Kost een schilder echt zoveel

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Kaka

Berichten: 4810
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Kost een schilder echt zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-10 07:08

Wij hebben een oud huisje en daar moet altijd het nodige aan gebeuren. Dit jaar is het schilderwerk buiten aan de beurt. Het meeste daarvan kunnen we prima zelf, raamkozijnen, deuren en dakgoot. Maar we zien een beetje op tegen de dakkapel en de daklijst, daar kunnen we niet bij met een trap.

Nu hadden we bedacht dat we dat wel uit konden besteden. Dan zit je ook niet met het huren van een steiger (zul je net zien dat het weekend dat jij een steiger huurt, het alleen maar regent). Ik heb bij twee schilders een offerte opgevraagd en we hebben de klus op werkspot gezet. De offertes die we binnen krijgen zijn alleen zo ontzettend hoog. Let wel, het gaat alleen om een dakkapel en een daklijst, al met al misschien 4 of 5 vierkante meter schilderwerk. Er hoeft alleen geschuurd, een laag grondverf en een laag lak overheen, de verf zit er op zich prima op, maar heeft gewoon een nieuw laagje nodig. Daar wordt 1800 euro voor gevraagd :$ :wow: Ligt het aan ons, of is dit echt niet in verhouding >;)

Andere klussen die we aan ons huis hebben laten doen (muur stralen, opnieuw voegen en impregneren, nieuwe dakgoot) waren lang niet zo duur. Worden we gepiepeld? Omdat ik echt geen idee heb hoeveel een schilder kost, wil ik op bokt eens polsen. Zitten hier mensen die wel eerder een dergelijke klus hebben laten doen? Hoeveel waren jullie kwijt?

Wit beyond measure is man's greatest treasure


Ir111

Berichten: 11905
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Kost een schilder echt zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 07:10

Hoe is de specificatie vd offerte? Ik neem aan dat in de offerte niet alleen schilderen maar ook opbouw (en evt huur) van de steiger zit? Of doen zij dat met ladder?

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

Coentjuh

Berichten: 9834
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re: Kost een schilder echt zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 07:10

Als ik zie wat mijn broertje (18) verdiend die jonger is dan ik, als ik zie wat mijn broertje ZWART verdiend, zou dat best wel eens kunnen kloppen :=

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

Kaka

Berichten: 4810
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-10 07:17

Offertes waren telefonisch. Bij die 1.800 euro (ik krijg er net weer één van 2.000 euro) zit wel alles in, materialen, steiger, verf, manuren, enz.

Voor dat geld doen we het liever zelf (ervaring zat met schilderen, dat is het probleem niet). Dan maar wat weekenden op een steiger staan.

Wit beyond measure is man's greatest treasure

Bramasole
Berichten: 3815
Geregistreerd: 30-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 07:21

Het is ontzettend duur. Ben ook net verhuisd en we hadden ook wat schilder klussen uitbesteed. Wel voor het binnenwerk omdat we snel over wilden. Maar ik doe dat nooit meer, dan maar zelf wat meer bezig zijn in de weekenden als we er al wonen.

Kaka

Berichten: 4810
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-10 07:40

Hmmm, het is dus gewoon duur. Bizar dat een schilder zoveel meer kost dan een timmerman of gevelreiniger. Dat wordt toch zelf schilderen, dan :n

Wit beyond measure is man's greatest treasure

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 07:42

woei, dat is wel veel zeg! Wij hebben altijd pietje pool zwart, en dat is 20€ per uur excl. verf. Moet je er alleen wel 1 hebben met referenties, anders ben je of je inboedel kwijt of je weet niet hoe het gedaan wordt :=

[o]

Kaka

Berichten: 4810
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Kost een schilder echt zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-10 07:43

Twee offertes waren van Polen... Ook geen garantie voor goedkoop meer dus.

Wit beyond measure is man's greatest treasure

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 07:47

Kaka schreef:
Twee offertes waren van Polen... Ook geen garantie voor goedkoop meer dus.


ow, die zijn dus goed ingeburgerd := :+

[o]

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Kost een schilder echt zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 07:53

Op een of andere manier hebben die schilders het goed voor elkaar... Alle schilders die ik ken zitten goed in de slappe was! Dure auto's, dure merkkleding, luxe sloep en werken op Van Bommel schoenen...

Als ik dan kijk naar mijn vader, aannemer, zie ik toch echt een heel andere leefstijl ;) Die red het echt niet hoor, al die luxe dingen!

Maar ik moet zeggen dat ik van 1 van die schilders weet dat hij gerust de rekening verhoogt bij een grote klant, als hij weer nieuwe "Bommeltjes" nodig heeft, want dan valt die 100 euro extra toch niet op....

listiglistje

Berichten: 14395
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 07:54

Buiten koste mij € 1000,- en binnen € 2300,- :$

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/* / RIP lieve Aqanto

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Re: Kost een schilder echt zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 07:59

Best wel aardig wat geld ja...

En iemand die het klusje er even bijdoet... :)

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Kaka

Berichten: 4810
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Kost een schilder echt zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-10 08:07

We hebben echt van alles in de vriendengroep en familie, van accountants tot electriciens, waar we graag gebruik van maken (doen ze met ons ook), maar geen schilders...

Nah, we schilderen zelf wel. Zonnetje, korte broek, drankje en koekjes erbij en lekker op je steiger de hele dag :))

Wit beyond measure is man's greatest treasure

Askim

Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:10

Vind het ook heel veel geld.
zwart is wel een stuk goedkoper, maar dat moet je maar net willen :P

19 MAART 2012 ONZE WONDERKINDJES GEBOREN JESSIE DENNIS ELVIS LINDSEY AYISHA DEBBIE

Knappe sportfjord BO L1+10 vier wedstrijden L2+11 Vijf wedstrijd M1+10 M2+10 Z1+4

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:11

goede vriend van mij is schilder, en ja de prijzen liggen idd erg hoog,maar ze hebben ook veel kosten
tevens werken ze ook nog eens op hoogte's waar vele niet durven gaan, en zoals ik het werk van mijn vriend ken (mijn tante's huis ook gedaan) leveren ze puik werk af waar wij niet aan kunnen tippen....

en nee deze jongen zit niet in de slappe was en rijd geen dure auto :n

misschien op zoek gaan naar een eenmans bedrijfje, die zijn vaak wat goedkoper :j

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

muppetmayo

Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:11

Zo dat is aardig aan de prijs! Kun je je dakkapel bijna voor vervangen!
Wij hebben toevallig een offerte binnen voor kunststof dakkapel, 270 breed, met een redelijk plat dak (dus extra kosten), voor 2700 euro! Hoef je gelijk niet meer te schilderen :+

Jeetje wat prijzig joh... Ik schrik er van!

Onderschriftloos....

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:11

Ik vind het ook altijd achterlijk duur! Wij hebben daarom een paar jaar geleden kunststof kozijnen laten plaatsen en trespa beplating. Nooit meer schilderen en als je die kosten ziet, heb je het er in een paar jaar uit :o (zeker omdat we ook dubbel glas lieten plaatsen ).
Maar dat moet wel bij je huis passen, ons nieuwe huis past geen kunststof bij ( vinden we ). Dus dan maar weer de ladder op |(

"Je kop boven het maaiveld uitsteken? Dan zie je tenminste nog eens wat!"

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:13

Beste Kaka,

Mijn vader is onlangs voor zichzelf begonnen en ook ik heb enkele offertes voor hem gemaakt.
Een volledige achtergevel (lees: kozijnen en deuren schuren, gronden, verfen) kost bij hem rond de €2500.

De kosten gaan hem bij jou vooral in het steigerwerk zitten, ben ik bang.
En by the way.. ik zou het niet door polen laten doen. Ik ben dan misschien wel bevooroordeeld, maar ik heb al van zoveel mensen (ook buiten onze klanten) gehoord dat het schilderwerk binnen een jaar al af gaat bladderen etc.

Ik kan je helaas niet zo 1, 2, 3 zeggen hoeveel het voor jou gaat kosten.. maar als je eventjes een PB stuurt, kan ik best even offertes vergelijken en je een indicatie geven :)

Askim

Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:14

ikdoemaarwat schreef:
goede vriend van mij is schilder, en ja de prijzen liggen idd erg hoog,maar ze hebben ook veel kosten
tevens werken ze ook nog eens op hoogte's waar vele niet durven gaan, en zoals ik het werk van mijn vriend ken (mijn tante's huis ook gedaan) leveren ze puik werk af waar wij niet aan kunnen tippen....

en nee deze jongen zit niet in de slappe was en rijd geen dure auto :n

misschien op zoek gaan naar een eenmans bedrijfje, die zijn vaak wat goedkoper :j


Het is toch ook zo hoe hoger ze moeten hoe hoger de prijs?
Omdat er risico's aan zitten.

19 MAART 2012 ONZE WONDERKINDJES GEBOREN JESSIE DENNIS ELVIS LINDSEY AYISHA DEBBIE

Knappe sportfjord BO L1+10 vier wedstrijden L2+11 Vijf wedstrijd M1+10 M2+10 Z1+4

listiglistje

Berichten: 14395
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:16

Buiten was het maar € 1000 omdat ik juist 2 kunstof dakkapellen heb (voor en achter).

