ouders en kinderen, zucht!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 21:21

Ach het was gewoon een ellendige situatie, zowel voor Desiree, de avondvierdaagse lopers als voor de stalhouder. Desiree had misschien kunnen wachten tot ze weg waren en de avondvierdaagse lopers hadden misschien wat anders kunnen reageren, maar ja het is nu gebeurd en ik vind het een beetje triest dat die mensen er over door blijven zeuren, dus Desiree Ach gut hoor Haha! .


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 21:23

Gijs zijn jongste zoon is autistisch, Je ziet het alleen niet aan hem. Hij is nu 7 jaar en word ook aangesproken als een jongen van 7. Zijn gedrag is echter dat van een kind van 2 a 3. Je kan je voorstellen dat dit zo af en toe wel eens voor problemen zorgt...............Het is een schat van een gozer echt een hele fijne vent. Maar omdat hij dus dingen doet die een 7 jarige niet hoort te doen geeft dat wel wat probleempjes hier en daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 21:45

En zo'n kind zou dus volgens Eilandje bijvoorbeeld nooit in een restaurant mogen zitten omdat hij eventueel overlast zou kunnen veroorzaken. Dat zou toch te gek voor woorden zijn? Boos!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 23:06

nou overdrijven jullie wel een klein beetje! Je hebt overlast en overlast en ik kan best begrip opbrengen voor de jongen die Gijsenkim net noemt, maar rondrennende schreeuwende kinderen horen IMO niet thuis in een luxe restaurant. Bij de Mac vind ik wat anders maar als ik bij (bv) de Librije (of in Delft de l'Orage?) ga eten, wil ik dat rustig kunnen doen zonder gestoord te worden door krijsende kinderen (of luidruchtige volwassenen!). Er wordt hier wel heel veel begrip van kinderloze mensen gevraagd, terwijl andersom maar wenig wordt geboden (goeden niet te na gesproken). Ik heb en wil geen kindren, en hoef dan ook niet constant lastig gevallen te worden met andermans 'hobby'. (om het vuur nog maar eens wat op te stoken). Ik heb ook een hekel aan crossmotoren, rook in mijn gezicht, en bumperklevers, om maar eens wat te noemen.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 23:48

sarabande schreef:
Percy jouw schatten van meiden worden ook klieren als je ze dwingt lange tijd op een plek te zitten waar ze zich vervelen. Bijvoorbeeld volle tribune op een hengstenkeuring. Dan ligt het niet aan de kinderen maar aan die ouders die ze daar mee naar toe nemen.


Die van mij krijg ik niet eens onder dwang stilzittend Haha!
Maar ik kan ze zelfs meenemen naar een restaurant met vrienden die echt de pest aan kinderen hebben maar het met die van ons zelfs leuk vinden om uit eten te gaan.

En Picasso, zo kwaad ben ik niet hoor maar sommige die hier reageren vind ik ook wel wat erg negatief over ouders en kinderen. En die andere kant moest ook even belicht worden vond en vind ik.
Desiree zelf heb ik wel eens ontmoet en die valt in het echt best mee, ik vond haar zelfs aardig Haha!

De restaurants die jij opnoemt ken ik Lielle en dat zijn geen plaatsen waar je kinderen mee naar toe neemt vind ik.
Als ik ze meeneem dan zoek ik iets uit waar de tafel ook groot genoeg is voor een kleurplaat en stiften zodat ze tussen de gangen door kunnen tekenen en kleuren i.p.v. de kelner ondersteboven te lopen.
Maar als ik naar een heel chique restaurant ga wil ik ook geen last hebben van mijn eigen kinderen om eerlijk te zijn want dan wil ik genieten van het eten en niet steeds opletten of het wel goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 01:10

Dat Desiree een leuke meid is, daar twijfel ik echt niet aan; ik kan in een deuk liggen om haar antwoorden soms. En vaak genoeg ben ik het wel met d'r eens.

