Van Hall instituut negatief op radio 2

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Belker

Berichten: 15254
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Van Hall instituut negatief op radio 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-03 11:19

Vanwege het weigeren van 2 chinese leerlingen die terug kwamen na hun vakantie in China.
Ja hoor het SARS gebeuren krijgt zelfs de nuchtere noorderlingen gek Haha!

Deze actie wordt door de GGD als onzinnig bestempeld.


DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 11:31

Ach als je niet toestaat dat leerlingen in risiko-landen op stage gaan is het ook logisch dat ze maatregelen treffen voor studenten die daar geweest zijn.
Eea is ook ingevoerd bij grote bedrijven en hun werknemers.
Mag onzinnig lijken, maar hoe snel het kan gaan zie je in Canada.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 11:33

Misschien is het wel helemaal geen verkeerd idee om de leerlingen te verzoeken gedurende een periode die net zo lang is als de incubatietijd niet op school te komen. Als een soort quarantaine eigenlijk.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 12:19

*werkt op het Van Hall*

Dit is dus niet waar ook van de Chinzen Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Belker

Berichten: 15254
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-03 12:21

Oke, *Gelijk doorspelen naar Frits Spits*

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 12:26

Rom: dat van de quarantaine van de chinezen kan ik niet kontroleren op waarheid, maar het niet op stage mogen weet ik 200% zeker.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 12:39

Dat is idd wel zo ja Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 13:40

Het staat ook in de Leeuwarder Courant.
Daar staat dat het om twee studenten gaat die uit China terugkomen (niet van stage, zoals ik eerder vermelde!)
Laatst bijgewerkt door Jobbeltje op 29-04-03 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 14:00

Dusssss... zo zie je maar weer hoe raar het kan lopen… op radio 2 spreken ze over 2 chinezen die terugkomen van vakantie en de Leeuwarder Courant spreekt van 2 studenten die terugkeren van hun stage en Rom meldt dat er niets van waar is… wat moet je nu geloven? Verward Haha!

was getekend: een voormalig Van Hall student Haha!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 14:13

TWEE STUDENTEN VAN HALL IN QUARANTAINE VANWEGE SARS

LEEUWARDEN/PEKING - In verband met de sars-crisis in Azië plaatst het Van Hall Instituut in Leeuwarden twee studenten die binnenkort terugkeren uit China tien dagen in quarrantaine. De hogeschool, die veel contacten met China heeft, wil zo het personeel en de overige studenten duidelijk maken dat elk risico wordt vermeden. De twee studenten hebben met de maatregel ingestemd.
Volgens de GGD in Friesland is de maatregel onnodig en ongefundeerd. Op weg van Peking naar Amsterdam verblijven ze in het vliegtuig 'gewoon' tussen andere reizigers.
De Wereldgezondheidsorganisatie WHO kon gisteren voor het eerst positieve cijfers over de sars-crisis naar buiten brengen. Volgens de organisatie heeft de verspreiding van het virus in Canada, Singapore, Hongkon en Vietnam het hoogtepunt bereikt. In China moet de piek echter nog komen.

en dan gaat het nog verder, maar niet meer over het VHI


Bron: Leeuwarder Courant, 29 aprik 2003

Sorry, ik meende echt dat het om terugkerende stagaires ging! (zei mijn moeder)

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 14:24

Okee kom ik nog 1x, ik kreeg net mail van het VHI:

Persbericht (Leeuwarden, 29 april 2003)


Van Hall pleit voor zorgvuldigheid, maar plaatst geen studenten in ‘quarantaine’
Naar aanleiding van de berichten die gisteren en vandaag in de pers zijn verschenen over de twee Chinese studenten die door het Van Hall Instituut ‘in quarantaine’ zouden worden geplaatst, dient enige nuancering. Er is namelijk absoluut geen sprake van in ‘quarantaine’ plaatsen. Het Van Hall heeft in goed overleg met de betrokken Chinese studenten besloten hen een kamer in een ander studentenhuis aan te bieden. Zij worden dus niet afgezonderd, en hebben alle vrijheid te gaan en staan waar ze willen. De studenten doen dit uitdrukkelijk op vrijwillige basis om eventuele sociale onrust onder mede- studenten en personeel te voorkomen.
Het besluit is door het Van Hall en de betrokken studenten uit zorgvuldigheid genomen op basis van puur sociale gronden, en geen medische gronden.


Zo, ik hoop dat het nu duidelijk is? (ondanks de verwarring die ik zelf heb veroorzaakt)

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 14:43

Mij geloven dus Tong uitsteken

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 15:09

Ja Rom, ik zal je voortaan gaan geloven Haha! Haha!


offtopic: kunnen kabouters ook sars krijgen? Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 15:14

*uche uche* wat zei je? Tong uitsteken

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Belker

Berichten: 15254
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-03 20:22

Maarten schreef:
Dusssss... zo zie je maar weer hoe raar het kan lopen… op radio 2 spreken ze over 2 chinezen die terugkomen van vakantie en de Leeuwarder Courant spreekt van 2 studenten die terugkeren van hun stage en Rom meldt dat er niets van waar is… wat moet je nu geloven? Verward Haha!

was getekend: een voormalig Van Hall student Haha!


Wij als Bokkers de Romkabouter. Haha! . Helemaal omdat die al aan het kuchen is. Is het eigenlijk bekent hoe oud kabouters worden Schijnheilig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie