Ervaringen Tefal Actifry

Moderators: Maureen95, Polly, Ladybird, Mjetterd, Hanmar, Dani, ynskek

crazycactus

Ervaringen Tefal Actifry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-10 21:23

Zijn er al bokkers die er eentje hebben???? Shoot zou ik zeggen!!

Deel met de mensen van wie je houdt. Deel je muziek, je eten, je recepten, je talenten. Door de mooie dingen in het leven te delen met anderen verspreid je meer geluk en. liefde.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:02

geweldig aparaat maar helaas, nu issie kapot en terug voor de garantie |( dus moet weer wachten op de lekker frietjes

Wees altijd wie je bent, want jij bent degene die jou als geen ander kent! ;)
[o]

Lot1987

Re: Ervaringen Tefal Actifry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:09

Mijn moeder wil gaan kijken voor zo'n ding.
Ze heeft het laatst bij iemand anders gezien en die vond het
een geweldig apparaat!

http://www.equinolibre.nl
Natuurgeneeskundige Veterinaire Bewegingstherapie

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:32

Oh ik kijk even mee. Zou er zelf heel graag eentje aanschaffen :j.

Ik mis je zo... ;(

Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Zwanger! Wat een prachtig lichtpuntje, ik zie het graag als een lijntje met boven :). Het moest zo zijn!

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:49

ondanks dat die van mij kapot is zou ik hem toch echt iedereen aanraden! :D

[o]

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 07:08

Gaan ze zo snel stuk dan :+?

Ik mis je zo... ;(

Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Zwanger! Wat een prachtig lichtpuntje, ik zie het graag als een lijntje met boven :). Het moest zo zijn!

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:24

bij die van mij is het motortje die ervoor zorgt dat ie ging draaien een lawaai gaan maken. Maar deze klacht hadden ze nog nooit eerder gehad. En hij was niet echt stuk maar maakte zoveel lawaai, net alsof die vast liep. Dus nu zijn ze kijken wat er aan de hand is maar dat duurt 6 tot 8 weken...

[o]

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:57

Wat ik me altijd al af vroeg; Is de friet nog lekker? Ik vind friet altijd zo lekker juist omdat het uit het frituurvet komt..

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:58

Wat voor ding?? Is dat die waar je maar één lepel olie nodig hebt? Hoeveel kost dat ding in aanschaf?

Leven en laten leven, dat maakt het leven een stuk makkelijker.
[WN-ITP] Bluf van een oude man... [WN-ITP] Van afscheidsshoot naar aankoopshoot..

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:59

Jaaaa die friet is zeker nog lekker. Ik vind het juist nog lekkerder en je kunt er zoveel mee doen, veel meer dan alleen maar frietjes bakken. Vanavond ga ik er mijn pompoen in gooien om uit te proberen. Moet lukken volgens mij.
Ik ben er helemaal blij mee. Ook mijn zoontje en man vinden het lekker om hier uit te eten. Ben nog wel in de probeerfase om verschillende dingen er mee te doen, maar ben er tot op heden erg tevreden over!!!

Kerstmuts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:01

Die had ik ook al voorbij zien komen.
Lijkt me erg handig.

Wat ik me afvraag: stinkt deze ook minder in huis?
Ik vind een "echte" frituurpan altijd zo ontzettend stinken namelijk, je hele huis ruikt naar frituur.

Kun je er ook andere dingen zoals frikandellen, kroketten of andere snacks in bakken of is het alleen voor frietjes?

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:02

Doet dit apparaat er niet heel lang over om bv patat te bakken? Dat meende ik gehoord te hebben en dat er ook niet zo veel in pas. Dacht dat het de revalidatie was. Of heeft mijn bron zitten overdrijven?

Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:53

Ja om patat te bakken moet je ongeveer een half uurtje uittrekken. (afhankelijk of je er een kilo of minder ingooit) een kilo is half uurtje. Maar dan heb je wel heerlijke knapperige frietjes die mooi goudbruin zijn :) kan zo de reclame in haha

[o]

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:08

Ik zie net dat mijn telefoon "revalitatie" heeft neergezet :P Moet iets van tefal zijn.

Maar half uur is wel vrij lang

Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 00:14

heb je dat filmpje gezien op youtube?
echt droog gemaakt.

apparaat lijkt me wel goed. wacht wel een jaartje tot ze goedkoper zijn ;)

my haflinger horse lucydan!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 06:19

Ik heb gehoord dat je er dingen zoals bitterballen en kroketten niet in kunt bakken, omdat het dan een slappe hap wordt.

Waarvoor wil je dit ding gebruiken? Lijkt mij dat het een friteuze zonder vet is, dus het belangrijkste doel is gezonder en calorie-armer eten uit de friteuze. Nou, dat werkt zo makkelijk niet. Als je gewoon zakken friet koopt (gewoon uit de diepvries in de supermarkt), die zijn al voorgebakken in vet en bevatten dus van zichzelf al veel calorieën. Om het dan in de actifry te gaan bakken bespaart je dus niet zo heel veel. Hetzelfde geldt voor andere frituurhapjes (frikadel, kroket etc. etc.). Als je die oliearm wilt bakken kun je ze gewoon in de koekenpan gooien...

Alleen het product van het youtube filmpje lijkt me handig: zelfgemaakte friet met weinig vet. Zelf aardappelen schillen en die actifry-en. Maar om daar nu 199 euro aan uit te geven?
Kun je de aardappels ook een uur voor in de oven doen, met wat rozemarijn en tijm, ook super lekker!
En er schijnen tegenwoordig ook extra knapperige ovenfrietjes te bestaan (heb ze geproefd en ze waren erg lekker) :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 10:51

@spekkie; bitterballen en kroketten kun je er inderdaad niet in bakken. Er draait iets rond in de actifry, en zodra alles ondooit is draait dat draaiding alles kapot. Je kan er veel meer mee dan alleen friet maken, ik maak er hele gerechten mee. Lekker eten, en het fornuis niet schoonmaken!

M'n vriend heeft er een aan m'n moeder gegeven omdat hij lang bij ons in huis heeft gewoond. Die beviel erg goed. M'n vriend en ik zijn gaan samenwonen, en miste de actifry toch wel. Gelukkig mochten we hem regelmatig een weekje lenen! Met kerst heeft mijn vriend er een van z'n moeder gekregen, dus hebben we er zelf een.
Ik vind het echt fijn/makkelijk/lekker. We gebruiken hem denk ik toch wel zo'n 4 a 5 keer per week. Friet maken we niet zo heel erg vaak, maar ook de friet vind ik lekker uit de actifry :j

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 11:46

_Kiki_ schreef:
@spekkie; bitterballen en kroketten kun je er inderdaad niet in bakken. Er draait iets rond in de actifry, en zodra alles ondooit is draait dat draaiding alles kapot. Je kan er veel meer mee dan alleen friet maken, ik maak er hele gerechten mee. Lekker eten, en het fornuis niet schoonmaken!

M'n vriend heeft er een aan m'n moeder gegeven omdat hij lang bij ons in huis heeft gewoond. Die beviel erg goed. M'n vriend en ik zijn gaan samenwonen, en miste de actifry toch wel. Gelukkig mochten we hem regelmatig een weekje lenen! Met kerst heeft mijn vriend er een van z'n moeder gekregen, dus hebben we er zelf een.
Ik vind het echt fijn/makkelijk/lekker. We gebruiken hem denk ik toch wel zo'n 4 a 5 keer per week. Friet maken we niet zo heel erg vaak, maar ook de friet vind ik lekker uit de actifry :j

Oooh, kan je er hele gerechten in maken? Dat verandert de zaak natuurlijk! Ik dacht dat het een veredelde friteuse was :o

Kun je voorbeelden geven van gerechten en hoe je die klaar moet maken (ofwel hoe lang het duurt)? Dan krijgen mensen een beetje een beeld bij wat je allemaal met de actifry kunt :)

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 11:54

Je kunt er idd vanalles in maken! Friet is 1 v.d. vele dingen!

Mijn bazin zweert erbij, en vele andere klanten ook (werk bij Blokker, vandaar :D). Mja die prijs... het is toch wel ff €180,- := )

Sometimes tears say all there is to say.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 12:01

http://www.tefalgezondenlekker.nl/recepten_overzicht.php?q=actifry

Hier staan een aantal recepten op als voorbeeld geloof ik. Verder krijg je er een heel leuk receptenboekje bij, waar heel veel in staat.
Bijv.:
* Yoghurtcake met rabarber en pistache
* Kip met champignons en dragon (erg lekker, moet je alleen iets van rijst ofzo bij maken zelf nog)
* Gebakken vleesballetjes (staan voor vanavond op het menu, ben benieuwd, zit kaas in)

Edit; ik zag trouwens ook nog dat iemand vroeg *even vergeten wie* of de actifry stinkt als een friteuse. Nee, zeker niet. Ik vergeet zelfs regelmatig de afzuigkap aan te zetten, en merk het dan pas als ik hem uit wil zetten, en zeker niet omdat ik iets ruik.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 12:12

het lijkt mij een leuk apparaat, maar jammer dat hij 200 euro moet kosten. dat zijn bedragen die ik niet kan opbrengen :(

WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 12:16

Voor de mensen die hem te duur vinden, volgens mij staan er best wat op marktplaats, tweedehands en dus iets goedkoper. :)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 12:22

maar heb je dan de garantie nog wel ? dat vraag ik me af.

WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 12:26

Bij de Blokker geldt gewoon dat als jij de aankoopbon hebt, dat je dan garantie hebt.. (maakt niet uit in welk filliaal je dan terug zou komen).

Ik weet alleen niet of er op de actifry 1 of 2 jaar garantie zit. Want als er maar 1 jaar op zit en die mensen op marktplaats hebben hem al 9 maanden.. dan zit je als hij een half jaar later defect is..

Misschien het slimst om voor een verjaardag cadeaubonnen (irischeques/vvv bonnen) te vragen & even te wachten (misschien wordt hij nog iets goedkoper?), en dan garantie hebben vanaf het begin :j

Sometimes tears say all there is to say.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 12:27

Maar kan je niet gewoon bij Tefal kijken hoe het met de garantie zit?