Oud speelgoed :D

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 23:55

De skippybal Haha!
Zo'n Qubix, zo'n soort puzzel van vlakjes met elastiekjes aan elkaar, en dan moest je uiteindelijk 2 000 naast elkaar krijgen
En ik had altijd zo'n huisje met van die mini-poppetjes kan niet op de naam komen, die geurden altijd zo lekker
Enne stelten natuurlijk, en zo'n smal skateboard (knalroze) die waren een tijdje ook in. Haha!
En natuurlijk de my little pony's, barbies, playmobil en lego niet te vergeten Cool
Ohja en Halma (met van die pionnetjes) Misselijk

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 00:13

Ooh, leuk topic Haha!
Wij hadden ook Loco, moest je van die intelligente vragen beantwoorden en als je het goed had kreeg je een figuurtje op de achterkant.
Playmobiel en lego warwn favoriet, en ministech heb ik ook heel veel gedaan.
Er is toen ook een rage geweest met van die plakspinnen die je op het raam kon gooien en die dan vanzelf naar beneden "liepen"
heel fijn voor de moeders. Scheve mond
En wij namen stuiterballen mee naar de middelbare school Schijnheilig Kon je zo lekker mee smijten door de gangen *LOL*

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 00:53

LEGO, Playmobil, majokit en Transformers en van alles lekker veel. Ik als enig kind had lekker heel veel van alles en hoefde lekker nooit iets te delen, alles lekker van mij alleen:D

Poppen van de A-team. Een Commodore 64 en de handhelds van Nintendo's. Lekker Pac Man (van de kijkshop wit), Donkey Kong I enII

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 07:20

Wat was ik jaloers op de kinderen in mijn klas die zo'n spiraal hadden!
Die kon je bovenaan de trap zetten en dan 'liep' hij zelf naar beneden!

Wat ik met de verhuizing tegenkwam waren opgedroogde zakjes smurfensnot *LOL* Die maakte ik altijd zelf van waspoeder, shampoo etc.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 08:30

Ik had ook een transformer, een vriendje uit de klas was jarig en daar was die eigen voor bedoeld. Maar had hem stiekem zelf gehouden *LOL*

Ik had ook 2 Popples, van die knuffels die je in elkaar kon vouwen en dan had je een bal. Die rupsenknuffels waren toen ook zo in, je had ze in alle soorten kleuren en maten. Je had ze zelfs van 2 meter lang. Maar die mocht ik niet, die waren te duur Haha!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 08:43

Sjuimpje schreef:
Wat was ik jaloers op de kinderen in mijn klas die zo'n spiraal hadden!
Die kon je bovenaan de trap zetten en dan 'liep' hij zelf naar beneden!

Wat ik met de verhuizing tegenkwam waren opgedroogde zakjes smurfensnot *LOL* Die maakte ik altijd zelf van waspoeder, shampoo etc.


ja bij het lezen van dit topic moest ik ook meteen aan smurfensnot denken Haha! Die goeie oude tijd, al die dingen die hiervoor opgenoemd zijn die heb ik ook allemaal gehad of nog steeds op zolder liggen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 08:55

Summertje schreef:
Die rupsenknuffels waren toen ook zo in, je had ze in alle soorten kleuren en maten. Je had ze zelfs van 2 meter lang. Maar die mocht ik niet, die waren te duur Haha!


Lots-a-Leggggs heetten die dingen als ik het me goed herinner, van die duizendpoten in allerlei kleurtjes. Volgens mij is er vorig jaar weer een kleine opleving van die beesten geweest.

My Little Pony's worden ook nog steeds verkocht, maar die van tegenwoordig vormen maar een slap en goedkoop aftreksel van de leuke ronde ponnies die je rond '86 had.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 09:11

oh ja gadver smurfensnot. En boos dat ik werd dat we dat vaak niet mochten maken *LOL* .

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 09:40

Hey Sjuimpje wij hadden zo'n spiraal die van de trap af liep Tong uitsteken
(totdat hij hopeloos in de knoop was)
En een Lolobal (erg leuk als je vriendjes hem expres omgekeerd deden en erop sprongen zodat het plankje eraf ging Verdrietig )
Smurfensnot ook (wat stonken je handen dan Bloos ).
En wij maakten ook van die boterhamzakjes met afwasmiddel. Vraag me nu eigenlijk af wat daar leuk aan was, liep je de hele dag in te kneden Verward

En zo'n vies rubber ding met vloeistof erin ( Bloos Schijnheilig ) die als je hem vasthad door je handen gleed zodat je hem steeds verder naar beneden vast moest pakken. Haha!

Popples hadden wij ook

Yech wat waren wij verwende kindertjes vroeger Haha! Haha!
Laatst bijgewerkt door Cody op 11-06-03 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 09:49

Cody schreef:
En zo'n vies rubber ding met vloeistof erin ( Bloos Schijnheilig ) die als je hem vasthad door je handen gleed zodat je hem steeds verder naar beneden vast moest pakken. Haha!


Ik weet precies wat voor ding je bedoelt en toen ik ouder werd, begon ineens het kwartje te vallen. Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:14

Smurfensnot,
toen ik het er vorig jaar met een jong nichtje over had stond ze mij meewarig aan te kijken Verward
Terwijl we dat op de hele lagere school gehad hebben.
En smerig dat je werd als dat zakje knapte!

