[INFO] (Sinterklaas) surprise topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

[INFO] (Sinterklaas) surprise topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 13:45

Sinterklaas nadert, en we raken langzaam in paniek, want er moeten natuurlijk weer de nodige surprises gemaakt worden!

Weet je niet wat je moet maken? Heb je inspiratie nodig? Zoek je knutseltips?
In dit topic kun je al je surprisevragen stellen! :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 13:54

Ik ben erg inspiratieloos dit jaar dus ik kan wel wat hulp gebruiken! :+

Ik heb dit jaar mijn beide schoonbroers getrokken. Beiden zijn in de afgelopen maand van baan veranderd en beiden hebben dit jaar een huis gekocht. Maar een huis maken vind ik eigenlijk een beetje te flauw/ voor de hand liggend.

De ene is tegenwoordig erg actief in de fantasy fair wereld, loopt dan rond als zijn favoriete character Gul’Dan.
Ik wil graag een Gul’Dan als surprise maken maar ik weet niet hoe, iemand tips?
De cadeautjes hoeven er niet perse in te passen, desnoods doe ik ze in een doos er onder.

Voor het andere lootje is de persoon na heel lang zoeken net van baan is gewisseld en gaat hovenier worden. Nou vind ik een simpel tuintje een beetje saai en voor de hand liggend om te maken. Ook hier is meedenken gewenst! :D

Vena
Berichten: 95
Geregistreerd: 23-11-13

Re: [INFO] (Sinterklaas) surprise topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 14:02

Misschien kun je voor de hovenier in spe , zijn eigen naam, of de vorm van een huis met tuinkers zaaien op een leuk versierd dienblad?

Anoniem

Re: [INFO] (Sinterklaas) surprise topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 14:16

Dat klinkt wel erg leuk? We vieren het zaterdag al, groeit dat zo snel dat het dan al klaar is?

Vena
Berichten: 95
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 18:43

Dat wordt wel krap, misschien als je morgen begint dat het net lukt., op aarde schijnt het sneller te groeien dan op watten.

Edit: Volgens dit filmpje moet het in 72 uur lukken:
https://tuinkers.com/tuinkers-kweken/

Muffin01

Berichten: 391
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Gemert

Re: [INFO] (Sinterklaas) surprise topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 18:51

Ik heb iets gemaakt van een oude houten kinderpuzzel zal morgen ff een foto maken ;)

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: [INFO] (Sinterklaas) surprise topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 19:23

Ik zou iets doen met een bak aarde (cadeautjes daar in stoppen) plantjes of graszode er boven op en een gieter erbij ofzo :D niet heel ingewikkeld, maar wel leuk.
Je kan zelfs de cadeautjes nog aan een stokje vast maken, stokje als bloemetje boven gras uit laten steken en daar een soort gedichtraadseltje aan verbinden wat wijst naar het cadeautje.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 18:16

Ik heb net met mijn achtjarige dochter haar eerste surprise geknutseld. Het betreffende klasgenootje houdt erg van schilderen
Hij is nog wat vlekkerig want de lijm is nog niet overal droog

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:27

Mn Gul’Dan begint vorm te krijgen!

Gisteren 2,5 u mee bezig/ aan het kleien geweest (ik wist niet eens dat ik dat kon). Nu staat hij in de oven, om te drogen, morgen hopelijk verven!

Dit is het ding;
Afbeelding

Dit was mijn referentiemateriaal.. :+
Afbeelding

Maar ik vind eigenlijk dat die van mij al mooier is dan dat! O:)

Making of;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: [INFO] (Sinterklaas) surprise topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:57

Vet gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 17:10

Hij is klaar!

Afbeelding

Nu de andere surprises nog :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 17:57

Shanna schreef:
Hij is klaar!

[ [url=m/CdGjJd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu de andere surprises nog :')


Wat gaaf! De moeite en het persoonlijke er van vind ik echt top!

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: [INFO] (Sinterklaas) surprise topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 18:13

Dat is er echt eentje om te bewaren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:17

Gelukkig hoeft hij ook niet kapot dus kan hij ook bewaard worden haha! :D

De volgende klei-werkjes staan al in de oven te drogen nu. Kleine uiltje heeft mn dochtertje gemaakt, de grote is voor haar (surprise, dekseltje past er nog onder haha)! Zij krijgt dit jaar voor het eerst dus ook surprises, volgend jaar zal ze ook mee doen met lootjes trekken :D
Afbeelding
Afbeelding

Vena
Berichten: 95
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:22

Echt heel goed gelukt Shanna!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:26

Nog 2 surprises klaar, de uil is geverft door mn dochtertje (en de kleine heeft ze zelf gekleid) dus dat is helemaal leuk! :D
Ze zijn beiden (uil en eenhoorn) dus ook voor haar :D
Ook leuk, ze vraagt zich nu al af of er misschien ook iets in zit, ze herkent het dus al wel. Al zijn de gedichtjes en cadeautjes in de surprises wel altijd van sinterklaas, die link legt ze nog niet haha :))

Afbeelding
Afbeelding

Nu hoef ik nog maar 1 surprise en dan moet ik nog 5 a 6 gedichten maken.. :list:

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: [INFO] (Sinterklaas) surprise topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:01

Waaaaauw wat gaaf zeg! Die kwaaie mannetje in de oven ziet er wel heel grappig uit := Zo van 'ik krijg je nog wel'.

Ik ben apetrots op mijn dochter, ze heeft vandaag haar surprise en gedicht afgemaakt zodat het mee naar school kan. Grappige is dat ze nog wel gelooft :o Ze heeft de Sint gewoon geholpen.

Haar creatie met minimale hulp:
Afbeelding

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:02

Waaaaauw wat gaaf zeg! Die kwaaie mannetje in de oven ziet er wel heel grappig uit := Zo van 'ik krijg je nog wel'.

Ik ben apetrots op mijn dochter, ze heeft vandaag haar surprise en gedicht afgemaakt zodat het mee naar school kan. Grappige is dat ze nog wel gelooft :o Ze heeft de Sint gewoon geholpen.

Haar creatie met minimale hulp:
Afbeelding

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: [INFO] (Sinterklaas) surprise topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 22:33

Mooi zo'n dino- ei! Mooi hoe dat geloven werkt, onze dochter weet dat t niet waar is, maar toch... en doe surprise snapt ze ook niet

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: [INFO] (Sinterklaas) surprise topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 00:00

Grappig he! Weten hoe het zit maar toch nog niet overtuigd zijn dat het allemaal niet waar is :))

Mijn dochter vroeg waarom ze niet ook in de lagere klassen surprises doen, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 00:32

Wat een gaaf ei! Mijn dochter gaat volgend jaar meedoen met lootjes trekken, en ook op school begint ze er dan mee (groep 5). Wij gaan het dan ook vertellen, want ze is echt ziek van de zenuwen deze periode. Ook dit jaar weer paar dagen “ziek” thuis geweest/ van school gehaald wegens buikpijn, thuis is er vervolgens niks meer aan de hand dus heeft ze geholpen met surprises maken :Y)

Ik heb ook het idee dat er nu twijfels zijn bij haar, want we hebben samen de surprises voor haar gemaakt dus de cadeautjes die daar in zaten heeft mamma daarin gedaan (al is ze daar niet 100% van overtuigt..).