Moet ikhet haar vader vertellen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Moet ikhet haar vader vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-03 11:31

Bij mij op stal is een meisje van 14 jaar en die wil dus ontzettend graag naar het concert van Emimen, alleen mag ze niet. Ze heeft al een kaartje en ze gaat dus,gelijk uit school gaat ze naar Amsterdam. Haar ouders weten dit niet.
Ik weet hoe haar ouders zijn en zullen echt woedend zijn, en er is gewoon een grote kans dat ze haar paard gaan verkopen.
Ik heb het er net met haar over gehad. En ze zegt dat als ze dat doen ze dan ut huis gaat en naar Utrecht naar een vriend gaat. Ik weet zeker dat ze het ook echt zal doen.
Maar ik weet ook wel dat haar vader haar misschien voor een poosje uit huis zet ( naar iemand anders toe) en zo dat ze niet bij haar paard kan komen.
Ze heeft dus beweerd dat als ie dat doet hij niet van haar houd. Mijn ex -vriend weet dit ook. Eigenlijk wil ik me er niet mee bemoeien, maar ik vind het ook oneerlijk tegenover haar ouders.
DAt meisje is echt tot veel instaat en weet dus ook niet wat ze gaat doen als ze er achter kom dat ik het haar ouders wel verteld heb.

Eigenlijk is het mijn zaak niet, maar ik vroeg me toch af wat jullie in zo'n situatie doen.
Ik ben namelijk zelf nooit zo geweest, was wel rebels maar niet zo erg.


Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 11:37

Brand je er niet aan; dit is iets tussen ouders en meisje en als jij ingrijpt, verbetert dat niets aan hun situatie (de rel komt hoogstens vroeger) en kan hooguit vervelend voor jou uitpakken. Zeggen dat je vindt dat ze stom bezig is lijkt me voldoende.

En wat jij niet aan die ouders doorbrieft doet een ander misschien wel?

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 11:46

Niet mee gaan bemoeien
Je zit zelf dedelijk in de penarie voor iets waar je toch niks aan kunt doen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 11:47

Ik zou me er ook niet mee bemoeien.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 11:51

Vooral niet mee bemoeien,
dat kan verkeerd aflopen.

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-03 11:52

Nee zo dacht ik ook wel, maar ik vidn het eigenlijk ronduit zielig voor die ouders.
En je moet niet vergeten dat ze alleen naar Amsterdam gaat, met nog een vriendin, met de trein. En als ik me even voorstel hoe de concerten van Eminem zijn hou ik mijn hard vast.
Straks gebeurd er wat en dan zou ik me zelf het nooit kunnen vergeven dat ik het niet aan haar ouders verteld heb.
Ohja en ik woon helemaal in het Noorden bij de Waddenzee, dus dat wordt ook nogal een reis.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 12:55

Ik vind toch dat je je er niet in moet mengen. Straks ben jij nog degene die het gedaan heeft... Zo te horen speelt er in dit geval wel meer en gaat het niet alleen om dit concert.

* To Belg, or not to Belg *

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 13:17

Linda250 schreef:
Ik vind toch dat je je er niet in moet mengen. Straks ben jij nog degene die het gedaan heeft... Zo te horen speelt er in dit geval wel meer en gaat het niet alleen om dit concert.


Helemaal mee eens.
Al kan ik je zorgen best begrijpen (en waarderen!! Schijnheilig ), maar met zo'n meisje mag je je weinig illusies maken dat je haar zou kunnen 'redden'.
Jammer maar helaas.

Helpt het als je bedenkt dat zij verantwoordelijk is voor haar eigen keuzes en gedrag?
& dat ze een oen-kleuter is door willens en wetens te riskeren dat ze haar paard kwijtraakt?
(IMO verdient zo iemand niet eens een paard... )

Hou je goed! Lovers

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 13:19

idd, net als de rest gewoon laten gaan!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-03 13:21

Ja dat doe ik ook wel ze moet hte helemaal zelf weten en er speelt idd veel meer. Er is heel veel wat haar vader en moeder niet weten maar ik en henry (exvriend) wel.
En ik zou het heel erg vinden om te liegen als ze zouden vragen of ik er van wist.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 13:38

SAKKIA schreef:
Ja dat doe ik ook wel ze moet hte helemaal zelf weten en er speelt idd veel meer. Er is heel veel wat haar vader en moeder niet weten maar ik en henry (exvriend) wel.
En ik zou het heel erg vinden om te liegen als ze zouden vragen of ik er van wist.


ALS ze er al naar vragen, hoef je niet te liegen.
Dan kun je zeggen dat je ervan wist maar je er niet in wilde mengen. Tmoet al (te) gek lopen als ze jou DAT gaan verwijten!

Knipoog Om je er gemakkelijk af te maken zou je nog Verward blonT Verward kunnen zeggen dat je hoopte dat zij het zelf wel wisten?
Dan lieg je daar (bij dezen) ook geen letter mee! Knipoog

In geval van nood kun je ze verwijzen naar dit topic.
Kunnen ze zien dat het jou wel degelijk een Schijnheilig zorg Schijnheilig was
EN hoe anderen hierover denken....

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-03 13:42

Ja idd denkook dat ik het maar niet zeg. Is wel beter zo en ik wil heus wel een paar weekjes voor dat paard zorgen ;D

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 18:00

Als ze nou zo graag naar dat concert wil, dan kan ik me wel voorstellen dat ze dat stiekum doet, aangezien het niet mag van haar ouders. Ze doet niks waarmee ze haarzelf in gevaar brengt imo. Ik zou het dus niet vertellen als ik jou was. Het klinkt mij in de oren alsof dat meisje ernstig in de pubertijd zit, meer niet.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 18:07

Nou een meisje van 14 alleen naar een concert van eminem. Neuh ik geloof niet dat ik dat goed zou vinden als mamma zijnde. ............

