acceptatievermogen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

acceptatievermogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-03 10:29

Leuk begrip.

Waarom zit dit er bij sommige mensen niet in?? Ze zeggen wel dat ze iets accepteren, maar ondertussen blijkt aan alle kanten van niet.

Mijn ex is momenteel druk bezig om mij via allerlei wegen hulp aan te bieden die ik helemaal niet wil. Ik ben geen hulpbehoevend project.
Als je geen psychische problemen hebt zou je ze op deze manier wel krijgen geloof ik.

Het is uit, over en afgelopen. Zoeken naar fouten lijkt mij overbodig. Straks ontmoet hij een totaal ander meisje dan ik en zei is waarschijnlijk dol op de eigenschappen waar ik me aan erger. En hij blijft maar spitten.....

Komt dit meer mensen bekend voor??

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 11:40

Loslaten is heel moeilijk, het maakt dat je de spiegel niet op een ander kan richten, maar heel erg met jezelf wordt geconfronteerd....
Misschien is je vriend bezig de aandacht van zichzelf af te leiden, durft die de confrontatie met zijn innerlijke zelf niet aan.
Dit gebeurd heel, heel vaak. Ook bij mensen die niet in een relatiebreuk zitten. Kijk maar om je heen, heel veel mensen doen het, op elk niveau. Als je het eenmaal herkent is het zelfs wel heel komisch...

Wat iemand over een ander zegt, zegt vaak meer over diegene zelf, dan over degene waarover wordt uitgesproken

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 12:27

willen accepteren is iets anders dan KUNNEN accepteren. Het is iets gevoelsmatigs. ALs wilt accepteren maar je binnen in blijft steigeren je dan lukt het nog niet. Ik vind het ook moeilijk om bepaalde dingen te accepteren. Ik vind het moeilijk om te accepteren dat er dierenmishandeling gebeurt in de wereld of kinderen en vrouwen worden verkracht.