[FOTO] Show je kerstdorp 2018

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

[FOTO] Show je kerstdorp 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-18 18:15

Een nieuw topic om je kerstdorp te showen.

Dit jaar beginnen wij ook met ons eigen Lemax dorp.
Al jaren struinen we graag de kerstshows af om ons te vergapen aan al dat leuks en roepen we: 'Daar beginnen we niet aan want dan is het einde zoek!' vorig jaar gaven we dan allebei schoorvoetend toe dat we, ondanks de bergen kerstdecoratie die we al in huis hebben, toch ook wel een kerstdorp wilden. En zo kwam het dat we vorig jaar met de uitverkoop ná kerst de eerste aankopen hebben gedaan en wat duurt een jaar dan lang als je het eerst nog in de kast moet zetten. Daar staat het nog steeds netjes te wachten tot het over een maand ein-de-lijk op tafel mag.
Verleden week hebben we nog wat meer spul gehaald, wat is dat verslavend!
Nu alleen nog boompjes en sneeuw maar het begin is er.

Zie hier de eerste stap richting ons eigen kerstdorpje. Het thema is kerstmarkt-achtig iets: winkels, zingende mensen onder de grote kerstboom, een kraampje waar kerstbomen en -kransen worden verkocht, winkelende mensen en spelende kinderen, etc.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben heel benieuwd naar jullie kerstdorpjes en hoe jullie het opzetten.



Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-18 10:20

Prachtig leestmee! Ik ben benieuwd naar de close-ups.

Wij gaan hem misschien komend weekend opzetten.
We hebben ook nog de First national bank gekregen, die was van mijn overleden oma dus die gaat een mooi plekje krijgen.

Afbeelding

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-18 13:56

rayoow, ik vind je dorp nu ook al flink hoor. Het ziet er mooi uit, leuk met al die paadjes.

snorkel1986, wij wachten er nog een paar dagen langer mee. Onze nieuwe bank komt vandaag dus dan kunnen we wat beter zien waar we het dorp willen hebben.

leenbeesje, wat een knotsgezellige familie. <3

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-18 11:12

wendy1987: ontzettend leuk gedaan met die sneeuwhelling. En dat tafereeltje in de kaarsenpot! <3
Heb je dat er zelf in gekregen?

truus1957: wat gezellig zo in die kast. Wij hebben ook de klokkentoren. Kan het geluid daar ook van uit?

Lowara: wauw! :wow: Ik ben benieuwd naar je dorp van dit jaar.

s_v: dat ziet er toch knotsgezellig uit? Als ik kijk naar de grootte van de huisjes en de figuurtjes van Lemax dan klopt daar ook weinig van qua verhouding maar daar gaat het niet om. Zolang het er maar gezzellig uitziet en dat is je goed gelukt. +:)+

LadyMadonna, succes met opzetten. :)

Wij hebben ook veel met korting gekocht. En via internet is veel Lemax aanzienlijk goedkoper dan in het tuincentrum.
Wij gaan vandaag of morgen de laatste spullen halen om aan de slag te kunnen en dan zal het waarschijnlijk morgen opgezet worden.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-18 18:38

M_aris, wat leuk! Echt een boerendorpje. Heb je hem inmiddels af? Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

wendy, wat lief van je vrienden. En goed opgelost zo. Zo staat het niet bij de Lemax en kun je er toch van genieten.

Astrid, wat een mooie sneeuwdeken heb jij. De meesten die ik heb gezien zijn veel te dun óf veel te duur. Vanmiddag ook eentje van €55 gezien. :evaw:

fique, dat is geen dorpje meer. :wow: En dat treinspoor erbij, echt heel leuk.

Ons eerste dorp! :D
Wij hebben de opzet nu staan maar morgen kan het er allemaal weer vanaf voor de sneeuw. := En dan wordt ook de voor- en zijkant van de tafel afgewerkt met een doek. Ik was inmiddels zo gaar dat ik dat nu niet meer zag zitten.
Ook moeten we nog naar het tuincentrum voor transformators want we hebben nu alles op batterijen en dat is toch niet zo praktisch maar we wilden het wel alvast aan hebben want het staat zo gezellig. :o

Afbeelding

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-18 12:34

Ik zal zo weer even op iedereen reageren maar we gaan eerst naar het tuincentrum voor adapters.

Gebruiken jullie ook deze of iets anders?

Afbeelding

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-18 18:25

snorkel1986 schreef:
{:)-:(


Gaat 't?

Ik heb een uitgebreide bijleespost klaar staan maar Upload heeft geen zin om mijn foto's op te slaan dus nog even geduld a.u.b.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-18 18:56

AstridJ, dankjewel. Die kerstboom ben ik ook heel blij mee. Die wilde ik vorig jaar eigenlijk al maar heb braaf gewacht.
Ik vind je doorkijkje enorm schattig, daar zou je toch zo willen rondwandelen?
Is het Lemax? Het komt me namelijk niet bekend voor maar ik vind het er wel mooi uitzien.

Witchcraft, jezel vergapen aan de kerstshows is inderdaad ook leuk en een stuk goedkoper. Ik verbaas me echt over de prijzen van sommige artikelen.

F_inley, wat heb je dat leuk gedaan. Een heel schattig tafereel.

Lowara, al die adapters! :wow:
Maar het is werkelijk prachtig geworden, wat heb je dat goed gedaan. Maak je ieder jaar een andere indeling?

Meliaforever, ik vind het dapper dat je het toch hebt neergezet met zo'n beestenboel. Het is erg leuk geworden.

Ons dorp is ook klaar. Bij het tuincentrum een zooitje adapters gekocht en nog een paar figuurtjes en een partij sneeuwdekens. Helaas hebben we de voorkant van de tafel niet helemaal goed kunnen wegwerken maar daar kijken we maar omheen. In het donker zie je daar niets van.
Vergeleken bij al die prachtige foto's van anderen hier, is ons dorpje maar heel bescheiden maar het is een begin en we zijn er tevreden over.
Er mag nog wel wat meer volk rondlopen maar we verwachten voor volgend jaar nog wel een Lemax-babyboom.
Mijn kerstman had me al ingefluisterd dat hij ervan uitging dat we dit jaar geen Lemax meer zouden kopen. :o

Zodra de Upload meewerkt zal ik de foto's plaatsen.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-18 19:23

Nou, daar zijn ze dan.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-18 14:44

Wauw, sommige dorpen zijn echt heel groot! :wow:
Blijven jullie die ook nog steeds uitbreiden?

Ik heb met kerst een paar aanwinsten voor in ons dorp gekregen. <3

Beeld van Charles Dickens
Afbeelding

Deze chillende kampeerders bij het vuur
Afbeelding

Afbeelding

De dame met de paraplu
Afbeelding

Kerst shoppers
Afbeelding

Zo leuk! Ons dorpje was nog niet zo heel dichtbevolkt dus hier was heel blij mee.

Ik denk dat we morgen ook nog wel naar het tuincentrum gaan voor de uitverkoop. Eens kijken of we dat overleven.
Zijn er nog meer dorpbouwers die na de kerst nog nieuwe Lemax gaan kopen?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _activeme, Amazonbot, bonnielau, DemiSisa, desi92, Drico, Eleeke, Facebook, GoogleAdsense, Josien_, Kimberley_, Kimmie25501, Maanon_, Mama3, Manou, Marocje, Melzazu, Molly1230, Moon_light94, Niobe, Pieke_Gwen, rien10, Rije, Schrompeltje, Selina, singa, Sokje_6, VenoSnorlax, YandexBot, zonnebloem18 en 236 bezoekers