Ik ga niet meer vaak naar school,voel me zo dom :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 17:47

Ik vind het toch maar een rare beslissing om lager te gaan dan je kunnen... gewoon maar omdat je geen zin hebt om je wat extra in te spannen?
Lijkt me dat je daar later toch serieus spijt van kan krijgen... Maar ja, jouw leven, jouw feestje natuurlijk...
Ik heb verder ook geen idee hoe het zit in Nederland met die benamingen en wat het verschil is tussen HAVO, VMBO, ...
Maar ik weet wel dat ik altijd het hoogste van m'n kunnen zal proberen te bereiken en niet eventjes wat lager gaan omdat het dan makkelijker en zekerder is en ik er niet zoveel werk moet insteken omdat ik er geen zin in heb...
Voor die paar jaren dat je op school zit van je leven...


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 17:55

Natalie schreef:
Ik heb verder ook geen idee hoe het zit in Nederland met die benamingen en wat het verschil is tussen HAVO, VMBO, ...


VMBO
MAVO
HAVO
VWO
Gymnasium

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 17:58

Ach Clautje, als je nu het VMBO doet, en geen behoorlijke opleiding, zul je later ook niet zo'n leuke baan kunnen vinden, minder verdienen etc. Je hebt alleen jezelf ermee. Geniet maar lekker van je lui zijn, en pluk er later de vruchten van, en geloof me, dan zou je willen dat je wel wat uitgevreten had op school.

Voor alle VMBO-ers die niet zo goed kunnen leren als Clautje, haal er uit wat er in zit. Als je nu hard werkt, doe je dat later ook en zul je toch die betere baan wel vinden.
( jullie moeten je absoluut niet aangevallen voelen, ik ben trotser op iemand die met veel moeite een 6 haalt als iemand die met 1 blik in een boek een 10 haalt )
Lapzwansen zoals Clautje komen nergens, maar gemotiveerde mensen kunnen ze altijd gebruiken

Goedgekeurd onderschrift :)

Nathaley

Berichten: 415
Geregistreerd: 30-12-01
Woonplaats: Hazerswoude-dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:05

Ja ik vind dit niet echt normaal meer clau, oke af en toe thuis blijven dat kan, dat doe ik ook, maar zo vaak dat is niet meer normaal..
En ik vind dat je je ook behoorlijk aanstelt altijd ik ben ziek heb hoofdpijn blabla..
Je gaat gewoon vanaf morgen naar school en je niet meer aanstellen Haha!
Ha ha voel me net me eigen moeder *LOL*

Caar

Berichten: 160
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: Benthutte(aan de rand van zoetermeer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:27

MarianneR schreef:

Ik weet hoe clichè het klinkt, maar de middelbare school is nou eenmaal erg belangrijk. Het bepaalt wat voor mogelijkheden je de rest van je leven hebt. En o wat zal je een spijt hebben als je een beroep moet uitoefenen wat ver onder je kunnen ligt...


Hier ben ik het dus niet helemaal mee eens, ze maakt nu al de keuze om vmbo te doen terwijl ze volgens eigen zeggen ook makkelijk de havo kan... Het is alleen maar net wat je wilt! En ja als je nu geen zin hebt om ervoor op je teentjes te moeten lopen(wat ook niet altijd goed is)dan zal dat zeker concequenties hebben voor een latere opleiding of beroep. Maar er zijn gewoon mensen die het niet erg vinden een baan of opleiding onder hun kunnen te doen.

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:28

Ik ga heb ook heel veel problemen daar mee Huilen
Ik kan het gewoon niet meer aan op school, heb ook niet echt vriendinne in mijn klas zit er pas van dit jaar. Ik ben nu zeker al 3 weken aan een stuk thuis en schaam me er heel erg voor Maar ik weet echt geen raad met mijn eigen!! Als ik naar school moet smorgens kreeg ik heel fel buikpijn heb kotsnijgingen en moet wenen en begin te bibberen echt heel erg Huilen
Ik kan de richting ook niet aan, en mijn moeder word dat altijd kwaad op me wat ik wel begrijp hoor!!
Maar ik durf echt niet Huilen
Ze zijn me ook al verder aan het helpen op school, heb volgende week dinsdag een afspraak met een soort spygiator.
En ze zijn gepaaste richtingen voor me aan het zoeken voor volgend jaar en gaan mij eens testen voor wat ik allemaal aan kan.
Maar ik durf echt niet meer naar school Huilen
ik weet echt niet meer wat ik moet doen!!!!

