Paardenfilms?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Paardenfilms?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 19:31

Ik ben benieuwd of er nog films zijn over paarden die ik nog niet gezien heb.
Dus weten jullie misschien nog films?

Deze ken ik al:

- Black Beauty
- The horse whisperer
- Spirit


Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 19:35

Volgende week is deel 1 en 2 van the Black stallion op tv.
Laatst bijgewerkt door Letizia op 27-02-03 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 19:35

Casey's Shadow, over een renpaard en een jongetje die elkaars beste vrienden zijn...
Weet niet of deze nog ergens te krijgen/huren is. De film is al vrij oud.

* To Belg, or not to Belg *

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 19:39

letizia80 schreef:
Volgende week is deel 1 en 2 van the Black stallion op tv.


En weetje wat het rare is: eerst komt deel 2 op tv en dan deel 1 Frusty

Éowyn

Berichten: 44
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Roeselare,België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 19:40

-Flash (weet niet of het juist geschreven is)
-Dark horse (of zoiets)

Ik heb ze ooit eens gezien op tv maar ik weet niet of je ze makkelijk zal kunnen huren... ik denk dat het al tamelijk oude films zijn.

geluk zit in een klein hoekje...jammer dat de wereld rond is...

Éowyn

Berichten: 44
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Roeselare,België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 19:42

letizia80"]
[quote="letizia80 schreef:
Volgende week is deel 1 en 2 van the Black stallion op tv.


En weetje wat het rare is: eerst komt deel 2 op tv en dan deel 1 Frusty
[/quote]

op welke zender en wanneer precies?
Ik zou ze namelijk heeel graag zien maar ze hebben ze niet in de videotheek. Boos!

geluk zit in een klein hoekje...jammer dat de wereld rond is...

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 19:46

Ja die van de Black Stallion zou ik ook wel willen zien! Ben wel benieuwd wanneer die komt

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 19:51

Ik heb beide blckstallions op band.
caseys shadow ook maar ik heb perongeluk de eerste 10 minuten gewist

Ik heb legend (eenhoornfilm arabieren met een hoorn op hun kop)
spirit
magic of the with stallions gaat over spaanse rijschool in de wereld oorlog.

en international velvet over een meisje die haar ouders verongelukken.
zij komt bij haar tante en krijgt dan een veulen wat ze helemaal zelf inrijd en uiteindelijk op de olympische spelen start

run free zou ook een hele goede zijn maar ik heb 'm nog niet gezien

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 20:44

Sylvester: nog steeds me lievelings paardenfilm, wil ik ooit nog op band of dvd hebben als dat mogenlijk is Clown

Even wat meer info over deze film btw:

"The girl-meets-horse formula is a creaky one, but SYLVESTER is a surprisingly fresh reworking of a standard tale best told in NATIONAL VELVET (1944). Charlie (Melissa Gilbert of TV's "Little House on the Prarie," in her theatrical film debut) is an orphaned teenager trying to raise two younger brothers by herself. She wants to be a horse trainer and decides to break in a seemingly uncontrollable animal she comes to love. Dubbing the horse Sylvester (after one of her favorite actors, Sylvester Stallone), she sets out to make the nag a steeplechase competitor. She hooks up with Foster (Richard Farnsworth), an old horseman who has clearly seen better days and who, initially, wants nothing to do with Charlie, her brothers, or Sylvester. Eventually he succumbs, however, and the story builds to the all-important horse show. Gilbert gives her character an assured spunkiness and is well matched by Farnsworth, creating a fine on-screen rapport. "

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Llewella op 27-02-03 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 21:04

Champions.

Een waar gebeurt verhaal over een renpaard met de naam Aldaniti (Aldaniti speelt zichzelf in deze film) dat een erge blessure heeft en eigenlijk al opgegeven is en de jockey Bob Champion die aan kanker lijdt.De enige belofte die Bob Champion op de been houdt en laat vechten voor zijn leven is de belofte dat hij Aldaniti rijdt in de Grand National. Beide gaan door een heel diep dal, maar op het eind winnen ze samen deze wedstrijd

Afbeelding

http://www.blackstar.co.uk/video/item/7000000002365

En dan heb je nog de film over Phar Lap. Ik heb hem nog nooit gezien, maar hij schijnt heel goed te zijn.

Man from Snowy River
My friend Flicka (niet alleen een TV serie maar ook een film)
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 27-02-03 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 21:06

Er komt ook binnenkort (deze zomer) een film in de bioscoop uit over het renpaard Seabiscuit. Er is al een film uit 1949 met echte beelden van de races van Seabiscuit.

De trailer vind je hier: http://www.apple.com/trailers/universal/seabiscuit/


En dan heb je nog de Walt Disney Film: the horse in the grey flanel suit....

jeetje er zijn er zo veel....

National Velvet
International Velvet
In de tachtiger jaren was er een film over de Darley Arabian, bar slecht gemaakt....(vond ik) maar enfin, een paardenfilm. Wie kan me even aan de titel helpen?


En als ik even in mijn geheugen ga graven
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 27-02-03 21:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 21:17

Wild Hearts can`t be Broken

Een meisje dat in het wilde westen deel uitmaakt van een show en samen met een paard van een duikplank in een bak met water springt. Ze wordt blind nadat ze raar op het water terecht komt, maar gaat door met springen...

