Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:13

Hier ook slecht geslapen. Viel om 1 uur in slaap en werd om half twee wakker. Toen om half zes wakker (verstopte neus, kon nauwelijks meer ademen :') ), en pas een half uur later weer in slaap. Toen droomde ik twee keer dat ik wakker werd, dus toen om 7 uur de wekker ging werd ok echt niet lekker wakker :=

Oh en aan collega's die 3 keer per uur een rook pauze houden en dat niet inklokken, maar dan wel boos worden wanneer ik eerst mijn eten koop en dan pas inklok i.p.v eerst inkloppen en dan pas eten kopen.

Lestrange01

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 13:38

Anthea sterkte! Wij hebben vroeger ook dierenartsen gehad die koste wat het kost medicijnen erin wilde blijven pompen, terwijl er voor de hond zelf geen dierwaardig bestaan meer over bleef. Het is al zo'n lastige keuze om te maken, "wanneer is het genoeg geweest", maar dan wordt het je alleen maar moeilijker gemaakt... gelukkig nu een hele fijne dierenarts die niet opdringt en naar ons luistert.

Ik erger me aan dat ik me niet goed kan concentreren voor het leren van mijn aardrijkskunde herkansing die ik over een uur heb :=

En dat ik nooit complimenten krijg van leraren. Ze gaan er waarschijnlijk vanuit dat ik het allemaal met gemak doe omdat ik voor alles erg hoog sta, maar daardoor hoor ik echt nooit dat ik het goed gedaan heb. Uhm hallo ik heb behoefte aan erkenning :')

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:16

Aan dat ik door mijn autisme weinig empathie kan voelen. Een vriendin begon net te huilen en twee anderen troostte haar, maar ik heb het gewoon genegeerd.. ik kan daar echt niet mee omgaan ondanks dat ik met haar bevriend ben. Ik erger me zelfs aan haar verdriet. Ik doe echt mijn best om empathie voor haar te voelen voor haar op dat moment maar.. het is er gewoon niet. Er is een soort leegte en dan alleen ergernis omdat het geluid van iemand die verdrietig is ontzettend storend is. Echt ik zou zo graag willen dat ik gewoon op een normale manier dingen kon voelen, nu weet ik dat ik me absoluut niet sociaal acceptabel heb gedragen en ik hoop dat onze relatie daar niet onder lijd

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:27

Britta31 schreef:
Maar als zij jou goed kent weet ze toch hoe je bent.

Ik heb haar nog niet verteld dat ik autisme heb, en het is verder ook heel lastig om uit te leggen dat ik dit gevoel niet heb. Of althans, om het te begrijpen, vooral omdat mensen zo'n negatief beeld hebben bij "geen empathie"

Lau schreef:
Lestrange01 schreef:
Aan dat ik door mijn autisme weinig empathie kan voelen. Een vriendin begon net te huilen en twee anderen troostte haar, maar ik heb het gewoon genegeerd.. ik kan daar echt niet mee omgaan ondanks dat ik met haar bevriend ben. Ik erger me zelfs aan haar verdriet. Ik doe echt mijn best om empathie voor haar te voelen voor haar op dat moment maar.. het is er gewoon niet. Er is een soort leegte en dan alleen ergernis omdat het geluid van iemand die verdrietig is ontzettend storend is. Echt ik zou zo graag willen dat ik gewoon op een normale manier dingen kon voelen, nu weet ik dat ik me absoluut niet sociaal acceptabel heb gedragen en ik hoop dat onze relatie daar niet onder lijd

Wat ik mezelf heb aangeleerd is: je hoeft het niet te voelen. Want jij kan dat niet, wat je wel kan is haar bijv kalmeren. Het komt wel goed, zo erg is het niet, hij was gewoon een banketstaaf etc. Dan geef je de ander een fijner gevoel en dan toon je toch een soort empathie.

Klopt daar probeer ik ook aan te werken maar dat vind ik zo afschuwelijk :+. Ik voel echt een soort misselijkheid van walging bij de gedachte dat ik net alsof moet doen, en al helemaal met het risico dat ze me misschien wil knuffelen ofzo, of dat verwacht. Ik ben meer van het mensen opvrolijke dmv grapjes, maar dit was niet echt het moment daarvoor

En dan zeg maar helemaal als iemand opeens verdrietig wordt, dan overvalt het me en kan ik niet goed reageren
Laatst bijgewerkt door Lestrange01 op 17-12-18 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:32

xDenies schreef:
Is er niet iemand die je daarbij kan helpen?