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Nathaley

Berichten: 415
Geregistreerd: 30-12-01
Woonplaats: Hazerswoude-dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:31

Tessake: waarom durf je niet meer naar school?
Hoe oud ben jij? En het is nog altijd een psychiater en geen spygiator!

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:40

Het is denk ik ook dat de brugklas te makkelijk is. Ik deed in de brugklas niks helemaal niks. Ging dus makkelijk naar 2 atheneum en deed weer niks mijn rapport was zo slecht dat ik het niet meer op kon halen. En ik ben dus ook blijven zitten.
Maar is dat wat je wilt een jaar verliezen als je vriendinnen maken andere dingen mee, zitten in een andere klas en jij komt bij allemaal van die 'kleinjtes'. Mijn vriendinnen zijn straks allemaal klaar gaan over een paar jaar dus naar een nieuwe opleiding maar ik zit nog op de middelbare school. Als ik wat gedaan had had ik dat jaar niet weggegooid. Als dat is wat je wilt ga zo door dan zou ik zeggen en anders doe er wat aan dat kun je best! succes ermee

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 19:05

Billy schreef:
Lapzwansen zoals Clautje komen nergens, maar gemotiveerde mensen kunnen ze altijd gebruiken


En bedankt Billy Lips are sealed

Ik spreek jou nog wel over een paar jaar!! Wedden dat ik beter eindig als jou? }>

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:29

Clautje, het komt misschien hard aan, maar het zet je misschien ook even aan het denken dat er argumenten bijzijn die echt wel kloppen en het overdenken waard zijn...

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 19:50

Ja ik heb ook echt wel veel aan de reacties hoor! Heel veel boeiende reactie die ik al 2x heb gelezen, daar kan ik wat mee.
Maar ik heb niks aan:"Lapzwansen zoals Clautje" !!!!!!!!!!!!!!! Zij kent mij niet, dus wie weet nou wat ik doe náást Bokt. Ik kan mensen ook leuke benamingen geven, maar laat ik dat maar niet doen Lips are sealed

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:55

Clautje"]
[quote="Billy schreef:
Lapzwansen zoals Clautje komen nergens, maar gemotiveerde mensen kunnen ze altijd gebruiken


En bedankt Billy Lips are sealed

Ik spreek jou nog wel over een paar jaar!! Wedden dat ik beter eindig als jou? }>
[/quote]

dan jij, en daarvoor moet je dus naar school. Knipoog
Meis, ga nou gewoon, je krijgt er zo ontzettend veel spijt van als je het door luiheid voor jezelf verknald, niet alleen op korte- maar ook op lange termijn. Tis lang niet altijd even leuk, maar als je t gewoon doet is het ook zo weer voorbij Lachen

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:58

Clautje"]
[quote="Billy schreef:
Lapzwansen zoals Clautje komen nergens, maar gemotiveerde mensen kunnen ze altijd gebruiken


En bedankt Billy Lips are sealed

Ik spreek jou nog wel over een paar jaar!! Wedden dat ik beter eindig als jou? }>
[/quote]

Jij word toch gewoon model Gewoon veel lol maken dan is het leuk!

