studeren in het buitenland?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-01 12:44

al vanaf klein meisje af aan wil ik dierenarts worden. en dan richting grootvee (koeien, varkens, paarden, schapen, geiten boerderijdieren dus)
in Nederland is daar maar 1 opleiding voor in Utrecht. dit is een opleiding waarbij een lotingssysteem zit. een heel zwaar lotingssysteem met een 7,5 heb je nog grote kans dat je er niet in komt. maarja ik wil veearts worden. dus zijn er een paar mogelijkheden. netzolang wachten tot je er wel in komt (mag 3 keer meeloten ofzoiets) of naar een ander land uitwijken. enja t is mijn toekomst, en ik zit liever 7 jaar in t buitenland en daarna iets doen wat ik altijd al gewild heb dna dat ik nu iets anders ga doen en er niets aanvindt.
ik moet dit jaar dus al beslissen waar ik heen wil (doe na de zomer 5/6 vwo in 1 jaar, hala dus 1 jaar in) t gaat dus sneller dan verwacht.
nu krijg ik net een folder binnen. uit london over hun universiteit. en dna komt het nog een stapje dichterbij.
heeft iemand ervaring met studeren in t buitenland (en dan zit ik te denken aan Belgie, Duitsland of engeland)?

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 13:07

ehm......ik heb ook plannen om na mn mavo naar Engeland te gaan..maar daar is het verschrikkelijk duur!!!!!! 1 pond is bijna 3 gulden (reken dan je schoolgeld maar eens uit)
Als je goed in Duits bent kun je naar Duitsland..maar ik zou toch echt voor Belgie gaan..(ook in verband met de taal)

Maaruhh....welke je ook kiest!! Laat zien dat je uit NL komt he!!

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 13:13

belgië is in Brussel (ook maar 1 met loting) en daar spreken ze voornamelijk Frans...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-01 13:18

belgie is Gent. is wel nederlandstalig. dat wist ik al. engeland heb je er 7 ofzo.
en duitsland heeft in hannover er eentje zitten en nog op een paar andere plaatsen enkele.
enja engeland is duur. maarja als ik t haal is t wel een goede ervaring en een mooie talenknobbel erbij

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 13:35

Ik ken iemand die diergeneeskunde doet in Gent. Het is heel leuk maar weet waar je aan begint. Je moet toelatingsexamen doen wat al heel zwaar is. Je mag namelijk geen BINAS, rekenmachine of andere hulpmiddelen meenemen in Belgie. Ze hebben daar een heel ander systeem. Mijn beste vriendin heeft vorig jaar toelatingsexamen gedaan (gewoon geneeskunde -> bijna zelfde toelatingsexamen) en die heeft het niet gehaald terwijl ze wel hele goede cijfers voor haar gym.
Die jongen zit nu in het eerste jaar. En in belgie is het zo dat je ALLES in 1 jaar moet halen (je mag wel een keer herkansen) anders moet je het hele jaar over doen.
Ook is het zo dat je het eerste jaar samen zit met gewoon kleinvee. Je moet alle botjes, spieren en andere dierlijke inhoud Knipoog bij nederlandse en wetenschappelijke naam uit je hoofd leren. En ook als je eenmaal toegelaten bent is BINAS uit den boze. Vergis je niet. Het is heel zwaar. En nog iets…. Enkele leraren (professoren) hebben het niet zo op nederlanders dus dat is het extra moeilijke (vooral bij mondelinge examens). Die jongen had 1 mondeling tentamen niet gehaald omdat hij geen 3 delig pak aan had….. (hoe ziek!)
Ik wil je er niet vanaf houden hoor. Ik wil alleen ff laten zien dat het niet een van de makkelijkste is.
Die jongen komt (als hij nu wel ingeloot wordt) weer naar nederland (hij moet dan in het eerste jaar beginnen maar heeft natuurlijk wel een voorsprong)
Heel veel succes met je keuze!
Groetjes Petra

:evaw:

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 13:41

Even een reactie op Soraya: Een Engelse pond is zo rond de 3.50 en niet bijna drie gulden. Engeland is schreewend duur, dus let daar wel even op.

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 13:49

nou ik hou het wel op de ƒ3,-

is wat makkelijker rekenen d8 ik zo

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-01 15:00

dankjewel sjimmy hier heb ik wat aan.
toelatingsexamen moet ook wel zwaar zijn zoveel mensen die dierenarts willen worden en t is een zware studie.
ik hou er ook rekening mee dat t niet lukt en heb ook al een alternatief (stel dat)

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: djodjodjo, GoogleAdsense, GrapeshotBot, hel1, kamsel, Shettepret en 35 bezoekers