Oud speelgoed :D

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 19:41

Polly pocket?

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:01

Ik speelde vroeger nooit zo met barbies enzo. Ik speelde altijd met matchbox en lego. Playmobil vond ik maar niks
Later spaarde ik paardjes Haha! Ik had echt alle soorten en maten, MLP, barbiepaarden, modelpaardjes, van de penny-paardjes, my beautiful horses, grand champions....
Polly pocket had mijn nichtje, dat wou ik ook altijd hebben, maar mijn ouders vonden dat ik al genoeg troep had Bloos
Ik had vroeger ook nog van die soort slangetjes aan een draadje, die kon je dan laten "leven" door aan het draadje te trekken. Ze waren heel fel gekleurd, dat vond ik altijd wel mooi Haha!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:11

Yootha schreef:
Polly pocket?


Ja die!!
Die vond ik echt geweldig..

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 21:43

Ik had ook veel van die zooi

- My little ponies
- Barbie's
- Opmaakpop
- Poppen
- Ministeck
- Duplo
- Lego
- Noppen (zo'n wit bordje met gekleurde noppen)

wat een zooi, alleen de lego, duplo, poppen en barbie's heb ik nog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:02

Ik had ook nog de troetelbeertjes en hun "hartvormige huis". Uiteraard reden mijn troetelbeertjes paard op de My Little Pony's Haha!
Zelfs mijn barbies mochten af en toe op de My Little pony's al reden ze ook graag op hun eigen paarden en mijn knuffelgiraffe en zebra waren ook voorzien van zadel + hoofdstel.
(niet verder vertellen: ik liet mijn giraf en zebra met hoofdstel om op bed staan. Teugels heel strak zodat ze mooi afgebogen stonden).

Ander speelgoed:
- Lego
- Technisch Lego
- Duplo
- Ministeck
- Poppen
- Mon kiki (schrijf je dat zo? Dat waren van die aapachtige popjes. Kon je ook kleertjes en slaapzakjes bij kopen)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:08

Kennen jullie de Dufti's nog?
Dat waren van die kleine poppetjes die ergens naar roken? Je had er ook zo'n boom geloof ik van waarin ze woonden...

Deze bedoel ik Haha!
Afbeelding
Afbeelding

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:25

steeffie schreef:
Ik had vroeger ook nog van die soort slangetjes aan een draadje, die kon je dan laten "leven" door aan het draadje te trekken. Ze waren heel fel gekleurd, dat vond ik altijd wel mooi Haha!


Ja die heb ik ook gehad... Hoe heette die dingen ook al weer? Ik had een oranje.
En die slimey's kennen jullie dat?

Wij deden buiten altijd verklaar de oorlog. De hele straat was ondergetekend met stoepkrijt bij ons Haha! Vonden de buren niet zo leuk Die waren altijd blij als het ging regenen Verward

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:27

Mon kikiAfbeelding

Je had toen ook nog zo'n rage met van die plastic harde spenen. Je had ze in allerlei kleuren en in groot en klein. Ook hd je er nog borsteltjes, kinderwagentjes etc. van. Er zat een haakje aan en dan kon je ze aan een ketting hangen. Liep je met 50 van die dingen rond. Haha!

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:29

Weet je dat ik die nog steeds heb?
*bloos*

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:34

wij kregen vroeger poppetjes van david de kabouter bij de boodschappen, daar speelde ik altijd kinderten voor kinderen mee, zelfs met de playmobil van een vriendinnetje....
verder natuurlijk poppen om klasje te spelen en barbies (van die kleine met elastiek die hun beentjes uit elkaar konden doen en zo beter of de pony's bleven zitten)
ik had 5 barbies's en 2 pony's, maar een andere vriendinnteje had zo'n 10 paarden en een bak vol barbies....gewelig vond ik dat....met rietjes en bekers stallen en hindernissen bouwens en dan manege spelen.
ik baalde altijd zo dat ik maar 2 en later 3 pony's had (waarvan 1 die beweegbare benen had, maar nooit bleef staan)...later waren ze voor een euro in een winkel en toen heb ik heel wat gekocht, niet om ermee te spelen maar puur omdat ik dat vroeger zo graag wou en nu gewoon kon doen....

