dierenliefhebbers komen er bekaaid af

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

dierenliefhebbers komen er bekaaid af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-03 12:26

Ik vind het zo erg dat de overheid zichzelf toestaat om je recht in je hart te raken. Ik moet bij die dierenruimingen onwillekeurig toch denken van "het zal je maar overkomen", en eigenlijk kan het iedereen overkomen die dieren heeft. Bij de MKZ zaten ook hobbiers tussen die gehecht waren aan hun geitjes of koe en die werden ook gewoon respectloos zonder pardon afgemaakt. Maar stel dat er ooit een ziekte uitbreekt die op alle dieren uitwerking heeft. Stel dat ze dan overgaan tot ruimen van paarden of zelfs honden en katten? De overheid mag dat kennelijk doen. Maar hoe zou er dan gereageerd worden? paarden dienen in de meeste gevallen geen economische belangen en zijn emotioneel heel waardevol. Kennelijk word je alleen gerespecteerd als je kinderen hebt. Dat is het enige wat ze je niet af mogen nemen (tenzij dat in het belang voor je kind is, maar dan heb je ook wel iets klaargemaakt). Maar dierenliefde wordt niet gerespecteerd, er wordt gewoon overheen gewalsd. Alsof het niet belangrijk is.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 12:31

Ik denk dat er dan heel wat meer mensen in opstand zullen komen inderdaad.
Ik ben het wel helemaal met je eens, wat kinderen voor iemand anders betekenen, betekenen mijn dieren voor mij. Maar dat wordt vaak niet begrepen.
Nog zo'n voorbeeld, moet je eens op je werk zeggen dat je naar huis moet omdat je paard/hond of whatever ziek is, daar is ook geen begrip voor, terwijl als je kind ziek is iedereen zegt ga maar snel Scheve mond

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:06

Ik begrijp je bezorgdheid, het zal echter niet voorkomen. Op het moment dat het alle dieren zou raken, dan heeft met dusdanige capciteitsproblemen dat al die dode dieren gewoon domweg niet meer te verwerken zijn.
Paarden zullen niet zo snel het slachtoffer worden van dergelijke acties. Er zitten te veel mensen met te veel geld erachter zodat economische belangen wel degelijk heel groot zijn. Dat er met de MKZ paarden zijn geruimd, dat klopt, maar het had niet gemogen, stel sukkels!
Regelingen zoals die nu getroffen worden dienen ook geen enkel doel. Ze zijn er enkel om de indruk te wekken dat er iets aan gedaan wordt, kijk ons eens regelen. Als je consequent niet thuis geeft als ze je hobbydieren komen afmaken, dan komen ze gewoon niet meer terug. Ik ken hier verschillende voorbeelden van. Waarmee het bewijs geleverd is dat al die regels geen enkel nut hebben, als het werkelijk aangetoond was dat dit DE oplossing was, dan was men er wel feller op. Nog een bewijs is de manier waarop er opgeruimd wordt, gewoon in de open lucht, terwijl iedereen weet dat het grootste besmettingsgevaar door de lucht komt.