Ik heb nu eigenlijk wel heel veel zin om naar school te gaan, ik heb altijd zoveel lol met mijn vriedinnen altijd gewoon banketstaaf lachen in de les bus pauses enzo. Ik doe ook geen zak, heb nog nooit mijn huiswerk gemaakt, maar op het mbo is dat ook niet nodig. Alleen voor de proeve leer ik in de bus *LOL*
Ik mis wel vaak het laaste paar uren dan ga ik lekker naar Bunny of gaan we met zn alle de stad in. Ach die simpele lessen kan je makkelijk missen Lachen

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:58

weet je al wat je wilt als vervolg opleiding?
daar zul je toch een diplomaatje moeten laten zien, dus vecht daar voor Lachen

Ik ben op 1 gymnasium begonnen en zit nu in 4 Havo, en had al in de 5e kunnen zitten. En dat terwijl ik er echt wel voor gewerkt heb. Maar op de basisschool hebben ze nooit iets ontdekt van mijn dislectie, en mij dan doodleuk naar gymnasium sturen... heb me daar een jaar uit de naad gewerkt, maar toch had ik een bar slecht rapport,...
Ben toen naar 2 atheneum gegaan, en dat ging een stuk beter (niet dat ellendige latijn) en 3 atheneum... toen werd ik ziek, veel gemist, dylectie ontdekt... en allerlei problemen en dat leidde er tot dat ik niet echt met veel plezier naar school ging (zeg maar gewoon haatte) toch heb ik dat jaar noG hard gewerkt, omdat ik wist dat ik het toch over ging doen, maar vakken die ik boven de 7 "afsloot"kreeg ik vrijstelling. Omdat ik vrijwillig ben blijven zitten.
Heb toen een relaxed jaar gehad, en eindelijk eens 'leuk' op school. Heb besloten dat ik toch geen universiteit wil gaan volgen, en naar 4 Havo overgestapt en nu kan ik veel achterover leunen, en toch ga ik het wel halen dit jaar. Voor de talen werk ik hard, maar de rest lukt me wel zonder hard werken, toch ga ik braaf elke dag naar school. Want lessen die me niet boeien, maken we wel boeiend Haha!

Spreke bv met een goede vriendin af, maak een deal... of dat als je bv niet op tijd bent, dat ze je moeder belt... }> zullen we zien hoevaak jij nog ziek bent!

Ik leer, omdat ik een goede baan wil, en je kunt wel raden waarom Tong uitsteken
Hou dat als standpunt, is goed motiverend!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 20:50

Avanti schreef:
Ik doe ook geen zak, heb nog nooit mijn huiswerk gemaakt, maar op het mbo is dat ook niet nodig.


Dan vraag ik me af wat voor flutopleiding je dan doet. Ik heb op de middelbare hotelschool gezeten en daar moest je toch daadwerkelijk wel het één en ander doen, anders kunnen je je spullen pakken en vertrekken. Mijn opleiding wordt ook gewaardeerd, de meeste bedrijven hebben liever iemand van de de middelbare hotelschool, dan van de hogere en dat zegt toch wel genoeg.

prompter

Berichten: 11034
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 20:56

Clau, wat is dit nou? Nee hoor, ik herken het wel een beetje, in 5 VWO had ik ineens geen zin meer, ook een poos thuis gebleven... totdat ik mezelf maar weer bij mekaar geraapt heb en weer ben gegaan. Hoe langer je niet gaat, hoe moeilijker het is om terug te gaan en echt weer wat te gaan doen.

Nu ben ik dolblij dat ik een behoorlijk diploma gehaald heb: ik heb een wereldbaan en ik kan twee paardjes in pension betalen - het is het echt waard geweest! Neem je leven in eigen hand, en ga d'r voor. Zoek alvast een leuke vervolgopleiding, dan weet je tenminste waarvoor je dat diploma gaat halen. Doen hoor! Want jij bent veel te slim om niks zinvols te doen, je moet het alleen wel zelf doen...

Extremely rare and Beyond Compare

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 20:59

Tessebes"]
[quote="Avanti schreef:
Ik doe ook geen zak, heb nog nooit mijn huiswerk gemaakt, maar op het mbo is dat ook niet nodig.


Dan vraag ik me af wat voor flutopleiding je dan doet. Ik heb op de middelbare hotelschool gezeten en daar moest je toch daadwerkelijk wel het één en ander doen, anders kunnen je je spullen pakken en vertrekken. Mijn opleiding wordt ook gewaardeerd, de meeste bedrijven hebben liever iemand van de de middelbare hotelschool, dan van de hogere en dat zegt toch wel genoeg.
[/quote]

Ik doe spw3 versnel echt je hoeft er niets voor te doen. Wl lekker zo hoor lekker vaak naar de paarden enzo Haha!
Je heb wel huiswerk hoor, maar ik heb geen zin in die vragen die een regel eerder letterlijk in de tekst staat Frusty

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:01

Billy schreef:
Ach Clautje, als je nu het VMBO doet, en geen behoorlijke opleiding, zul je later ook niet zo'n leuke baan kunnen vinden, minder verdienen etc. Je hebt alleen jezelf ermee. Geniet maar lekker van je lui zijn, en pluk er later de vruchten van, en geloof me, dan zou je willen dat je wel wat uitgevreten had op school.

Voor alle VMBO-ers die niet zo goed kunnen leren als Clautje, haal er uit wat er in zit. Als je nu hard werkt, doe je dat later ook en zul je toch die betere baan wel vinden.
( jullie moeten je absoluut niet aangevallen voelen, ik ben trotser op iemand die met veel moeite een 6 haalt als iemand die met 1 blik in een boek een 10 haalt )
Lapzwansen zoals Clautje komen nergens, maar gemotiveerde mensen kunnen ze altijd gebruiken


Hier ben ik het absoluut mee eens!

Amen

En Clautje, als je alleen maar hoort wat je wilt horen zul je ook niet ver komen in het leven. Je moet ook tegen een beetje kritiek kunnen (en geloof me, dat wordt alleen maar meer Knipoog )

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:55

Nathaley schreef:
Tessake: waarom durf je niet meer naar school?
Hoe oud ben jij? En het is nog altijd een psychiater en geen spygiator!


gewoon ik heb altijd slechte punten ook al doe ik goed mijn best,
en voel me gewoon super rot op school zou nog liever dood zijn... Lips are sealed
en ja sorry dat ik psychaiter fout geschreven heb maar heb dislektie dus dat is moeilijk voor mij.

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 23:26

Mijn moeder komt qua opvatting goed overeen met desiree, ze heeft nooit voor me gelogen tegen de school en zal dat ook niet doen. Daar bof ik denk ik best wel mee, je neemt toch automatisch die mentaliteit over. Niets komt vanzelf aanwaaien, je zal er toch echt keihard voor moeten werken. Nu in dit laatste jaar moet ik toegeven dat mijn spijbeluren flink zijn gestegen, maar ik kan het me veroorloven af en toe eens een uurtje te missen. Bovendien viel vanaf december ong. de helf van mijn lessen al uit en we zijn alleen maar aan het herhalen. Als je niet in een examenjaar zit is het andere koek, wanneer je niet gaat blijft het werk zich maar opstapelen, je wordt er alleen maar gedemotiveerd van en hebt na een tijdje helemaal geen zin meer om verder te leren. Hier op bokt zijn er al vaker discussies over geweest, zonder fatsoenlijk diploma kom je nergens. Mijn advies, werk je achterstand bij en blijf het bijhouden, je zult zien dat je dan maar iedere keer weinig hoeft te doen en dat je genoeg vrije tijd overhoudt voor je hobbies. Ik denk ook dat je je later flink voor je hoofd slaat dat je school zo hebt laten sloffen. Suc6 ermee Lachen

Don't hate me cause you ain't me!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 23:29

Clautje"]
[quote="Billy schreef:
Lapzwansen zoals Clautje komen nergens, maar gemotiveerde mensen kunnen ze altijd gebruiken


En bedankt Billy Lips are sealed

Ik spreek jou nog wel over een paar jaar!! Wedden dat ik beter eindig als jou? }>
[/quote]
En wat doe ik dan? Ik heb eerst MAVO gedaan en toen HAVO. Dat doe jij niet na voorlopig. Als jij zover bent praten we verder ok?

