Moet ikhet haar vader vertellen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 19:38

Volgens mij ben jij een goed mens!
ennuh dat is goed bedoeld hoor.

https://www.facebook.com/FotoBiancaS


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 19:38

misschien kan je het ze de betreffende avond laten weten dat ze daar zit. Ik neem aan dat pa nou niet al te vrolijk sávonds rondloopt als zijn dochter uit school niet thuis gekomen is......

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-03 19:41

binky schreef:
Volgens mij ben jij een goed mens!
ennuh dat is goed bedoeld hoor.


Ja dank je wel, heb ook veel vrienden Knipoog

Ja dat moet dan maar denk ik.
Moet wel zeggen dat haar pa vroeger ook een probleem gevalletje was. Tja dorp he, dan weet je alles.

Ja maar als ik het hem die avond vertel wat moet ik zeggen. Ja ik wist het de hele tijd al, denk dat ze dan ook niet zo blij zijn.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 19:45

Nee ik denk dat als jij ziet dat hij met zijn ziel onder zijn arm loopt dat jij bijvoorbeeld moet vragen "joh wat is er? en dan hij "... is nog niet thuis" en jij "oh maar die ging toch naar eminem" klaar! misschien wel aan toevoegen dat je prijs stelt op vertrouwelijke behandeling van de informatie zodat zij niet te weten komt hoe hij het weet

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-03 19:48

Ja misschien is dat wel een idee ik weet niet precies wanneer ze gaat, maar ze zal vanavond wel weer stiekum in de kroeg komen dus dan vraag ik het haar wel even.
Snap echt neit dat zulke meisjes totaal losgeslagen kunnen raken. Het meest opvallende aan haar vind ik nog wel dat ze niet rookt.

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 19:49

Nee als je het die avond verteld kun je het ook s'middags wel al vertellen net als de school uit is,weet die man tenminste meteen waar hij aan toe is!
Maar mijn mening is niets zeggen,ook al zijn die ouders nog zo bezorgt.
Misschien kun je die avond wel tussen neus en lippen laten vallen dat het DE dag van het eminemconcert is,zodat er wanneer dat meisje niet thuiskomt wel een lichtje bij de ouders gaat branden?

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 19:52

Ja ik ben het er ook wel mee eens dat niks zeggen het beste is, maar wat als je daar nou zelf heel veel moeite mee hebt en het ergens liever wel zegt dat is dat scenario het beste.......... Zoals binky het zegt zou natuurlijk helemaal ideaal zijn dan kunnen ze hun eigen conclusies trekken

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-03 20:00

Ja daar dacht ik ook al aan. Want dan treft mij geen enkele blaam, maar meestal ben ik niet zo snel in dat soort gevallen. Dus of ik zeg niks omdat ik gewoon met mijn mond vol tanden sta of ik zeg het zoals Binky het heeft gezegd.
Maar ik zat er net aan te denken dat ik waarschijnlijk onderweg ben terug van Belgie. Ik ga 2 dagen naar Zangersheide namelijk, dus dan kan ik niet eens wat zeggen. Ja dan zouden ze moeten bellen. maar ik denk dat mijn ex vriend me dan wel voor is, want die heeft wel een vlotte babbel. Die zal zoiets zeggen in de trant van...oh maar ging ze niet naar eminem vandaag????

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 20:03

Laat haar maar gewoon haar grenzen verkennen. Als ze niet op de vriendelijke manier wil leren, dan maar op de harde manier. Zo simpel is het. Je kan je er dus maar beter niet te veel mee bemoeien. Dan heb jij er waarschijnlijk ook een probleem bij!

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 20:08

Ze gaat dus naar dat concert van Eminem. Nou dat concert zou nog niet het ergste zijn er loopt daar echt wel goeie security. Ik ga zelf namelijk vaak naar concerten maar ja na afloop van zo'n concert kan je niet meer met de trein terug en dat is het gevaarlijkst vooral daar op het station.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 20:11

nou precies, in zo een stadion of concertzaal gaat het allemaal wel goed. Maar daarna.................

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 20:13

Mij zal je ook niet horen over de opvoeding. Ikzelf ben vrij streng opgevoed en toch ging het gigantisch mis hier en daar...
Goed, dat had zo zijn oorzaken, maar dat heeft nooit aan de opvoeding gelegen. Ik ben achteraf hartstikke blij dat het in míjn situatie niet zo geëscaleerd is. Ik zit nog steeds thuis en ben er hartstikke gelukkig mee Haha!.
Ze doet haar ouders sowieso wel verdriet. Is het niet nu, dan is het later. Tenzij ze zelf inziet dat het te ver gaat. Bij mij heeft dat echt heel lang geduurd en is het héél erg ver gegaan voordat ik inzag dat het zo niet kon. Zo'n wake-up-call moet je ook maar net zíen. En dat moet ze zelf doen, zelf de knop omzetten, zelf besluiten dat dit te ver is. En dat kan echt niemand voor haar doen.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 20:22

Misschien MOET zo'n meisje juist eerst eens in de problemen komen voor ze dat beseft,en wij moeten dan maar heel erg hopen dat die problemen wel te overzien blijven en goed aflopen.

