Lengte verschil tussen man en vrouw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raar als een vrouw groter is als een man?

Ja
290 (55%)
Nee
33 (6%)
Dat maakt toch helemaal niets uit? Als je maar van elkaar houdt!
198 (38%)

Totaal aantal stemmen: 521

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:57

mijn moeder is 1.83 m en mijn vader is ondertussen al gekrompen nr 1.68 m... Heb het dus nooit anders geweten en vind het nu geen gek beeld meer. Vroeger als kind vond ik het wel apart. Zeker als ik vergeleek met de ouders van vriendinnen. Nu is mijn vader zelfs de kleinste thuis (als ik mijn schoonzusje niet mee tel iig):D

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 07:08

ik heb er schijt aan :j

Mijn huidige vriend is maar 1/2 cm langer dan mij, afhankelijk van welke schoenen ik draag, maar zou voor geen goud meer zonder hem willen :D

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 08:44

Mijn vriend is iets kleiner als ik, ik ben 178 en hij is 176, ik had eerst nooit hakken aan alleen als ik bijvoorbeeld niet met hem liep :P Maar krijg dat eigenlijk steeds meer schijt aan! Hij vind het juist leuk als ik wel hakken aan doe. Gelukkig is mijn mannetje wel lekker breed al was dat niet het geval had ik het niet leuk gevonden dan voel ik me zo groot. Een ex van mij was kleiner en ook een stuk ieler en dat voelde echt niet goed!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:24

smeetjoew schreef:
Zelf zou ik geen vriend willen die kleiner is dan ik, maar als ik het bij anderen zie, dan heb ik daar totaal geen moeite mee. Mits het verschil niet al te groot is, want 1.60 tegenover 1.80 is wel een beetje een raar gezicht. Overigens ook als de vrouw 1.60 is en de man 1.80.

Ik vind dat geen raar gezicht, dat komt pas bij 1.90 vind ik.

Zoveel vrouwen die rond de 160/165 zitten en een man van 1.85 hebben, dat vind ik niet raar staan.... Ik voel me ook pas ongemakkelijk bij iemand van 1.90 daar kan ik niet mee praten. Ik ben zelf 1.63 en een jongen van 1.70 vind ik zelf al te klein :+ als ik dan hakken aan heb voel ik me groter. Geef mij maar 180/185 dat is een mooie maat :D mijn vriend is ook zoiets.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:07

perdjes schreef:
Mijn vriend is maar liefst 10 cm kleiner dan ik. Ik vond het in het begin echt heel erg wennen en vooral van die mensen die je dan belachelijk na staan te kijken. :r
Hij is het liefste vriendje die ik me maar voor kan stellen! <3 Veel liever dan menige jongens die ik heb leren kennen die groter dan ik zijn. Dus mij maakt het niks meer uit zolang ik maar gelukkig ben :D

heb precies het zelfde en mijn vriendje is ook de liefste die ik me voor kan stellen

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:10

Blue_Eyes schreef:
Mijn hubbie is precies 2cm langer dan ik, maar ik heb een rechte houding en hij wappert maar wat, dus meestal lijk ik iets langer. :D Ach... moest er even aan wennen, maar inmiddels vind ik het alleen maar handig ;)

Hier moest ik even heel hard om lachen. _O-

Mijn ex-vriend was wel kleiner (ik 1.81 en hij 1.76 ofzo), en ook best wel smal qua bouw. Wil ik nooit weer, al is het alleen maar vanwege de associatie die ik ermee heb. :)) Huidige vriend is 2 cm langer, maar die staat soms ook wat ingezakt en ik juist rechtop, waardoor ik groter lijk. Daar maak ik me niet zo druk om.

