net getuige van een vechtpartij in Ikea Delft - spuien!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: net getuige van een vechtpartij in Ikea Delft - spuien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:55

Nee ik keur geen meningen af, ik zeg 7x dat het me niet boeit wat een ander doet, of niet doet. :') Ik geef enkel mijn eigen mening. :+

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:56

Ik gun je het laatste woord! ;)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:01

Wonderbaarlijk hoe de dingen hier maar door elkaar gehaald worden.... Dus de mensen in dit topic die betreuren dat de wereld ruwer worden, mogen dat niet doen omdat in een ander topic mensen bekennen wel eens een tik uit te delen?

Het gaat hier over het wel of niet ingrijpen bij geweld in de openbare ruimte en welke bijdrage iemand daaraan wil leveren, en in welke omstandigheden. Wat mij betreft is dat een individuele keuze, niet iets dat je maar even voor de ander bepaalt.

Algemeen heersende mentaliteit... makkelijk om alles over een kam te scheren.
Hoef je ook nooit op argumenten in te gaan die je niet zinnen, want 'ik bedoelde het algemeen dus jouw specifieke bijdrage is niet relevant.'
Daarnaast bestaat er geen 'algemeen heersende mentaliteit'.

Wat mij betreft is dit zon situatie waarin de partijen het toch niet eens willen worden en het maar beter is er geen aandacht meer aan te besteden om een onzinnige escalatie te voorkomen. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:05

Neen ik wil niet op personen in gaan omdat bokt tegenwoordig de gewoonte heeft om, ondanks dat mensen met eigen voorbeelden komen, als je er op in gaat en het staat ze niet meer aan, je dan een OW voor de kiezen krijgt. DAAROM dat ik dat niet meer doe. ;) Van mijn part doe je alsof je het over josefien gaat en leg je zo je eigen situatie uit maar ik ga niet op jou persoonlijk reageren neen. :)

Wanneer je zelf niet wil ingrijpen: nogmaals niet WIL dan vind ik niet dat je mag oordelen over al de rest van de maatschappij die ook niet WILLEN. :) En als je er zelf geen kwaad in ziet om iemand op zijn smoel te slaan omdat die "trut" zegt, dan heb je, VIND IK ook weinig recht om over deze situatie te oordelen. :)

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:17

Met twee kerels van dezelfde sterkte zou ik er ook niet tussen springen hoor. Dat heet imo gewoon gezond verstand, want je krijgt in zo'n geval sneller wat gedaan als je de politie belt. Je ligt toch met 1 klap plat en twee kerels die willen vechten hou je niet tegen als meisje. Sommige mannen houden imo ook wel van een neanderthaler-vechtpartijtje.

Bij een ongelijke situatie zal ik er wel tussenin komen maar alleen als ik zelf ook een kans heb, als de situatie zo is dan ik dan zelf meteen uitgeschakeld ben dan doe ik het niet. Heeft niemand wat aan :+

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 12:24

Arianna1983 schreef:
Die werd er in Ikea wel bij geroepen. Die trokken die lui ook uit elkaar. Ze werden gescheiden afgevoerd, en hopelijk overgedragen aan de politie.
Dat vechtersinstinct vind ik iets voor primitieve mensen. Als je een beetje sociale intelligentie hebt, hou je je in. Dat doen de meeste mensen met confrontaties, anders had de hele wereld elkaar al uitgeroeid i.p.v. de halve...

Ayasha, mijn wereldbeeld is niet roze. Lees mijn quote nog een keer...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:28

Ayasha je hoeft geen "dreigende" pb naar mij te sturen flappie!
Als je iets te zeggen hebt dan gooi het in dit topic! ;)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:32

Ayasha, ik denk dat die OW' meer door je manier van op anderen reageren komen dan door het ingaan op persoonlijke meningen.
Ik heb sowieso nog nooit een OW gehad en ik heb echt geen moeite het hartsgrondig met anderen oneens te zijn, ik meng me vaak zat in vrij controversiele onderwerpen. :)

Ik vind het trouwens wel bijzonder dat jij bij mij ineens moeite hebt om op een persoonlijke mening in te gaan terwijl je daar bij Brainless en de TS dan weer geen enkele moeite hebt...

