Problemen met moeder

Moderators: EvelijnS, Dani, ynskek, Mondy, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Shanna

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 23:42

Wat een naar verhaal zeg... Het enige wat ik hieruit duidelijk op denk te maken is dat je moeder eigenlijk alleen maar aan zichzelf denkt. Ik denk dat de grote hamvraag is, beseft ze dat ze je probeert (?) te manipuleren, of kan ze het niet helpen?

In het eerste geval: Laat haar in haar eigen sop gaar koken, het is schandalig dat ze al haar eigen fouten op jou af probeert te schuiven, dit is niet goed te praten en jij bent haar niks verschuldigd. Als je toch besluit contact te onderhouden: Doe het voor jezelf, niet voor haar.

In het tweede geval is het wat lastiger, maar als ze niet beseft waar ze mee bezig is is er toch geen winst te behalen en zal het één grote sleur worden tot ze komt te overlijden. En ik denk dat je jezelf daar meer verdriet mee doet dan dat je nu afstand zou nemen.

Misschien heel kort door de bocht antwoorden, maar voor mij als buitenstaander is het verhaal erg helder omdat er geen emoties bij betrokken zijn. Betekend niet gelijk dat ik het aan het juiste eind heb, of dat mijn antwoorden jou gaan helpen, maar ik hoop dat je voor jezelf objectief kan zijn en afhankelijk van of ze snapt wat ze je aandoet of niet, je een keuze kan maken waar je zèlf vrede mee hebt, want dat is het belangrijkste. Ze is er nooit voor jou geweest of heeft dit niet kunnen zijn, in mijn ogen heb jij je best gedaan en ben je haar niks verschuldigd.

Heel erg veel sterkte!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie