Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 21:29

VillaNeusjes schreef:
Toen Hoax nog een jonge puber was en niet helemaal snapte dat je ook achter een rolstoel kan lopen liep ie spontaan in het gangpad de stellingen in waardoor er vanalles naar beneden viel..... 1 grote chaos. De petsplace hier is erg krap, ik pas precies door de paden. Gelukkig kende ik de manager en is dat een vriendin en kon die er om lachen en nodigde ons uit gewoon te komen oefenen want dan hadden ze wat te doen :')

@Tigress die for met meetlint is goud! Heb jij nou ook moeite met het vinden van passende jassen? Fiet was half teckel en dat was soms best een drama.. We hebben wel een keer via Zweden een hurtta jas kunnen krijgen in teckel maten maar die verkopen ze niet in Nederland zelf (ook niet de complete overalls toendertijd omdat er geen markt voor is hier verklaarde hurtta). Gelukkig ben ik handig op de naaimachine en kan ik zelf wel maken of aanpassen maar als je dat niet kan lijkt 't me best lastig nog. Ik vraag me altijd af hoe andere mensen dat doen met dit soort rassen...

@Oshaa zijn er als je Nederland vergelijkt met Canada nog andere grote verschillen hoe men met hun honden om gaat of qua huisvesting oid?

Een beetje ja en nee :)) Iets met handig met naald en draad heeft me ook veel geholpen _O-
Voor de badjas hebben we een dryup cape. Goed qua ruglengte, misschien wat lang bij de poten? maar dat vind ik niet erg want ik heb graag dat ze goed bedekt zijn. Met die dikke vacht is alles wat goed gedroogd kan worden mooi meegenomen :))

Afbeelding
Afbeelding
Enkel de buikflap is wat ingenomen zodat ze niet over zichzelf struikelden :=

Met de regenjasjes hebben we een aantal dingen geprobeerd (eentje van non stop hebben we zowel bovenop als de buikflap in moeten nemen). Uiteindelijk op Pomppa uitgekomen :D
Afbeelding
Afbeelding
Daar heb ik niks aan hoeven aan te passen, en ik vind het fijn dat de drumsticks - achterpoten- ook goed bedekt zijn :))

AfricanLady

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 23:53

Ik moet nog steeds een nieuwe badjas voor Leslie hebben
En voor Amigo moet ik eigenlijk een regenpak hebben

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:37

Even een 'bijles/reageer post'.

nardxash schreef:
Laatste cadeau besteld voor het lootje *\o/*

Jeetje, jij gaat hard. :wow: Wat als je lootje nog toevoegingen doet op de wensen of je opeens een machtig mooi cadeau bedenkt.
Ik zou dat niet kunnen. :o

Heb overigens wel al iets gekocht, maar voor de rest schrijf ik alles op een briefje momenteel en ben ik vooral aan het stalken :') .

#SNUFFELSANTA WEEK #37 woensdag schreef:
Wat vind jij zelf belangrijk bij het geven van een cadeautje aan een andere hond? (Bijvoorbeeld: duurzaam, praktisch, grappig of unieks of iets anders?)

Ik probeer echt in te spelen op de wensen van mijn lootje, wel vind ik het zelf leuk om een goede combinatie tussen praktisch, speeltjes, snacks, etc. te doen.
Maar het allerbelangrijkste vind ik dat het aansluit bij mij lootje.
Net als VillaNeusjes vind ik het leuk om iets te geven wat je een soort van bij blijft voor langere tijd. Zoals zelfgemaakt of gepersonaliseerd.

Luna2006 schreef:
Dames ik heb even een eerlijke mening nodig. Ik weet dat er al heel veel bedrijfjes bestaan die snackboxen verkopen maar ik wil mijn concept iets breder nemen.

Het baasje die een box wilt bestellen geeft x budget in en maakt een top en flop lijst (een beetje gelijk hier dus) en krijgt dan een box met zowel speeltjes, snacks en evt dus een handig item voor baasje zelf (bv badjas voor hondlief). Afhankelijk van budget uiteraard, ik kan ook geen wonderen verkopen.

Zou dit aanslaan?

Zelf zou ik het waarschijnlijk niet kopen. Ik houd van verrassingen, maar voor mijn honden kies ik graag zelf de snacks. (Als mijn lootje dit leest, je mag gewoon geven qua snacks wat je wil hoor, maar als ik er zelf voor moet betalen heb ik er liever controle over :') ). Wel denk ik dat het zou kunnen aanslaan. Genoeg mensen die zoiets graag uit handen geven en het ideaal vinden om op die manier een voorraadje te hebben.
Wel denk ik dat je heel duidelijk moet hebben wat jou anders maakt dan alle snack-boxen die er al zijn.
Want op die manier kun je inspelen op de markt/je doelgroep. Anders wordt het te veel 'eenheidsworst'.

#SNUFFELSANTA WEEK37 ZONDAG schreef:
Als jouw hond een dierenwinkel zou binnenlopen: waar rent hij/zij als eerste heen?

Ginger: zie ik daar mensen? Joehoeee.... mensen???

Fudge: Kom, we gaan naar de knuffels, ik jat er een en we gaan.
Oh, wil jij (medewerker) mij aaien. Dat is fijn.

Ginger vindt alles leuk, drukte, gekte, gezelligheid.
Fudge houdt meer van een rustige doordeweekse dag.

Konstantine schreef:
Waar halen of bestellen jullie gezonde en lekkere snacks voor de honden?
De vorige keer heb ik bij Neusje van Geusje besteld, maar er zijn er vast nog veel meer.

Mensen die mij op Instagram volgen die weten dit wel, want dit is mijn favoriet:
Ode Onyx Dogenrichment.
Geweldige snacks, onwijs lieve vrouw die je helpt als je vragen hebt.
Kan onwijs goed advies geven. Zoals nu met Ginger haar ED heb ik haar gevraagd hoe ik haar kan ondersteunen. En zo krijgt ze nu specifieke snacks (en supplementen) daarvoor.

Afgelopen zondag ben ik met de meiden naar de zoon van Fudge en dus het broertje van Ginger geweest.
We gaan daar ongeveer elke maand/5 weken heen. Wat begon als fijne pupkopers, zijn nu hele goede vrienden geworden. En voor Ginger en Archie is het zo speciaal om samen op te groeien.

Afbeelding
Afbeelding

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:44

Ik bestel graag bij Kwispel en Relax, Ode Onyx Dogenrichment of Keetjes.

Ik had een vraag via lootjestrekken:
Senna is allergisch voor:
Granen, lam, varken, paard, rund, kip. Momenteel gaat zalm, eend en konijn goed. Wild hebben we nog niet getest. En alle soorten groenten en fruit gaan goed en dat voer ik ook veel bij voor de afwisseling. En al aanvulling op de hypoallergene brok. Als ze iets eet waar ze niet tegen kan, krijgt ze buikpijn en diarree. We zijn dus erg voorzichtig. Dus vindt deze extra vraag heel fijn!
Maar Saar mag alles eten, al eet die uit gemak vaak mee met Senna.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:02

Bedankt voor nog meer shoptips!
Ik ken best nog veel traditionele hondenbaasjes merk ik, "hij krijgt gewoon brokken, hoezo?"
Terwijl ik het nu met de allergie best sneu vind dat hij alleen brokken krijgt en dus graag weer andere dingen wil gaan proberen, al komt rund er sowieso niet meer in :+
Groente en fruit vind ik een goede tip Bo_Y, bietjes en wortel heb ik eerder wel eens gegeven en ging volgens mij ook prima. Misschien kan dat er wel alvast weer naast. Andere soorten dierlijke eiwitten moeten we echt rustig opbouwen en proberen.

Fudge en Ginger zijn zo cute <3
Wat leuk dat er zo goed contact is met Gingers broertje!
Wij hebben ook een broertje van Plucky dichtbij wonen, die zien we ook wel eens. Een speelmaatje van precies het juiste niveau :))
Laatst bijgewerkt door Konstantine op Gisteren, 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:11

Ik zou in jou geval echt een goede voedingsdeskundige inschakelen Konstantine als je dat niet toevallig al gedaan hebt?

Want ook dierenartsen hebben soms nog een ouderwets beleid op het gebied van voeding.
Een van mijn pupkopers loopt daar toch ook wel tegenaan.
Er wordt meteen medicatie ingepropt en overgestapt op (hun eigen) anti allergie voeding.
Vaak zonder onderzoek (allergie testen etc).
En vaak ook medicatie (zoals apoquel) die in vele gevallen voor nog meer problemen zorgt wanneer daarmee gestopt wordt.

[edit] dit is natuurlijk een andere 'discussie'. Dus ik zal proberen in de Secret Santa sfeer te blijven :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:15

Bedankt voor de tip Fem! Ik ga daar eens achteraan :j
Sorry voor het offtopic gaan.

Ik ben intussen in ieder geval een mandje met snacks voor mijn lootje aan het vullen. :D Toch moeilijk om te wachten tot dierendag hoor, ik wil zo graag beginnen met alles mooi inpakken [&] {:)

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:29

Fem schreef:
Mensen die mij op Instagram volgen die weten dit wel, want dit is mijn favoriet:
Ode Onyx Dogenrichment.
Kan onwijs goed advies geven. Zoals nu met Ginger haar ED heb ik haar gevraagd hoe ik haar kan ondersteunen. En zo krijgt ze nu specifieke snacks (en supplementen) daarvoor.

Deze kende ik nog niet! Meteen een paar snacks en supplementen besteld. Ben heel benieuwd! :D

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:02

Ik heb vorig jaar best wat leuke aanbiedingen gescoord met black friday.

Zal van de week eens kijken wat ik wil halen ect…

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:03

Jee wat gaan sommigen van jullie al snel!!
Ik zit nog vooral in de oriënterende fase ☺️. Gaat vast wel weer goed komen om een leuk pakket samen te stellen.

Wat betreft de weekvragen ben ik een heel klein beetje de draad kwijt maar ik geloof dat ik alleen die van afgelopen zondag mis. Als Marlo mee gaat naar de dierenwinkel/tuincentrum is er eigenlijk niet iets specifieks waar hij graag heen gaat. Hij snuffelt graag rond maar blijft overal eigenlijk goed van af. Ik koop ook praktisch nooit iets in een fysieke winkel: hooguit KVV als ik net niet uit komt met m’n bestelling. Als er een pakketje binnen komt dan wordt hij wel helemaal gek haha

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:40

Luna2006 schreef:
Dames ik heb even een eerlijke mening nodig. Ik weet dat er al heel veel bedrijfjes bestaan die snackboxen verkopen maar ik wil mijn concept iets breder nemen.

Het baasje die een box wilt bestellen geeft x budget in en maakt een top en flop lijst (een beetje gelijk hier dus) en krijgt dan een box met zowel speeltjes, snacks en evt dus een handig item voor baasje zelf (bv badjas voor hondlief). Afhankelijk van budget uiteraard, ik kan ook geen wonderen verkopen.

Zou dit aanslaan?

Ik denk dat ik zoiets wel zou bestellen, maar afhankelijk van de prijs en of het van te voren bekend is wat je krijgt. Als het een wat groter pakket is zou ik het ook niet meer dan 2x per jaar bestellen.

Ik bestel voor Jady wel regelmatig een verrassingspakket van snacks bij degene waar we altijd de snacks bestellen. Maar meer omdat ik altijd gewoon een diverse selectie wil qua producten en dit wel makkelijk is. Qua producten vind ik het toch altijd wel wat lastiger.

AfricanLady schreef:
#SNUFFELSANTA WEEK #37 woensdag schreef:
Wat vind jij zelf belangrijk bij het geven van een cadeautje aan een andere hond? (Bijvoorbeeld: duurzaam, praktisch, grappig of unieks of iets anders?)

Dat er niet random een speeltje gekocht wordt maar dat die ook echt past bij het type hond
Dus niet een mini balletje bij een grote hond en materiaal, rubber werkt niet bij een poedel en rottweiler dat is zo kapot

Ik vind het altijd lastig inschatten soms hoe groot een hond nou precies is, vanaf foto's kan je natuurlijk wel een schatting maken maar soms komt een hond op de foto groter of kleiner over dan hij/zij in werkelijkheid is haha.

#SNUFFELSANTA WEEK37 ZONDAG schreef:
Als jouw hond een dierenwinkel zou binnenlopen: waar rent hij/zij als eerste heen?

Toevallig waren wij vandaag in de dierenwinkel, maar over het algemeen is Jady al snel overprikkeld en weet ze niet zo goed wat ze moet. Zo probeer ik vaak wel of ze zelf iets van een knuffel of speeltje wil uitzoeken maar daar moet ze op dat moment altijd weinig van weten. Bij de snacks wil ze nog wel gaan snuffelen, en ze gaat vaak dan een beetje langs de verpakkingen 'schurken' als jullie snappen wat ik daarmee bedoel.

We waren vandaag toevallig bij een hele grote dierenwinkel in Ede, maar daar was ook ik al snel overprikkeld. Dus uiteindelijk weinig gekocht en ook weinig inspiratie op kunnen doen.

