Hoe vaak bestel jij online?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:07

Jeetje, wat hebben jullie allemaal nodig dat je zo vaak bestelt? :')

Het aantal keren per jaar dat ik iets bestel is op een hand te tellen denk ik. Kattenvoer in grootverpakking zodat we er lang mee doen, verder af en toe eens een kledingstuk of een apparaat. Je hoort ook steeds meer over de slechte werkomstandigheden in distributiecentra, daar doe ik liever niet aan mee.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*



Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:10

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b18a9510/ Dit las ik vandaag. Ik zou echt wel blij worden van een "dit mag ook overmorgen ofzoiets"-knop. 9/10 keer dat ik iets bestel heb ik het echt niet diezelfde dag nog nodig, vind het idioot dat je dan toch aan die gekte meedoet.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:28

Ik heb geen auto, de binnenstad is 10 minuten fietsen en op iets korter zit nog een groter winkelcentrum.

Dat je bestelt, prima, maar ik denk niet dat het probleem hem zit in mensen die online bestellen omdat ze niet anders kunnen.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:44

verootjoo schreef:
Magrathea schreef:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b18a9510/ Dit las ik vandaag. Ik zou echt wel blij worden van een "dit mag ook overmorgen ofzoiets"-knop. 9/10 keer dat ik iets bestel heb ik het echt niet diezelfde dag nog nodig, vind het idioot dat je dan toch aan die gekte meedoet.


He bah... vooral hoe mensen met hun retouren omgaan :( Ik sta er echt van te kijken. Ik bestel alleen iets als ik vrijwel zeker ben dat het niet retour hoeft. Maar als ik dat dan toch doe, doe ik dat wel in ongebruikte staat, logisch natuurlijk... Maar als je hier leest hoe er spullen retour gaan, onbeschoft gewoon.

Ik bestel overigens best wel vaak online. Eerder deed ik het nooit, maar onderhand wordt je wel zo’n beetje gedwongen. De winkels hier hebben iig zeer weinig assortiment en als ik dan iets nodig heb zeggen ze zelf dat ik het beter op internet kan bestellen. Tja... wat wil je dan?
En ondertussen verdwijnen er een hoop winkels, waar ik vaak ging winkelen en pas weer eens was voor wat cadeautjes staat gewoon de helft leeg :


Als je dit al erg vind, de NOS is onlangs langs geweest bij een zekere kleding-postorder die ze niet bij naam wilden noemen :=
https://nos.nl/op3/artikel/2263443-jouw ... denkt.html
Ze lacht erom maar ik zou echt over mijn nek gaan bij dat verhaal over die lingerie :r

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:53

Overigens, niks is gratis hè. Die bezorg- en retourkosten zitten gewoon bij de prijs inbegrepen :+

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:18

Ok ik volg de verhalen hier, maar ik vraag me dan toch een paar dingen af. Het klinkt hier nu namelijk net alsof men gedwongen wordt online te shoppen doordat winkel X te ver weg is of winkel Y te beperkt.
Maar hoewel er hier inderdaad een bodyshop dichtbij zit zit er ook een kruidvat en een etos, en de hema ook :o En daar hebben ze ook gewoon shampoo en andere toiletartikelen die echt prima zijn. Ook als je wat luxere spulletjes wil.
Verder koop ik zelden nieuwe kleding, af en toe naar de kringloop. Ik loop momenteel fulltime stage dus ik heb ook niet echt tijd te over voor winkelen, maar toch hoef ik niks online te bestellen :o Een middagje vrijmaken eens in de paar weken om even goed in te slaan en je kunt er weer een tijdje tegenaan.

Ik zie dan niet in waarom je wekelijks pakketjes zou moeten laten komen.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:28

Kaus schreef:
Margrathea, nee met kleding enzo ben ik met je eens. Daarvoor ga ik ook maar de winkel. Eigenlijk moet ik het anders stellen. Ik bestel niks behalve spullen en voedsel voor de honden. Maar wij hebben dan ook wekelijks nieuwe spullen nodig voor de honden :') Vaak dingen die simpelweg niet eens in de winkel te koop zijn.

Verder ga ik ook veel liever naar de winkel. Zeker met kleding die je toch wil passen.

