Decentrale selectie/psychologische test

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Decentrale selectie/psychologische test

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-03 20:21

14 maart moet ik in Utrecht bij de faculteit Diergeneeskunde komen opdraven om aan de decentrale selectie mee te doen. Een hele ochtend lang moet ik vragen beantwoorden over van alles en nog wat, om te kijken of ik geschikt ben als dierenarts. Op die manier zou ik de loting kunnen omzeilen.

De vragen gaan echt over vanalles heb ik al gehoord, over hoe je feestjes organiseerd, hoe je handeld, enz... Helemaal niet over waarom je diergeneeskunde wilt studeren, of zoiets. Het is te zien als een psychologische test.

Wie heeft hier ervaringen mee? Wat willen ze nou van je zien? Hoe willen ze dat je bent?

Alle tips zijn welkom!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 22:32

Als het een algemene test is valt het best wel mee. Ik heb ze ook wel eens gemaakt maar je moet je logisch denken aan het werk zetten en gewoon over je heen laten komen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 01:10

Hoe de test bij de Faculteit werkt, weet ik helaas niet.

Wel iets over een psychologische test in het algemeen:
Je zou verwachten dat alle vragen gaan over het feit dat je DA wilt worden, maar dit is slechts indirect het geval.
Je krijgt waarschijnlijk geen rechtstreekse vragen die hier op slaan, wel heel veel indirecte vragen.
Over je karakter, of je goed kunt organiseren, of je stressbestendig bent, of je prioriteiten kunt stellen en zo nog veel meer.

Het enige wat je kunt doen is gewoon jezelf zijn.
Er schijnen wel methodes te zijn om jezelf iets mooier voor te doen dan je werkelijk bent, maar dat is erg moeilijk vol te houden, en waarschijnlijk ook niet wat je wilt.

Op internet kun je wel voorbeelden van zo'n test vinden, misschien leuk om eens een keer te kijken !
Veel succes !

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 09:09

carola schreef:
Hoe willen ze dat je bent?


jezelf?
hoe had je anders willen zijn?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 11:16

Ben gewoon jezelf. Als je je anders probeert voor te doen val je meestal door de mand. Ze stellen vaak dezelfde soort vragen meerdere keren. Als je niet eerlijk bent weet je zelf vaak niet meer wat je hebt ingevuld...
Ik heb een dergelijke test pas ook gedaan om te worden aangenomen voor de opleiding verpleegkunde. De bedoeling van zo'n test is om te kunnen inschatten of je genoeg doorzettingsvermogen hebt en of je de opleiding zou aankunnen.
Bij mij is het positief uitgepakt. Ik ben aangenomen en ga morgen voor het eerst naar school...