Verder wil ik nog een keer zeggen dat ik respect heb voor andermans keuze; wel of geen kinderen. En ik kan er ook nog wel inkomen dat er plaatsen zijn die minder geschikt zijn voor kinderen. Ik hou juist wel altijd rekening met andermans gevoel, soms weleens te veel. Maar ik vind wel dat mijn dochter ook de kans moet krijgen om dingen te ervaren en te leren en ik laat me daardoor niet belemmeren door mensen die liever geen kinderen om zich heen hebben, omdat ze te luidruchtig zouden zijn. Nou valt dat bij mijn dochter reuze mee! Pling Ik vind dat je als ouders heel wat kan doen om je kinderen respect bij te brengen voor andere mensen, en ben het ook wel eens met degene die gezegd hebben dat er vaak te laks gereageerd wordt door ouders. Ik ben, nogmaals, ook niet gediend van schreeuwende onfatsoenlijke kleine monstertjes

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 01:42

rot dat het allemaal zo misliep op weg naar de rijvereniging
ik snap best dat al die mensen gezellig aan de wandel zijn
maar dat betekent nog niet dat de weg dan ook hun alleenrecht is
ik heb ook gewoon geleerd rekening te houden met andere mensen
zorg er dan voor dat iedereen die aan de route van die 4daagse zit van te vooren op de hoogte is wanneer die menigte langskomt,
en zorg dat er ruimte is voor de medemens die niet aan de wandel is maar wel gebruik wil maken van weg, zodat er veilig gepasseerd kan worden
dan heeft niemand iets te klagen
wat mij betreft ligt de grootste fout bij de mensen die daar liepen en bij de organisatie van dit evenement
tuurlijk je had kunnen wachten, eerder weg kunne gaan , je had de les af kunnen zeggen of voor vervanging kunnen zorgen maar voor die laatste drie had je van te voren wel moeten weten dat die mensen zouden lopen bij jullie over de weg en daar had de organisatie hun verantwoordelijkheid verzaakt
van jou kant misschioen wel een inschattingsfout dat je de poging hebt gewaagd, maar ik zou dat ook hebben gedaan, mij is geleerd rekening te houden met een ander en dat verwacht ik van een ander ook
dus ik had ook gewoon verwacht dat de mensen zich terug zouden trekken naar een deel van de weghelft zodat een ander er langs zou kunnen
maar ja sommige mensen denken het alleenrecht van overgang te hebben
zoals een deel van de mensen die meeliepen
dat mens dat je pony vastgreep , ik weet niet wat ik gedaan zou hebben, maar als ik aan het rijden ben moet iedereen gewoon van mijn paard afblijven met zijn tengels, voor het zelfde geld gaat ie omhoog en gaat zo iemand aan de teugels hanmgen waardoor hij alleen maar hoger gaat, of stel je voor dat ie er bovenop terecht komt

oftewel ik leef met je mee

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 07:49

Ik neem de kids wel eens mee uit eten, naar de shoarmaboer, mcdonalds, en je hebt tegenwoordig hele leuke kinderrestaurants. maar ik zal ze niet meenemen naar de "echte " grote mensen restaurants......gewoon omdat wat lielle zegt. Als ik eens echt uit eten ga dan zit ik wel een uur of drie aan tafel. Moet je eens proberen met een aantal kids die het echt niet langer dan een uurtje uithouden en vaak het eten helemaal niet lekker vinden. Nee hoor als ik weg wil gaan de kids ook maar uit logeren......................

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 09:31

lis"]
Als ik jou was, zou ik die hele wandelvierdaagse aanklagen!!
Zal ze leren.
Sterkte Ach gut
[/quote]
Zit het te overwegen hoor Lis! Knipoog

[quote="Percy"]
En dat altijd maar de schuld bij de ouders zoeken schiet mij in dit topic behoorlijk in het verkeerde keelgat. Sommige kinderen hebben ADHD, PD-NOS of een andere aan autisme aanverwante contactstoornis en dan kan je als ouders doen wat je wil, opvoeden tot je erbij neervalt maar druk vervelend en/of afwijkend gedrag blijven deze kinderen toch wel vertonen.

En Desiree, ook namens mij Ach gut Knipoog
[/quote]

Maar hoe komt het toch dat de maatschappij/anderen steeds meer last hebben van ADHD kinderen dan vroeger? Vroeger moet er ongetwijfeld ook sprake zijn geweest van ADHD, maar ik denk dat men er niet te veel rekening mee hield en die kinderen dank zij de strengere opvoedingsnormen gemakkelijker tot de orde kon krijgen. Ik weet het niet, maar er MOET gewoon een verband zijn tussen opvoeding en ADHD want vroeger hoorde je er niet zo veel van en ik mijn klas heb ik nooit last gehad van zulke kinderen.

Dank je voor je medeleven Percy, Haha!

[quote="sarabande"]
Percy jouw schatten van meiden worden ook klieren als je ze dwingt lange tijd op een plek te zitten waar ze zich vervelen. Bijvoorbeeld volle tribune op een hengstenkeuring. Dan ligt het niet aan de kinderen maar aan die ouders die ze daar mee naar toe nemen.
[/quote]
yep, je kunt wel eisen stellen maar ze moeten wel haalbaar zijn voor een kind. Ben ik mee eens. Maar dit geldt ook voor restaurants. Neem ze daar niet eerder mee naartoe dan dat ze er klaar voor zijn. Anders ga je die kinderen pesten door ze te dwingen te lang hun gemak te houden, of andere mensen pesten die hun gedrag lijdzaam moet ondergaan.

[quote="Kayla"]
Ach het was gewoon een ellendige situatie, zowel voor Desiree, de avondvierdaagse lopers als voor de stalhouder. Desiree had misschien kunnen wachten tot ze weg waren en de avondvierdaagse lopers hadden misschien wat anders kunnen reageren, maar ja het is nu gebeurd en ik vind het een beetje triest dat die mensen er over door blijven zeuren, dus Desiree Ach gut hoor Haha! .
[/quote]

ik denk er dus precies zo over!

[quote="Lielle"]
nou overdrijven jullie wel een klein beetje! Je hebt overlast en overlast en ik kan best begrip opbrengen voor de jongen die Gijsenkim net noemt, maar rondrennende schreeuwende kinderen horen IMO niet thuis in een luxe restaurant. Bij de Mac vind ik wat anders maar als ik bij (bv) de Librije (of in Delft de l'Orage?) ga eten, wil ik dat rustig kunnen doen zonder gestoord te worden door krijsende kinderen (of luidruchtige volwassenen!). Er wordt hier wel heel veel begrip van kinderloze mensen gevraagd, terwijl andersom maar wenig wordt geboden (goeden niet te na gesproken). Ik heb en wil geen kindren, en hoef dan ook niet constant lastig gevallen te worden met andermans 'hobby'. (om het vuur nog maar eens wat op te stoken). Ik heb ook een hekel aan crossmotoren, rook in mijn gezicht, en bumperklevers, om maar eens wat te noemen.
[/quote]

dit wat Lielle nu verwoordt zijn mijn gedachten. Maar denk nu niet dat lielle of ik kinderhaters zijn. Echt niet. Er zijn kinderen die ik ook heel mooi en heel lief vind. Vooral kleine meisjes met staartjes en een jurkje, die vind ik erg schattig. Of in te wijd zittende rubberen rijlaarsjes... Haha! maar net zoals zij hou ik op geen enkele manier van overlast van andere mensen. Alleen, een hekel hebben aan hondenpoep, brommergeronk en sigarettenrook is een meer algemeen geaccepteerd verschijnsel dan een hekel aan irritante kinderen met lakse ouders.