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 23:04

Ahhhh... Mon Chi Chi heetten die apies! Mijn zusje had ze ook in alle soorten en maten, het enige wat ik er leuk aan vond was dat je die duim in dat mondje kon steken Haha!. Ik vond ze te veel op poppen lijken, en met poppen had ik niets. Ik had ook allemaal knuffelbeesten die ik babykleertjes aantrok en dan ging ik treintje spelen ofzo, of schooltje. Maar toen was ik nog wel heel klein hoor, jaartje of 6. Tong uitsteken

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 00:19

Heb met veel pret dit topic zitten lezen en langzaam komt alles weer terug Haha!

Inderdaad, stoepranden! Dat kon alleen maar bij mijn Oma, want bij mijn ouders is geen stoeprand. Dus altijd pret als we bij Oma waren. En verder natuurlijk ook vele dingen zien staan waar ik mee speelde. Bijvoorbeeld lego. Ik weet nog dat mijn broer en ik een keertje bij een tante gingen slapen en dat we enorme vaartuigen gemaakt hadden van lego met allemaal vakjes erin. Dan gingen we de kasten door en haalden overal snoep vandaan en verstopten dat in die vakjes Haha!

Die halve rubber ballen die je binnenste buiten moest doen die inderdaad een tijdje verboden waren zag ik trouwens laatst op de markt liggen met een smilie erop. Die man deed of ze kei nieuw waren

Jojo's, dat is ook nog een rage geweest, helemaal te gaaf. Is toen ook nog bij "wedden dat" geweest. Die man moest toen lucifers aansteken met zijn jojo, ofzo. Het waren jojo's in de vorm van een diabolo. Als ik er nu een tegen zou komen, dan zou ik die zo kopen

En duikelmannetjes, kleine poppetjes met een kokertje erin met iets zwaars die dan van een scheve plank af duikelden. En luciferpoppetjes, kleine poppetjes die in een luciferdoosje paste (zo'n grote doos, denk ik) met van die korreltjes in de buik. Een stoffe lijfje dus...

En en... ik kom er ff niet op. Later misschien meer Knipoog

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 07:54

Mijn oma had (en heeft) altijd Bambino, dat is een soort lego, maar dan echt veel en veel cooler. Daar bouwde ik met mijn ooms, neefjes, nichtjes the whole happy family together dan hele kastelen van. Ze had nl ook van die ridders die dan dus een kasteel nodig hadden enzo.
en Ministeck was ook een grote hobby van mij, dat heb ik nog steeds omdat ik vind dat ik daar nog niet te oud voor ben, maar ja, ik heb inmiddels geen tijd ervoor en eerlijk gezegd vind ik die schilderijen (ik deed altijd alleen paarden) erg lelijk... Maar goed, het is wel een goede geduldsoefening.
die duikelmannetjes moest ik net ook aan denken. Die liet ik altijd van een kussen af duikelen. Ik dacht dat dat alleen aan mij besteed was (zat op de Vrije School). Ik weet ook nog wel dat we met lagertjes uit fietsen oid een soort dingetjes maakten met alufolie. Die gingen dan in een luciferdoosje en die konden dan heel grappig heen en weer rollen. Had geen naam geloof ik, maar dat was bij ons ook nog even populair.
Oh, die halve rondjes die sprongen toch ofzo? Volgens mij heb ik die ook nog gehad ja (ik zat al te denken: waar hebben ze het toch over?)

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 08:15

Weetje wat opeens in me op kwam.
Een priklap met een prikpen Haha!
En dan moest je zo een plaatje uitprikken.
Op de basisschool deden wij dat zooo onwijs vaak, we werden er echt mee dood gegooid.

En dan kreeg je daarna zo een lelijk gerafeld randje en me moeder maar trots op me mooie figuurtjes zijn Schijnheilig

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 08:26

En natuurlijk niet te vergeten de knuffels van de Care bare's, ik wou de roze die vrolijk keek en kreeg de chagrijnige gele........... Boos!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:26

Haagsemeid schreef:
Weetje wat opeens in me op kwam.
Een priklap met een prikpen Haha!
En dan moest je zo een plaatje uitprikken.
Op de basisschool deden wij dat zooo onwijs vaak, we werden er echt mee dood gegooid.


Ja, en dan ook ècht pas zien wat het werd als je bijna klaar was *LOL* Haha!
Duh

Zo had je ook van die schilderijtjes, het was verdeeld in vakjes met nummertjes en je kreeg er verf bij, als je alles volgens de gebruiksaanwijzing deed kon je er een prachtig schilderijtje van maken.