Maar het valt niet op dat ze van kunstof zijn...
Beneden heb ik hout, persoonlijk vind ik hout wel mooier en gezelliger kijken als kunstof :o

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/* / RIP lieve Aqanto

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:17

patjelisa schreef:
ikdoemaarwat schreef:
goede vriend van mij is schilder, en ja de prijzen liggen idd erg hoog,maar ze hebben ook veel kosten
tevens werken ze ook nog eens op hoogte's waar vele niet durven gaan, en zoals ik het werk van mijn vriend ken (mijn tante's huis ook gedaan) leveren ze puik werk af waar wij niet aan kunnen tippen....

en nee deze jongen zit niet in de slappe was en rijd geen dure auto :n

misschien op zoek gaan naar een eenmans bedrijfje, die zijn vaak wat goedkoper :j


Het is toch ook zo hoe hoger ze moeten hoe hoger de prijs?
Omdat er risico's aan zitten.

ja volgens mij ook en wat anne zegt....de kosten van die steiger.....steigers zijn niet goedkoop kwa huur en zeker niet als je dan ook nog eens zo een hele hoge moet hebben
+ het opbouwen wat die gasten nog moeten doen....

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

Kaka

Berichten: 4810
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-10 08:17

Anne. schreef:
Beste Kaka,

Mijn vader is onlangs voor zichzelf begonnen en ook ik heb enkele offertes voor hem gemaakt.
Een volledige achtergevel (lees: kozijnen en deuren schuren, gronden, verfen) kost bij hem rond de €2500.

De kosten gaan hem bij jou vooral in het steigerwerk zitten, ben ik bang.
En by the way.. ik zou het niet door polen laten doen. Ik ben dan misschien wel bevooroordeeld, maar ik heb al van zoveel mensen (ook buiten onze klanten) gehoord dat het schilderwerk binnen een jaar al af gaat bladderen etc.

Ik kan je helaas niet zo 1, 2, 3 zeggen hoeveel het voor jou gaat kosten.. maar als je eventjes een PB stuurt, kan ik best even offertes vergelijken en je een indicatie geven :)



Ik moet zometeen weg voor mijn werk, maar ik zal je vanmiddag wat foto's sturen! Alvast bedankt.

@ Zesiram: kunststof past helaas niet bij dit huisje. Het is een schattig, klein huisje uit de negentiende eeuw. Daar horen gewoon houten kozijnen met wat houtsnijwerk en luiken bij :) <3

Wit beyond measure is man's greatest treasure

XFiemoX
Berichten: 4555
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:48

Mijn vriend doet bij ons al het schilderwerk (en nee hij is echt geen schilder) maar doet het errug netjes en ook goed. Wij hebben ook een dakkapel en daarvoor staat hij gewoon op het dak (haalt wat dakpannen los om dan zo goed te kunnen staan en rondom de dakkapel te kunnen lopen).
Ons huis is aan de voorkant erg hoog en van achteren loopt het lager af zeg maar.

Mama van al 2 prachtige zonen en 1 prachtig mooie dochter <3 <3 <3
En een prachtig 4e wondertje op komst, UD 17/09/´22 <3

zonnebloem18

Berichten: 24811
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:12

Het is inderdaad de steiger die het duur maakt, die moet opgebouwd worden en daarna ook weer afgebroken.

joyce2 schreef:
Op een of andere manier hebben die schilders het goed voor elkaar... Alle schilders die ik ken zitten goed in de slappe was! Dure auto's, dure merkkleding, luxe sloep en werken op Van Bommel schoenen...

Als ik dan kijk naar mijn vader, aannemer, zie ik toch echt een heel andere leefstijl ;) Die red het echt niet hoor, al die luxe dingen!

Maar ik moet zeggen dat ik van 1 van die schilders weet dat hij gerust de rekening verhoogt bij een grote klant, als hij weer nieuwe "Bommeltjes" nodig heeft, want dan valt die 100 euro extra toch niet op....

Dat zij vast allemaal schilders met een eigen bedrijf want als onderhoudsschilder verdien je echt geen zak.
Mijn vriend werkt sinds een half jaar 36 uur per week als stadswacht en verdient dan net zo veel als mijn vader die al 25 jaar schilder is.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Kost een schilder echt zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:41

Ik betaalde voor een hoekhuis (ook ramen in de poort), binnen en buiten, 2500 euro.
Schrok ook van de prijs, maar na rondvragen bleek het redelijk normaal.

My imaginary friend thinks you have serious problems!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 22 bezoekers