[quote="draumpje schreef:
rot dat het allemaal zo misliep op weg naar de rijvereniging
ik snap best dat al die mensen gezellig aan de wandel zijn
maar dat betekent nog niet dat de weg dan ook hun alleenrecht is
ik heb ook gewoon geleerd rekening te houden met andere mensen
zorg er dan voor dat iedereen die aan de route van die 4daagse zit van te vooren op de hoogte is wanneer die menigte langskomt,
en zorg dat er ruimte is voor de medemens die niet aan de wandel is maar wel gebruik wil maken van weg, zodat er veilig gepasseerd kan worden
dan heeft niemand iets te klagen
wat mij betreft ligt de grootste fout bij de mensen die daar liepen en bij de organisatie van dit evenement
tuurlijk je had kunnen wachten, eerder weg kunne gaan , je had de les af kunnen zeggen of voor vervanging kunnen zorgen maar voor die laatste drie had je van te voren wel moeten weten dat die mensen zouden lopen bij jullie over de weg en daar had de organisatie hun verantwoordelijkheid verzaakt
van jou kant misschioen wel een inschattingsfout dat je de poging hebt gewaagd, maar ik zou dat ook hebben gedaan, mij is geleerd rekening te houden met een ander en dat verwacht ik van een ander ook
dus ik had ook gewoon verwacht dat de mensen zich terug zouden trekken naar een deel van de weghelft zodat een ander er langs zou kunnen
maar ja sommige mensen denken het alleenrecht van overgang te hebben
zoals een deel van de mensen die meeliepen
dat mens dat je pony vastgreep , ik weet niet wat ik gedaan zou hebben, maar als ik aan het rijden ben moet iedereen gewoon van mijn paard afblijven met zijn tengels, voor het zelfde geld gaat ie omhoog en gaat zo iemand aan de teugels hanmgen waardoor hij alleen maar hoger gaat, of stel je voor dat ie er bovenop terecht komt

oftewel ik leef met je mee


Dat alleenrecht op overgang kwam eigenlijk neer op "macht van de massa", zoals Branca al zei. Macht neemt recht. Het is niet netjes, maar zo werkt het. Ik denk dat het te veel is om te verwachten van de massa om rekening te houden met het feit dat andere mensen OOK liefhebberrijen hebben die belangrijk voor hen zijn. Ik ontzeg die wandelaars niet het recht om daar te lopen maar zij mij wel het recht om daar te rijden met mijn paarden. sja, het is 1x per jaar, zeggen ze dan.

Wat betreft de organisatie: dat heeft wel gestaan in rond de Linde, het krantje van Nuenen maar dat ontvang ik niet en mensen die niet mee doen met die vierdaagse hebben er totaal geen erg in. Inderdaad, als ik dat van te voren had geweten had ik het anders aangepakt en was heel die ellende gewoon niet gebeurd.

wat betreft dat mens die paddy vastgreep bij de teugels: als ze dat had gedaan terwijl paddy nog in paniek was (zoals op het moment in die massa) was paddy inderdaad gaan flippen.

De hond is de betere mens

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 09:42

Ik als mamma zijnde van een geweldig kindje, ben het toch wel een beetje met Desiree eens...........Ik begrijp heel goed wat ze bedoelt en ik kan me als kinderliefhebber ook vinden in haar standpunt. Ik heb een kind, Ik hou van mijn kind en ik geniet van alles wat mijn kind doet MAAR ik kan me ook voorstellen dat mijn kind dingen doet die andere mensen minder aangenaam vinden, daarom probeer ik mijn kind op te voeden en dat begint bij mij al met twee woorden spreken en dat breidt zich uit tot het terugleggen van een stuk snoepgoed in de supermarkt zonder drama. (ik hou niet van drama's)..........Ik kan me ook mateloos irriteren aan kinderen die duidelijk niet opgevoed worden. Noah (gijs zijn jongste) is autistisch en gedraagt zich als een driejarige, hij heeft alleen wel het lijf van een 7 jarige maar hij is beter opgevoed dan menig 10 jarige.....Ga daar maar eens over nadenken!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 09:52

