Ik ben Boos! Oneerlijke concurrentie...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 15:45

Go Dees, je kunt het!!
En idd, er is hoop, volhouden hoor!
En hou ons op de hoogte hè (voor je het weet heeft hij een Bokt-knokploeg op z'n stoep staan)

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 16:15

Veel succes ermee! Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor product hij dan heeft 'gejat'?
O mag je dat niet vertellen?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 16:31

dees, ik snap toch niet helemaal hoe je kan bewijzen dat iemand een idee heeft kunnen 'stelen' voordat jullie er zelf mee naar buiten kwamen. is er ingebroken bij jullie en is zo het concept gestolen? is het mogelijk dat jullie beiden met ongeveer hetzelfde idee naar buiten kwamen? het is dan wel (volgens jou) jouw intellectueel eigendom maar ik vraag me af of je juridisch sterk staat als je het niet gepatendeerd of op andere manier vastgelegd hebt.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 00:38

Nee, dit produkt voeren we al een aantal jaren, het is bij ons verkrijgbaar vanaf najaar 19996.
Maar het blijft ons idee, dat mag je niet zomaar kopieren en ook verkopen. Ik moet kunnen bewijzen dat het ons idee was, en volgens mij gaat dat deze keer sterk lukken. Het is nogal een uniek item, er worden op jaarbasis enkelen van verkocht over de hele wereld.
Zelfde verhaal gaat op voor een tekst die je schrijft, dat mag niemand zo even overschrijven en doen alsof het zijn eigen is, ondanks dat je de tekst niet hebt vastgelegd bij een soort 'patenten-buro'. Op je intellectuele eigendom heb je automatisch rechten, tenzij je ze produceert onder contract. (zo konden de rechten op de leidjes van de Beatles, dus in handen komen van de platenmaatschappij die ze vervolgens dus verkocht aan M. Jackson). de rechten van dit ontwerp liggen bij ons bedrijf. Het lastige gedeelte is dat bewijzen....maar dat ga ik WEL proberen.

De concurrent komt dus 7 jaar na de uitvinding ermee op de markt. Dat is plagiaat, geen toeval....
De schade die wij hierdoor lopen gaat verder dan de gemiste afzet van enkele van deze produkten. Onze concurrent biedt aan dat wat wij alleen mogen aanbieden, en probeert dus naar de buitenwereld te doen alsof hij niet onderdoet aan ons aanbod. Hij profileert zich dus ten koste van ons met ons eigen produkt. Zijn uitstraling verbetert hierdoor, dus er is kans dat wij ook verkoop gaan missen van andere produkten.
Oh...wordt alweer boos....
He is going down!