover, YandexBot en 190 bezoekers