Nope, ik heb wel therapie gehad natuurlijk maar dit zit heel diep bij mij. Ik kan 9 van de 10 situaties op een normale manier hendelen, vandaar dat vrijwel niemand weet dat ik autistisch ben. Alleen situaties waarin iemand verdrietig is of pijn heeft zijn nogal grote struikelblokken zeg maar.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:38

Fennadev schreef:
Ik heb door mijn autisme juist een te lage huil grens. Wat heel vervelend is als je op het Dickens feest struikelt over van die parkeerblokken en je vervolgens moet janken omdat je je dood schrok..

Oh ja ik kan ook echt veel huilen hoor, om films of als ik aan iets verdrietigs denk kan ik echt super hard huilen. Maar als ik pijn heb of zelf verdrietig ben om wat er in het "echte" leven gebeurt juist niet. Ik praat mijn tekort aan medelijden, irritatie bij verdriet van anderen en het feit dat ik het inlevingsvermogen van een mug heb ook altijd goed doordat ik zelf óók niet verwacht dat anderen mij troosten of zich inleven. Zodat het niet alleen maar van een kant hoeft te komen zeg maar :+

Edit: ik heb tegen haar gezegd "sorry dat ik je niet kwam troosten, ik ben daar niet zo goed in" dus ik denk dat ik het opgelost heb

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:29

Aan die bitch op werk.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 22:43

SavannahNx schreef:
Lestrange01 schreef:
Aan die bitch op werk.

Heerlijk dit

?

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 12:20

Aan dat een collega iedere keer miin werk doet op maandag en dat ik dan andere afdelingen moet helpen. Dat op zich is al best poedersuiker, maar al helemaal omdat ze het iedere keer helemaal verpest. Niet fifo vult, niet eerst de restanten vult voor dat ze de nieuwe vracht er in doet. En dan vraag ik nog aan haar of ik de restanten moet vullen, en dan zegt ze dat ze het al gedaan heeft

Maar nu wordt er tegen MIJ geklaagd omdat ze vinden dat het mijn verantwoordelijkheid is. Tja als er tegen mij gelogen wordt kan ik dit toch niet aanvoelen?? En dan nog, als zij het niet goed doet dan gaat ze lekker op haar eigen afdeling werken ipv mijn werk doen als ze het toch niet goed kan en dan ook nog vlees overal in de winkel laten liggen en niet in de koeling zet voordat ze weggaat. Zodat ik op mijn kop krijg dat "het vlees te lang buiten de koeling ligt". Hoe moet ik dat weten wanneer ik op een andere afdeling moest helpen???

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 22:11

WERK. gewoon werk. Het is dat ik het werk zelf leuk vind om te doen en de tijden ideaal zijn (wie wil nou niet in de ochtend pizza's staan maken in je eentje en ervoor betaald krijgen?). Maar soms word ik er echt gek van.

Maar dan hoor ik verhalen van het zware werk wat klasgenoten in de horeca doen ben ik weer heel tevreden :+

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 07:32

Aan dat ik het een goed idee vond on tot 2 uur snachts op te blijven om na te denken over welke (veel te dure) slangen soorten ik nog zo graag wil :')

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 22:08

Werkt noise cancelling headphones ook zonder muziek? Ik heb namelijk ook autisme en kan soms echt niet tegen geluiden, maar dan wil ik ook geen muziek horen, gewoon stilte..

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 09:08

Aan dat ik nog steeds zo "zit" met hoe ik behandelt ben tijdens mijn opname. Het is bijna 3 jaar geleden I know, maar ik begin er steeds meer last van te krijgen en over te denken omdat ik nu pas in kan zien welk effect het heeft gehad. En nu pas het gevoel heb dat ik "mag oordelen" over wat er is gebeurt. Ik weet dat ik het los moet laten en het maar herinneringen zijn, maar toch.. 8 maanden van mijn leven en bepaalde dingen hebben zo'n impact gehad. Ik erger me er vooral aan dat het nú pas echt doordringt op een of andere manier

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 18:05

Aan mijn vriendin. Natuurlijk joh, de persoon waarmee je al drie jaar een relatie hebt lekker niets vertellen, maar wel je nieuwe vrienden? Blijkbaar zijn vrienden die je minder dan 4 maanden hebt belangrijker dan je partner :roll:

Edit: laat maar ik heb het er uit gekregen. En nadat ik 20 screenshots heb gelezen van haar die ruzie maakt met haar vriendin over welk anime karakter beter is had ik het liever niet geweten :') :')

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 19:28

Aan bokt, ik wil graag een topic openen over een van onze pups, een soort volg topic. Maar de laatste (en enige) keer dat ik ooit een topic aan maakte over een puppy dat gezondheid gerelateerd was, hadden we zoveel gezeik. Mensen die een pup hadden gekocht die daarna ziek werd en doodging, en toen ons beschuldigde dat de pup al ziek was voordat we hem verkochten want "dat hadden ze gelezen in een topic op bokt". Terwijl dat een heel andere pup en nest betrof en het pupje had alleen maar een oorontsteking :=

