Waar geef jij je geld [te] makkelijk aan uit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Waar geef jij je geld [te] makkelijk aan uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 18:43

Naar aanleiding van het topic over gokken ben ik benieuwd welk zwak julllie hebben als het gaat om geld uitgeven.
Ik kan zelf heel goed mijn portemonnaie dicht houden maar kan me vaak moeilijk beheersen in de uitverkoop van kleding en schoenenzaken. Vooral als er meer dan 50% korting gegeven wordt is het helemaal erg. Onder het mom van 'het is nu helemaal zo duur niet meer' gris ik hebberig in de rekken en loop vaak rechtstreeks door naar de kassa . Thuis zie ik dan wel of het wel of niet past.
In wat voor een situaties of bij welke producten laten jullie je gaan? Wanneer begint dat gat in je hand echt te branden?? Knipoog


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 18:49

Klinkt misschien afgezaagd, maar toch echt alles wat met mijn paard te maken heeft. Dan zie ik een paar goede beenbeschermers liggen voor niet te veel geld, dan gaat het bij mij echt jeuken hoor!
Omdat ik bijna nooit geld heb, ben ik genoodzaakt me te beheersen, wat ook wel lukt. Ondertussen baal je er wel van Haha!
Ik krijg volgende week mijn hongerloontje weer gestort en in mijn hoofd heb ik het alweer uitgegeven aan spullen die ik nodig heb. Kleine dingen zoals een longeerlijn, een bitje, cowboy magic enzovoorts. *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 18:50

Kleren, computer, eten... euh wat niet eigenlijk... Tja heb een beetje een eurogat in mijn hand, maarja je moet van je jeugd genieten he Lachen

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 18:52

Niet eens grote uitgaven, meer met uitgaan of als ik ergens aan het eten ben dat ik snel wat koop. Kleine hebbedingetjes worden grote uitgaven op een gegeven moment Boos! .

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 18:52

Tja, ook afegzaagt, maar idd ook spullen voor het paard. Ik kan er niets aan doen.
Manlief betaald zich te schompes aan de computers, maar gelukkig kan ie dat nu een tijd niet....
Hij heeft nu zijn zinnen gezet op Burka's en sieraden uit Afghanistan Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 18:52

Syph, thanks for the reminder: eten...ook iets waar ik veel geld aan uitgeef. Op mijn werk altijd naar de Mac, na schooltijd nog even een patatje halen bij Bram Ladage, even een broodje halen bij Delifrance. Op die manier raak je je geld ook kwijt Kleding hoef ik (nog) niet zelf te betalen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik niet kledingverslaafd ben. Dus de kledinguitgaven zijn nog binnen de perken, waardoor mijn moeder het nog wel wil financieren Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 18:55

IK geef niet zovaak grote uitgaven uit, als ik wat "duurders" koop dan is dat kleren.

En ik geef me geld veel uit aan make-up (vooral lip-gloss ben ik helemaal verslaafd aan) en eten Scheve mond op school.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 19:06

Eigenlijk met alles Frusty
Behalve huishoudelijke dingen, daar kan ik erg krenterig in zijn.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 19:07

Paar jaar terug gaf ik heel veel geld uit aan uitgaan, nu helemaal niet meer. Meer dat ik in de stad ben en nog geen middag eten op heb en dan maar ff bij de V&D een chocolade croisantje haal Tong uitsteken

22 Januari verwachten we ons kleintje

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 19:21

ik geef teveel geld uit aan:
Mijn pony(koop veel dingen voor dr die ik niet nodig heb), kleding,uitgaan ,kleine frutsels voor mijzelf,eten en drinken(vooral als ik naar school moet dan ben ik te lui om iets mee te nemen en dan moet ik iets op school kopen),kado's,autorijlessen(god wat is dat schandelijk duur Boos! )en mijn telefoonrekeningen zijn ook erg hoog!
Dus je kan wel zeggen dat ik een gat in mijn beide handen heb!!!!!

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 19:37

Tja, ik ben een puber met teveel geld. Ik werk vier dagen in de week hele dagen en dat tikt behoorlijk aan. Ik heb ook geen vaste lasten dus ik geef best gemakkelijk uit Bloos
Vooral kleren. Verder ook hebbedingetjes en af en toe een flinke bos bloemen voor mijn moeder. En mijn lunch. Als je in de supermarkt werkt heb je keuze genoeg en dat heb ik vaak meer de neiging wat lekkerders(en duurders) te kopen. Al die sauzijcebroodjes, frikandel/kroket broodjes en ham-kaas croisantjes verkopen we dan ook het meest aan eigen werknemers Haha! Vingers aflikken

Maar toch hou ik aan het eind van de maand een behoorlijk smak geld over. Goed voor de spaarrekening

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 20:05

Aan eten Vingers aflikken
Op school haal ik bijna elke dag wel weer wat uit de automaat.
Verder aan onnodige dingen voor op m'n kamer,en uit de dierenwinkel.
Ik loop er elke week stage,en elke week kom ik met een zak rommel thuis.Weer een huisje voor de muizen,knaagstengels voor de caafjes,en die halsband kon er ook nog wel bij.

