Kerstpakket? oh nee, toch niet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinke

Berichten: 20517
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Kerstpakket? oh nee, toch niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 21:57

Dat ik hem niet krijg maakt me niet uit, maar ik heb ik mijn 30-jarige werkhistorie nog nooit meegemaakt dat ik geen pakket krijg omdat betreffend uzb blijkbaar voorwaarden stelt aan het aantal uren wat je werkt. Voor de duidelijkheid, ik werk nog voor ze.
Iemand van jullie dit ooit al eens beleefd? Zit me af te vragen of iemand die 20 uur werkt een half pakket krijgt, en iemand die 10 uur werkt een kwart pakket krijgt :+ :D

Anoniem

Re: Kerstpakket? oh nee, toch niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:00

Yep, hier moet je minimaal 500 uur per jaar maken :+
Zoniet, dan krijg je niks...

Kinke

Berichten: 20517
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Kerstpakket? oh nee, toch niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 22:01

echt? nog nooit van gehoord

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:03

Sommige bedrijven hebben dat inderdaad. Wij hebben het ook een paar jaar gehad door middel van sterren. Hoe meer uur, hoe meer sterren, hoe groter je pakket.

Ik vind het een goede regeling. Ik vind het dus van de zotte dat een student / weekendkracht hetzelfde krijgt als iemand die fulltime werkt. Dus ook verschil tussen 20 of 40 uur zou er wat bij betreft mogen zijn.

Ook toen we geld kregen was dat het geval. Weekend kreeg €25,- en fulltimers €100,- en als je een functie had kreeg je €75,- extra.

Je mag mijn pakket hebben, ik heb het geweigerd dit jaar. :+

Kinke

Berichten: 20517
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Kerstpakket? oh nee, toch niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 22:04

bedankt, ik hoef je pakket niet. Dat is ook niet mijn vraag/opmerking. Van mijn andere werkgevers heb ik wel een pakket gehad.

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kerstpakket? oh nee, toch niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:06

Was dan ook min of meer sarcastisch bedoeld. Maar geweigerd heb ik hem wel.

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Kerstpakket? oh nee, toch niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:08

Bij ons op het werk iedereen hetzelfde pakket
Dus fulltimer en diegene die maar 1 dag werkt
Gaat toch ook om je inzet ?
Niet het gewerkte uren?

Kinke

Berichten: 20517
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Kerstpakket? oh nee, toch niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 22:10

tja, dat zou ik ook denken Alja. En mocht je al verschil in uren maken doe dan een kleiner pakket oid, toon je in ieder geval je waardering.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:12

Ik kreeg vorige week, tijdens mijn eerste werkdag bij deze opdrachtgever als parttimer, hetzelfde kerstpakket als medewerkers die er al 100 jaar werken, ongeacht het aantal uren. Hadden ze van te voren al geregeld. Super netjes maar voelde me toch wel enigszins bezwaard.

Kinke

Berichten: 20517
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Kerstpakket? oh nee, toch niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 22:13

Myrthe en ik hebben het overigens over hetzelfde uzb :D

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Kerstpakket? oh nee, toch niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:16

Ik vind het niet meer dan logisch dat iedereen hetzelfde pakket krijgt, als je er maar in dienst bent.

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:18

Laten we eerlijk zijn, als het naar inzet gaat dan moeten er zeker mensen worden overgeslagen, er zijn altijd mensen die de kantjes ervan af lopen.

Persoonlijk hecht ik geen waarde aan zo'n samengesteld pakket van de Makro oid. Daar voel ik mij niet gewaardeerd door, er zijn immers duizenden dezelfde dozen besteld en gedrukte kerstkaarten.

Een persoonlijk dankjewel of een gepersonaliseerd cadeau zou ik veel meer waarderen. Ik zou dat dan ook met liefde samenstellen voor 'mijn' afdeling, voor €50,- kan ik voor iedereen een heel mooi gepersonaliseerd pakket samenstellen.

Of te optie op voorhand om het niet te willen ontvangen, maar een geldbedrag te doneren aan een goed doel.

Dat zou ook kunnen naar rato uren.


Caritas schreef:
Ik kreeg vorige week, tijdens mijn eerste werkdag bij deze opdrachtgever als parttimer, hetzelfde kerstpakket als medewerkers die er al 100 jaar werken, ongeacht het aantal uren. Hadden ze van te voren al geregeld. Super netjes maar voelde me toch wel enigszins bezwaard.


Is bij ons ook, zelfs stagiaires krijgen hetzelfde pakket. Ook als het de eerste dag zou zijn. Zelfs alle gepensioneerde krijgen de nog vijf jaar een kerstpakket, al heb je maar één paar dagen gewerkt voor je pensioen. Bij wijze van spreken.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:19

KimD schreef:
Sommige bedrijven hebben dat inderdaad. Wij hebben het ook een paar jaar gehad door middel van sterren. Hoe meer uur, hoe meer sterren, hoe groter je pakket.

Ik vind het een goede regeling. Ik vind het dus van de zotte dat een student / weekendkracht hetzelfde krijgt als iemand die fulltime werkt. Dus ook verschil tussen 20 of 40 uur zou er wat bij betreft mogen zijn.

Ook toen we geld kregen was dat het geval. Weekend kreeg €25,- en fulltimers €100,- en als je een functie had kreeg je €75,- extra.

Je mag mijn pakket hebben, ik heb het geweigerd dit jaar. :+


Hoezo? Zetten die zich minder hard in dan?
Hier krijgt iedereen hetzelfde pakket, of je er al 40 jaar 40u per week werkt, of dat je net stage loopt.
Je hoeft je pakket niet te verdienen door een aantal uur te maken. Iedereen wordt gewaardeerd met een kerstcadeau.

mysa

Berichten: 10466
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:22

Ik vind het raar. Wij zijn maar een heel klein bedrijf en hebben momenteel geen uitzendkrachten of part-timers, maar in de periodes dat we die wel hebben, doen ze gewoon mee.
Laatst bijgewerkt door mysa op 24-12-18 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:22

Hier krijgt ook iedereen een kerstpakket!
Wel lachen we kregen dit jaar een Primera bon van 65 euro. Onze stagaire ging deze verzilveren. Stond er niks op _O-
Uiteraard foutje, maar wel toevallig dat zij em trof

Kinke

Berichten: 20517
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Kerstpakket? oh nee, toch niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 22:23

KimD, als je een uzb bent met weetikhoeveel honderden werknemers dan worden persoonlijke pakketten wel heel erg lastig :D

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:26

Ik vind van wel. Wij hebben contracten van 30 uur per maand en andere van 175 uur per maand. In mijn ogen zouden die van 170 uur best wel wat meer mogen krijgen dan die van 30 uur.

Ik vind de regeling van het bedrijf van TS dus niet eens zo gek.


Kinke schreef:
KimD, als je een uzb bent met weetikhoeveel honderden werknemers dan worden persoonlijke pakketten wel heel erg lastig :D


Nee hoor, helemaal niet. Zoals gezegd hebben wij duizenden werknemers. Maar voor 'mijn' afdeling zou ik voor iedereen iets kunnen samenstellen.

Kinke

Berichten: 20517
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Kerstpakket? oh nee, toch niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 22:28

nou, dat is hier een ander geval. Ik heb deze baan zelf geregeld, de intercendente hoefde alleen het papierwerk maar te regelen.
Waar leg je de grens? Misschien is er wel een fulltimer die er de kantjes vanaf loopt en een parttimer die 2x zoveel werk verricht als op papier staat.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:29

Ik vind het echt absurd. Dat fulltimers niet per se hetzelfde krijgen als mensen die af en toe een paar uurtjes werken kan ik nog wel begrijpen (al hebben mijn werkgevers dat of niet gedaan, of zo ingevuld dat het niet opviel) maar iedereen krijgt tenminste iets, en 30 uur is ook een behoorlijk verregaande eis.
Kerstpakketten zijn toch om iets te geven? Daar hoort een beetje vrijgevigheid bij.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:33

Bij mijn huidige werkgever krijgt iedereen hetzelfde.

Bij mijn vorige werkgever niet. Je moest minstens zoveel uur per jaar halen, anders kreeg je niets.
Ik ben daar steeds minder gaan werken, aangezien ik fulltime kon werken elders. Ik werkte 1 dag in de week daar. Werd ook nog vaak afgebeld ook nog, omdat het rustig was. Daardoor weinig uren kunnen maken.

Heb daar 6 jaar gewerkt en heb dus het laatste jaar geen kerstpakket gekregen. Vond het wel raar, 6 jaar in dienst. Maar ja, groot bedrijf en ze willen blijkbaar daarop bezuinigen.
Laatst bijgewerkt door Nessa op 24-12-18 22:40, in het totaal 2 keer bewerkt

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:33

Dat kun je ook niet hard maken. Tenzij je met beoordelingen werkt. Onvoldoende is geen kerstpakket bijvoorbeeld. Maar dat doet geen enkel bedrijf, dan is er wel een of andere werknemer die er een hashtag tegenaan gooit.

Maar naar rato uren vind ik niet eens zo gek.

Zoals hierboven genoemd, minimaal 500 uur per jaar. 500 uur zijn iets meer dan 9 uur per week, dat is bij ons nog niet een volledige dag per week. :+

Maar nogmaals, ik kijk daar heel anders tegenaan dan andere mensen. Ik vier geen kerst, en hecht ook absoluut geen waarde aan het kerstpakket. Als ze het zouden afschaffen even goede vrienden. Ik zie het geld wat ze daaraan besteden liever direct in personeel gestoken worden.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:34

Kerstpakket is niet verplicht, maar meestal is het belasting technisch toch wel te doen?

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:34

Alsof iemand die minder uren maakt een mindere werknemer is. Bij ons is winstdeling idd naar rato van je werkuren maar een kerstpakket is voor iedereen hetzelfde. En het inkopen van dezelfde pakketen kost minder tijd en geld dan ieder een persoonlijke pakket.

Ineke2

Berichten: 33109
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:39

Jeetje waar is de kerstgedachte gebleven...
Echt bizar...

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:39

Meer dan 9 uur op 1 dag? Dat dat soort dingen normaal gevonden worden...