PostNL/Jarige Job

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

PostNL/Jarige Job

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-18 02:30

Hoi!

De laatste paar dagen is de campagne van PostNL over de samenwerking met ‘Jarige Job’ mij enorm opgevallen en heeft mijn interesse gewekt.
Ik zou hier wel wat aan willen schenken. Zijn er meer mensen getriggerd om mee te doen, of die Jarige Job al kende?

https://www.postnl.nl/campagnes/mooi-gebaar/

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen/meningen en wat jullie eventueel willen gaan schenken (ideeën uitwisselen?) of ooit geschonken hebben!

[o]

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 06:34

Interessant! Stomme vraag wellicht, kan het ook nergens terug vinden, maar hoe weten ze eigenlijk wie het minder heeft? :=
Ben daar nog wel benieuwd naar!

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 08:29

Dat loopt via het netwerk van voedselbanken en maatschappelijk werkers kunnen geloof ik ook mensen aanmelden.

Ik heb dit jaar met NLDoet verjaardagsboxen ingepakt voor stichting jarige Job. Ik denk dat ik dat volgend jaar weer doe, ik vond het erg leuk.
Je kan het ook als bijvoorbeeld personeelsuitje doen :j

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 09:04

Suuszels schreef:
Dat loopt via het netwerk van voedselbanken en maatschappelijk werkers kunnen geloof ik ook mensen aanmelden.

Ik heb dit jaar met NLDoet verjaardagsboxen ingepakt voor stichting jarige Job. Ik denk dat ik dat volgend jaar weer doe, ik vond het erg leuk.
Je kan het ook als bijvoorbeeld personeelsuitje doen :j


Thanks voor je uitleg.
Oh, dat lijkt mij ook wel wat!

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: PostNL/Jarige Job

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-18 09:24

@dreamy goede vraag, maar ik wist daar ook het
antwoord niet op Hahah

Dus Thanks @Suuszels!

En het idee van een personeelsuitje klinkt ook goed, wist niet dat dat kon!

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: PostNL/Jarige Job

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 03:42

Ik heb mijn mailadres ingevuld voor een herinnering.
Erg leuk idee.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: PostNL/Jarige Job

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 09:08

Ik moet heel eerlijk zijn dat ik een beetje een dubbel gevoel heb bij Stichting jarige job. Ik heb daarmee te maken gehad als stagiair bij een wijkteam, dus ken ze behoorlijk goed.

Echter toen wij daar een rondleiding kregen met verhaal en hoe ze werk werk gaan ,kreeg ik af en toe een heel naar gevoel. Tereijl het oorspronkelijke idee juist zo mooi is.
Het gaat er mij om dat zij onwijs veel geld uitgeven aan de carvan cevitan die in de pakketten zitten, terwijl ze van andere leveranciers ook gratis limonadeflessen kunnen krijgen. Zo is dat ook met andere producten zo. Echter, vertelde ze, als die merkproducten er niet inzitten worden er onwijs veel paketten door de ouders naar ze teruggestuurd (vaak onder boze toon) dat ze het pakket niet goed genoeg vinden. Ze willen persé merkjes en Carvan cevitan limonade. Ik vind dat echt heel erg, zelf ben ik opgegroeid met de gedachte "een gegeven paard mag je niet in de bek kijken"... en als je het niet wil dan heb je het blijkbaar zo hard niet nodig.
Aan de andere kant kunnen die kinderen daar natuurlijk niets aan doen en dus moet je misschien die merkjes inderdaad dan toch maar kopen.

Maar vandaar mijn dubbele gevoel een beetje. Het voelt zo ondankbaar.

Verder kunnen bepaalde professionals die paketten aanvragen inderdaad. En toen ik daar was, gaven ze aan bezig te zijn met een systeem waarbij je als je bijv. recht had op een voedselbankpakket je ook automatisch recht had op een pakket van stichting jaroge job (die dingen werden aan elkaar gekoppeld, evenals nog andere dingen)

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: PostNL/Jarige Job

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:33

Dit vind ik leuk! Hier ga ik aan mee doen :)

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:46

snuffie123 schreef:
Echter, vertelde ze, als die merkproducten er niet inzitten worden er onwijs veel paketten door de ouders naar ze teruggestuurd (vaak onder boze toon) dat ze het pakket niet goed genoeg vinden. Ze willen persé merkjes en Carvan cevitan limonade. Ik vind dat echt heel erg, zelf ben ik opgegroeid met de gedachte "een gegeven paard mag je niet in de bek kijken"... en als je het niet wil dan heb je het blijkbaar zo hard niet nodig.


Maar wat wil je geven - limonadesiroop (wat eigenlijk niemand nodig heeft) of iets wat mensen graag willen (dus limonadesiroop die ook niet 'armoede' uitstraalt, ik denk dat dat namelijk een van de redenen is.)

Mensen willen ook eigenwaarde, of de schijn op kunnen houden, en zelf kunnen bepalen. Zeggen dat ze maar dankbaar moeten zijn voor de goedkope b-merken illustreert wel extra hoe ze daar geen zeggenschap over hebben.

Ik zou zeggen: geef mensen wat ze willen als je wat wilt geven (en ook zonder dat je er iets voor terug hoeft, ook geen dankbaarheid), of geef het niet als je het niet wilt (wat ook prima is.)

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-18 20:51

daantjuhhh schreef:
Ik heb mijn mailadres ingevuld voor een herinnering.
Erg leuk idee.


Ik ook!