Geld hoe krijg je er veel van?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Geld hoe krijg je er veel van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 11:19

Hoe kun je met kleine veranderingen in je financiële situatie geld "verdienen".
Ik ben begonnen met mijn mobiele abonnemnet onder de loep te nemen. Het is kpn en dat kan dus goedkoper, helaas zit ik er nog tot 2004 aanvast dus daar kan ik niet bezuinigen.
Daarna mijn spaarrekening DSBbank betaald 4,6% rente op internetsparen en ik ben nu bij de rabobank tegen 3,6%.

Hebben jullie nog suggesties?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 11:36

Je paard verkopen *geintje, dat is niet echt een kleine verandering*
Goed opletten op aanbiedingen en uitzoeken waar je op kan bezuinigen in de dagelijkse boodschappen.
Zoveel mogelijk op de fiets doen ipv auto.
Tijdschrift abonnementen bekijken of je die echt wilt houden.
Je verzekering doornemen. Als je die niet al allemaal bij 1 verzekeraar samen hebt ondergebracht, dat doen , vaak krijg je korting as je zoveel mogelijk bij 1 verzekeraar doet.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 11:38


Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 11:41

Katrien ik heb geen auto, en geen abonnementen en alles zit bij interpolis (behalve Mabel) en paard verkopen is geen optie inderdaad Lachen
Boodschappen daar let ik ook al op de kleintjes Lachen

Ik zal eens op nibud kijken thanx

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 12:12

Hij is flauw, maar toch: Internet Haha! .

Er zijn steeds goedkopere abonnementen, en bij een sommige providers kan je met een iets lagere snelheid al een flink stuk goedkoper uit zijn.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 12:24

Ik heb dat nog niet zo heel erg lang geleden ook gedaan Frusty
Geen leuk werk, maar het werk wel.

Autoverzekering bekeken, abo op Tv gids eruit gegooid, brood mee naar het werk i.p.v daar kopen (daar spijbel ik nog wel eens mee ) en meer van dat soort kleine dingen.

Tevens heb ik bij de Rabo een extra rekening geopend. Daar stort ik maandelijks een bedrag op waarmee ik de hele maand moet rondkomen. Van de andere rekening worden alle dingen betaald en afgeschreven.Zo houd ik een beter overzicht. Heel af en toe dan pik ik wat meer dan gepland van mijn lopende rekening, maar voor de rest kom ik goed uit.

Tip van Margreet zeker even bekijken, staan idd goede tips op!
En niet te vergeten op Marktplaats of Bokt te kijken wanneer je nieuwe rijkleren of dingen voor Mabel nodig hebt!

En...............en lief vriendje vinden die je wel eens uit de
brand helpt Lovers

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 12:28

En niet te vergeten................

Hard werken, veel promotie maken of aanpappen met de directeur van de Rabobank of zo Daar zit het geld hoor! Haha!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 12:29

Boodschappen doen bij de Aldi ofzo en vaker zelf koken ipv buiten de deur.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 13:30

wat ik ook doe is bv 100 euro per week in de portefeulle en het daarmee redden, moet lukken toch met een gezin van 3 waarva 1 baby??? hihiiih dat doe ik dus vaak!!!!

geen gekke dingen kopen maar echt alleen wat je nodig hebt, geen prulletjes!!!

inderdaad, zelf koken en niet snel iets haen, doe ik trouwns nooit Schijnheilig

niet veel bellen maar laten bellen Haha!

al wat je gratis krijgt absoluut aannemen Knipoog

soms snap ik het ook niet hoor, mijn overbuf die heeft een drieling en gaat 2 avondjes werken en de man fulltime, hebben ze een kampeerwagen gekocht, een nieuwe bus, een waterbed (duurste model) + kasten en onderlas en nu een caravan Verward hoe doen sommigen het toch????????

Kitty

Berichten: 7696
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 14:00

Hoe die mensen dat doen? Dat is dan vaak een PL-etje.
Zo ken ik mensen die tien paarden hebben, maar waarvan de helft van de paarden eigenlijk van de bank zijn. Tja... ieder zijn eigen, maar ik doe daar mooi niet aan mee.
Ik koop pas iets als ik het ook kan betalen.
Elke maand maak ik een bedrag over naar mijn spaarrekening en een bedrag naar onze gezamenlijke rekening.
Winkelen bij de Aldi. Tweedehands spulletjes voor mijn paard. Niet vaak spullen voor mezelf.
Telefoonabonnement via internet afgesloten. Kost me bijna niks (alleen sms-kosten, geen belkosten).
Ik heb mijn kledingkast bij mijn ouders laatst eens opgeruimd en daar lagen een heleboel kleren tussen die ik bijna nooit aangehad heb en die er nog erg mooi uit zien (vooral korte broeken, rokjes, jurkjes, t-shirts, etc.)