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 20:28

Op de rand van het ravijn bloeien de mooiste bloempjes!
Zo is het gewoon en iedereen doet wel eens iets waar hij/zij later spijt van heeft, de een wat erger dan de ander en voor sommigen is het helaas een echte ramp...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 09:54

Ja nou ik heb verder niet meer met haat gepraat maar had het een beetje te drukmet biertjes drinken Haha!.
Maar goed ik laat haar maar gewoon gaan en dan zie ik het wel. Ik weet toch nogniet hoe ik ga reageren als het moment daar is.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 13:55

Mijn mening weet ja al sas, stel er gebeurt wat, dan vergeef je je hetzelf nooit, dan denk je van : had ik nou maar wél........ Bloos

Het concert is idd nog niet eens het ergste, maar twee jonge meisjes uit het noorden in Amsterdam op het station of waar dan ook.....snachts...... Scheve mond Schijnheilig

Ik had het denk ik wel gezegd, dan maar ruzie en dan maar kwaad, dat komt er zowiezo toch wel.

Ik vind dit kind bijzonder respectloos tegen haar ouders,als je nog bij je ouders thuis woont moet je respect hebben voor de dingen die zij je wel of niet verbieden.
En ookal ben je 18 (zogenaamd volwassen Lips are sealed ) maar je woont nog bij je ouders vind ik nog dat je naar ze luisteren moet.

ik wil ook wel eens wat en als het dan niet mag zeur ik nog wel even door misschien maar als het dan echt niet mag dan kap ik ook, klaar, het mag niet, ik woon nog met haar in 1 huis en dan zal ze toch nog de baas zijn...

Puberteit oke (heb ik weinig last van gehad) maar dan nog heb je gewoon naar je ouders te luisteren !

Zo'n 14 jarig meisje op zo'n concert........

Ik heb gesproken UCH

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 16:50

Kun je het niet bij een leraar/decaan van haar school voorleggen.
Hij kan dan evt. de ouders inlichten zonder dat iemand weet dat het van jou komt.
Ik neem aan dat ze het op school tegen meer mensen verteld heeft dus iedereen kan naar de leraar/decaan zijn gegaan.
Haar ouders weten dan hoe het zit en jij hebt geen problemen.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 17:38

JA idd maar ik zit verder niet bij haar op school dus dat lijkt misschien wel een beetje raar. Heb heel erg lang met haar vader staan praten en ik voel er steeds meer voor om het nou maar wel te gaan vertellen. Als ik tegen hem zeg dat hij niet moet zeggen dat het van mij komt doet ie dat ookniet dat weet ik zeker. Maar goed aan de andere kant wil ik me er gewoon ook niet mee bemoeien.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 18:08

Lijkt me een moeilijke situatie. Kan je er niet nog een keer met het meisje zelf over praten, hoewel ze waarschijnlijk ook wel niet naar jou zal luisteren Lips are sealed .
Meer dan met haar erover praten kan je en moet je denk ik niet doen. Als ze weg is, zou ik het zeker wel vertellen, al is het maar voor haar eigen veiligheid.
Succes

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 18:16

ja idd ze gaat trouwens gewoon met de auto maar ja dan nog. Zij doet echt alles vind alles leuk en is overal wel voor in. Als ze weg is ben ik waarschijnlijk van Belgie onderweg naar huis dus het gaat wel moeilijk worden om er op de avond zelf iets van te gaan zeggen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 18:44

kweet niet hoor, ik mocht wel heel veel in m'n pubertijd (was ik ook wel in handen te houden??? Schijnheilig ) maar zo erg zijn concerten ook weer niet hoor. Wat kan er erger gebeuren dan in een disco of een kroeg ofzo?
Drugs? Alcohol? Kan ze overal gebruiken, hoeft ze niet perse voor naar een concert.

Ik denk dat het heel lief is van je dat jij je er zo zorgen over maakt, maar ik vind toch dat je je er niet mee moet bemoeien, daar komt vaak alleen maar gedonder van helaas.
Probeer jij er niet wakker van te gaan liggen, want je kan niet alles dragen in je uppie...........

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 19:31

Zeg er nou niets over. Je moet je hier echt niet mee willen bemoeien. Het is heel erg lief bedoeld, maar je lost er echt absoluut niets mee op, je versnelt hoogstens het proces een beetje. Het wordt er echt niet beter van! Hooguit slechter.
Als buitenstaander moet je je er echt niet mee willen bemoeien, daar komt niets dan narigheid van. Geloof mij!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 19:47

Als je geen vriendin meer wil hebben moet je het vooral vertellen. Gaat jou niks aan vind ik is tussen haar en haar ouders.

Me zus is toen ze 16 was ook naar A'dan geweest naar een concert van Bsb, zonder toestemming. Was echt een goede actie Cool

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 19:48

Ik ben het eens met Laui,je moet je er buiten houden.
Ik denk zelfs dat als je het verteld de situatie tussen vader en dochter alleen maar verergerd,omdat vader haar wil tegen houden en dochter lief toch doet waar ze zin in heeft.
Nee dus niet doen,ook al heb je het nog zo met haar vader te doen,je zei zelf dat vaders ook niet de gemakkelijkste was vroeger als hij een beetje slim is weet hij wat ze dochter van plan is.

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 20:05

Ja ik hou me er verder ook wel buiten hoor. Maar over dat drugs enzo dat is wel anders we wonen echt in een klein gehuchtje en daar gaat ze ook op stap. Naar het jeugdhonk en soms de kroeg.
Maar goed ik loop er verder niet zo meer mee eigenlijk heb wel even wat nders aanmijn hoofd.