Het is over voor Cassie.....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Het is over voor Cassie.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-03 14:30

Ik ben er echt helemaal kapot van, mijn oudste kat Casanova, kortweg Cassie heeft al een tijd een bult op zijn schoudergewricht. Toen we nog in Uithoorn woonden hebben we daar al naar laten kijken en onze toenmalige DA dacht dat het artrose of artritis o.i.d. was en aangezien Cassie er geen last van had vond ze het beter er niets aan te doen (hij is al bijna 13 en dat is best oud voor een pers)
Nu zijn we verhuisd en mijn Cassie stekeblind als hij is heeft zich ontzettend goed aangepast in ons nieuwe huis en had het erg naar zijn zin.... Een tijdje geleden begon hij mank te lopen en ik ben vandaag dus maar naar onze nieuwe DA geweest, meteen een foto gemaakt en het vonnis aangehoord.......hij heeft een dijk van een bottumor, als het lager had gezeten kon zijn pootje nog geamputeert worden maar het zit helemaal door zijn schoudergewricht heen, ook door zijn borstspier op zijn borstbeen vast en daar is niets meer aan te doen....

Ik weet echt niet meer wat ik moet, een paar jaar geleden hebben we zijn broertje in laten slapen omdat zijn nieren ermee waren gestopt maar Cassie, kleine Cassie de oudste van allemaal (we hebben er nog 2) die zou de hele bubs overleven, Cassie is als kitten altijd ziek geweest, uit het nest met niesziekte gekomen, ook ringworm uit het nest mee genomen, van de DA verkeerde medicijnen gekregen en daardoor nog zieker geworden. Eenmaal hersteld kreeg hij al snel blaasgruis, na jaren van dieeten proberen eindelijk het ei van Columbus gevonden en Cassie was weer beter. Vele ziektes heeft hij als kitten nog moeten doorstaan en daardoor is hij nooit gegroeid, het is altijd een klein propje gebleven en naarmate hij ouder werd is hij een ijzersterke kat gebleken, niet kapot te krijgen!
En nu, nu moet ik hem in laten slapen, botkanker is 1 van de meest pijnlijke vormen van kanker heb ik mij laten vertellen, hij heeft pijn......
God waarom wordt alles mij ontnomen door die verrekte kanker! Mijn halve familie is erdoor uitgeroeid en nu ook mijn liefste kind! Hij is al bijna 13 jaar bij mij, ik kan het niet aan.

Hans is vanmorgen vroeg naar zijn werk vertrokken en komt pas Zaterdag nacht thuis. Ik heb het hem net door de telefoon verteld en hij is er helemaal kapot van, hij gaat zijn grootste maatje kwijt raken....Zondag heeft hij dan nog met Cassie en Maandag om 9.15uur laten wij hem inslapen, hij mag geen pijn hebben. Nu heeft hij voor de week nog pretnisolon, dat zou de pijn weghalen.

Ik heb mij ziek gemeld op mijn werk, ik voel me ook ontzettend beroerd. Ik blijf de hele week bij mijn kleine mannetje en ga hem ontzettend in de watten leggen, ze voelen het hier allemaal, de andere katten, mijn pup, de paarden, ze likken me allemaal in mij gezicht en weten het....wat zijn dieren toch een prachtige wezens.

Cassie, ik mag nog een klein weekje van je genieten en jij van mij, daarna volgt het afscheid maar niet voor eeuwig kleine man, eens zal ik je weer in mijn armen sluiten.......

Sorry voor het lange verhaal maar het doet zo ontzettend veel pijn, ik moet het gewoon even van mij af praten.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......


Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 14:36

Jeetje wat een naar verhaal. Heel veel sterkte!!! Ja verder weet ik niets te zeggen, weet alleen dat het een heel rot gevoel is om te weten dat ie er straks niet meer zal zijn.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 14:39

Meid toch wat verschrikkelijk voor je! Ik weet heel erg goed wat je voelt. Ik weet hoe het is om een dier waar je zoveel van houdt te moeten laten gaan. Maar je weet zelf dat het het beste is. Het is makkelijk gezegd natuurlijk, maar hou dat in je achterhoofd.