Wij bestellen ook voor de katten :j gelukkig niet zoveel nieuwe spullen voor nodig, en als ik dan bestel dan ook gelijk vlooienspul enzo mee als dat op is. Als ze dan toch rijden, dan maar een keer goed.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:37

Askja, ja jeetje _O- Ik heb er wel eens naar zitten kijken maar dat gaan we dus mooi niet doen haha. En intussen hard hopen dat Zooplus het beter geregeld heeft :o

Ik vind het ook wel wat anders als je iets besteld om in te winkel af te halen of dat je het thuis laat bezorgen. Dat eerste is gewoon een moderne versie van "in de winkel vragen of ze het kunnen bestellen" :))

Lenzen krijg ik ook trouwens maar dat is brievenbuspakketpost (3x woordwaarde), gaat dus met de gewone post mee.

Ik ben misschien wel licht bevooroordeeld hoor, wat pakketbezorging betreft. Hier is het echt vreselijk. Die mensen blokkeren vrolijk de lift voor 3 kwartier omdat zij hun ronde aan het doen zijn. _-:(

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:04

upendo schreef:
Magrathea schreef:
Ok ik volg de verhalen hier, maar ik vraag me dan toch een paar dingen af. Het klinkt hier nu namelijk net alsof men gedwongen wordt online te shoppen doordat winkel X te ver weg is of winkel Y te beperkt.
Maar hoewel er hier inderdaad een bodyshop dichtbij zit zit er ook een kruidvat en een etos, en de hema ook :o En daar hebben ze ook gewoon shampoo en andere toiletartikelen die echt prima zijn. Ook als je wat luxere spulletjes wil.
Verder koop ik zelden nieuwe kleding, af en toe naar de kringloop. Ik loop momenteel fulltime stage dus ik heb ook niet echt tijd te over voor winkelen, maar toch hoef ik niks online te bestellen :o Een middagje vrijmaken eens in de paar weken om even goed in te slaan en je kunt er weer een tijdje tegenaan.

Ik zie dan niet in waarom je wekelijks pakketjes zou moeten laten komen.

Omdat ik dierproef- en troepvrije spullen wil gebruiken. Dus dan ga ik naar The body Shop en niet de Kruidvat om de hoek. :) Simpel.

Nou Kruidvat heeft tegenwoordig juist een heel goed vegan merk *\o/* Ben de naam even kwijt, we gebruiken zo weinig zeep hier dat ik nog niet de kans heb gehad om het te kopen.
Ook zooivrije spullen worden steeds toegankelijker :j

@Janine, je moest eens weten hoe lang ik over supermarktbezoekjes doe. Bestellen heeft voor mij alleen niet zoveel zin want de opbergruimte is hier heel beperkt dus dan zou ik 2x per week iemand moeten laten komen voor een boodschappentasje vol en dat is ook weer zo wat :=

Nadrukkelijk geen persoonlijke opmerking dit, maar ik vraag me toch af hoe men dat vroeger dan deed. Toen waren er ook mensen met meer dan fulltime banen/studies en een druk leven. Deden die nooit iets leuks?

Van bol.com wist ik trouwens niet :) Maar ik bestel daar niet zoveel. Ik had laatst wel dat ik iets bij Coolblue bestelde en dat het de volgende dag er al zou zijn. Daar had ik geen keuze in :o Heel stom want ik had het ten eerste pas een paar dagen later nodig en ten tweede was ik überhaupt niet eerder in de gelegenheid om het op te halen (ik laat het indien mogelijk naar een pickup point sturen). Maar het was wel 23:00 's avonds, dus ik had echt het vervelende gevoel dat ik iemand op zat te jagen achteraf.
Zou echt tof zijn als er een "wanneer wil je het pakketje uiterlijk hebben" functie bij was, daar zou ik zeker gebruik van maken.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:39

upendo schreef:
Leuk voor de Kruidvat, ik ben heerlijk honkvast. Ik ben tevreden, waarom zou ik over moeten op iets anders als ik daar meer moeite voor moet doen? :)

Ik denk niet dat je anderen kan beoordelen om hun tijd of keuzes qua spullen. Dat is namelijk totaal niet relevant. Misschien heb ik wel tijd tussen al mijn andere dingen door, maar het levert me veel meer op om het online te bestellen.

