hobbykippen in kratten langs de straat????

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

hobbykippen in kratten langs de straat????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-03 17:07

Boos! Wat vinden jullie nou van dat nieuwe idee van het ministerie??????
De mensen die hobbydieren houden die geruimd moeten worden, moeten hun kippetjes en andere volgels maar in kratten proppen en klaarzetten langs de weg, zodat ze sneller kunnen ruimen?????????

De kippen van mijn schoonmoeder gaan op deze manier echt niet weg.
Dieronvriendelijk is een heeeeeel zachte term hiervoor!

Ik hoop dat er niemand aan mee wil werken. Boos! Boos! Boos!


FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 17:08

Volgens mij zijn ze gekgeworden!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 17:20

Ik hoorde het inderdaad net op het nieuws, en ze zeiden erbij dat al een heleboel mensen die kratten hadden gehaald.. echt schandalig..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 17:36

Ik zou die kratten ook halen. Maar dan om er oud papier en rommel in te doen. Kan het ministerie van blabla die troep meenemen Haha!
Belachelijk...

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 19:02

ik las het vandaag in de krant, in zuid-oost brabantm onder de A67 tot aan belgische grens, willen ze dit ook gaan doen....niet opgeven dat je hobbykippen hebt levert je een boete van 900 euro op

tsja vele mensen zullen dat geld niet zo 1, 2, 3 kunnen missen en zullen de dieren dus in kratten zetten, maar dat kan toch gewoon niet! ze zijn echt gek geworden!

kom dan de beesten afschieten/spuitje geven oid aan huis, maar niet die beesten in kratten laten verzamelen, om dan massaal vergast te worden! dat is echt DIERENMISHANDELING zoiets bedenk je toch niet?! alsof die beestjes niet in de gaten hebben dat ze iets erg onaangenaams om t zo maar ff te zeggen, te wachten staat!

dit doen ze toch ook niet met mensen die SARS hebben, waarom dan wel met dieren?! oke dan zullen er wel weer mensen zijn die zeggen ach t zijn maar kippen/eenden/ganzen/etc maar dan nog, voor iemand kan zn kip evenveel betekenden als voor een ander zn paard of kind/ander familielid!
die zet je toch niet in kratten langs de straat?!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 19:10

Ik zet mijn kipjes voor geen goud aan de straat, dan laat ik ze door de DA een spuitje geven. Of mijn trauma mag ze even "helpen". Maar in een krat en dan op de grote hoop, dat nooit. Willen ze dat nu bij Den Bosch ook gaan doen?

Toos paardloos

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 19:32

ik vind het heel zielig, ik heb er begrip voor dat ze die dieren afmaken om verdere verspreiding te voorkomen maar op zo'n manier Scheve mond
en hoe moet het wel niet voor de eigenaren zijn om je kippen zo naast de weg te dumpen Scheve mond belachelijk vind ik het!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 21:18

ronduit dier-onterend, misselijkmakend idee..............
word al misselijk bij de beelden in m'n hoofd van al die zielige diertjes in zo'n hokje wachtend op wat hun te gebeuren staat. mijn god..........

Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 22:13

Maar waarom is het voor die hobbykippen opeens zieliger dan voor al die andere kippen?
Ik vind het beiden net zo vreselijk ....

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Sundancer

Berichten: 9705
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 22:22

OMG hoe laag kunnen ze gaan?

Is toch niet normaal meer, je moet dus je eigen kippen even om het leven brengen, want als ze in een krat worden gestopt, kunnen ze aan de stress doodvallen...... Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 22:39

Wij hebben de kippen zelf direct geslacht toen het hele gedoe begon om MKZ taferelen te voorkomen en zodat ik gewoon buiten kon blijven rijden.
Persoonlijk zou ik er geen problemen mee hebben om ze in kratten aan de weg te zetten.
Als we er mee naar tentoonstellingen gingen vervoerden we ze ook in kratten, nog nooit een kip aan dood gegaan (zelfs geen veertje in de war), je moet er alleen niet te veel bij elkaar in proppen.

Billy

Berichten: 20690
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 22:44

Tsja, erg fijntjes is het niet, maar dat is meer voor de mensen dan voor de kippen. Die kippen hebben geen idee wat hun overkomt, dus die zullen er geen last van hebben. Ik denk dat ze eerder gestressed raken als wildvreemde kerels door het hok gaan jagen om ze te vangen.

Goedgekeurd onderschrift :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 22:45

Vorige week was er nog een item op het nieuws over het fenomeen "onderduikkip", heel erg veel mensen zouden hun kippen al ergens veilig ondergebracht hebben, zodat die niet geslacht hoeven te worden.

