Harry Potter

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Harry Potter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 15:31

Hey, weet iemand wanneer de Nl versie van Harry Potter deel 5 uitkomt, ik ben namelijk een grote fan van die boeken, echt helemaal verslaafd. Morgen komt toch de Engelse versie uit.
Ik hoorde trouwens ook dat dit het laatste boek van Harry Pooter wordt en dat hij echt super dik is! Ik hoop dus dat het echt niet het laatste boek is, de school duurt 7 jaar dus ik wil 7 boeken!! Wel beter dat hij zo dik is, iets van 700 blz ofzo!

En 1 van de hoofdpersonen gaat dood!

Wie denken jullie?
Ik wil helemaal niemand dood! Als je het weet wie er dood gaat niet zeggen, alleen zeggen wat je denkt! Haha!

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 15:38

Volgens mij is dit niet het laatste boek hoor. Ik ben geen absoluut geen fan van Harry Potter, maar volgens mij had ze het laatste boek al af voordat ze aan dit boek begon. Had ik eens gezien/gehoord op tv.

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 15:40

Ik hoop het maar. Ik ben gewoon helemaal gek ervan, haha.
Tis best stom eigenlijk, want toen een vriendin van mij Harry Potter had gelezen, vertelde ze daarover een keer op de fiets, op weg naar de manege, dan loopt ze altijd maar te kakelen, en toen dus over Harry Potter, en ik had echt zoiets van, ok, hoe oud ben je??? Ik vond het echt heel kinderachtig klinken, over een tovenaar enzo, ik verklaarde haar echt voor gek, haha. En nu ben ik zlef verslaafd!

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 15:48

ik denk dat ron dood gaat en dat in het volgende boek harry en hermelien wat met elkaar krijgen.
Ik heb eigenlijk geen idee wanneer de nl versie uit komt dus koop ik de engelse maar

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 15:50

En als we dan toch bezig zijn, wanneer komt de paperback-engelse-versie uit? Want die hardcover zijn een beetje duur... en ik heb tot nu toe alleen maar paperbacks. Liefst over 3 weken, dan zijn mijn tentamens voorbij Knipoog

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 15:53

Op de site van Bol.com staat het volgende over de verschijningsdatum van de Nederlandse versie:
www.bol.com schreef:
De datum is helaas nog niet bekend, maar het staat wel vast dat het boek op een zaterdag in november 2003 uitkomt.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 16:49

Ik ga vanacht deel 5 halen. Ben echt die-hard fan Haha! . De Nederlandse komt 21 november uit! Tot die tijd ben ik wel zoet met de engelse, dat leest nl. niet zo snel. Ik heb ze allemaal in nederlands én engels, dus dat maakt niks uit .
Waa ik kan net wachten tot het 12 uur is!!!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 16:50

Ik weet wel meer dingen, ik zit nl. op verschillende HP-sites. Vraag me maar wat je wilt weten en ik geen antwoord Haha! .

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 17:32

Ik ga straks al de engelse versie ophalen...Ik heb hem woensdag besteld..Haha!:D Heb ik 's avonds lekker een dik boek te lezen hij schijnt meer dan 700 pagina's dik te zijn Nerd

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 17:54

Maja, ligt eraan of je 25 al bij oud rekent Knipoog Ik heb deel 1 en 2 in het Nl en deel 3 en 4 in het En. Vind het in het En toch leuker en is beter voor mijn taalkennis. Vervelend is de overstap, omdat de namen ook vertaald zijn. Maar, daar ben ik ondertussen ook uit gekomen Knipoog

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 18:04

Ja hoor hier, bijna 31 ben ik alweer. Maar deze bewaar ik even voor na mijn vakantie want 700 pagina's hardcover is niet zo handig mee te slepen in een rugzak.

Voor Potter fans, die over een paar weken weer niets te lezen hebben, andere aanraders zijn de boeken van Philip Pullman, His dark Materials serie en de boeken van Garth Nix, Sabriel serie. Ook fantasy jeugdboeken maar in mijn ogen net even slimmer dan HP.

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 18:20

oeee ik wil m ook Haha!
heb alle boeken en allemaal wel 10x gelezen Haha!
ik leef me helemaal in altijd Lachen als ie uit is zeg het dan ff want ik weet zeker dat ik het ga missen Tong uitsteken
het is namelijk niet zo dat ik dag en nacht internet ed. zit te checken Tong uitsteken

langua

Berichten: 437
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Paradise city.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 18:34

ik wil ook niemand dood... maar ik denk ron of hagrid, ik geloof dat ik ook 1 van de grootste fans ben, ik heb alle boeken in het nederlands en in het engels..... ik heb ook beide films op dvd en video, ik ven erg...
maar er komen wel 7 boeken hoor, ze heeft ook voor 7 films getekend bij warner brothers, dus als er 7 films komen moeten er ook 7 boeken zijn.... ik kan niet wachten...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 20:43

ik (31) sta morgen bij openingstijd voor de deur, en ik ben blij dat de Engelse er eerst is, die lees ik toch altijd (houd absoluut niet van vertalingen!)

Er komt nog een deel 6 en 7, deel 5 is nog dikker dan *jippie*, genoeg leesplezier dus.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 20:59

het was toch een sleutelfiguur die dood ging, hoeft toch geen hoofdfiguur te zijn? zit volgens mij een verschil in. In kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ron of hermelien dood zou gaan.

Ik ga denk ik de engelse kopen morgen, weet iemand hoe duur ze zullen zijn? ik ben namelijk niet zo rijk op het moment...

misschien trouwens wel slim om te wachten tot na mijn proefwerkweek Haha! anders komt er weinig terecht van het elren denk ik....

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 21:15

tja, ik ben eigenlijk niet zo'n held in het lezen van engelse boeken, maar wachten tot eind november duurt me echt te lang, dus ik ga toch maar de Engelse snel kopen, en ook ik wacht even tot de toetsweek voorbij is!

Gelukkig maar dat er toch een deel 6 en 7 nog komen, ik kan nog niet zonder.

Marianne_v

Berichten: 45
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 22:23

Ik heb gehoord dat er boeken zijn gestolen, maar ik zou niet weten wanneer ze uitkomen.
Ben niet zo een Harry Potter fan

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 22:27

Ik heb gister net de films van HP 1 en 2 gekeken, vond ze allebei echt heel erg gaaf. Ik heb neit zoveel tijd voor boeken en geen geld om boeken te kopen, maar anders had ik het echt wel geweten Haha!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 22:28

Ik (30) lees ook Harry Potter *LOL*. In het engels, dus ik kan morgen al aan de slag (als dat tenminste lukt Tong uitsteken).

Nederlands vind ik helemaal niets , die namen........

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 22:47

dr_jacksel, de boeken zijn zo veel leuker dan de films! Vraag eens in je omgeving, zit vast wel iemand die ze heeft en die de eerste delen wel aan je uit wil lenen. Vooral ook omdat die zelf deel 5 aan het lezen is Knipoog Wel engels lezen, is het leukste!

Marianne_v

Berichten: 45
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 22:52

Jah, hij komt morgen uit in het Engels...
Ik ga hem zeker kopen, is best handig, kan ik kijken of mijn Engels werkelijk zo goed is Knipoog

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 23:36

mijn ervaring met de engelse potter boeken, is dat ze voor de beginnende engelse lezer, nog best makkelijk te volgen is.... en ander pak je gewoon je nederlandse versie ernaast, snap je het dan echt niet, dan kun je even vergelijken

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 10:28

Zo, ik heb hem in huis Haha!. Nu nog tijd maken om hem te lezen Tong uitsteken

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 10:37

Ik krijg hem als het goed is ook vandaag, maar de namen zijn anders in het Engels he, kan iemand mij vertellen wie wie is in de Engelse boeken?
Ik heb er zin in!!!!!!
En inderdaad, de boeken zijn veeeeeeeel beter dan de films.