Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
verootjoo schreef:Magrathea schreef:https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b18a9510/ Dit las ik vandaag. Ik zou echt wel blij worden van een "dit mag ook overmorgen ofzoiets"-knop. 9/10 keer dat ik iets bestel heb ik het echt niet diezelfde dag nog nodig, vind het idioot dat je dan toch aan die gekte meedoet.
He bah... vooral hoe mensen met hun retouren omgaan Ik sta er echt van te kijken. Ik bestel alleen iets als ik vrijwel zeker ben dat het niet retour hoeft. Maar als ik dat dan toch doe, doe ik dat wel in ongebruikte staat, logisch natuurlijk... Maar als je hier leest hoe er spullen retour gaan, onbeschoft gewoon.
Ik bestel overigens best wel vaak online. Eerder deed ik het nooit, maar onderhand wordt je wel zo’n beetje gedwongen. De winkels hier hebben iig zeer weinig assortiment en als ik dan iets nodig heb zeggen ze zelf dat ik het beter op internet kan bestellen. Tja... wat wil je dan?
En ondertussen verdwijnen er een hoop winkels, waar ik vaak ging winkelen en pas weer eens was voor wat cadeautjes staat gewoon de helft leeg
Kaus schreef:Margrathea, nee met kleding enzo ben ik met je eens. Daarvoor ga ik ook maar de winkel. Eigenlijk moet ik het anders stellen. Ik bestel niks behalve spullen en voedsel voor de honden. Maar wij hebben dan ook wekelijks nieuwe spullen nodig voor de honden Vaak dingen die simpelweg niet eens in de winkel te koop zijn.
Verder ga ik ook veel liever naar de winkel. Zeker met kleding die je toch wil passen.
upendo schreef:Magrathea schreef:Ok ik volg de verhalen hier, maar ik vraag me dan toch een paar dingen af. Het klinkt hier nu namelijk net alsof men gedwongen wordt online te shoppen doordat winkel X te ver weg is of winkel Y te beperkt.
Maar hoewel er hier inderdaad een bodyshop dichtbij zit zit er ook een kruidvat en een etos, en de hema ook En daar hebben ze ook gewoon shampoo en andere toiletartikelen die echt prima zijn. Ook als je wat luxere spulletjes wil.
Verder koop ik zelden nieuwe kleding, af en toe naar de kringloop. Ik loop momenteel fulltime stage dus ik heb ook niet echt tijd te over voor winkelen, maar toch hoef ik niks online te bestellen Een middagje vrijmaken eens in de paar weken om even goed in te slaan en je kunt er weer een tijdje tegenaan.
Ik zie dan niet in waarom je wekelijks pakketjes zou moeten laten komen.
Omdat ik dierproef- en troepvrije spullen wil gebruiken. Dus dan ga ik naar The body Shop en niet de Kruidvat om de hoek. Simpel.
upendo schreef:Leuk voor de Kruidvat, ik ben heerlijk honkvast. Ik ben tevreden, waarom zou ik over moeten op iets anders als ik daar meer moeite voor moet doen?
Ik denk niet dat je anderen kan beoordelen om hun tijd of keuzes qua spullen. Dat is namelijk totaal niet relevant. Misschien heb ik wel tijd tussen al mijn andere dingen door, maar het levert me veel meer op om het online te bestellen.
verootjoo schreef:HorseTopShop schreef:Het grote probleem met kledingzaken zijn online aanbieders zoals Wehkamp.
Wij zijn een DHL Service Punt en zien het dagelijks gebeuren.
Mensen bestellen van 1 kledingstuk meerdere maten met gratis verzending. Dat wordt de volgende dag bij ons bezorgd en komen ze het ophalen. De dag erna komt hetzelfde pakketje weer bij ons terug om gratis terug te laten sturen naar Wehkamp. Ze hebben thuis op hun gemak kunnen passen, houden 1 kledingstuk en de rest sturen ze weer gratis terug. Het is zelfs nog goedkoper dan naar de winkels gaan gezien de benzine en parkeergeld wat je moet betalen. Plus dat je het lekker op je gemak, thuis kan passen.
Wij zijn geen groot Service Punt aangezien wij niet in een grote stad zitten. Maar dit gaat om minimaal 30 pakketten per dag (soms zelfs 80 of meer) wat alleen wij al voorbij zien komen in ons dorpje. En dan zijn er ook nog talloze mensen die het niet bij een Service Punt laten bezorgen, maar gewoon thuis.
En wat is dan het probleem?
verootjoo schreef:mvdbijl schreef:mijn man komt wel eens bij een bedrijf wat kleding vernietigd, het is te bizar voor woorden hoeveel er hier verwerkt wordt.
Maar ja aan de ene kant triest aan de andere kant we hebben er allemaal aan mee geholpen?
We willen goedkoop, veel keuze, niet elk seizoen hetzelfde etc.
Ai, dat vind ik echt shocking. Waarom gaat die kleding niet naar leger des Heils, voedsel/kledingbank, 2e/3e wereldlanden of oorlogsgebieden?
Dat laatste ben ik met je eens. Goedkoop, vaak en veel kleding kopen gaat ten koste van het milieu en andere mensen en zou je daarom niet moeten doen
Gebruikers op dit forum: _San87_, Eelmo, Eve_16, GaitMonster, Marleen_L, Marocje, moeshie, s1993, Sneeuwmaan, turtlelito en 140 bezoekers