En zo'n paasei-houder. Met 2 van die klemmetjes waar je het ei tussen kon doen en voor de rest verfbakjes rondom. Kon je heerlijk alle kanten van het ei bekliederen zonder dat je vingers vies werden van het vasthouden.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:12

Cody, iedereen kan schilderen van Ravensburger Haha!

En er schiet me nog iets te binnen waar ik gisteravond niet meer op kon komen. Glow in the Dark beestjes. Ik geloof in de vorm van rupsjes ofzo? Ongeveer iets van 10 cm groot als ik het goed onthouden heb...

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:22

Wat ook een hele tijd een rage was, van die knijpbeestjes!
Ik had mijn hele kamer ermee vol hangen.

Oh en ehhh, hoe heten die dingen..... Van die bolletjes op voetjes met oogjes, kon je ergens opplakken.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:32

Ja iedereen kan schilderen idd *LOL*

En knijpbeestjes hadden wij ook, een heeeeeeleboel!

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:34

Supertje, bedoelde je Wuppy's ?

Uiteraard komt alles mij ook zeer bekend voor en heb ik alles denk ik ook wel gehad Clown
Wat was ik dan verwend *LOL*

Maar wat ik mij afvroeg... heeft er niemand gespeeld met die Chemo boxen? }>
Wat hebben wij vaak thuis in de badkamer ontploffingen veroorzaakt Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:43

Nee niet met de chemobox, maar wij hadden altijd van die slappe lucifers die we dan wegschoten, menig fikkie veroorzaakt Haha!

En van die vogelfluitjes, kennen jullie die?
Tegen je verhemelte aanleggen en dan zien dat je er geluid uit kreeg.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:05

Och jee, wat herkenbaar allemaal.

Je kon ook van die tekeningen maken door een lijntje te trekken van 1 naar 2 naar 3...
Uiteindelijk verscheen er dan een plaatje.

En nu denk ik ineens aan.. tja, hoe heette dat?
Zo'n schijfje met gaatjes erin en met een "tandwielrandje". Je stak je pen erin en draaide dat dat schijfje rond in een ronde mal. Uiteindelijk kreeg je dan een sterachtige tekening.

Ja, lekker duidelijk omschreven...

Ik heb ook nog een bal aan een elastiek gehad. En een lolobal. En stelten. En rollerskates. De nop die voorop zat sleet altijd erg snel.
Tja, verder was ik altijd grootgrondbezitter met heeeel veel paarden en de barbies konden uiteraard supergoed paardrijden en kregen de moeilijkste paarden mak (ja, ik las de Penny)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:06

Wuppies, die spaarden wij ook. Spuuglelijke dingetjes waren het maar ja, echt een verzamelobject hè? *LOL*

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:14

En je had nog van die soort camera's, wij hadden zo'n rood plastic ding waar je verschillende kaarten in kon doen, dan kreeg je een verhaaltje te zien, het was een soort schijf die bij elke druk op de knop een volgend plaatje liet zien.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:24

Jaaaaah!
Idd die ronddraai-plastic-tekenschijfjes hadden wij ook. Wauw wat was dat mooi! Ik had ook glow in the dark sterren op mijn bed geplakt, kon ik beter slapen. Wuppys had ik ook. Knijpbeertjes (troeties noemde ik die) uiteraard ook.
En in de jaren tachtig had ieder zichzelfrespecterend meisje zo'n ding in haar haar. Wij noemden dat een froezel, geloof dat anderen dat een wokkel noemden. GEwoon een lapje stof, rondnaaien, elastiekje erdoor. Daar moest ik laatst weer aan denken.
Ook mooi was een 'twister' tenminste, ik dacht dat het zo heette. Dat was een plastic dingetje waarmee je je staart heel apart kon maken. Eerst maakte je dan een staart (losjes) dan haalde je met dat ding je staart er doorheen en dan had je heel leuk haar ofzo...
Ik spaarde ook buttons, volgens mij maken ze die ook allang niet meer!

Oh, en zo'n kijker had ik niet, ik had een kaleidoscoop! Die moest je dan zelf ronddraaien en dan kreeg je weer een ander patroon. Heel gaaf allemaal..