Brrrr stomme broem-broem!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Brrrr stomme broem-broem!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-03 15:30

Boos!
Gister heb ik voor het eerst in mijn moeders auto gereden, eentje zonder stuurbekrachtiging en met benzine-motor, dus nogal wennen na die diesel waar ik in leste Schijnheilig
Gister eerst op een parkeerplaats wat geoefend, nadat de motor een keer of 10 afgeslagen was Bloos ging het beter en ben ik naar Witten gereden om even bij Tinka te kijken.
Toen mijn moeder weer opgehaald en samen naar Roden gereden, ging ook allemaal prima.
Vandaag zou ik de auto de hele dag alleen hebben. Bij huis wegkomen lukte prima, even wat aan de ruit laten repareren bij Carglass.
"Zet hem maar even binnen achter die blauwe auto" Yeah right Scheve mond
Ben toen wat in de omgeving rond gaan toeren, stukje snelweg, even langs Tinka en toen naar mijn zus om te kijken of ze thuis was.
Was ze niet, en toen ik verder reed zag ik dat de straat opgebroken was, dus moest weer terug. Eerst een stuk achteruit gereden, maar was zo'n eind dat ik toch maar moest keren. NOU!!! Bloos Leuk hoor. Achteruit Brrrrrr *plof* vooruit Brrrrrrr *plof* Weer achteruit Brrrrr *plof*.
Ik geloof dat hij in dat smalle weggetje wel 10x afgeslagen is, er stond een man in zijn tuin te werken die af en toe eens achterom keek van Verward Haha!
Als ik maar eenmaal rijd is het goed, maar jee wat een verschil met een diesel die eerste versnelling. Ga nog flink oefenen want dit schiet niet op *LOL*


Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 15:31

Ghehehe erg is dat hé Haha!
Ik heb het in het begin ook gehad ... maar daar wen je zo aan hoor ... heb je zo onder de knie

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 15:48

Al doende leert men... Haha!

Vooral goed blijven oefenen, op een gegeven moment ken je die auto op je duimpje en weet je precies hoe hoog je de koppeling kunt laten opkomen en hoeveel gas je bij moet geven om 'm aan de praat te houden. Heeft me bij mijn autootje ook even gekost om dat uit te vinden, ik ervaar het nu eigenlijk alleen nog als anderen er in rijden. Ook blijkt mijn autootje prima te kunnen optrekken in z'n drie (de eerste versnelling is bij hem niet zo favoriet), zo lang IK maar aan het stuur zit. Haha!

Maar hoe bevalt het om 'los' te rijden, om zelf op de bordjes te moeten letten en niet meer iemand naast je te hebben die 'hier linksaf' of 'daar rechtdoor' roept? Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 16:17

hoi ik heb nu bijna 4 jaar mijn rijbewijs en kan nog nooit met een benzine auto over weg.. slaat altijd af en als je iets te veel gas geeft brult hij heel erg, maar ja ik rij nooit benzine dus zal er ook wel nooit aan wennen

ONDERSCHRIFTLOOS

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 16:45

haha ik ken t! Komt vanzelf goed Lachen

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 16:48

Haha, fijn he, die overgang diesel naar benzine Haha!
Maar het went hoor en sneller dan je denkt. En als je dan weer in een diesel zit, vind je hem niet vooruit te branden. Gaaaap Tegenwoordig zijn diesels veel beter, maar voor zover ik ervaren heb, toch een stuk.....relaxter. Knipoog

Navragen is beter dan afvragen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 17:35

Terug is gelukkig HEAVEN... Ik mocht nooit in mijn paps auto (diesel) en moest in mams auto (benzine). Tot ik een keer voer moest halen. Oh, ik heb heerlijk getoerd, dat was echt GEWELDIG.
Benzine gaat ook heel erg goed, op het moment wat minder, want er is een spoortje diesel ingekomen (zie topic op kh tijdje terug). Levensgevaarlijk is het eigenlijk wel, maar ja, je moet wat... Nu schokt hij dus echt vreselijk en het ligt deze keer NIET aan mij, m'n moeder heeft er ook last van. Alleen als je de koppeling ontzettend langzaam op laat komen gaat het. Gelukkig is het na een stukje rijden gewoon over, dus dat scheelt enorm...
Oh en over diesels: ik heb met mijn mams autootje precies door hoe hard ik rijd. hier in het dorp mag je 60 en met mijn vaders auto rijd ik keer op keer zowat 80 en dan denk ik: kuhje, mag wel wat meer opm'n teller kijken. Hij trekt supersnel op, maar het voelt als 50 als je 160 rijdt. Dan pas krijg je zoiets van: oh ja, 't is wel hárd ja. Met mijn moeders auto beef ik al van angst als we 130 gaan...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-03 18:55

Nou deze auto kan ook aardig snel optrekken, dat vind ik wel erg fijn, de diesel was bij stoplichten meer van 'tsjoeketsjoeketsjoeke' Gaaaap
Vind het erg leuk om zelf te rijden, hoewel het net is of mijn instructeur er nog naast zit. Bij alle kleine foutjes hoor ik hem gewoon praten Haha!
Heb daarnet nog een eind gereden, en enige moment dat hij vandaag is afgeslagen is dus met dat keren op de weg van vanmiddag, voor de rest kan ik hem nu aardig aan de praat houden.
Heb gister en vandaag toch 100 km gereden zag ik net op de teller, morgen weer een stukje rijden. Wil de eerste tijd lekker veel oefenen zodat ik er wat makkelijker mee wordt. Ga alleen wel een kaart in de auto leggen want net was ik dus alweer mooi verdwaald. Ach ja, mijn 'navigatiesysteem' zit niet meer naast me, dat moet ff wennen, maar ik vind het wel erg leuk dat ik nu zelf de weg op kan.
En steeds ff langs Tinka he Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 19:08

Ik heb al vrij snel zo'n dik stratenboek aangeschaft, met daarin ook een overzichtskaart van NL voor alle kleinere plaatsen. Ook handig als je toch eens ergens met OV of fiets naartoe gaat, maar vooral in de auto dus onmisbaar. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 19:19

*LOL* Gelukkig heb ik al flink geoefend met onze auto Schijnheilig want het is knap frustrerend als die motor constant afslaat! Haha!
Gek eigenlijk, ik verwachtte dit berichtje van jou eigenlijk al *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, Cerosa, Esther_r20, FCSA, JorineV, KarinW86, Laarvv, roosjenat, SemrushBot, Sewri, sinnekinne, zenith1977 en 189 bezoekers