Misschien zijn die kratten wel dezelfden die je altijd op die kippen-vrachtauto's ziet waarmee ze naar het slachthuis gereden worden om voor ons bordje geslacht te worden.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-03 22:59

Fitzroy schreef:
Maar waarom is het voor die hobbykippen opeens zieliger dan voor al die andere kippen?
Ik vind het beiden net zo vreselijk ....


De dieren op de bedrijven worden ter plekke doodgemaakt.

Op deze manier is de verspreiding van het virus gegarandeerd, als ze met kratten met levende kippen gaan sjouwen!
Ik vind dat ze ter plaatse doodgemaakt moeten worden, als het dan toch moet. Dan pas is het risico van verspreiding van het virus beperkt!

Het is wel een beetje anders dan op bedrijven, omdat de emotionele binding met hobbydieren vaak heel anders is.
Zelf heb ik niks met vogels, maar ik vind dit een beetje ver gaan, dat je mensen dwingt om hun geliefde dieren op een dergelijke manier te behandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 23:00

Fabienne, dood of levend vervoer maakt weinig uit. Wat wel uitmaakt is als de dieren voor vervoer gewassen worden, of in ieder geval nat gemaakt, dan kan het virus zich niet via stof door de lucht verplaatsen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 23:06

Ilindra schreef:
Wij hebben de kippen zelf direct geslacht toen het hele gedoe begon om MKZ taferelen te voorkomen en zodat ik gewoon buiten kon blijven rijden.


Ja dat hebben wij dus ook gedaan, ik wilde geen gevangene op mijn eigen erf worden. En het was toch hun tijd ze begonnen minder te leggen. Zo gaat het nu eenmaal met legkippen. Ik vind het vrij dom dat mensen die een paar kippen voor de eitjes hebben daar zon geweldige heisa van maken terwijl de beroepsmensen zo veel te verduren hebben.
Maar ja kratten aan de weg, ik zou ze er dood in stoppen, dan heb je het zelf in de hand.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-03 23:39

Zelfs dood in kratten langs de weg is geen optie.

Werkt de verspreiding van het virus in de hand!!!!!! Weet jij of ze vrij van virus zijn???????? Alles waait dan maar overal weer naar toe!
Het lijkt weer nergens op zo!

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 08:13

ik zou me geloof ik net een container voelen....... En op een een of andere manier ligt het bij hobbydieren gevoeliger dan bij "consumptie"dieren. In mijn ogen is een kip een kip en deze dieren kunnen nou eenmaal ook het virus overbrengen. Alleen je hebt meer een band met zo'n dier dan met bv een legbatterijkip. Ik vind alleen die boetes een beetje raar.... In duitsland schijnen ze veel zwaarder te zijn. Kunnen ze dit ook niet op een lijn trekken????

Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 08:23

Ik vind dat je het niet met elkaar kunt vergelijken. Misschien dat de professionele kippenhouders geen band hebben met de individuele kippen, maar wat denk je dat er door die mensen heen gaat, als jaren arbeid in een klap weg zijn?
Het is wel hun levenswerk en hun inkomstenbron waar je het over hebt.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 08:27

Woont ze in Neerkant>? Want daar speelt dit verhaal. Veel mensen willen er niet aan mee werken. Ze zeggen "als de dieren geruimd moeten worden komen ze ze maar netjes hier binnen ophalen maar ik ga mijn dieren niet als oud vuil langs de kant van de weg zetten!". Ik geef die mensen gelijk. Het ruimen op zich is al erg genoeg, laat dan dan tenMINSTE op een diervriendelijke manier gebeuren. Dat zijn we de dieren wel verschuldigd. Dit valt dus echt NIET goed te praten. Ik zou er ook niet aan mee werken, niet dat ik een band zou hebben met kippen. MAar het gaat om het principe. Het gaat hier om levende wezens en geen vuil.

De hond is de betere mens

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 21:06

Hebben jullie net die reportage gezien van dat oude boertje in Limburg die de pauwen van iemand uit een boom moest knallen en niet eens met een jachtgeweer maar met een flaubert (6 mm kogeltje) dus hij schoot voortdurend mis.
De gewonde pauwen vielen naar beneden en werden de kop omgedraaid, vertelde de stem onder het filmpje vrolijk.
bah Misselijk

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 08:12

Ze zijn gek geworden. Heb er lang op gewacht, en nu is de draad doorgebrand. Het ministirie gaat zo nog eens ten onder je verzint zoiets toch niet? djeez!

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnoukS_, dieseltje09, henshem, IASCrawler, Imhrien, judith_irene, liedje89, sasja0705, zuperzmoker en 59 bezoekers