Oud speelgoed :D

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 23:35

Een ,twee,drie ,vier,vijf,zes,zeven
Wie moet ik een zoentje geven.
En dan half met je ogen dicht,zodat je precies kon zien wie je moest zoenen Lovers

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 23:37

"stand in de mand en de bal is voooooooooooooooooor..."

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 00:06

Mickey schreef:
Kennen jullie buiskruit ook nog? Zo'n verstopspel met een bal die als buut diende.

jaaaa dat noemden wij BLIKKIESPUIT....Haha!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 00:35

Hutten bouwen en dat soort dingen heb ik ook heel veel gedaan, en boompje klimmen. Ik zat echt constant in bomen, mijn moeder werd er gek van, bang dat ik eruit zou vallen, wat ik ook deed zo'n 3 meter naar beneden en brak mijn arm Verdrietig
Ik klom echt overal op, mijn vader is zich ook een keer wezenloos geschrokken, hij was het dak van de schuur aan het reparen, en hoor ineens achter zich 'hoi pappa!' Was ik op het dak geklommen via een tafel en de pergola, ik was 4 Haha!

Ik spaarde ook kleine stukjes gum, stopte ze allemaal in mijn laatje.
En bolletjes maken van lijm, gewoon lijm op mijn tafel gieten en er dan nog zolang mee rommelen tot het 1 balletje was.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 07:41

Gummetjes sparen, potloodpunten, vulpenballetjes... Allemaal gedaan. Ik had ook snoeppapiertjes!

En klimmen deed ik ook hoor! Ik had vrij weinig speelgoed, dat moest ik allemaal bij m'n buurtjes uitvinden. Wij woonden in een oude T-boerderij, hadden zelf een paar konijnen en later ook een geit, dus zelf geen boerenbedrijf. We hadden ook echt een aardig lapje grond met allemaal fruitbomen (Betuwe he). Ons dorp had een dorpskern met kerk, klein supertje etc en daar gebeurde nooit zo veel (daar plukten we de bloemen uit de tuin). Wij woonden heel erg achteraf in een straatje met allemaal T-boerderijtjes, midden in de weilanden.
Wat wij ook deden en dat vond ik echt fantastisch was in de maïsvelden rondbanjeren. Geweldig, en dan maïs jatten en natuurlijk heel hard verstoppen etc als de boer eraan kwam!

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 09:14

Laui! schreef:
Wat wij ook deden en dat vond ik echt fantastisch was in de maïsvelden
rondbanjeren. Geweldig, en dan maïs jatten en natuurlijk heel hard verstoppen etc als de boer eraan kwam!

dat deden wij ook
en daarna maakten we een erwtenschieter = een klein stukje buis waar we een kapotte balllon aan vast maken en dan maar schieten met maiskorrels.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 09:27

Ahh mais jatten! Dat deed ik ook, maar niet om het jatten: ik vond jonge verse mais erg lekker. Als ik met de knol op pad ging, dan kwam ik geheid langs maisvelden en dan was het even snoepen. Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 10:12

Eh ka, dat is allemaal veevoedermaïs en dat moet je NIET eten... Heb een keer een hele tijd op de wc gezeten daardoor (groene pruimen is ook een succes hoor!).
Wij verstopten ze in onze hutten, brouwden er heksenmengsels van etc.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 12:01

Iemand nog lijmballen gespaard? Daar waren de juffen en meesters ook nooit blij mee... Al de lijm ging ineens heel erg snel op Knipoog

BTW, een leuke variant op TV tikkertje is liedjes tikkertje. In plaats van een TV programma te zeggen moet je dan een liedje zingen. Erg grappig om te horen. Ook leuk in Sinterklaas of Kerst thema.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 13:22

Ja lijmballen, potloodpunten, vulpenballetjes, stickers, been there, done that all...

Oorlog verklaren, blikspuit.
Wij deden ook jongen-meidenpakkertje. De jongens moesten de meiden tikken en meenemen naar een verzamelplek. Als alle meiden getikt waren, werden de rollen omgedraaid (jeetje, wat is het moeilijk om dit zo te schrijven dat het niet dubbelzinnig opgevat kan worden Lips are sealed )

Wij maakten af en toe stinkbommen. Allerlei dingen die konden rotten bij elkaar in een glazen pot en verbergen op een plekje in het bos. Een half jaar later weer het potje openmaken en dan leeggooien bij iemand die je niet mocht.... Reken maar dat dat stonk.

Ook hadden wij een club. Er zat namelijk een criminele organisatie in ons dorp en wij waren hun heel dicht op het spoor. Ze hadden drugs en ze verscholen zich regelmatig in de oude afgesloten kleedkamers bij de tennisbanen. En sommige mensen waren echt erg verdacht.
En als dan de rode Opel Manta op de parkeerplaats bij de tennisvereniging stond, dan was één van de gangsters in hun basis of in het bos of op de heide achter de vereniging.
Het was altijd erg spannend! En we gingen ons helemaal trainen (van hoge muurtjes afspringen, stukken rennen, etc.) zodat ze ons niet te pakken zouden krijgen. En als ze ons wel te pakken kregen, dan konden we zo weer ontsnappen.
Hmm.... rijke fantasie?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 13:25

Ik was op een gegeven moment helemaal verslaafd aan boekjes over spion spelen. Compleet met spionagetips, tips hoe je inkt onzichtbaar kon maken, enz enz enz. Echt helemaal geweldig.
Alleen was het boekje spannender dan de realiteit want er was nooit iemand zo verdacht dat ik moest spioneren om als held uit de bus te komen. Maar de boekjes waren echt super! Heel geheimzinnig en uitgekookt.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 13:26

slinger-tikkertje? als je getikt werd, moest je degene die "hem" was een hand geven... en dan samen tikken... steeds verder, tot je op een gegeven moment een slinger had van 15 man ofzo... Haha!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 13:26

Ik las vaak "de vijf detectives" en daar stonden ook van die leuke spannende tips in. Hoe je uit een kamer kon komen die van buitenaf op slot was gedaan (of juist erin). Inderdaad ook die onzichtbare inkt.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 13:28

Ja zulke geweldige tips inderdaad Kitty *LOL*
Heb bijna de neiging om weer eens zo'n boekje op te halen.
Je weet nooit waar het goed voor is in deze grote boze wereld Schijnheilig

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 13:53

SmithsGirl schreef:
slinger-tikkertje? als je getikt werd, moest je degene die "hem" was een hand geven... en dan samen tikken... steeds verder, tot je op een gegeven moment een slinger had van 15 man ofzo... Haha!


Oftewel de voorloper van Snake. *LOL*

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 22:07

Wij deden ook altijd pizapiza (een soort van verstoppertje). Degene die 'em was stond op een verfvlek (en daar mocht 'ie niet vanaf). Dan moest'ie tot piza20 tellen (dus piza1, piza2) en de rest moest 'em dan aantikken voordat je je mocht gaan verstoppen.
Als 'ie je niet kon vinden ging'ie opnieuw tellen, en dan moest je weer aantikken en opnieuw (op een andere plek) verstoppen.

Je kon ook buten, maar hoe weet ik niet meer

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 22:47

Wmijn schreef:
Iemand nog lijmballen gespaard? Daar waren de juffen en meesters ook nooit blij mee... Al de lijm ging ineens heel erg snel op Knipoog

En die zes jarige broekies bij mij in de klas denken echt dat zij de eerste zijn die zoiets bedacht hebben Schijnheilig

Toen ik in de middenbouw van de basisschool zat speelden wij op het schoolplein ook vaak "The A-team" na. Met een vast groepje en er zaten toen ook een paar vrouwen in het A-team, maar als je me nu vraagt hoe ze heten, ik zou het niet meer weten...

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 23:54

Mickey, mooi is dat he?! Dat die kinderen denken dat ze "de uitvinders van dit of dat" zijn, terwijl jij dat als kind ook deed Haha! Heb ik met die van mij ook. Ik heb ze overigens ook wel eens aan dingen geholpen, bijvoorbeeld die happertjes vouwen. Die deed je dan op je duimen en wijzvingers en dan moest dat een aantal keren heen en weer. Op de flappen stond dan een vraag oid geschreven. Of dat je verliefd was ofzo Knipoog
Ook een keer een pijl en boog gemaakt, die kids werden levensgevaarlijk! Ik vraag me wel eens af hoe blij die ouders met ons leiding zijn Haha!

De vrouwen in The A-team (moest ff zoeken, wist ze ook niet meer): Tawnia Baker & Amy Amanda Allen "Triple A".

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 23:57

Ik heb ook nog jaren een goocheldoos gehad waar ik helemaal niks mee kon behalve alle onderdeeltes kwijt maken. En een postkantoordoos met allemaal nepcheques en rekeningblokjes erin.

In plaats van Pim Pam Pet hadden wij Wie Weet Wat.

