te snel beoordelen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 22:10

precies desiree mee eens. alleen feiten uit boekjes etc. tellen en eigen ervarigen Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 00:15

Niet ongenuanceerd, dat is niet het juiste woord.
Maar wel behoorlijk getekend. Door die persoonlijke ervaring(en) ben je IMO niet echt heel erg objectief meer..

Zal vrouwen ook die een gruwelijke hekel hebben aan mannen nadat ze mishandeld zijn. Tja, geef ze eens ongelijk? Maar of dat helemaal reeel is?

Ik snap maar al te goed dat dergelijke ervaringen nogal beeldvormend kunnen zijn, maar wil alleen zeggen dat dat niet persé de waarheid hoeft te zijn..

Maar goed, ik heb het ook wel een klein beetje gehad met deze discussie, sommige mensen trekken het zich wat te persoonlijk aan... Reactie van Pepper is wel een mooie afsluiting IMO.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 02:46

Sorry hier moet ik nog even op reageren.

Hoofddoekjes zijn over het algemeen niet verplicht!!! Het is vrije keus, oke, de 1 doet het misschien om serieuze mannen aan te trekken, de ander doet 't puur voor 't geloof. Net zo'n stelling: als je als NL-vrouw met een turk of marokkaan trouwt moet je verplicht een hoofddoek om! Bullshit! Dat is eigen keuze. Ik weet dat van zowel turkse als marokkaanse mensen. Hoe weet ik dat??? 2,5 jaar samen zijn met een marokkaan.

Oke, ik geef toe er zijn verrotte turken en marokkanen, ik ben zelf vaak genoeg lastig gevallen door turken of marokkanen. Maar ook door NL'ers. Bekijk een persoon op zichzelf en genereer niet zo. Vroeger waren Duitsers fout, nu zijn er toch vast wel mensen onder ons die Duitsers mogen. En we gaan toch ook gesellie naar Turkije op vakantie??? Wat een generalisering hier zeg! (niet allemaal hoor, maar van sommige reacties schrik ik hier)

Over uitkeringstrekkers: Een hoop families die ik ken zijn vanaf vaders kant uitkeringstrekkers, waarom? Ik noem een voorbeeld. Vroeger slechte economie in Marokko (nu nog steeds wel hoor) mannen komen naar NL omdat er hier goed te verdienen valt. Ahum! Waar komen ze terecht??? Praktisch als slavenarbeider in fabrieken. Met het gevolg dat ze alsnog een hongersloontje krijgen. Waardoor ze dubbele diensten draaien en vervolgens zo zwaar lichamelijk in de verkneukeling komen te liggen dat ze de ziektewet in moeten. Keuring? Afgekeurd voor werk. Wat dan? uitkering. Wat kunnen zij daaraan doen? Niks! Waarom elke uitkeringstrekker dan fout is? geen idee. Tuurlijk zijn er 'foute' uitkeringstrekkers. Maar scheer niet iedereen over 1 kam. Sommigen kunnen er echt niks aan doen. Ik ken er een hoop die heel graag willen werken, maar het van de overheid niet meer mogen, dus zit er voor hun niks anders op dan een uitkering.

Criminaliteit: er zitten inderdaad veel turken en marokkanen tussen, maar ook surinamers, indo's, chinezen en wat blijkt (ah gut) ook NL'ers. Wanneer een NL'er iets gedaan heeft komt dat alleen minder snel in de publiciteit. Wanneer een 'buitenlander' iets gedaan heeft word het gelijk afgeschilderd van: kijk eens, weer zo'n klootzak! Waardoor mensen vaak zeggen: zie je wel dat ze niet te vertrouwen zijn. Oke, het percentage gevangenen in NL zijn meer buitenlanders, maar ook erg veel NL'ers en die worden dan niet gegeneraliseerd??? Kom op zeg!

Ze zeggen wel eens dat je verder moet kijken dan je neus lang is. Kijk maar eens verder dan de neus van een turk of een marokkaan of een andere buitenlander. Die zijn toch groter? Kan je vast meer zien en zie je misschien dat de vooroordelen die veel mensen hebben ook gruwelijk fout kunnen zijn.

Zo ik heb mijn zegje gedaan.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 20:36

Over de uitkeringstrekkers kan ik heel kort een feit weergeven.
Het grootste percentage fraudeurs zijn Nederlanders!!!
Jarenlange werkervaring bij diverse Sociale Diensten hebben me dit wel geleerd.

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 18:11

Ik ben het helemaal met Desiree, Puck en Nimber eens!
Ik woon in Gouda en er zitten hier heel veel Marokkanen waar je veel last van hebt.
Ze zeggen altijd dat het een kleine groep is die het doet, maar daar ben ik niet mee eens. Zeker niet als je leest dat 90% van de criminaliteit in Gouda door buitenlanders is gepleegd, waarvan het overgrote deel uit Marokkanen bestaat. Zelfs op de politieradio hoor ik mensen van de politie geregeld zeggen: oh zeker Marokkanen! Als ik buiten rondloop word ik ook bijna altijd lastig gevallen door Marokkanen. Zelden door Nederlanders en als het wel Nederlanders zijn, zijn ze minder irritant of komen niet meteen achter je aan.
Ze moeten ook altijd wat zeggen als je voorbij komt.
Als je dan niet reageert hoor ik ze altijd 'prutsmuts' zeggen. Ik wordt er helemaal schijtziek van. Het is wel duidelijk dat ze geen respect voor Nederlanders hebben.
Twee weken geleden reed ik van de manege terug naar huis. Komen er 3 (luidruchtige) Marokkaantjes aan waarvan een zegt: Hee, jullie prutsmutsen zijn ontmaagd door een paard! Een andere keer toen we ook van de manege terugkwamen, komen er iets van 6 van die ventjes achter ons aangereden, die de hele tijd tegen onze fietsen zaten te trappen, dus wij zeggen d'r iets van. Begon een van hun ineens raar te banketstaaf over z'n broer die wel wat met mijn zus wilde (ken het jong niet eens). Dus zij zegt zo, nee ik wil niks met je broer te maken hebben, want het interesseert me geen reet. Toen werd ie nog boos ook. Of mijn zus liep over de brug waar een paar Marokkanen opzaten, waarvan er een paar hier 2 huizen verderop wonen, zegt de ene toen ze wat verder was gelopen tegen een van zijn vrienden; zij is racistisch.
Nou ik kan nog wel 100 verhalen erover schrijven, maar ik denk dat ik wel duidelijk ben.
Ik ben echt niet racistisch opgevoed, maar mijn beeld die ik ervan heb gekregen komt dus gewoon van mijn eigen ervaringen!!

Groetjes van Patricia

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 11:09

Ik hoop dat ik volgesn jullie rechts van spreken heb aangezien ik 28-jaar in de stad heb gewoond, ja ja ten midden van de buitenlanders.
Ik vind het heel erg vervelend voor die mensen die vervelende ervaringen hebben, dat spraakt voor zich lijkt me. Natuurlijk zijn feiten en ervaringen op zich niet opgenuanceerd, wel hoe jullie ze verwoorden. Het lijkt me dat daar genoeg over is gezegd. En daar laat ik het bij, terug naar de paarden!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 13:26

Yep, en veel mensen die dichtbij discriminatie hebben ervaren of gevoeld, hetzij direct hetzij via een dierbare, de pijn hebben gezien die vaak ondoordacht door derden is aangebracht, die worden juist boos als ze ongenuanceerde opmerkingen lezen. Dus dan is het balletje weer rond.

Bertus_Suzy

Berichten: 855
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 23:53

ik ben het helemaal met malle babbe eens

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 23:55

Haha, waar haal je dit topic nou vandaan *LOL*
3 jaar oud Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 00:01

Een topic van drie jaar oud, vandaar een slotje.