Goedgekeurd onderschrift :)

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 23:29

Ik mocht van mijn moeder spijbelen, daar stond tegenover dat ik dan wel goede cijfers op mijn rapport moest hebben...
met een absentie van 70% met gemak over gegaan naar 4 Havo en toen had ik er echt geen zin meer in halverwege het jaar en ben ik naar het MBO gegaan. Ik verveelde me 3 jaar Vwo/Havo en daarna 1 vak verkloot zodat ik niet nog een jaar extra hoefde in Vwo maar naar Havo mocht.... MBO was heel erg leuk, het werken in modules, nieuwe leer, (Grafisch Lyceum) kon er mijn creativiteit in kwijt.
De directeur van de school heeft me overigens nog gesmeekt te blijven in 4 Havo, smeekbede met 'hij verloor altijd de goede'... Mijn moeder heeft me altijd in mijn keuzes gesteund.
Laatst bijgewerkt door orri op 23-04-03 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 23:30

Tessebes schreef:
VMBO
MAVO
HAVO
VWO
Gymnasium


dat is dus een welbekend misverstand Haha!, het gym staat gelijk aan atheneum. Het is allebei VWO. Vaak wordt gedacht dat mensen van het gymnasium een stuk slimmer zijn, maar ze hebben meestal gewoon meer met de oude talen en geschiedenis. VWO bestaat dus uit gym en atheneum, en het gym staat er dus niet boven... even voor de duidelijkheid Haha!

Don't hate me cause you ain't me!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 00:07

Eerlijk gezegd, vind ik dat het je vandaag de dag ook wel makkelijk gemaakt wordt om te spijbelen Boos! ! Er zit toch bijna 0-consequentie aan vast, als je niet gaat ?!
Ik ben het er ook lang niet altijd mee eens, hoe hier een hoop dingen op school geregeld zijn, maar ik weet wel dat het verdomd moeilijk is om te spijbelen }> ! (lucky parents Party!! Knipoog ). Bij wel spijbelen, gaat er direkt een brief naar de ouders de deur uit en na -ik meen- 3 van deze brieven, kan je een andere school gaan zoeken!!
Ook denk ik, dat je moeder je té makkelijk ziek meldt Scheve mond ! Ik snap best dat als je eenmaal in dit patroon zit, het moeilijk is om er weer uit te komen! Gelukkig zie je wel in, dat je verkeerd bezig bent!
Het lüllige is, dat je pas echt ziet wat je op de middelbare school allemaal fout hebt gedaan, als het eigenlijk al te laat is; als je klaar bent met school en een vervolgopleiding wilt gaan doen en/of baan gaat zoeken Scheve mond !
In de tijd dat ik op de middelbare school zat, had je nog -tig kansen/mogelijkheden om toch nog een hogere schoolopleiding te doen, als je op een gegeven moment inzag, dat je met jouw opleiding toch niet datgene kon gaan doen wat je eigenlijk graag zou willen doen ! (mijn man heeft bijv. eerst de mavo gedaan, toen een-of-ander lüllig baantje gekregen en zag na 3 jaar werken, dat dit toch niet hetgene was wat hij zich van z´n leven had voorgesteld Scheve mond . Hij was 19 toen hij besloot, dat je met Havo toch betere kansen had en is weer terug naar school gegaan Knipoog ! Hij heeft nu een eigen -zeer goed lopende- zaak en is nog steeds blij dat hij toendertijd besloten heeft, om z´n Havo-diploma te gaan halen!)
Ik ben het wel met degene eens, die zeggen dat je jezelf af-en-toe een flink trap onder je kont moet geven en toch naar school moet gaan!
Kom op Clautje, je bent een slimme meid, haal eruit wat er in zit!! Het zou echt zonde zijn, als je niet dát kan bereiken, waar je in principe wél de mogelheid voor hebt!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 08:09

Wat ik niet begrijp is dat de school niet aan de bel trekt als jij zo vaak afwezig bent. Bij ons op school gebeurde dat vroeger echt wel! Misschien dat je wel de motivatie hebt om je bed uit te komen wanneer er sancties op staan vanuit school?
Toch maar eens met je moeder over praten en zeggen dat ze je NIET meer ziek mag melden?

Ik vind dit gedrag niet echt volwassen, want je geeft zelf al aan dat je geen problemen hebt op school. Imo dus ook geen reden om weg te blijven.
Ben eens wat strenger voor jezelf en ga gewoon naar school! Meer heb ik er ook niet over te melden.

* To Belg, or not to Belg *