En nu durf ik dus nooit van mijn leven meer een topic over onze honden op bokt te openen

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:36

Dat de vracht er nog niet is en de winkel sluit om zes uur, en ik weet al dat ik veel vracht ga krijgen ivm kerst. :=

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 14:26

Aan dat mijn vriendin waarmee ik al drie jaar een relatie heb het uit heeft gemaakt op kerst zojuist omdat ik aseksueel ben

WAAROM NU. NU MOET IK VROLIJK DOEN MET FAMILIE terwijl ik alleen maar wil huilen. |( |(

Had ze niet twee dagen kunnen wachten??? K ben 2 maanden geleden uit de kast gekomen en NU PAS maakt ze het uit, PRECIES OP KERST

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:58

Dank jullie wel... Ik denk dat het weer aan is, we hebben eindelijk onze opgekropte emoties uitgesproken en... Ja het is allemaal weer goed.

Maar man man man, wat een emotionele rollercoaster deze kerst :roll:

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 12:17

Amira_ schreef:
Niet vandaag maar gisteravond. M’n broertje wilde geld om naar de bioscoop te gaan, maar hij werkt niet. Als je niet werkt heb je ook geen geld om leuke dingen te doen. Mn moeder geeft m bijna altijd wel geld en mn vader was dat nou eens een keer zat, dus hij legde mn broertje uit dat ie t niet ging krijgen en waarom niet. Toen werd mn broertje mega agressief en zei die tegen mn vader: ‘geef me een goeie reden waarom ik je niet helemaal in elkaar zou slaan’.
Het kan ook nooit normaal met dat joch

Zo jezus man als hij dat tegen een van mijn ouders had gezegd had hij daarna echt alle hoeken van het huis gezien :+

Ik mag hopen dat je vader ook wel boos is geworden

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:03

Jikkeee schreef:
Dat ik momenteel zo'n zachtgekookt ei ben dat ik onwijs verdrietig wordt van de reclame van Disneyland Parijs. Pff, in reclameland hebben ze door dat dat soort reclames werken blijkbaar.

Ik ook |(

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:45

Aan dat ik vandaag moet werken. En morgen ook van 8 tot 13 en het is mijn moeders verjaardag. Het is echt een traditie dat ik op haar verjaardag om half negen sochtends een verse oliebol voor haar haal bij de bakker zodat hij nog warm en vers is maar dat kan nu niet |(

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:10

Hier heeft niemand er last van, zelfs onze 10 honden en onze 4 pups niet. Wij fokken al tien jaar honden en hebben daar altijd honden verkochten, èn we hebben een honden pension, we hebben nog nooit een hond gehad ongeacht ras die bang was voor vuurwerk. Zelfs van honden waarvan hun baasjes bij hoog en laag zweerde dat ze doodsbang waren en dat we kalmeringspillen mee kregen :+

Ik vraag me altijd af waar al die hordes honden die bang zijn voor vuurwerk vandaan komen op bokt :=

Op oud en nieuw krijgt elke hond een mergpijpje als afleiding maar dat is het dan ook wel

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:21

Hier maken ze er een spelletje van om vuurwerk in de metro pal naast ons huis te gooien, en zelfs in onze tuin :+

We hebben wel een hond gehad die bang was voor onweer, maar dat negeerde we gewoon en na de eerste paar onweersbuien was dat gelukkig ook weer over

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:54

lenaa_tje schreef:
Lestrange01 schreef:
Hier heeft niemand er last van, zelfs onze 10 honden en onze 4 pups niet. Wij fokken al tien jaar honden en hebben daar altijd honden verkochten, èn we hebben een honden pension, we hebben nog nooit een hond gehad ongeacht ras die bang was voor vuurwerk. Zelfs van honden waarvan hun baasjes bij hoog en laag zweerde dat ze doodsbang waren en dat we kalmeringspillen mee kregen :+

Ik vraag me altijd af waar al die hordes honden die bang zijn voor vuurwerk vandaan komen op bokt :=

Op oud en nieuw krijgt elke hond een mergpijpje als afleiding maar dat is het dan ook wel

Die van ons is niet bang maar als het knalt slaat hij wel aan.. ook heel irritant.
Hij is een luidende hond (jacht...) en hij meld dus heel keurig dat er wat is.. tja
Van mij mag het dus nog wel even wachten tot maandag. Gedeelde ergernis dus.

Ja daar hebben wij er een van, maar die is onderhand 10 en begint lichtelijk doof te worden, dus tot nu toe heeft ze het nog niet gehoord dit jaar :D , de jaren daarvoor wel. Maar als het dan echt begon om 12 uur snachts was het zoveel lawaai dat ze het niet meer bij kon houden en zich maar stil hield

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 06:49

Dat dit toch veel te vroeg is om op te moeten staan voor werk op een zaterdag :+