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-03 18:16

Nee dat wou ik ook al zeggen. Kijk als ze nou naar Westlife ging ofzo was het echt een ander verhaal, daar komen veel meisjes van een jaar of 14. Maar ik denk echt dat de meeste meisjes van een jaar of 14 dus echt niet naar eminem mogen.
Ik zag haar vanmiddag op stal, heb er met geen woord meer over gesproken, was wel verrast door haar wenkbrauw piercing.

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 18:17

pubers! je moet je er maar niet in mengen,maar dat meisje zegt dat als haar ouders als straf haar paard wegdoen ze niet van haar houden.Nou vraag ik me af hou je als kind wel van je ouders als je stiekum naar a'dam gaat?Want ooit als ze zelf kinderen heeft zal ze beseffen wat het is als je kind wegblijft en je als ouder je gek maakt van de zorgen.Houden van is je omelkaar bekommeren,maar ach het zal de pubertijd wel wezen.
Hoop dat als mijn dochters veertien zijn we eerlijk en open tegen elkaar kunnen zijn,en ze niet stiekum naar b.v een concert gaan.
Is er niet de mogelijkheid dat een van haar ouders meegaat?

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 18:19

misschien net naar K3 en dan zet ik ze nog voor de deur af. ik ben ook een super muts

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 18:20

Als haar ouders niet van haar zouden houden zou ze gewoon naar eminem mogen..........zo simpel is het

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 18:23

Ja precies,maar daar komen ze pas later veel later achter helaas. Ik was ook geen lieverdje maar sinds ik zelf kinderen heb denk ik regelmatig.......ze hadden gelijk[mijn ouders]

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 18:24

binky schreef:
Ja precies,maar daar komen ze pas later veel later achter helaas. Ik was ook geen lieverdje maar sinds ik zelf kinderen heb denk ik regelmatig.......ze hadden gelijk[mijn ouders]


vreselijk!!!!!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-03 18:24

ja maar dat snapt zei niet en ik weet wel dat ze gigantisch in de puberteit zit dat wel. Maar het is wel een die tegen zochzelf beschermd moet worden hoor. Mijn moeder denkt ook zo als jou gijsenkim. Was ik 15 mocht ik net naar een concert van de kast maar...... me broer moest ook mee en we werden met zijn allen weer opgehaald door mijn vader en die bracht ons ook anders ging het hele feest niet door.
IK ben gewoon meer beschermt op gevoed. En bij alles wat zei tegen me zegt, zegt ze ook standaard moet je maar niet tegen mijn vader zeggen hoor. Nou ik kan je zeggen daar wordt je echt wel een keer gek van.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 18:24

Tip uit ervaring: laat dit in vredesnaam niet meer dan een ver van je bed show worden. Hier wil je echt absoluut niet tussen zitten!

Wát je ook doet, het komt uiteindelijk vlgs mij wel op hetzelfde neer: een gigantische ruzie tussen het meisje en haar ouders. Dat voorkom je echt niet, nooit niet. Dat gebeurt. Gebeurt het niet nu, dan is het binnen een maand om iets anders nóg raker. Deze situatie is al 'te ver uit de hand gelopen' om er nog iets aan te doen. Soms moet er een olifant door de porseleinkast lopen... 't Is ontzettend rot (om te zien, om mee te maken en om lijdend voorwerp te zijn), maar écht, hier wil je NIET tussen staan!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 18:28

En wat nog het allerergste is,.... Jij hebt een naadje gevoel over een situatie tussen hun........Jij maakt je er druk om. Zij heeft plezier en jij de ellende...........

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 18:29

Wat Laui zegt is waar,alleen wil ik er nog aan toevoegen dat als je wel wat zegt,niet alleen zij ruzie heeft met haar ouders maar ook jij vast en zeker de wind van voren krijgt van haar ,en daar zit je ook niet op te wachten denk ik.Dus nogmaals laten ze het zelf uitzoeken daar in het gezin.

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-03 18:35

Ja ik laat ze het ook wel uitzoeken daar ben ik al wel overuit, maar elke keer als ik haar vader zie, en dat is vaak hij voert de paarden) denk ik van hoe zal hij reageren, wat zullen ze doen.
Ik weet ook wel dat ze zelf geen greintje respect heeft voor niemand niet. Maar het gaat nu gewoon te ver. Kijk het begon dat ze bij mijin de stamkroeg kwam nou ja dat vind ik nog wel kunnen.
Maar ik weet hoe ouders zijn als ze ongerust zijn en dat wens ik haar ouders echt niet toe, geen enkele ouder trouwens. Want waar moet ze zitten ik denk echt niet dat ze gaan denken dat ze in Amsterdam zit. Die mensen zullen echt verdriet gaan krijgen, en dat is voor mij het hele punt. Als zij wil moet ze dat maar lekker doen, maar ik snap niet dat ze haar ouders zo in de steek laat en geen respect voor hun kan tonen. Mar dat ligt echt aan haar hoor en niet echt aan de opvoeding want haar zusje is echt een geweldig mens, wel lekker bij dehand maar goed.
Vind het gewoon zielig voor haar ouders ze hebben het beste met haar voor.
Ik had het niet eens gedurfd om toch te gaan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnetteFlame, Bielsje, Century, Coentjuh, ComscoreBot, dioni, Eefje_Sammy, Froukje, Goldwynn, Heide83, IASCrawler, Iccc, joyce83, karin30, kusjemariska, Mirjam79, mmajar, Peelie, Sabine, SemrushBot, tanec_meisje, Ufurio4e, wonanda, zonneglans en 103 bezoekers