Maar is het andersom niet net zo? Ik krijg nou het idee dat men hier denkt dat ik de hele dag zit te niksen dat ik zomaar de luxe heb om tijd vrij te maken voor boodschappen doen of naar de kruidvat gaan :=

Overigens, eerder stelde iemand dat je de keuze hebt om ergens te gaan werken. In andere topics lees ik constant dat het toch zo erg is dat de werkloosheid zo hoog is, dat de banen niet voor het oprapen liggen, dat de WW of de bijstand zo laag is... Volgens mij is het wel heel makkelijk om te zeggen "dan neem ik wel een andere baan". Zeker in zo'n bedrijf lijkt het me dat je dan ook nog extra druk bij je collega's legt (want hè, vandaag besteld morgen in huis) wat het ook nog eens lastiger maakt.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:32


We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:14

verootjoo schreef:
HorseTopShop schreef:
Het grote probleem met kledingzaken zijn online aanbieders zoals Wehkamp.
Wij zijn een DHL Service Punt en zien het dagelijks gebeuren.

Mensen bestellen van 1 kledingstuk meerdere maten met gratis verzending. Dat wordt de volgende dag bij ons bezorgd en komen ze het ophalen. De dag erna komt hetzelfde pakketje weer bij ons terug om gratis terug te laten sturen naar Wehkamp. Ze hebben thuis op hun gemak kunnen passen, houden 1 kledingstuk en de rest sturen ze weer gratis terug. Het is zelfs nog goedkoper dan naar de winkels gaan gezien de benzine en parkeergeld wat je moet betalen. Plus dat je het lekker op je gemak, thuis kan passen.
Wij zijn geen groot Service Punt aangezien wij niet in een grote stad zitten. Maar dit gaat om minimaal 30 pakketten per dag (soms zelfs 80 of meer) wat alleen wij al voorbij zien komen in ons dorpje. En dan zijn er ook nog talloze mensen die het niet bij een Service Punt laten bezorgen, maar gewoon thuis.

En wat is dan het probleem?


Het probleem is dat veel van die gepaste kleding vaak niet meer opnieuw verkocht kan worden. Dat wordt dan weggegooid. Enig idee wat de milieu impact is van kleding? https://www.bedrock.nl/nieuwe-outfit-impact-milieu/

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 18:09

verootjoo schreef:
mvdbijl schreef:
mijn man komt wel eens bij een bedrijf wat kleding vernietigd, het is te bizar voor woorden hoeveel er hier verwerkt wordt.

Maar ja aan de ene kant triest aan de andere kant we hebben er allemaal aan mee geholpen?

We willen goedkoop, veel keuze, niet elk seizoen hetzelfde etc.


Ai, dat vind ik echt shocking. Waarom gaat die kleding niet naar leger des Heils, voedsel/kledingbank, 2e/3e wereldlanden of oorlogsgebieden?

Dat laatste ben ik met je eens. Goedkoop, vaak en veel kleding kopen gaat ten koste van het milieu en andere mensen en zou je daarom niet moeten doen :n

Maar eerlijk, hebben ze in die gebieden / bij die instanties iets aan mooie avondjurkjes, lingerie, hip gescheurde spijkerbroeken etc?
Sterker nog, ik heb mij laten vertellen dat veel van zulke inzamelaars helemaal niet (meer) zitten te wachten op alle hippe merkkleding die in het westen niet meer te verkopen is. Veel meer behoefte is er vaak aan bijvoorbeeld sokken en ondergoed, maar ja dat wordt niet gedoneerd :=

Het gaat heel snel hoor. Als er een vlekje op zit dat er niet zo snel af gaat, als het niet meer 'nieuw' ruikt (bijv naar parfum of jouw doucheschuim, of misschien naar je huis). Je hoeft het niet eens een avond gedragen te hebben.

Overigens zou ik best 10-20 euro korting willen op een artikel dat net zo goed is als het nieuwe. Waarom moet er meer korting op gegeven worden dan? Het werkt toch nog perfect? Wie geeft iets om een krasje dat je misschien niet eens zelf op was gevallen als je het niet wist? Ik neem ook aan dat dezelfde garanties van toepassing zijn. Dus wat korting op een product dat exact even goed is als het 'origineel' zegmaar minus de geopende verpakking/een krasje of vlekje dat er bij mij ook wel binnen een halfuur op zit en de werking niet beinvloedt vind ik best in verhouding :j

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Eelmo, Eve_16, GaitMonster, Marleen_L, Marocje, moeshie, s1993, Sneeuwmaan, turtlelito en 140 bezoekers