Aansprakelijkheid mbt lesgeven.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Aansprakelijkheid mbt lesgeven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-03 15:27

Ik heb sinds gister een baan als instructrice bij een kleine stal, waar ik de beginnerslesjes voor 'zakgeld' doe. Ik heb verder geen diploma's ofzo daarvoor.
Als er nou iets mis gaat en er valt een kind af en dat kind is gewond. De ouders schijnen mij daarvoor te kunnen aanklagen. Wie kan me vertellen wat er dan precies kan gebeuren en wat de gevolgen daarvan voor mij zullen zijn? Ik heb namelijk niet zoveel zin in enorme schadevergoedingen enzo Haha!

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way


Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 15:32

Het lijkt mij eerder dat de stal ervoor verantwoordelijk is dan jij, maar daar ben ik geen 100% zeker van...

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 15:45

Zorg dat je dit soort dingen goed op papier hebt!

Apple

Berichten: 76180
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 18:20

Ik zou als ik jou was goed navragen hoe die stal verzekerd is en hoe jij als werknemer verzekerd bent. Ik geloof dat de ouders jou idd aansprakelijk kunnen stellen als er iets gebeurd, maar ook dat ze de stal aansprakelijk kunnen stellen. Jij geeft immers ongediplomeerd les!
Let wel op dat al die koters een cap ophebben en dat je ze nooit (ik herhaal: noooooit) alleen laat. Dus niet even naar de wc of een colaatje halen ofzo terwijl ze aan het uitstappen zijn Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 18:25

Als er een waarschuwingsbord op die stal is, duidelijk leesbaar voor iedereen, met daarop dat rijden op eigen risico is denk ik niet dat ze je wat kunnen maken.

28-09-2007
Nothing compares too you...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 18:26

als er sprake is van een gezags-situatie (zoals in een les) is degene met de gezagspositie aansprakelijk. die persoon moet daarom alles in het werk stellen dat er een veilig situatie is.

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 18:26

oh en flair, zo'n waarschuwingsbord heeft geen enkele waarde.

Amor Vincit Omnia

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 18:28

Ouders kunnen jou wel degelijk aansprakelijk stellen!!!

Lieke

Berichten: 11347
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 19:13

Idd, je kunt aansprakelijk gestelt worden, en die bordjes zijn leuk maar je hebt er niks aan.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 19:33

Wat willen ze dan doen?
Schadeclaim aan je reet?
Van een kale kip kan je niet plukken, dan vraag ik me af hoe ze dat willen klaarspelen.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 19:36

De eigenaar van stal moet daar verzekerd voor zijn. Is hij dat niet, sta je niet op de loonlijst en beun je een beetje bij, zul je je particulier moeten verzekeren. Het is heel verstandig dat je daar even bij stilstaat...juist deze vraag was een van de redenen waarom ik niet ben gaan lesgeven, dat het mij op een gegeven moment gevraagd werd....

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 19:37

Die bordjes stellen helemaal niets voor, die kunnen ze net zo goed niet ophangen. Verzekeringen zijn leuk, maar zijn niet geldig voor mensen die niet gediplomeerd zijn. Er is een keer tijdens het turnen gebeurd dat een meisje een oefening deed, waarbij verplicht een gediplomeerd iemand naast de oefening moest staan. De persoon die er bij stond, had heel veel ervaring, maar niet gediplomeerd, het meisje is gevallen en in een rolstoel terecht gekomen. De ouders hebben de desbetreffende persoon aangeklaagt, en die moet de rest van zijn leven betalen.

Dus weet waar je aan begint. Het bedrijf is ook aansprakelijk, maar jij zult uiteindelijk aansprakelijk gesteld worden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-03-03 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 19:37

flair schreef:
Wat willen ze dan doen?
Schadeclaim aan je reet?
Van een kale kip kan je niet plukken, dan vraag ik me af hoe ze dat willen klaarspelen.


Dan wachten ze wel tot ze van je kunnen plukken!!
Blijf je er alleen maar langer mee zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 19:38

Cassidy schreef:
De eigenaar van stal moet daar verzekerd voor zijn. Is hij dat niet, sta je niet op de loonlijst en beun je een beetje bij, zul je je particulier moeten verzekeren. Het is heel verstandig dat je daar even bij stilstaat...juist deze vraag was een van de redenen waarom ik niet ben gaan lesgeven, dat het mij op een gegeven moment gevraagd werd....


Zonder diploma ben je helaas niet te verzekeren. Geen verzekering die een meisje zonder diploma's gaat verzekeren.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 19:45

Ik ga het er morgen op de manege eens over hebben. Ik neem aan dat ze zelf ook geen onnodige risico`s willen nemen.

28-09-2007
Nothing compares too you...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appeltje00, Binck8, Charlotte446, Eileen_, Esther_r20, femkepien, GoogleAdsense, Jara, Milando, Nustice, ontherun, roucha1, Slagroomsoes, Zelda_Link en 28 bezoekers