Waar ik zelf ook gek mee was waren die super kleine mini-keyboards,
met toetsjes kleiner als op een calculatortje.
Ik kreeg midden in de rage er eentje voor mijn verjaardag, wat was ik blij! Ik heb weken met dat dingetje rondgesjouwd en niet omgekeken naar de veel grotere en duurdere kadoos.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:17

Karin"]
[quote="Cody schreef:
En zo'n vies rubber ding met vloeistof erin ( Bloos Schijnheilig ) die als je hem vasthad door je handen gleed zodat je hem steeds verder naar beneden vast moest pakken. Haha!


Ik weet precies wat voor ding je bedoelt en toen ik ouder werd, begon ineens het kwartje te vallen. Haha!
[/quote]

oooooh Bloos Karin heeft een funzige gedachte Haha!
Maar het heeft er wel wat van weg, de vorm dan Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:22

Je had ook van die kleefhandjes en balletjes die je heel hard tegen het plafond kon gooien. Die vond ik mooi! Jammere was dat opeens mijn kleefbal weg was. Mijn zusje heeft onlangs zo'n handje gescoord, was ze gelijk kwijt. Plats tegen het raam... Geweldig!
Mijn buurmeisje had ook een hele kast vol met geweldig speelgoed. Een fornuis etc etc. En wij reden toen we 12 waren ook nog op de plastic trekkertjes en dan ging iedereen roepen dat we daar te groot voor waren. Ook had een meisje een pogostick, dat was lachen. Poing poinggg poingg door de buurt. Of zo'n éénwieler met miniwieletjes eraan.
My little Ponies vond ik maar dom. Een paard is niet rose! Ik had wel barbies die dan lelijk werden en dan knipte ik de haren af. En natuurlijk barbiepaarden, daar was ik zuinig op!
Overigens hebben wij die spelletjes hier ook nog staan. Twister wordt nog steeds verkocht, heb ik laatst gekocht, lachwekkend weer!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:29

Laui! schreef:
My little Ponies vond ik maar dom. Een paard is niet rose!


Reactie van mijn moeder toen ik een MLP voor Sinterklaas vroeg: 'Een paard heeft toch geen vlindertjes op z'n kont?' (ik wilde nl. die gele met witte manen, en die had vlindertjes op z'n kont). Koopt ze er eentje met stipjes 'want dat kan wel', maar ja, DIE was dus roze. Haha!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:30

Twister is cool Cool
Mijn barbies kregen toen al plukjes gekleurd haar (gut wat
was ik eigenlijk modern) gewoon even een plukje pakken
en dan blauw kleuren met je viltstift Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:31

Mijn zusje had zo'n opmaakpoppenkop. Een vreselijk ding vond ik dat. Zij vond het heerlijk om te tutten, maar ik smeerde dat geval het liefst vol met watervaste stift. Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:32

Was er ook niet eentje met echte appels op zn kont? Dát vond ik zo dom. Bovendien hadden ze alleen kambare haren en verder niks. Nee, dat was leuk bij m'n vriendinnetjes, maar zelf? Barbies wel, die hadden beweeglijke benen!
Oh ja, zo'n pop. Geweldig, heb ik nog vreselijk mee gelachen toen ik 12/13 was... Haha! Toen vond ik het allemaal wél geweldig, heb ik ook nog met Playmobil (verkopen ze niet meer zo veel Verdrietig ) gespeeld enzo.
Laatst bijgewerkt door Laui! op 11-06-03 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:32

Die halve balletjes kreeg je vorig jaar bij de intertoys vanwege een of ander jubileum maar die krengen kunnen inderdaad hard aankomen zeg. Die gekke tiktakballetjes aan een touwtje hebben me ook regelmatig een blauwe plek bezorgd.

Ik speelde altijd met de paarden van de lone ranger maar ik ben bang dat ik uit een ander bouwjaar kom Knipoog

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:34

Die had ik, maar je kreeg de make-up er nooit oge weer af. Ook knipte ik dan de haren daarvan, maar dat was niet zo slim ondekte ik later. Ze groeiden niet weer aan. Van die Minikeyboardjes had ik ook altijd. Er zaten ook altijd liedjes bij.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:34

Ga maar eens goed zoeken op ITP, een paar dagen geleden stond er dus een rose pony op de foto Haha!
Volgens mij had ik een blauw/paarsige My Little Pony, met roze maantjes.
Hier trouwens nog een echte My Little Pony Knipoog

En voor de Barbies hadden we ook 2 bruine paarden, maar die gewrichten kraakten zo als je ermee ging lopen.

Hé Yootha, het haar van onze opmaakpop groeide ook niet meer nadat ik het geknipt had. Heel apart Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 10:41

Cody schreef:

Hé Yootha, het haar van onze opmaakpop groeide ook niet meer nadat ik het geknipt had. Heel apart Haha!


Net als dat van mijn barbies en mijn MLP's Bloos Bloos

Ik kwam ook mijn barbiepaard tegen gisteren, maar die zijn haren waren helemaal 'vergaan' Verdrietig

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:42

Oja en van die kleine trolletjes. Dat haar schroeide zo leuk weg als je er een aansteker bij hield. Dan kwamen er bolletjes op het haar Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:47

Ik had ook een My Little Pony,
wat een drama was dat, ik mocht er maar 1 en wat kreeg ik?
Een zittende uitvoering! Huilen
Die kon je dus geen kleertjes aantrekken Frusty

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:50

Heeft iemand anders dan ook het KLM-spel?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 10:50

Sjuimpje schreef:
Die kon je dus geen kleertjes aantrekken Frusty

*grin* ja van die mooie beenwarmers en schoentjes.

Maar ja ik had zelf op mijn oma's oude naaimachine zadeltjes gemaakt en hoofdstelletjes *LOL* Ik heb ze nog zelfs, van bruin suede (oude jas van mijn ma) met elastiek onder de buik Haha!