Konstantine schreef:
Wat een prachtplek Mandarijn! Lijkt me heerlijk, er even tussenuit :j

Ik was net naar de Pets Place voor mijn lootje en kwam (natuurlijk) weer buiten met wat voor Plucky. Zo'n platte eend. Hij is helemaal aan, volgens mij mag ik al zijn andere speelgoed hebben op dit moment :')
Voor mijn lootje moet ik nog even verder zoeken of online bestellen, ik kwam er hier niet aan uit, veel te veel opties haha.
Waar halen of bestellen jullie gezonde en lekkere snacks voor de honden?
De vorige keer heb ik bij Neusje van Geusje besteld, maar er zijn er vast nog veel meer.

Ik bestel meestal bij pawsomefood.nl , maar dat is een bekende van ons :D

Fem schreef:
Ode Onyx Dogenrichment.

Via jou heb ik ook kennis gemaakt met de toppings, heel blij mee :D onze voorraad hebben we aangevuld via de stand op Bark in the Park.

Fem schreef:
Ik zou in jou geval echt een goede voedingsdeskundige inschakelen Konstantine als je dat niet toevallig al gedaan hebt?

Want ook dierenartsen hebben soms nog een ouderwets beleid op het gebied van voeding.
Een van mijn pupkopers loopt daar toch ook wel tegenaan.
Er wordt meteen medicatie ingepropt en overgestapt op (hun eigen) anti allergie voeding.
Vaak zonder onderzoek (allergie testen etc).
En vaak ook medicatie (zoals apoquel) die in vele gevallen voor nog meer problemen zorgt wanneer daarmee gestopt wordt.

[edit] dit is natuurlijk een andere 'discussie'. Dus ik zal proberen in de Secret Santa sfeer te blijven :')

Nog tips toevallig bij wie je hier goed terecht kan?

Onze kat bijvoorbeeld heeft een periode gehad dat hij veel moest overgeven, toen via we dierenarts licht verteerbaar voer aangeraden gekregen maar inderdaad van eigen merk. Nu weer over naar zijn oude brokjes wat goed gaat maar het blijft toch altijd wel een speurtocht. Denk dat daar nog wel wat winst te behalen valt.

Jady krijgt nu butternutbox, ook voor het gemak en ik ben zelf vegetarisch dus echt ver vlees bereiden doe ik liever niet. Maar ook daar een beetje zoekende wat nog meer een optie zou zijn.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:17

#SNUFFELSANTA WEEK 38 Woensdag schreef:
Een beetje later maar bij deze

Krijgt jouw hond wel eens groente of fruit als snack? Zo ja, wat is zijn/haar favoriet?

Hoax vind appel lekker, ik moet vooral opletten dat ie niet op een onbewaakt moment het klokhuis jat als ik die even neer leg. Het klokhuis zelf is niet zo'n probleem maar de zaden/pitten wel want die zijn giftig. Banaan is ook lekker.
Verder vind hij broccoli lekker en sperziebonen maar gekookte worteltjes vind hij maar raar. Rauw vind ie ze wel lekker.

Aardbeien en blauwe bessen zijn niet lekker en worden zonder pardon uitgetuft. Citrusvruchten wordt ie ook niet gelukkig van.

Hoax krijgt het als ik ze voor mijzelf heb gekocht of klaargemaakt.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:29

Krijgt jouw hond wel eens groente of fruit als snack? Zo ja, wat is zijn/haar favoriet?

Hier geen liefhebbers van groente en fruit.

Met alle foto’s van honden in badjassen en regenjassen ga ik die 2 toch maar eens overwegen geloof ik. Net weer 2 natte stinkende honden die binnen komen denderen :+

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:34

Ax eet heel gevarieerd _O- hij krijgt appel, banaan, wortel, komkommer, aardbeien, blauwe bes, braam, framboos… en ik vergeet beslist nog wat haha. Hij gaat zelfs zijn eigen bramen en frambozen uit de tuin plukken als ik niet oplet :Y)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:40

Nala schreef:
Ax eet heel gevarieerd _O- hij krijgt appel, banaan, wortel, komkommer, aardbeien, blauwe bes, braam, framboos… en ik vergeet beslist nog wat haha. Hij gaat zelfs zijn eigen bramen en frambozen uit de tuin plukken als ik niet oplet :Y)

Blue eet alleen de bladeren van bramen struiken, de bramen zelf niet. :')

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:45

Maaaarije schreef:
Nala schreef:

Blue eet alleen de bladeren van bramen struiken, de bramen zelf niet. :')

Dat ook inderdaad! In het bos in Luxemburg stond hij er soms echt uitgebreid voor stil :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:48

Ik zie hierboven iemand iets zeggen over bramen. Als ik niet oplet gapt meneer ook zonder aarzelen bramen van struiken waar we langs lopen :P

Ik heb zelf wel eens komkommer, tomaat (met mate), rode bieten, erwten en wortel geprobeerd te voeren. Komkommer en tomaat is hij niet kapot van, gekookte worteltjes vond hij wel heel lekker. :j

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:51

Ja daar waren wij weer! Excuses voor de radio stilte.