Ayasha:
Citaat:
Aw 1 slechte ervaring en laat ze elkaar maar dood rammen..... Prima voor mij hoor, ieder zijn keuze en zijn ding. Maar dan moet je IMO niet gaan zeuren dat de maatschappij zoveel agressiever geworden is.
En zéker niet zeuren, als jij een keer degene bent die in elkaar geslagen wordt terwijl iedereen er op kijkt en niemand wat doet.

Vond deze erg grof en totaal voorbijgaan aan de gevolgen van dat ingrijpen en wat dat met iemand doet....

Jij komt hier in het topic met een aanname: er had maar even 1 iemand hoeven ingrijpen en voila, als een grote hippiefamilie was iedereen kumbaya-zingend de IKEA uitgezweefd.
Vervolgens geven anderen dat dat zo niet altijd werkt (Brainless die een kopstoot krijgt en nu nog steeds wel ingrijpt, maar wel selectiever) en zijn er mensen die aangeven wel in te grijpen, maar ook selectief. Daarbij maakt iedereen een andere afweging, dat kan je niet veralgemeniseren.
Je bent tenslotte maar 1 mens en als jou iets gebeurt schieten daar veel mensen niets mee op (zoals Brainless terecht aangeeft: kinderen, werkgevers, familie.)

Dat is een mening die ik deel. En dan kan jij wel vinden dat iedere afweging wie je wel wil helpen, en wie niet, en tot waar je wilt gaan zonder je veiligheid in gevaar te brengen, ertoe leidt dat mensen het recht verliezen om zelf hulp te krijgen in nood, maar volgens mij ligt het allemaal net even genuanceerder.

En ik zou het op prijs stellen als je op een normale conversatietoon op mijn post ingaat, mocht je die behoefte voelen. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:42

funnyhorses schreef:

*schiet heel hard in de lach*
Als je het zo wil doen toe maar dan :') :))
dreigende PB _O- Als jij je er op wijzen dat een bericht met inhoud "ik gun je het laatste woord" jezelf tegensperken is _O-

randalinpony: Daar word ik toch niet persoonlijk naar hen toe of wel? Als dat wel zo is bied ik mijn excuses iig aan aan brainless en TS. En wees gerust, heb ook al heel lang geen OW meer gehad. :') Waarop heb ik bij jou niet in zijn algemeenheid gereageerd trouwens? :)
Het enige wat ik niet wil is dat jij denkt dat je jezelf (dus jouw persoontje) moet verdedigen. En het is toch niet omdat mijn mening jou niet past dat ik die niet mag geven?
En ik zal letten op mijn toon als jij dan stopt met woorden in mijn mond te leggen zodat het jou beter uit komt. ;) Ik heb niet gezegd dat ze dan ineens one big happy family zouden worden. ;) En verder heeft iedereen toch genoeg reden om geen risico's te nemen? Iedereen kan wel wat bedenken, dat is nu eenmaal zo, doe je niks aan.

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:50

Ik dacht dat het ging over een gevecht in de ikea niet over een gevecht op bokt zelf. Grappig en vermakelijk hoe dat hier soms zo verloopt

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:51

En dan nu weer inhoudelijk.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:52

Ja ik was me er ook al over aan het verbazen. Ik kan het me voorstellen dat TS schrok en zich er niet tussen wilde duwen. Naar mijn idee ligt het meer aan de vechters dan de mensen die toekijken dat de maatschappij achteruitgaat. En dan gaat het natuurlijk wel alleen over zo'n vechtpartij, niet over andere incidenten zoals verkrachting (zag ik een pagina of twee hiervoor langskomen.) Dat kun je niet vergelijken met de situatie waarin de TS zat.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 13:00

Ik vind de meeste reacties ook leuk om te lezen, kan me in de meeste mensen helemaal vinden!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:04

Ayasha schreef:
funnyhorses schreef:

*schiet heel hard in de lach*
Als je het zo wil doen toe maar dan :') :))
dreigende PB _O- Als jij je er op wijzen dat een bericht met inhoud "ik gun je het laatste woord" jezelf tegensperken is _O-

randalinpony: Daar word ik toch niet persoonlijk naar hen toe of wel? Als dat wel zo is bied ik mijn excuses iig aan aan brainless en TS. En wees gerust, heb ook al heel lang geen OW meer gehad. :') Waarop heb ik bij jou niet in zijn algemeenheid gereageerd trouwens? :)
Het enige wat ik niet wil is dat jij denkt dat je jezelf (dus jouw persoontje) moet verdedigen. En het is toch niet omdat mijn mening jou niet past dat ik die niet mag geven?
En ik zal letten op mijn toon als jij dan stopt met woorden in mijn mond te leggen zodat het jou beter uit komt. ;) Ik heb niet gezegd dat ze dan ineens one big happy family zouden worden. ;) En verder heeft iedereen toch genoeg reden om geen risico's te nemen? Iedereen kan wel wat bedenken, dat is nu eenmaal zo, doe je niks aan.

Wat jij doet is uitlokking!
Zo creeër je ruzie,puur door maar door te blijven 'steken' op anderen.
Zal je niet ver mee komen in het leven,maar goed je bent nog jong wie weet leer je goed van je fouten.

(was jij soms die vrouw met baby in de Ikea? :D )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:07

FH: verbeter de wereld, begin bij jezelf, zegt je dat wat? :)

En nee, geen Ikea fan :') Dus je kan met een gerust hart daar gaan winkelen _O-

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:21

[quote="Ayasha"]FH: verbeter de wereld, begin bij jezelf, zegt je dat wat? :)quote]

Ja mij wel,jou schijnbaar niet! _O-

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:27

Ik kijk even een paar dagen niet naar dit topic en gelijk is alles weer bekvechten in plaats van dat iedereen wat lekker kan gruwelen over een vechtpartijtje (of lachen).

Moet het weer zo gaan?

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 16:01

Mensen die verbaal snel gaan bekvechten, kunnen makkelijk ontaarden in losse handjes ja. Dat zag ik in de ikea: eerst een kwartier bekvechten: welles nietes, jij dit doen, nee jij.
En daarna werden de vuisten gebruikt. Het is maar goed dat sommige bokkers elkaar niet in real life zien ;) haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:03

*gaat de volwassene van de twee zijn*

Heb je verder eigenlijk nog wat van de zaak gehoord TS? :) Niets in de plaatselijke krant gekomen oid?

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:59

Arianna1983 schreef:
Ik vind de meeste reacties ook leuk om te lezen, kan me in de meeste mensen helemaal vinden!
Nemurin schreef:
Ik kijk even een paar dagen niet naar dit topic en gelijk is alles weer bekvechten in plaats van dat iedereen wat lekker kan gruwelen over een vechtpartijtje (of lachen).

Moet het weer zo gaan?

Jullie pakken de cola?
Ik heb de popcorn...

;)

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:19

Het bevriezen ten tijde van een onverwachte schokkende gebeurtenis is trouwens helemaal niet vreemd en een bekend psychologisch verschijnsel.
Ik zou me er ook zeker niet in mengen als 'het rood in de ogen staat'. Dan horen en zien de herrieschoppers niets anders meer dan 'destroy!'

Wel blijf ik me verwonderen over mensen in onze maatschappij die op een dergelijke manier in het leven staan.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 23:00

Jemig zeg, zoiets verwacht je niet in de ikea.. Heftig!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 23:13

Guttegut, dacht TS gewoon even haar verhaal te kunnen spuien... :+
Sorry dat ik qua bijlezen even ben afgehaakt, maar heb nog wel een brandende vraag: heb je nou al een nieuw bed? :D

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 09:38

Haha ja het bed is er! Ik heb in Amsterdam, tussen busladingen vol Ajacieden door gemanoeuvreerd, het heimdal-bed gehaald. Jeej! Gelukkig was het lekker rustig in ikea Amsterdam :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:43

Oooh TS, ik kan dat huilen zooo goed begrijpen! Ik heb de tranen al in m'n ogen staan als er een ambulance of brandweer met gillende sirenes voor m'n neus langs scheurt.
Dit soort dingen kan ik ook absoluuut niet tegen!