Ben toevallig dinsdag ook de avond4daagse tegengekomen, heb nog aan je gedacht.
Ik stak in mijn onschuld de weg over, hoekje om en kwam midden in een drinkpost terecht die ze daar langs het pad opgesteld hadden. Wist ik veel, anders was ik wel de andere kant op gegaan. Parasols, meubilair, auto's, heleboel hysterische koters en dito ouders.
Paard gaf geen krimp! Wel kijken en een beetje gespannen, maar gewoon rustig er tussendoor stappen. Een meneer met een oranje hesje van de organisatie liep even een stukje met me mee en vertelde hoe de route over de hei ging zodat ik daar rekening mee kon houden (de andere kant op dus!), erg netjes.
Zo kan het dus ook.
Dankzij de organisatoren, ondanks de kinderen en ouders, want sommigen vonden het erg grappig om paardebeest op te jutten, niet alleen kinderen, ook ouders.... Gelukkig reageert ze daar niet op en ik heb m'n schouders maar eens opgehaald en alsnog genoten van de rit.

Nulla tenaci invia est via

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 09:56

Margreet schreef:
Dankzij de organisatoren, ondanks de kinderen en ouders, want sommigen vonden het erg grappig om paardebeest op te jutten, niet alleen kinderen, ook ouders.... Gelukkig reageert ze daar niet op.


Ik heb helaas meegemaakt dat er met een sinterklaasoptocht een paard een kind in het gezicht traptje omdat papa het wel leuk vond om het paardje een tik op zijn billen te geven..............

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 10:00

Ai... Dat laat papa dus voortaan ook wel uit z'n hoofd mag ik hopen...
Wat ongelofelijk stom zeg!
Zelfs met nul verstand van paarden kun je toch nog wel bedenken dat zo'n dier daar op een of andere manier op reageert?! Wat is anders de "gein" achter zo'n actie, je wilt toch dat er iets gebeurt, anders doe je het niet lijkt me.

Ik denk dat ik me maar als vrijwilliger op ga geven voor de eerstvolgende risicowedstrijd Haha!

Nulla tenaci invia est via

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 10:06

Ja dat is nou pure dommigheid. Meneer was nog boos ook hoor..........Maar het was wel ernstig het kind moest wel naar het ziekenhuis en daar ben je als ruiter natuurlijk heel erg van onder de indruk......... Ik ga met die merie van mij ook niet dat soort dingen doen, die heeft in de normale omgang al een los rechter achterbeen dus die moet ik gewoon uit dat soort situaties houden. Als ik op Dees haar plekkie had gestaan met Marca dan weet ik niet of ik de voorpagina van de landelijke dagbladen had gehaald of rechtstreeks het acht uur journaal

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 10:12

Ik was al vreselijk geschrokken toen een achtervolgende hond een tik kreeg (zonder gevolgen), kun je nagaan als je paard een kind het ziekenhuis in slaat.... Brrrr moet er niet aan denken!
Gipsy is gelukkig als het er op aankomt altijd heel braaf, maar ze kropt die spanning duidelijk wel op en uiteindelijk komt het er wel uit, even lekker bokken en een sprintje trekken toen we weer de ruimte hadden.
Ambulance met sirenes en zwaailichten onder een viaduct (galm!) geeft ze ook niks om, maar vlak daarna lig ik er dus wel bijna naast van een witte steen in de berm van het ruiterpad *zucht* *LOL*

Nulla tenaci invia est via

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 11:16

Margreet"]
Paard gaf geen krimp! Wel kijken en een beetje gespannen, maar gewoon rustig er tussendoor stappen. Een meneer met een oranje hesje van de organisatie liep even een stukje met me mee en vertelde hoe de route over de hei ging zodat ik daar rekening mee kon houden (de andere kant op dus!), erg netjes.
Zo kan het dus ook.
[/quote]
dat scheelt een hoop he, paddy gedroeg zich hysterisch, die kan niet normaal doen .Gisteren ook al. Komt die grote vrachtwagen van CEHAVE aanrijden om het voer bij te vullen. Nou, er was geen land meer mee te bezeilen, compleet hysterisch, dus ik wil afstappen en dat ging nog niet eens meer. de trut. Ik heb haar klem moeten rijdnein de hoek en razend snel af moeten stappen voordat ik mijn nek zou breken. Toen gelongeerd aan de dubbele longeerlijn. Dan maar zo.