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 14:11

Ja margreet dat klopt, en met het progamma van nibud kan je ook heel mooi je uitgaves bijhouden en alle begroten

peppertje

Berichten: 791
Geregistreerd: 01-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 14:21

stoppen met roken??? Of rook je niet?
Leuke uitjes wat vaker overslaan
Goedkopere stal zoeken voor je paard
Boodschappen doen met een volle buik... (dan neem je minder lekkers mee en alleen hoognodige dingen)

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 14:28

Ik rook niet en ik drink niet Lachen

Goedkopere stal dan € 68 vind ik vast niet Lachen

Leuke uitjes betaald mijn vriend meestal.

Kleding koop ik nooit helaas en cds ook al jaren niet meer lekker kopieren van anderen:)

Paardenspullen koop ik niet meer ik heb wat ik nodig heb Lachen

Volle buik doe ik al maar dan vanwege de lijn Lachen en maar 1 keer per week dan koop je vanzelf minder als je vaker gaat koop je meer.

Dus ik bezuinig al genoeg blijkt tja promotie, ik hoop dat ik slaag volgende week Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 15:29

Zeg alle abonenmenten op die je hebt. Als je internet hebt blijf je toch wel op de hoogte van ales. Koop je kleding op de markt en de boodschappen bij de Aldi. koop alleen schoenen in de uitverkoop en wacht ook dan de laatse weken af. Verse groenten en fruit haal je op de markt of liever bij de boer aan huis. Wees creatief in de keuken en ga niet uit eten, erg gezond en lekker.

Over die andere mensen: ik heb zelf bij een bank gewerkt en je wilt niet weten hoe veel mensen er zwaar in de sores zitten en toch mooi weer spelen.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 16:59

* Doe boodschappen bij de Aldi en de Lidl. Wat je dan nog niet hebt haal je bij een andere goedkope.
* Als je de mogelijkheid hebt: koop in het groot in bij de Makro, Sligro, Hanos of een dergelijke grootgrutter.
* Doe slechts één keer in de week boodschappen, en liefst nog minder.
* koop een vriezer met een beetje capaciteit.
* Wat je koopt, pin je direct in de winkel
* Word een enorme knieperd, op het gierige af.
* Als je iets ziet dat je niet perse nodig hebt, reken het toch voor de gein terug naar guldens en vermenigvuldig het voor het gemak maar met drie en je laat het 9 uit tien liggen.

Ik moet nog steeds zeggen dat ik nog nooit zoveel geld heb overgehouden als sinds de invoering van de euro want ik vind alles te duur tegenwoordig.

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 17:48

ik kreeg vandaag even een mooie rekening van eneco(energie afrekening)moet even 609 euro betalen en dat was er gelijk al maar afgehaald!!!ik kan dus voorlopig geen boodschappen halen,want ik sta gigantisch in t rood!!!sukkels...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 07:45

Diana_Mabel schreef:
Daarna mijn spaarrekening DSBbank betaald 4,6% rente op internetsparen en ik ben nu bij de rabobank tegen 3,6%.

Hebben jullie nog suggesties?


Teruggaan naar de DSBbank.. Volgens mij is 4,6 % rente heel wat meer... Verward

Lichten uit doen in de vertrekken waar je niet bent
TV niet op standby maar UIT. Net zo voor stereo en computer. Onder de douche niet de hele tijd de kraan laten lopen, net als bij tandenpoetsen. Een waterbespaar ringetje in je douchekop doen (als je niet al een waterbesparende hebt). De spaarknop van het toilet gebruiken.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 08:40

Ik ga juist van de rabo naar de dsb omdat dat meer is maar dat is nog niet rond snappie?

Veel tips zijn er eigenlijk de meeste doe ik ook al.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 08:45

aha ikke snap

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 10:25

Veel thee drinken ipv frisdranken
De goedkope sinaasappelsap van de Aldi is erg lekker, behoorlijk zuur - helpt dus ook goed bij vetverbranding...

Gouden regel: gebruik de helft.
Geldt voor praktisch alles, gebruik overal de helft van, je zult zien dat het vaak nog wel genoeg is. (ik denk aan waspoeder, tandpasta, shampoo, kaas op je brood,...)

wat voor mij werkt; Zeg alle abonnementen op. Tenminste, die je niet echt nodig hebt. Ik beperk mijn constante vaste lasten, dan kan ik zelf kiezen wat ik wil doen met het geld dat overblijft...

appielover

Berichten: 78
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: aalst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:40

de staatsloterij winnen!!!!!!! *LOL*

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:00

Of een bank beroven!!!!!!!!! Haha!