Welk email-programma?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-01 10:55

Zoals de meeste mensen gebruik ik Outlook als email-programma en ook als agenda. Nu er echter zo vaak virussen in mijn mailbox terecht komen, zit ik erover te denken een ander programma te gebruiken.
Alleen.... ik vind Outlook zo handig. Wie heeft ervaring met andere mailprogramma's en wat wordt aangeraden?
Houden deze programma's virussen automatisch buiten de deur?

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 11:05

Hm, ik weet niet precies wat je bedoeld, maar ik heb nog een email adres bij Dolfijn. Ik vind Outlook ook het makkelijkst, maar Dolfijn is een freemail adres en als je ongewenste berichten op je mail krijgt, kun je je hele mail adres verwijderen. Hotmail is ook goed, alleen vindt ik lastiger en bij duurt het langer. Ik weet niet of ze virussen buiten de deur houden, Hotmail geloof ik wel, Dolfijn weet ik niet.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 11:19

ieder programma kan virussen binnenhalen, dat ligt niet aan outlook. Een virus wordt actief op het moment dat je het bestandje aanklikt waar het opstaat. Kan via outlook, kan via internet (whatever). Je kunt het beste een goed virusscanner installeren en je nieuwsgierigheid bedwingen als je vage attachments krijgt van mensen die je niet kent. Wil je toch perse een attachment openen, save hem dan eerst ergens weg en open hem via explorer. Als je een virusscanner hebt wordt die vanzelf actief als er een virus op het attachment staat. Ik zweer bij outlook Knipoog

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 11:22

Ik ben van oudsher Outlook gewend, heb thuis ook geinstalleerd staan maar op het werk werken ze met Lotus notes en het gaat wel maar wat je met Outlook allemaal zo makkelijk en snel doet met die functie toetsen... In Notes zit je continu te klikken. Je kunt trouwens je outlook zo instellen dat je alleen gemaild kan worden door adressen die in je adresboek staan. Is wel weer het nadeel dat je dan ook niet meer door mensen gemaild kan worden die je wel kent maar wiens adres je niet hebt opgeslagen. Maar mail openen kan geen kwaad hoor, het gaat om de attachments, gewoon goed uit je doppen kijken wat de ext. is. Ik heb nog nooit een virus gehad want wat ik gisteren op een andere topic al schreef, wat moet ik met .vsb als ik niets weet van vsb (visual basic, maar dat weet je wel). En .exe ik wil niets installeren wat ik toegezonden krijg dus ga ik het ook niet openen.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 11:36

Natasha, dat is maar gedeeltelijk waar. De meeste virussen doen helemaal niets als ze geopend worden via een ander programma. Vooral omdat de meeste Internet Worms gebruik maken van het adressenboek van Outlook.. Als je dan iets anders gebruikt kan het virus dus gewoon niets doorsturen.

Verder is het ook al een paar keer zo geweest dat er virussen waren (bij de oudere outlooks) die al geactiveerd werden als je ze alleen maar aanklikte (en dus las)..

Aanraders? Tja, heb niet echt een idee, gebruik zelf geen mail client onder windows. Enige wat ik soms gebruik onder windows is de mail client die bij Mozilla zit (www.mozilla.org), die is echter niet stand alone te gebruiken denk ik.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-01 11:41

Ik open veel van die attachments sowieso al niet, maar het zou maar gebeuren... Ik maak websites voor bedrijven en particulieren en die zijn niet op een 3,5 inch schijfje op te slaan. De ontwerpen staan dus gewoon op de harde schijf van de computer en ik moet er niet aan denken dat een virus de boel plat legt.
Juist doordat ik veel contact heb met bedrijven en particulieren, krijg ik vaak mail van mensen die ik niet ken. Hierbij kunnen dan ook foto's of tekstbestandjes zitten met materiaal dat op de website moet komen te staan. Ook mensen die vragen hebben ten aanzien van http://www.hippics.net sturen regelmatig mailtjes. Met andere woorden: ik krijg dagelijks een dertigtal mailtjes van allerlei mensen die niet in mijn adressenboek staan. Ik zat er juist aan te denken om iedereen uit mijn adressenboek te verwijderen zodat mocht ik een virus krijgen, deze niet doorgestuurd kan worden naar iedereen die in mijn adressenboek staat.

Ik hoorde dat programma's die niet van Microsoft zijn, zoals Lotus Notes en Pegasus virussen tegenhouden die bij Outlook wel binnen komen.

Manon, het gaat me niet om een emailadres, want die heb ik gewoon via mijn site: ....@hippics.net.
Ik vroeg me juist af wat jullie ervaringen zijn met andere mailprogramma's zoals Lotus Notes. (deze schijnt vrij traag te werken...)

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 11:45

Ik heb een hele tijd geleden wel eens wat zitten zoeken maar toen had ik ook de eis dat het programma perfect via IMAP moest kunnen werken en dat doen er niet veel (goed).

Maar je kan eens kijken naar Eudora of Pegasus. En kijk hier eens:

http://tucows.chello.nl/mail95.html

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 11:57

Maar eudora werkt toch alleen op een mac of niet?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 12:00