MataHari13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:16

Ik was ook altijd op zoek naar een man die groter is van mij ( 1.89 ). Maar heb nu een onwijs lieve vriend van 1.86. Helaas draag ik nog al graag hakken, dus dan is ie gelijk 5 cm kleiner dan mij. Vind het helemaal niet erg meer dat mijn vriend kleiner is. Je went er aan :D

Tanya

Re: Lengte verschil tussen man en vrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:28

De kans dat een jongen kleiner is dan ik is wel erg klein, ben 1.63m :P Ik vind het ook altijd een vreemd gezicht als de man kleiner is, het gaat natuurlijk wel om zijn karakter, maar toch..

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:32

Ik zelf niet zo snel iets beginnen met een man willen die kleiner is dan ik zelf ben. Nou ben ik niet zo heel lang, dus zo'n opgave is dat niet.
Maar als je van elkaar houdt zou het niet moeten uitmaken toch ;)
Al vind ik het stiekem toch vreemd staan (als t een groot verschil is), maar je went er waarschijnlijk ook wel aan!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:36

Plien91 schreef:
Mijn ex-vriend was wel kleiner (ik 1.81 en hij 1.76 ofzo), en ook best wel smal qua bouw.

Dat is hier ook, ik ben vrij breed en hij is echt smal dus zullen best mensen het een raar gezicht vinden.
Heb er wel fotootje van, van een paar weken terug..
http://www.mijnalbum.nl/Foto-W73BDZRQ.jpg

wij hebben er geen last van en hebben het goed samen, pech dan wat de rest van de wereld er van vind :D

kossmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:37

haha, ik ben 1.94 m, zal dus een lange vent moeten wezen :P

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:38

Goh welja, ik ben zelf normaal gebouwd (1m68 ongeveer) en m'n vriend is 1m98 (haha m'n moeder haar reactie was van: :wow: ) :D
Dan krijg je vaak rare blikken toegeworpen zeg maar op straat vooral als ik dus hele platte schoenen draag, maarja ik kan tenminste hoge hakken dragen zonder torenhoog uit te steken :D

Nouja, het is misschien een wat raar zicht maar ik zou het niet storend vinden moest hij kleiner zijn hoor!

mirthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:48

Ik ben 1,83m en al vanaf dat ik wist wat verkering was tegen mezelf gezegd dat de jongen langer moest zijn dan ik.
Maaaaar....
Paar maanden geleden ging ik steeds meer om met een klasgenoot van mij en ben eigenlijk smoorverliefd geworden.
Hij is zo'n 20 of 25 cm kleiner dan ik.
Een super groot verschil dus en het ziet er ook niet uit.
Ik probeerde het van me af te zetten omdat ik dacht dat hij toch nooit op mij zou vallen door het lengteverschil.
Maar Valentijnsdag 2012 was voor mij een hele speciale
[JH] Hij is veel kleiner dan ik
Lees het grote bericht op pagina 3 ^^
Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest.
Tuurlijk merk je de opmerkingen wel en is het soms een beetje genant maar dat zou je niet tegen moeten houden vind ik.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:00

Ik vind het ook wel een beetje een raar gezicht als een vrouw groter is.
Ik zou nooit een vriendin willen hebben die groter is. :P
Ik ben 1.85 (ben 14 dus groei nog) dus ik denk niet dat dat snel zou gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:04

Mij maakt het niks uit. Alleen is mijn vriend ongeveer 7cm groter als mij.
Maar als ik op hakken loop ben ik groter als hem.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:13

Mijn exen en ook mijn huidige vriend waren en zijn groter dan mij... en kleinere man voel ik me ook niet tot aangetrokken :n

Nu ben ik maar 1.60 dus is dat gelukkig niet zo heel moeilijk haha om een grotere man te vinden.
Mijn huidige vriend is 1.77 dus 17 cm groter en nog denk ik af en toe "oehh hij is niet zo heel groot hihi" ook al zijn we al 6,5jaar samen. Komt waarschijnlijk doordat mijn vader, ooms, opa's enzo allemaal de 1.90 aantikken of groter zijn en mijn zwager ook. Dan is de mijne maar een ukkie :')

Ik kan gelukkig wel nog hakken aan zonder me ongemakkelijk te voelen en ik kan me, zeker op sokken, nog lekker tegen hem aan nestelen. Veel kleiner dan 1.77 zou een man voor mij dus ook niet moeten zijn hoor :n

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:40

Ik roep ook altijd dat ze groter moeten zijn, maar liefde laat zich niet sturen heb ik al gemerkt ;). Dus ach, zolang ie dan niet te erg gaat zeuren dat ik mn hakken uit moet trekken.... vind ik het al gauw goed!
Maar je krijgt wel blikken, dat is waar :P.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:44

Mijn exen waren allemaal kleiner of bijna net zo groot als ik en ik vond het altijd vervelend om dan op mijn megahakken te lopen (ben zelf 1.82 overigens), mijn ZSS (Zeer Serieuze Scharrel) is 2.03, dus ik kan nu eindelijk moeiteloos op hakken rondwandelen. Maar een rondje stoeien verlies ik tegenwoordig wel, dat is dan weer een nadeel.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:46

Ik vind het wel gek om te zien, vooral als het echt een grote brede vrouw is met een klein iel mannetje, zoals de overburen bij m'n ouders thuis. Haha ik vind het er wel grappig uit zien moet altijd lachen.

Mijn vriend is een kop groter als mij! Maar ik ben ook maar 1.57cm kort. en mijn vriend 1.80/1.85
Vind het fijn als ik lekker beetgehouden word en ben wel blij dat het niet andersom is :P

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:48

Ik heb ook gemerkt dat liefde zich niet laat sturen, en nee, ik vind het eigenlijk ook niet uitmaken... maar goh he, als het ff kan, de volgende mag wel wat langer zijn :o voel me dan altijd zo fijn 'geborgen' omdat de kerel boven me uittorent :') wat zeldzaam is, met nagenoeg 1.80 van mij :\

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 01:33

Ik ben 1.76, wil echt níet een kleinere jongen. Ik vind dat zó een afknapper, een kleine jongen :')
Echt minimaal 1.85 gewoon, denk dat als ik zelf kleiner was dat ook wel vond :P

Ik denk dat het jongens soms wel kan intimideren, maar goed, die zijn blijkbaar klein en macho dus die hoef ik toch niet.
Maar ik voel me dan echt de reus zegmaar, terwijl je je juist zegmaar klein wilt voelen, beschermd zegmaar.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 01:38

Ik ben 1.68 en als een jongen kleiner zou zijn, tjah.... Vind ik persoonlijk niet echt manlijk. Vind mijzelf al niet zo heel groot. Gelukkig is mijn vriend rond de 1.80 dus nergens last van. Ja, dat ik wel eens last heb van mijn nek. Maargoed, elk voordeel heb zijn nadeel zeg maar :+

Bij meiden die langer zijn dan 1.75 snap ik het ook wel als een jongen kleiner is. Toch meer de gemiddelde lengte.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 02:50

Ik dacht ook altijd dat ik het vreselijk zou vinden om iets met een man te hebben die kleiner is dan ik. Ik ben 1,78m, dus als een man kleiner is, dan is ie al snel echt klein :P
Maar, mijn man is 1,76m en staat ook nogal voorover gebogen en ik heb een hele rechte houding. Ik heb nog nooit zoveel van iemand gehouden en m'n tweede grote liefde (hoge hakken) heb ik zonder pardon de deur uitgedaan :)

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 02:59

Hoeveel topics zijn hier al over :')

Liefde is inderdaad niet te sturen, ik ben hals over kop stapel verliefd geworden op m'n huidige vriend die ongeveer 1.50 is, en ik ben 1.63.. Boeiend, we hebben het leuk samen en houden van elkaar dus dat lengte verschil telt gewoon niet mee :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:03

Aan de ene kant vind ik het er raar uitzien, aan de andere kant denk ik boeiend.. Als je van elkaar houdt is dat onbelangrijk :+