[quote="gijsenkim schreef:
[
Ik heb helaas meegemaakt dat er met een sinterklaasoptocht een paard een kind in het gezicht traptje omdat papa het wel leuk vond om het paardje een tik op zijn billen te geven..............
[/quote]

\dit is domheid ten top. Dat zoiets bestaat.

De hond is de betere mens

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 13:06

Ik heb wel eens gezien dat moeders met kinderwagens en een peuter aan de hand tussen jonge paarden op een keuring doorwandelden.
Ondergrond niet echt om je snel uit de voeten te kunnen maken met een kinderwagen.
Gestresste jonge paarden en eigenaren, vaak snikheet.
Ziehier het recept voor een drama.
Leuk paardjes kijken Boos!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 14:56

Citaat:
Daar wil ik met plezier even op antwoorden: mijn ouders namen mij pas mee op restaurant vanaf het moment dat ik me wist te gedragen in zo'n situatie en niemand tot last was, en geloof me, dat was vrij snel


Uiteindelijk is dit waar de ganse discussie om draait: het gaat er niet om dat een aantal mensen zoals bijvoorbeeld Eilandje of Desiree tegen kinderen om zich heen zijn (want volgens mij zijn ze niet eens tegen kinderen om zich heen tout court), maar het gaat em er WEL om dat zij iets hebben tegen kinderen die zich niet kunnen gedragen en/of slecht opgevoed zijn door de ouders, dus kinderen die door hun gedrag als storend worden ervaren

om even verder te gaan op kinderen op restaurant: bij mij was het dus zo dat ik moest stilzitten (mocht niet rondlopen), wel mocht praten, maar niet luid(normale conversatietoon zoals volwassenen op restaurant dus), mij moest houden aan de tafeletiquette (wordt bij ons thuis zowieso fel op gelet en daar vind ik niets mis mee) enz
Tussen de gangen door mocht ik in een boek lezen of later met de GameBoy spelen (ZONDER geluid), maar pas als iedereen klaar was met de vorige gang.

Vraagje aan Desiree, Eilandje en de anderen of ze het op die manier nog erg zouden vinden om op restaurant te gaan waar ook kinderen zijn?


AMEN Leentje


Ik ben zelf ook een van die kinders die al van jongsaf meeging op restaurant, onder voorwaarde dat ik me aan ongeveer dezelfde regels hield als Leentje. eerst mocht ik me tussen de gangen bezighouden met kleurboeken en later was ik zo'n boekenworm dat ze me zelfs moesten verbieden om niet te lezen tijdens de gangen Lachen
Dus ja, volgens mij mogen kinderen mee op restaurant, zolang ze zich maar gedragen, en dat is grotendeels de verantwoordelijkheid van de ouders.
Verder vind ik het ook onzin dat kinderlozen zich moeten aanpassen aan ouders met kinderen. Verdraagzaamheid tov kinderen, zeker, rekeninghouden met kindergedrag, akkoord, maar wij hebben evenveel recht om te genieten van deze wereld. Als dat genot gestoord wordt door ouders die hun kinderen meenemen naar plaatsen waar die kinderen eigenlijk niet thuis horen, ja dan erger ik me eraan. Vooral omdat dat voor die kinderen ook niet leuk is, dan gaan ze zich vervelen met alle onaangename gevolgen vandien.
Zo bezocht ik ooit in de Tate Gallery in London een prachtige tentoonstelling over Blake. Ik was helemaal aan het opgaan in zijn poëzie en van zijn fantastische tekeningen, komt daar een jong koppel met kind op de arm. Het kind vond er blijkbaar echt niets aan (begrijpelijk, het was 2 of zo) en begint te blèren. Ouders keken rustig verder rond terwijl ze niet echt moeite deden om hun kleine te sussen. Fijn hoor, gedichten lezen op de soundtrack van een jengelende kleine... Dat vond ik dus compleet ongepast van die ouders.