Je suis Charlie.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 21:17

Fury, eigenlijk geen film maar een serie

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 21:21


Je suis Charlie.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 21:43

Heel lang geleden heb ik een film gezien over de Godolphin Arabian, de nakomeling van deze Godolphin Arabian heette Latje.Of deze film echt Godolphin Arabian heette, weet ik niet zeker, wie het weet, maakt mij heel erg blij. Het was in iedergeval een geweldige film

Galactica Wadim X Gemini

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 23:30

"Majestic white horses"

"Majestic White Horses is een fascinerende film over de geschiedenis van de Lipizzaner paarden, de paarden van de Spaanse Rijschool in Wenen.
Door de eeuwen heen is de natuurlijke band en afhankelijkheid tussen mens en paard een terugkerend fenomeen. Zowel in de ontwikkeling van hun cultuur als in de geschiedenis van de samenleving.
Majestic White Horses is niet alleen een film over de twee bekendste paardenrassen - de Lipizzaner en de Arabier - en de beroemde Spaanse Rijschool in Wenen. Het verhaal vertelt tevens de levensloop van dit majestueuze dier vanaf zijn geboorte tot zijn entree in de School.

De Spaanse Rijschool is een Weense legende. In de snel veranderende wereld van vandaag is dit instituut een zeldzaam en onvervangbaar stukje wereldcultuur. Al meer dan vierhonderd jaar is dit meesterwerk van de Barok architectuur het centrum en de thuisbasis van een unieke en tijdloze klassieke rijstijl. Het is een universiteit voor paarden, waar rijkunst tot in de perfectie beheerst wordt. In het interieur van ‘s werelds mooiste rijhal worden de keizerlijke witte paarden (alleen hengsten) een levend stukje Barokkunst. Een symfonie tussen mens, dier en muziek.

De film laat tot in magnifiek detail de geschiedenis en legendes omtrent de School zien. Tevens wordt in het verhaal het heldhaftige optreden van Generaal George Patton en het Amerikaanse leger naverteld. Aan het eind van de Tweede Wereldoorlog hebben zij paarden en School behoed voor de bestorming door de Russen.

Uiteraard zullen de paarden zelf het middelpunt zijn in Majestic White Horses. De bloedbanden van dit dier worden getraceerd tijdens een reis door Arabië, Marokko, Spanje en Slovenië.
Voor de eerste keer krijgt het publiek een kijkje achter de schermen van dit buitengewone en unieke stukje culturele erfenis. De schoonheid van Majestic White Horses is in de film samengepakt tot een ervaring die een belevenis voor het hele gezin zal zijn."


(meer info en foto's op www.white-horses.com/)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 23:53

Youko schreef:
Heel lang geleden heb ik een film gezien over de Godolphin Arabian, de nakomeling van deze Godolphin Arabian heette Latje.Of deze film echt Godolphin Arabian heette, weet ik niet zeker, wie het weet, maakt mij heel erg blij. Het was in iedergeval een geweldige film


Ik vond hem dus niet veel aan. Was de naam van de film niet "King of the Wind"? En de hengst heette Sham? Er is een film uit 1993, maar ik kan geen foto's vinden. Lath was de eerste zoon van Sham uit een merrie met de naam Roxanna.
Het boek is in ieder geval van Marguerite Henry.

Edit: toch wat gevonden:

Afbeelding

Afbeelding

Je suis Charlie.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 00:34

Was het geen goede film dan? Ik vond het destijds een hele mooie, maar ja ik was toen een jaartje of 10. Ik weet niet eens zeker of we over dezelfde film hebben. Van wat ik me kan herinneren, vond ik hem erg leuk Haha!

Galactica Wadim X Gemini

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 11:29

Ja in de ogen van een 10 jarige zijn alle films waar een paard in voorkwam leuk. Ik weet nog wel, ik was toen een jaar of 20, en wilde hem in de bioscoop gaan bekijken. Hadden ze de voorstelling afgelast omdat er maar 2 kijkers waren....en dezelfde week was hij alweer uit het programma. Spreekt voor zich dacht ik zo?

Ik heb hem toen later op de TV gezien. En was blij dat ik het geld er toen niet voor uit had gegeven.

En ja, ik ben er zeker van dat het dezelfde film is. Ik kan ook even kijken of je hem op Kazaa kan vinden....

Je suis Charlie.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 11:39

Polly, dat was ook een serie over een meisje met een voskleurige shetlander als ik het me goed herinner. Kent iemand die nog?

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 19:44

Ik weet ook nog een hele mooie paardenfilm ben alleen even de naam kwijt. Het gaat over een jongetje dat met zijn paard in arabië moet vluchten voor zijn vader. Hele en mooie zielige film!!!!!! Als ik de naam weer weet zeg ik het wel.........

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

Astrida

Berichten: 147
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 23:08

Ik heb vanmiddag een dvd van Anky van Grunsven gekocht (symphony Bonfire)...geen speelfilm, maar wel erg mooi om naar te kijken.
Kreeg er zelfs kippenvel van. Party!!

Vriendschap is een mengsel van liefde en begrip.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bebble, Clmr, desi92, GrapeshotBot, Queijo en 42 bezoekers