slecht nederlands

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 19:46

Raak en gezonken Haha!

Het leven is een gebakje!


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 19:49

Maar nu hebben we 't fokschaap nog

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 19:50

Ik kan me er ook behoorlijk aan ergeren. Een klein foutje is snel gemaakt, tuurlijk, maar dat msn-taal komt aardig mijn strot uit. Iedereen maakt weleens spelfouten en wat iemand voor mij zei klopt ook; sommigen hebben nu eenmaal moeite met schrijven. Kan allemaal best, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat je dan in msn-taal gaat schrijven.
En wat de fok is Breezah-taal nou weer? Ik gok op een andere benaming voor hetzelfde onnozele msn-taaltje.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:09

* vraagt het zich nog steeds af...*

Lielle

Berichten: 66252
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:29

En om weer even serieus te worden Knipoog, ik heb nog niet eens zo'n moeite met een keer een spelfout (alhoewel buitenriD en hoefsmiT me echt te ver gaan) maar vaak zijn het berichten die verder ook slordig geschreven zijn. Geen leestekens, (veel) typfouten, een lap tekst zonder een alinea of iets dergelijks (:D) en tot overmaat van ramp msn taal.
Een verdwaalde D of T verkeerd zie ik wel, maar daar heb ik mee leren leven.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:40

Je hebt altijd van die mensen die het stoer vinden om MSN taal of die breezertaal te typen, ik vind het allemaal maar irritant
Ach, een enkele typfout kan voorkomen, moeite hebben met d/t/dt kan ook, maar leestekens, hoofdletters, een -n achter een werkwoord (waar het moet dan Knipoog) kan iedereen denk ik wel Lachen
XoNo; ik ken alleen het woord ongeloofwaardig

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 22:29

*iek ka ok nie zo goe nedrlads hor, mar dar ka iek niks aan doen he ga gewon vanzelf.
Aleen als ik eg mein best doed op skool Haha!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 12:41

Malabarista schreef:
Ja dat valt mij ook op, wat angelfire zegt. En dat zie je steeds meer... ook op andere fora/forums (wat is het meervoud nou eigenlijk?)

Beide zijn correct, net zoals musea/museums en data/datums, maar ik geloof wel dat het Latijnse meervoud (dus -a) de voorkeur geniet.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nadia_, _Utah_, Avelienvd, DotBot, Dyphusion, estell__, Fenn, GoogleAdsense, Ik_is_Ik, judithM, larapurdy, Levita, LiDi, MagicBullet, Marcato, MarjanB, Nathalie18x, Nescio18, RoronaZorro, Seventeen, Shetloveerrr, Steenbok12, thequeensmum, Toffeltje, willievdh, x_Rebecca, xLauLaUx en 56 bezoekers