En ik vind het al helemaal niet correct dat ze nu de kinderbijslag zouden verdubbelen en kinderopvang fiscaal aftrekbaar zouden maken. Dat is IMHO discriminatie tov kinderloze mensen.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen kinderen (of tegen ouders)...ik kan echt genieten van ponykampen begeleiden of grote zus spelen voor pubers.
Maar ze moeten niet van mij zijn Lachen

Ik ben nu officieel Strasser Hoofcare Specialist Student!
*My heart's in overdrive, and you're behind the steering wheel*

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 18:34

Die weg naar de rijvereniging was idd erg rot voor je.
En dat die mensen boos worden...
Okee logisch dat ze schrikken als er zo'n paard hun bijna omver loopt maar jij kan er ook niet veel aan doen.
Wij waren de eerste groep die weer met de pony's naar buiten gingen na de winter en die waren dus stapelgek.
Vraagt mijn paardrijjuf aan een voorbijgaande auto of hij even wil wachten tot we de hoek om zijn...begint die gast als een gek te toeteren....
Naen werd dus nog gekker en jumpt voor die auto op de weg.
Begint die man over dat we stom zijn met die paarden en dat de manege te drukke paarden heeft enz enz enz....
Daar kan ik ook heel pissig om worden.
Gelukkig is de avond4-daagse nu voorbij...(vond het wel lollig dat al die kindjes 10 km door de stromende regen moesten lopen.... Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 02:29

gijsenkim schreef:

Ik heb helaas meegemaakt dat er met een sinterklaasoptocht een paard een kind in het gezicht traptje omdat papa het wel leuk vond om het paardje een tik op zijn billen te geven..............


Dit heb ik dus meegemaakt, alleen was het geen papa maar het vriendje van een meisje. Hele stoere jonge Boos! Hij gaf mijn paard een klap op zijn billen, mijn paard haalde vol uit met twee benen, recht in het gezicht van het meisje. Gelukkig had ik net de dag daarvoor zijn ijzers er af laten halen. Maar leuk was het niet, en de dame kon direct door naar het ziekenhuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 02:36

Desiree schreef:
[ maar er MOET gewoon een verband zijn tussen opvoeding en ADHD want vroeger hoorde je er niet zo veel van en ik mijn klas heb ik nooit last gehad van zulke kinderen.

[/quote]


ADHD is nog steeds niet wetenschappelijk bewezen. Dus mensen kunnen roepen dat hun kind het heeft, het is geen officiele afwijking. Ik persoonlijk denk dat het een teveel aan chemische stoffen in het lijf is ( SNOEP) en daarnaast zie je de kids heel veel achter de tv hangen of achter een internet. Vroeger speelde iedereen de hele dag buiten, en nog veel vroeger werden de wat drukkere kinderen gewoon meer aan het werk gezet. Helaas hebben die blagen gewoon teveel energie omdat ze lichamelijk niets doen. En opvoeding zal er zeker mee te maken hebben.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 14:25

het een en ander zal er best mee te maken hebben ja. En feit is ook dat kinderen te weinig lichamelijke activiteiten hebben. Het binnenhuise speelgoed is erg luxe en amusant (tv en computer) en buiten is niet veel plaats meer want mensen leven boven op elkaar. en dan eten ze gemiddeld ongezonder dan vroeger, want ze worden ook steeds dikker. De kinderen van nu zijn dikker dan onze generatie vroeger. Sja, ze worden meer verwend, maar ze worden er niet beter van.

De hond is de betere mens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, GrapeshotBot en 155 bezoekers