Met mijn blokkendoos heb ik heel wat uurtjes speelplezier gehad. Wij hadden zeil liggen op onze slaapkamers en dan tekenden we met stoepkrijt een heel wegennet. Van de blokkendoos maakten we een garage, op de weg reden onze speelgoedautootjes en Playmobielpoppetjes vormden de bevolking. Kwam mooi uit dat ik heel veel wegwerkertjes had van Playmobiel! Haha!

Ik had ook nog ergens een ringenspel en ik heb tientallen poppetjes gemaakt met wol die je dan om kaartjes van verschillende maat draaide, waarna je er een poppetje van knutselde.

Origami heb ik ook heel veel gedaan.

Stoepranden noemden wij trouwens stoeprandje buts.

Paardje spelen was zo'n beetje onze grootste hobby. Dan bond je een sjaal om je pols en het andere uiteinde had iemand anders vast en dan ging je heel hard rondjes rennen. Of je sloeg een sjaal om je nek en zo onder je armen terug naar achteren en dan ging er iemand met je mennen... Of we zetten een paar krukjes met een stok erover in de achtertuin en dan speelden we springpaardje Haha! .

Ik heb ook wel eens met een vriendinnetje allemaal soorten shampoo en zeep uit het aanrechtkastje gemengd, waarna we het goedje in glazen potjes deden die mijn moeder voor de jam had bewaard, en dat verkochten we dan voor een gulden in het centrum van de stad waar ik middenin woonde. Het spulletje had een heel vies lichtgroen kleurtje, dat weet ik nog wel...

Barbies vond ik niks aan. Ik had wel een Fleur, die had een wat groter hoofd en zag er wat menselijker uit. Was ook wat zachter dan een Barbie dacht ik.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 00:14

Fleur vond ik juist niet leuk. Die had een veel te dikke kop...

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 00:21

Touwtje springen was ook altijd leuk, vooral met al die liedjes erbij Haha!

Kennen jullie deze ook?

Beertje beertje draai eens rond,
beertje beertje raak de grond,
beertje beertje was je handen,
beertje beertje poets je tanden (of iets in die richting)

Waar kom jij zo laat vandaan?
Ik heb met ..... om de hoek gestaan
Hoeveel zoentjes heb je hem gegeven?
1, 2, 3, 4, 5, (net zo lang als je het volhield)

Charlie Chaplin ging naar de disco,
leerde de meisjes dansen,
de engelse en de franse
De eerste was de chachacha
de tweede was de hoelala
(en verder weet ik hem niet meer)

En oh ja;
Fietsen fietsen allemaal fietsen
fietsen fietsen ho!
Met zoveel mogelijk mensen in 1 touw, en dan moest je als er ho gezegd werd stoppen met het touw tussen je voeten, miste je dan was je af. Elke ronde steeds sneller.

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 09:37

Ja ik ken al die touwtje spring liedjes ook nog Haha!
Dat hebben we ook zo vaak gedaan.

Supertje schreef:
Touwtje springen was ook altijd leuk, vooral met al die liedjes erbij Haha!

Kennen jullie deze ook?

Beertje beertje draai eens rond,
beertje beertje raak de grond,
beertje beertje was je handen,
beertje beertje poets je tanden (of iets in die richting)


Beertje beertje handen in je zij, en klap erbij, hoe oud ben jij..?
1.. 2.. 3.. enz Haha!

Wij deden ook heel vaak overlopertje en slierttikkertje.
Bordje tik Haha! en verstoppertje.
Of hinkelen en elastieken ('e-la-stie-ken, erin erop eruit enz').
Achja.. goeie ouwe tijd Knipoog

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 09:45

Annemariaaaaa KOEKOEK! Tong uitsteken

Kunnen we niet een keer een buitenspelletjes meeting houden?
Ik wil stoepranden tegen Sjuimpje!
Ik was erg goed in stoepranden, om dan over een voetganger heen te gooien!

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 09:47

Over touwtje springen...
Wij deden heel vaak het alfabet af, en bij de letter waar je af ging, moest je (in mijn geval) een jongensnaam (van iemand uit de klas) zeggen. Diegene moest dan ook meespringen op verliefd-verloofd-getrouwd-gescheiden, en dan daarna nog het aantal kinderen...
Djeeez... wat deden wij vroegah...

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 11:45

Tindra schreef:
Bordje tik Haha!


Jaaaah, bordje tik! Haha! En dat met zowat de hele basisschool. Was ook wel nodig anders had je niet zoveel spelers... De school waar Tindra en ik opzaten had maar iets van 50 leerlingen hooguit. Ik zat in de grootste groep die ze ooit gehad hadden toen dan toe... wel 10 kinderen *LOL*

Dat bordje tik was volgens mij echt een uitvinding van onze school, of niet?