Jeppe en ik zijn verhuisd van Deventer naar Raalte. Nog wel aan het leven tussen de dozen maar dat komt wel weer.
Hij heeft ook 2 nieuwe manden gekregen. Helemaal happy mee.

Afbeelding

Afbeelding

Met dieke gaat het ook goed!
Die haat alleen regen. Dus vind zichzelf afgelopen dagen erg zielig.

Even wat vragen teruglezen!

Eten jouw honden groente of fruit?
Jeppe is een moeilijke eter op dit gebied. Tot nu toe eet die alleen zoete aardappel en pompoen en mango.
Dieke eet meer maar is ook veel meer gefocust op eten :').

Wat vind jij zelf belangrijk bij het geven van een cadeautje aan een andere hond?
Dat het past bij eigenaar en hond met de informatie die je tot je beschikking hebt. Voorbeeld met eigen hond. Ik zou het erg jammer vinden als wij voor dieke op kleine balletjes zouden krijgen omdat daar hoog verstikkingsgevaar is. Ik zou dan ook zelf mijn best doen om het veilig en leuk te houden. Daarnaast vind ik het leuke kleine webshops te steunen als dat lukt ipv bij de grote ketens.

Jeppe
De kassa! Want daar zijn knuffels en aandacht te vinden.

Dieke
Elk gangpad met eten XD

Draagt jouw hond wel eens (al dan niet functioneel) kleding en/of accessoires en zo ja: Wat past bij zijn of haar stijl?
Dieke draagt niet iets, heel sporadisch een bandana.

Jeppe wél. Is een windhond en met zijn rugafwijking moet de rug ook warm blijven. Hij draagt truien, jassen, regenjassen en therapie jassen bijvoorbeeld van paika of back on track. Andere merken die hij draagt zijn sofadogwear en dg doggear.
Dit is goed reminder dat ik de maten nog moet opmeten!

Van sofa dogwear draagt hij maat S3 van de truien zoals de kevin jumpers. Van collar of sweden halsbanden maat M.

Onze favoriete webshops zijn o.a
Durks snacks
Happytails snacks
Tictagpaw tags
Epyflora tags
Collar of sweden

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:54

Waar is die eerste mand op de foto van Eloya? En hoe groot is hij?

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:57

Maaaarije schreef:
Waar is die eerste mand op de foto van Eloya? En hoe groot is hij?

Designed by Lotte hondenmand geribbeld polyester
95x80x23cm terracotta

Is bij meerdere sites wel te koop
Ik heb hem bij tuincentrum osdorp besteld want daar was hij toen in de aanbieding. Ik houd wel van een grote
Mand voor jeppe zodat die ook languit kan liggen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:59

Ravi lust appel en wortel ( rauw) meer heb ik nog niet geprobeerd.

Blauwe bes spuugt hij uit :')

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:18

Blauwe bessen zijn hier veruit favoriet.
Maar ze eten ook komkommer, pompoen, zoete aardappel, aardbei, banaan, appel, peer, framboos, mandarijn, wortel.
Ze het in alle vormen, gevriesdroogd, rauw, als smootie ect

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:40

Bailey is gek op wortel! Aardbeien lust ze ook, watermeloen wisselt een beetje. Bananen en mandarijnen vindt ze dan weer niks.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:44

Bailey heeft vandaag allemaal nieuwe vriendjes gemaakt. We waren naar een wildpark, bijna alle dieren liepen er los. Ze waren grotendeels nog best nieuwgierig, zelfs de hertjes kwamen uiteindelijk wat dichterbij. Bailey wilde het rechter konijn op de foto graag mee naar huis geloof ik :)) en ze heeft zelfs een kusje gegeven aan een geitje. <3
Ooit, als ik later groot ben en de loterij heb gewonnen, wil ik graag een klein boerderijtje met geitjes en zo. Denk dat ze dat geen probleem vindt. :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:19

VillaNeusjes schreef:

Nee tenzij ik zelf iets aan het eten ben dan krijgen ze nog weleens wat