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 20:09

Citaat:
En ik geef me geld veel uit aan make-up (vooral lip-gloss ben ik helemaal verslaafd aan)


Jah ik geef daar ook wel geld aan uit, en ben ook lip-gloss verslaaft en heb er dan ook een stuk of 20 verschillende Haha!
Ik heb zelf ook geen vaste lasten want ik woon lekker thuis. Maar al mijn geld gaat naar mijn paard. Maar ik ben ook wel erg want ik heb echt een verslaving aan paardenspullen. Ik heb bv. 5 hoofdstellen voor me paardje,15 halsters enz enz....

En op school geef ik ook altijd vet veel geld uit aan eten Vingers aflikken

Maar sinds kort heb ik ook een baantje wat lekker bijverdient en daar koop ik vanalles van voor mezelf zoals extra kleding en als ik uitga enzo.

Siƫsti van de Rythpluim

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 20:10

Eten heel veel geld gaat op aan eten.
Verder ook paard, en frutsels.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 20:23

Aan mijn paardjes gaat t meeste op eigenlijk... Niet dat ik t erg vind haha maar t gaat soms zo snel..

keep calm, I'm engaged!!! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 20:29

Aan chocola en marsepein. Wat betreft kleding kan ik me op het moment goed beheersen omdat ik uit de buurt van de winkels blijf. Wat ik soms echt niet kan laten liggen zijn boeken en cd's.

Brunette
Berichten: 3
Geregistreerd: 03-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 20:29

Ik ben meestal niet te houden bij nieuwe collecties van goeie merken....haha hoezo merkmiet *LOL* en iets wat lkkr opvalt en wat ik nog nooit eerder bij mensen heb gezien en wat heel fel is nou.....dan moet je me echt tegenhouwen....want ik sta al bij de kassa dan....

---> ~ Tommygirl ~ <---

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 20:31

aan mn paardje..ik probeer te minderen maar die paardenwinkels zijn gewoon het paradijs..en op het moment dat je binnenloopt Kwijl heb je INEENS van alles nodig..en dat voelen ze gewoon Frusty !
ik ben verder niet beinvloedbaar ofzo Scheve mond
en kleren natuurlijk..als ik nog wat over heb na divoza... Lips are sealed

verder heb ik best veel vaste lasten, betaal jewel voor het grootste deel zelf en dan heb je ook nog school..

ben wel aan t proberen af te kicken van de jewelkoopziekte, maar dat wil nog nie zo lukken..



Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 20:54

Aan paardenspullen eigenlijk niet, grappig genoeg. Al mijn spullen worden op stal toch geleend en raken vervolgens kwijt. Daarnaast, wat heb ik aan 2 paar peesbeschermers ? Er past toch maar 1 paar om de benen van mijn pony tegelijkertijd.

Ik geef veel geld uit aan cd's en boeken. Donderdag weer Vork ...

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 20:57

m'n geld gaat vooral op aan loulou. en dan niet alleen aan leuke dekjes enz maar ook gewoon aan brokken, smid, wormenkuren enz. vooral de smid is kei duur.

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 21:10

jaa smid is zeker duur en ikk heb er weer 1 met 4 ijzers! en die 75 euro die ik dan moet betalen komt dan altijd net op het verkeerde moment!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 21:16

Wennepen schreef:
jaa smid is zeker duur en ikk heb er weer 1 met 4 ijzers! en die 75 euro die ik dan moet betalen komt dan altijd net op het verkeerde moment!

Ben maar blij met gewoon beslag.
De mijne heeft leren zooltjes en dan ben ik 100 euro kwijt.

Het enige waar mijn geld snel heen gaat is mijn paard, maar eigemlijk alleen noodzaak.
Aan trends doe ik eigenlijk niet mee.

Eigenlijk mag ik me erg gelukkig prijzen, want ik ben vrij zuinig en heb nog nooit rood gestaan Lachen

Dus nee, niet alle vrouwen hebben een gat in de hand *LOL*

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 21:31

Ik geef te veel geld uit aan spullen voor me pony denk ik. Ik koop heel snel wat voor me pony............ Maar voor de rest sta ik nooit rood ofzo en spaar eigelijk best wel veel zonder dat ik het door heb.

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 21:43

Kleren, schoenen, make-upjes...vanalles eigenlijk. Ook spullen voor het paard. Ik kan niet rood staan met mijn bankrekening ben ik wel blij om eigenlijk!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:03

Boeken, kleding voor mijn kinderen en spullen voor de pony's. Dat zijn denk ik wel de dingen waar het meeste geld naartoe gaat.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, carineken, ComscoreBot, IASCrawler, Isabelle98, Lestria, liedje89, Lijsken, NadjaNadja, Slagroomsoes, YandexBot en 142 bezoekers