Ga onwijs genieten van je kleine Cassie en zorg ervoor dat z'n laatste herinneringen de mooiste van z'n leventje waren. Maak lekker veel foto's. Misschien heb je er al een boel. Maar het is nooit genoeg.

Een hele dikke knuffel voor jou en Cassie en ook voor Hans natuurlijk.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-03 14:40

Dank je, ik zit nu eigenlijk alleen nog maar te janken met kleine Cas op mijn schoot, hij is nog zo levendig en aanhankelijk maar ja, hij heeft pijn en dat kan ik al helemaal niet verkroppen.
Gelukkig heb ik nog genoeg tijd om afscheid van hem te nemen.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 14:44

Heel veel sterkte deze week en daarna. Het is een hele moeilijke beslissing, maar wel zo eerlijk tegenover Cassie. Geniet nog maar lekker van hem, en laat hem deze week ook maar lekker genieten voor zover hij dat nog kan.

:D

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 14:44

He verdorie, echt heel rot voor je! Je maatje verliezen is nooit leuk en vooral niet als je elkaar al zo lang kent.

Ik wens je heel veel sterkte toe, en bedenk wel: je hebt zelf al het mogelijke gedaan en je kan je zelf niets verwijten. Het zal niet gemakkelijk zijn, niet deze week en de eerstkomende tijd daarna, maar probeer je te richten op je andere diertjes. De liefde en het begrip dat ze je nu tonen zullen ze je ook geven als het even teveel voor je wordt.

Jola

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-03 14:49

Mayo, je weet het niet maar jij hebt mij de afgelopen week ontzettend geholpen met mijn keus!
Ik had nl. je topics over Tigra nog niet gelezen en zag dat afgelopen week pas in je onderschrift staan, heb ze gelezen en wist eigenlijk wat Cassie betreft wel dat het voor hem ook het einde zou zijn en dat ik die beslissing toch echt zelf zou moeten maken. Te lezen waar jij ook doorheen moest heeft mij vandaag naar de DA laten gaan en mijn beslissing was al gemaakt (afhankelijk van de uitkomst van het onderzoek natuurlijk) maar de pijn is er niet minder om.
Ik heb mijn camera al een paar dagen standby staan en heb al weer bergen foto's van hem gemaakt, de mooiste laat ik uitvergroten.
Cassie gaan wij ook in de tuin begraven, hij heeft daar al een heel mooi plekje.
Bedankt voor de steun!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 14:57

Pfoe... graag gedaan... ik ben blij dat mijn situatie jou ietwat heeft kunnen helpen. Ik ben er echt heel blij mee dat je er wat steun aan hebt gehad. Als je nog meer steun nodig hebt, je weet me te vinden Ach gut

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 15:03

heel veel sterkte deze week... Scheve mond

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 15:24

snik..arme poes...

Veel sterkte.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 15:36

...... heel veel sterkte....

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 15:40

Hè jeetje, wat verdrietig zeg Verdrietig ! Ook ik weet helaas hoe je je voelt, ik heb hetzelfde ruim 6 jaar terug met mijn kat meegemaakt...
Ik wens je heel veel sterkte deze week!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

PollyJarig
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23407
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:20

sorry dat ikhet topic omhoog haal,
Maar ik wil je heel graag ook heel veel sterkte wensen, niet lang geleden heb ik mijn vriendje ook moeten laten gaan.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-03 22:25

Allemaal bedankt voor de lieve woorden.
Cassie ligt heerlijk de hele dag bij mij op schoot en snachts slaapt hij op mijn buik en dan krijg ik toch weer twijfels.....
Hij lijkt helemaal niet op zijn eind, wat nou als ik de verkeerde beslissing maak? Maar ja, dat hij mank loopt zegt natuurlijk wel genoeg, hij heeft pijn en daar ontkom ik niet aan.
Ik zit de hele dag met Hans aan de tel. hij moet nog behoorlijk aan het idee wennen dat zijn maatje er straks niet meer is, ook hij twijfelt maar ja, de katten zijn van mij (beetje cru gezegt misschien) en ik beslis, liever niet maar het is niet anders.....
Ik ga nog een paar dagen van mijn kleine mannetje genieten.....

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 23:43

Jeetje... zoiets is altijd naar.
Kiezen is nooit eerlijk, of niet voor hem of niet voor jou. Maar stiekem weet je meestal wel wat de best keuze is...
Heel veel sterkte en een knuffel voor Cassie

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 01:47

Tanja, bedenk je bij je twijfels... nu vraagt hij misschien nog niet met z'n lieve oogjes. Maar snel zal hij het doen. Wees de vraag voor, dan weet je dat je nooit te ver bent gegaan. Je weet dat hij pijn heeft, je weet dat hij mank loopt, je weet waarom hij mank loopt. Je geeft hem een waardig einde. Je laat hem gaan als een vent en niet als een zielig hopeloos hoopje kat. Je doet het goed meid, hou dat in gedachten!

Dikke knuf!!!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 02:22

ah wat sneu....
ik heb zelf een hond van 13 en 1 van 9.
en die van 13 wordt nu opeens snel oud en iedere dag denk ik....aaan het grote afscheid...zo proberr ik mij een eetje voor te bereiden hoewel...zover mogelijk is...
ik wens je heeeeeel veel sterkte!
groetjes
aurora

p.s. en ik heb niet eens een eigen tuin.. Huilen

Ik weet alleen dat ik niets weet.
Socrates

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-03 22:05

Dank je Syl... Lovers

Het blijft moeilijk, ik blijf twijfels houden want geestelijk is hij nog helemaal goed alleen ik ga hem niet laten lijden tot hij geestelijk ook niet meer kan, dat bespaar ik hem, het gaat dus gewoon door.

Cassie is de kat die altijd op mijn schouder mee naar stal Wennekers ging, hij vond auto rijden prachtig en mee naar stal was het helemaal!!! Nu hij blind is gaat hij niet meer mee naar de paarden, ook al is het nu maar 1 meter lopen want hij kan ze niet meer zien en dat vind hij toch erg eng, maar hij gaat nog steeds het hele huis met mij door op mijn schouder en als ik de hond ga uitlaten met mooi weer gaat mijn mannetje ook nog mee.
Ik zag dat het maandag mooi weer wordt, ik heb een mooi zonnig plekje voor Cassie in de tuin.....ik ga morgen zijn grafje graven.....ik huil nog steeds maar heb geen tranen meer, vreemd, huilen zonder tranen, de put is droog lijkt het wel, Maandag zal een beroerde dag worden......

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 01:08

Ow meid, wat weet ik op dit moment ontzettend goed hoe jij je voelt. Ik heb vanmiddag afscheid genomen van de hond van mijn beste vriendin.
Mijn hond en de hare waren vriendjes en we gingen vaak samen wandelen.
Op zo'n moment moet je echt aan je beestje denken en niet aan jezelf. Het is zo moeilijk, ik weet het. Ik heb het zelf ook al 2 keer meegemaakt en nu komt alles weer naar boven.

Ook bekend als Kim20!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 02:03

Ik weet er alles van, helaas...
Het is verschrikkelijk moeilijk maa rik denk dat het heel goed .
is dat je zo snel deze keuze hebt gemaakt (ook al heb je eigenlijk geen keus).

Zoek inderdaad een heel mooi plekje voor hem op om hem te begraven,
heb ik met de mijne ook gedaan, als de zon opkomt schijnen daar de eerste stralen en moest ik eerst dan nog hard janken, nu voel ik een warme gloed.
Ik ben nu dankbaar voor het feit dat ik ze toch gekent heb.
Klinkt zemelig maar zo voelt het nu eenmaal Scheve mond

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 13:16


Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Apacheshadow, claudtje, ellen05, GrapeshotBot, Iloveiswan, Letsdunit, lideli, Mand, MuffinX, Muronia en 133 bezoekers