Ik weet het niet meer.....cultuurverschil kan dat?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 15:49

Persoonlijk zou ik helemaal gek worden in zo'n relatie.
Tsja..... wat heb je over voor je eigen geluk (dus niet zijn geluk), dat kunnen wij niet voor je bepalen.
Je wordt geleefd en kunt/mag blijkbaar zelf niet bepalen wat je wil. Idd een typisch moslimcultuur en daar moet je tegen kunnen of in passen.
Sterkte met je beslissing.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 16:09

Je bent op de goede weg...maar laat je er niet toe verleiden om het weer te proberen...Hij moet niet alleen werk van de relatie maken omdat jij dreigt weg te gaan...
Hij heeft zich de hele tijd in zekerheid gewaand en geen moeite gedaan om aan de relatie te werken. Misschien dat hij nu even de moeite doet, maar als hij zich weer zeker is van zijn zaak valt hij weer in zijn oude ritme terug.

Ik wens je veel sterkte om de laatste stap ook nog te nemen...

Je suis Charlie.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 16:35

Lekker dumpen die hap; bezitterigheid en controle hebben over, zit heel sterk in die cultuur(uit naam van Allah doen ze dat). We wonen hier gelukkig niet in turkije, dus ik zou zeggen; neem lekkere een nederlander.
Trouwens: mensen veranderen in de basis nooit. En als ze het al enigzins pogen, dan vervallen ze altijd in hun oude gewoonte, vroeg of laat.

Belachelijk.............. Misselijk

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 16:59

Ga door
Hij heeft toch ook geen medelijden met jou als hij jou alles verbied ?
kben het met prima eens Belachelijk

Al val ik nog zo diep, ik kom altied weer terug!

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:16

onthoud dat als hij in al die jaren niet is veranderd hij dat ook nu niet zal doen. Misschien voor een weekje, dan ben je weer terug bij af en jij weer doodongelukkig.

Een vriend moet een aanvulling zijn op je leven, geen beperking er van, en dat is duidelijk wat hij voor je is.

heel veel sterkte er mee!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 22:16

Ik ben bevriend met iemand uit Algarije, ook Islamitisch (dat denk ik dat jouw vriend is, vnwege zijn Turkse achtergrond en hun omgangsvormen)
Ik kan nu prima met hem praten, maar merkte na een tijd wel hoe sterk die normen verschillen (de waarden zijn vaak wel ongeveer hetzelfde, maar hoe je ze toepast, de omgangsregeltjes zijn sterk anders! )
Omdat ik geen relatie met hem heb, houdt hij afstand, en behandeld mijn mening met respect. Maar zouden we wel een relatie hebben (ik heb een echte hollandse jongen als vriend hoor) dan zou het een probleem op kunnen gaan leveren...

In zo'n multiculturele relatie is het vooral belangrijk dat je veel met elkaar praat over jezelf, de ander en normen en waarden en je gevoelens daarbij... Alleen met wederzijds respect is zo'n relatie gezond. Geldt trouwens voor elke relatie! Als hij jou echt waardeert, hoeft het niet vervelend te zijn om bij de vrouwen te zitten op zulke momenten. Maar omdat jij je daar niet prettig voelt in dat gezin, en niet geaccepteerd en anders, voel jij je in de steek gelaten. En zeker door jouw vriend!!!

Ik zeg niet dat je het uit moet maken, maar ik zeg wel dat je moet werken aan je eigen assertiviteit en onzekerheid. Zeggen wat je voelt en waar je mee zit , wat je verwacht van een relatie (en wat je wel fijn en goed vind gaan natuurlijk)
Als je voor jezelf al eens op een rijtje zou zetten wat je zoek in een relatie, en daar eens over zou praten met je vriend, en kijkt wat je daarvan terug vind (en mist) in je huidige relatie, dan krijg je al een veel duidelijker beeld...

Ik vind het dapper dat je het nu in elk geval benoemd hebt. Nu niet meer wegstoppen maar praten!!! Sterkte!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 08:59

Cassidy"]
Corina, ik kan me herinneren dat er al eerder een topic over cultuurverschillen op bokt heeft gestaan, ik denk zelfs dat jij dat zelf bent geweest die dat heeft neergezet. Ik zit op mijn werk en kan niet uitgebreid in oude topics gaan zoeken. Maar als jij dat bent geweest, kan ik me herinneren dat je toen ook van een heleboel kanten het advies gekregen hebt om het uit te maken. Ik verbaas me daarom eigenlijk dat je nog steeds met die jongen samen bent.

Hij toont geen respect voor je en gebruikt je alleen. Als je nu al problemen hebt met de manier waarop hij je behandelt, en je zegt dat je hem alleen in de weekenden ziet, hoe moet dat dan als jullie getrouwd zouden zijn? Of elkaar vaker zouden zien?

Mag ik je een boek om te lezen aanbevelen? Het heet "In een sluier gevangen"van Betty Mahmoody. Wat zij in dat boek beschrijfd is ten hemel schreiend...en lijkt helaas maar al te veel op jouw verhaal. Met dat verschil dat ze getrouwd was, en met dat verschil dat er een kind was. En haar man had haar jaren lang een toneelstukje voorgespeeld...zij kon dit niet zien aankomen....

Jij als Nederlandse vrouw bent een andere omgang en behandeling van mannen gewend. Het kan zijn dat een turkse jongen, die met een turks meisje trouwt die verder geen bijzondere opleiding heeft genoten en blij is huismus te spelen, dat meisje kan overdonderen en overbluffen. Maar jij kunt meer. Jij hebt keuzes. Maak die keuze, maar blijf niet doorpiepen.

Hoe langer je dit pikt, hoe moeilijker het straks voor je wordt om er een eind aan te maken. Straks komt er een kind, en dan?

Ik wens je veel kracht toe om de beslissende stap te nemen. Laat je niet intimideren door lichamelijk geweld, of het dreigement daartoe. Laat je niet in slaap sussen door vergoelijkende woorden, of lege beloftes van beterschap. Wat Hansje niet leert leer Hans nimmermeer....

Sterkte.....
[/quote]


Heb ik weinig aan toe te voegen. corinna, hoe vaak zullen we nog zulke topics van jou kunnen verwachten? Je kent onze antwoorden, weet onze antwoorden en weet het zelf ook. Maar je blijft toch bij hem. Het heeft dan ook echt geen zin om steeds hierover te beginnen. Je krijgt toch steeds hetzelfde te horen. Jij wilt dat we met een oplossing aan komen van "op die manier kun je hem veranderen" maar die bestaat niet dus kunnen we die ook niet geven. Je moet gewoon de feiten onder ogen zien en die vent heel hard dumpen.

[quote="corina schreef:
Ik weet nu dat ik wel sterker in mijn schoenen sta en dat ik nu veel meer voor mij zelf op kom.

Al is het nu nog niet uit ......ik weet dat ik heel erg snel genoeg moed heb om er wel een einde aan te maken!!

Groetjes: Corina

ECHt niet! Want ik herinner me dat je dit ook zei in het vorige topic. En nu zit je WEER in dezelfde situatie. Misschien dat je vriend bijdraait. voor even. En dan zit je weer in dezelfde positie en over een paar maanden lezen wij hier weer zo'n topic als deze. En dat wordt dan de 3e geloof ik.
Waarom heb je medelijden met hem? heeft hij dat met jou als je huilt? nee, dan moet je je tranen vegen en je niet aanstellen. Nou, zeg dat dan ook eens tegen hem als hij durft te beginnen met janken! En als hij daarop reageert zeg je gewoon "sja, dat krijg ik dan ook altijd van jou te horen, zo ga jij ook met mij om!" Geef hem nou eens een koekje van eigen deeg, i.p.v. slachtoffertje te spelen zoals ingrid zei. Zelfs al had je redenen om weinig zelfvertrouwen te hebben en was je een minderwaardig persoon (wat natuurlijk niet zo is) dan NOG had hij het recht niet om je zo te behandelen.

De hond is de betere mens

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 09:16

Hoe is het nu?

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 09:35

Tjee hoe blind kan liefde maken. wat erg zeg. ik heb met grootste verbazing al je topics ook al gelezen over jullie relatie. Ik zou makkelijk gezegd zeggen: Dump die gozer hij houdt niet van je gebruikt je en mishandelt je psygisch dit kan gewoon niet. Maar dat is makkelijk gezegd voor een buitenstaander.
heel veel sterkte en ik hoop echt dat je van hem af komt. En dan ook nog dat ie je niks aandoet als je hem hebt gedumpt. Sterkte!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 09:38

Corina, zo te lezen heb je nog een lange weg te gaan... Ik wens je veel sterkte en uiteindelijk zul je die stap naar je eigen geluk toch een keer nemen Knipoog

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 09:44

ik geloof niet dat er geen sprake is van liefde van zijn kant (we hebben het hier toch over een relatie van 4 jr?), alleen een cultuurverschil. het is voor een zelfstandige nederlandse meid bijna niet mogelijk in een familie te stappen met zulke andere normen, zonder zichzelf helemaal weg te cijferen.

Amor Vincit Omnia

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 13:05

Liefde maakt blind zeggen ze.
Maar meid ik hoop dat jou ogen toch nu wel razendsnel open gaan,en je inziet dat er voor liefde twee mensen nodig zijn!
Wat hij jouw geeft is niets zeker geen liefde,wat jij hem geeft is teveel,geld en onderdak en waarschijnlijk nog veel meer.Dit heeft niets meer met cultuur verschil te maken maar meer met respect hebben voor elkaar en dat heeft hij duidelijk niet voor jou!
Raap je zelfvertrouwen bij elkaar,kijk om je heen er zijn genoeg leuke mannen die wel respect hebben voor een vrouw,maar schop deze naar de MAAN!!!

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 08:15

Weet je Corinne, als je een scherp gevoel had gehad voor rechtvaardigheid, dan had zijn gedrag een hoop woede bij je opgewekt, voldoende om hem te dumpen, ruim voldoende om niet zo met je te laten sollen zoals je nu laat doen.

De hond is de betere mens

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 16:39

Citaat:
Weet je Corinne, als je een scherp gevoel had gehad voor rechtvaardigheid, dan had zijn gedrag een hoop woede bij je opgewekt, voldoende om hem te dumpen, ruim voldoende om niet zo met je te laten sollen zoals je nu laat doen.


Ik ben het met je eens, maar niet iedereen is hetzelfde, de een is onzekerder dan de ander. En niet iedereen zit in zo'n situatie. Ik kan me goed voorstellen dat het behoorlijk moeilijk is er een punt achter te zetten. Anders zou ze niet al 4 jaar een relatie hebben met deze persoon.

Vandaag even geen achterhaalde quotes

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 08:59

Dat is al een stap in de goede richting!Ga zo verder,je zult zien dat als je het uitgemaakt hebt dat een opluchting voor je is,vrijheid blijheid!Want zoals jij onder deze relatie gebukt gaat is echt niet normaal.Bedenk je goed :wil ik wel oud worden met deze jongen op deze manier? als je hart NEE schreeuwd weet je dat je er een eind aan moet maken,is het Ja,ja dan .............................................weet ik niet wat ik nog moet zeggen!

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:08

Is er al verandering opgetreden in de relatie ben best wel een beetje nieuwschierig!

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 20:55

Corina, ik heb je profiel bekeken en jou berichtjes hier gelezen in dit topic (van andere niet allemaal). Je ziet er leuk er zijn nog zat andere leuke en GOEDE mannen op deze wereld.....
Nee zoals hij jou behandeld dat kan echt niet. Bij twee culturen heb je altijd iets maar zoals DIT????
Wees sterk en stel het niet uit als je er zelf een punt achter wil zetten. Doe het voor jezelf en maak zelf de beslissing niet omdat andere zeggen dat je dat moet doen. Maar zo kan het niet doorgaan zoals je zelf zegt. Mijn mening is dat het niet lijkt dat hij wil veranderen. Dan is de vraag pik je dit of NIET??
Iig veel sterkte en we horen het wel.

ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:55

whehe ik ben eigelijk ook wel nieuwschierig

Al val ik nog zo diep, ik kom altied weer terug!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, GoogleAdsense, herous, Imhrien, Kimberly520, Malissaa1, ogidni, Pellelilly, Xanthippe en 68 bezoekers