Hoe lang op geld wachten

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 15:52

Verward Dat zou mij verbazen, Gijsenkim. Wordt hier niet op een heel redelijke/maatschappelijk aanvaardbare manier gehandeld?
Wil ajb uitleggen als het anders zit, of als jij iets anders bedoelt?

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 15:59

Het zou gelezen kunnen worden als een soort van afzeik/zwartmaak topic. Ik ben het wel met je eens hoor, er is niks irritanter dan "zaken"doen met iemand die niet te vertrouwen is. Of je nou op de spullen of op het geld moet wachten. Maar ik denk (vooral omdat hier toch veel kinders zijn) dat het dan snel misbruikt word. Ik vind ook wel dat mensen die niet eerlijk zijn bij naam en toenaam genoemd mogen worden, dan moeten ze zich maar gedragen, maar helaas denk ik dat er veel misbruik van gemaakt kan gaan worden

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 16:04

op EA is al vaker geopperd over Zwarte lijst.
Stel een moddie aan, een topic op EA, en iedereen met klachten kan die moddie pben, en die kan, bij noodzaak de naam vermelden op de zwarte lijst.

ik heb alleen ervaring met het niet-wat-omschreven-werd toegestuurd gekregen

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 16:07

(Sorry, bijna dubbel; en ik kom hier niet uit zonder wat te tikken na het gummen)

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 16:10

Je kan elkaar onderling zoveel mogelijk proberen te waarschuwen,
ik heb ook wel eens gehad dat iemand bood op wat spullen die ik te koop had staan.
Ik kreeg toen verschillende pb's van mensen die niet zulke goede ervaringen met die persoon hadden.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 16:16

Nuttige aanvulling, Sjuimpje!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 16:25

gijsenkim/Botervlieg schreef:
Het zou gelezen kunnen worden als een soort van afzeik/zwartmaak topic.

Zou Bart dan niet allang ingegrepen hebben? Die is behoorlijk attent.

Maar ik denk (vooral omdat hier toch veel kinders zijn) dat het dan snel misbruikt word.

Daar zijn we (soms t/m vaak) zelf bij en anders kan de moderator toch alsnog ingrijpen?

& 'kinders' kunnen/mogen ook leren? (wat wel en niet kan)

Ik vind ook wel dat mensen die niet eerlijk zijn bij naam en toenaam genoemd mogen worden, dan moeten ze zich maar gedragen, maar helaas denk ik dat er veel misbruik van gemaakt kan gaan worden


Haha! De tijd gaat het ons leren!!! Haha! Lips are sealed

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 16:28

nogmaals ik vind het niet een slecht idee hoor, sterker ik ben het er wel mee eens, alleen ben ik bang dat je dan een hoog mesthoop percentage krijgt

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-03 23:17

Ik zat over zo'n topic te denken, maar denk dus ook dat het weinig effect heeft helaas...

Inderdaad wat ethelate verteld.. mensen die liegen over de kwaliteit van het goed.. heb ik dus ook ervaring mee.. ook zo vreselijk vervelend..
Helaas is het wel allemaal een beetje het risico van over internet kopen..

Maar aan de andere kant.. misschien dat zo'n topic toch werkt
Maar dan wel dmv een persoon die de 'klachten' behandeld, en dan gepaste maatregelen gaat nemen..

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 23:20

Ik heb ook een keer iets gekocht wat absoluut het geld niet waard was. Blijft een risico, kopen via internet. Ik koop in het vervolg dus alleen spullen die ik kan zien of van mensen die ik irl ken. Door schade en schande wijs geworden jammer genoeg.

Goedgekeurd onderschrift :)

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 13:07

Als ik eerlijk mag zijn vind ik het persoonlijk niet netjes om zoiets op te zetten.
Als je iets koopt of verkoopt via het internet wéét je dat daar risicos aan vast zitten. Als het mis gaat is degene die zich 'genaaid' voelt zo stom geweest die kans te geven, de ander is zo onaardig daar misbruik van te maken. Beetje 'waar er twee vechten hebben er twee schuld'. Bovendien vind ik dat je niet van het slechte in mensen uit moet gaan.
Het is niet netjes iemand publiekelijk aan de schandpaal te nagelen. Ongeacht of diegene daadwerkelijk fout was. Je moet op z'n minst iemand de gelegenheid geven een weerwoord te geven en dat gaat wat mij betreft NIET openbaar, maar 1 op 1.
Het risico dat je iemand ten onrechte ergens van beschuldigd weegt niet op tegen het eventuele gewin.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 14:29

In dit geval, waarin 1 op 1 HERHAALDELIJK op niets uitliep, lijkt de zaak opgelost en heeft de 'benadelende' partij weerwoord kunnen geven.
Ik vond dit geen onredelijke/onfatsoenlijke gang van zaken.

Maar ik ben met je eens dat een 'officiële schandpaal' met scheidsrechter te ver gaat (was hoop ik al duidelijk).

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 17:29

ik heb wel wat verkocht en gekocht vir bokt. Ging eigenlijk altijd goed. Ik moet alleen van een bokker al bijna een hafljaar geld krijgen, ze stuurt het gewoon niet op en maakt het ook niet over. Het gaat maar om 5 euro maar toch. Ik hb het nu maar laten zitten.
Als je haar naam anders weet en ze reageerde niet, dan kun je ook in het telefoonboek kijken en bellen, helpt vast wel. Ik vraag ook eigenlijk altijd het telefoonnummer van diegene waarvan ik wat krijg of heen stuur.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 17:32

Blacklist zou idd goed werken. Je kan er iemand voor aanstellen die zo'n lijst bij zou houden. En misschien ook mensen zou kunnen helpen te bemiddelen om het geld alsnog te krijgen oid.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 07:37

Ik heb inmiddels een PB en het gaat goedkomen.
Ik heb idd iets aan Emy verkocht, het duurde even, maar het ging goed.

:evaw: