Relatieproblemen... Graag advies.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:57

bigone schreef:
Suzanne F. schreef:
Nou hij is manipulatief en speelt met jouw gevoelens, maar ik vind dat jij ook niet sterk in je schoenen staat hoor. Hij geeft je een prachtige voorzet maar nog durf je het op dat moment niet te zeggen. En appen terwijl je in hetzelfde huis bent? Met vriendinnen erbij? Wat een trieste situatie, dat je daar in meegaat. Had hem lekker boven laten zitten en in zijn sop gaar laten koken. Pfff. Je laat je zo meeslepen elke keer, daar zal je eerst uit moeten komen.

Doe even normaal, wanneer je tien jaar in een relatie zit is het allemaal niet zo gemakkelijk. Mensen die ouder en meerdere relaties hebben gehad zijn hier vaak veel sneller mee om te weten wat je wel en niet wil. Wanneer je zoals ts zeer waarschijnlijk alleen deze relatie hebt(gehad) weet je niet beter en wanneer je dan ook nog een zachte half gehersenspoelde meid bent dan pik je veel meer dan wij, die er op een afstand naar kijken.


Tuurlijk, dat zal wel maar kom op; appen in hetzelfde huis met verwijten heen en weer? Wat is dat voor triest kinderachtig gedoe? Hij zit zielig te doen en wil aandacht. Dan geef je hem dat toch niet? Ze blijft maar een speelbal zo. Ze laat zelf ook spelen met haar gevoelens. Hij is hartstikke fout maar heeft dat zelf nieteens door waarschijnlijk. Dus als hij weer zielig doet; ga er niet in mee. En ik zou hem voor geen meter vertrouwen. Je moet hier echt uit zien te komen maar er is voor jouzelf ook veel werk aan de winkel.

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:59

DeMolenhoek schreef:
Suzanne F. schreef:
Nou hij is manipulatief en speelt met jouw gevoelens, maar ik vind dat jij ook niet sterk in je schoenen staat hoor. Hij geeft je een prachtige voorzet maar nog durf je het op dat moment niet te zeggen. En appen terwijl je in hetzelfde huis bent? Met vriendinnen erbij? Wat een trieste situatie, dat je daar in meegaat. Had hem lekker boven laten zitten en in zijn sop gaar laten koken. Pfff. Je laat je zo meeslepen elke keer, daar zal je eerst uit moeten komen.


Nou jij bent duidelijk nog nooit met een narcist samen geweest. Hoe ze iemand weten te manipuleren is gewoon abnormaal. Je gaat echt twijfelen aan jou zelf. Je vindt jouzelf een nietsnut, nutteloos, een sukkel. Je gelooft ook oprecht dat jij altijd fout bent en niet overleefd zonder hun.


Die vind ik grappig. Ik heb in die situatie meer ervaring dan je denkt. Misschien dat ik er daarom wel zo scherp tegenaan kijk. Ik ben mezelf volledig kwijt geweest. Maar ik ben eruit gekomen en dat kan een ander ook. Maar je moet het zelf doen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:59

Suzanne, ik vind het ook erg laf om te zeggen dat TS niet sterk in dr schoenen staat. Je kent de man niet je kent de situatie hoe die er werkelijk aan toe gaat niet. Heel makkelijk he? Oordelen op een afstandje.

Anoniem

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 21:00

Suzanne: Dan snap ik helemaal niet dat je zo doet tegen TS. Dan snap je zelf ook wel dat het verre van evident is.

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 21:01

Shaggy09 schreef:
Suzanne, ik vind het ook erg laf om te zeggen dat TS niet sterk in dr schoenen staat. Je kent de man niet je kent de situatie hoe die er werkelijk aan toe gaat niet. Heel makkelijk he? Oordelen op een afstandje.


Ze staat toch niet sterk in haar schoenen? Dat is een constatering en geen verwijt. En ik mag zeker oordelen. Met aaitjes over haar bol zal ze hier nooit uitstappen. Ze zal het zelf moeten doen.

Avalanche

Berichten: 15974
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 21:03

bigone schreef:
Suzanne F. schreef:
Nou hij is manipulatief en speelt met jouw gevoelens, maar ik vind dat jij ook niet sterk in je schoenen staat hoor. Hij geeft je een prachtige voorzet maar nog durf je het op dat moment niet te zeggen. En appen terwijl je in hetzelfde huis bent? Met vriendinnen erbij? Wat een trieste situatie, dat je daar in meegaat. Had hem lekker boven laten zitten en in zijn sop gaar laten koken. Pfff. Je laat je zo meeslepen elke keer, daar zal je eerst uit moeten komen.

Doe even normaal, wanneer je tien jaar in een relatie zit is het allemaal niet zo gemakkelijk. Mensen die ouder en meerdere relaties hebben gehad zijn hier vaak veel sneller mee om te weten wat je wel en niet wil. Wanneer je zoals ts zeer waarschijnlijk alleen deze relatie hebt(gehad) weet je niet beter en wanneer je dan ook nog een zachte half gehersenspoelde meid bent dan pik je veel meer dan wij, die er op een afstand naar kijken.

Spijker op de kop. Toen ik in zo'n relatie zat, heb ik zoveel onzin gepikt..... als ik nu terug kijk denk ik echt weleens hoe ik dat allemaal heb kunnen laten gebeuren, maar in zo'n situatie is het anders wat. Plus dat ik bang was dat hij gewelddadig zou worden, dus ik deed echt alles om wat hij ruzie noemde te voorkomen.


Suzanne F. schreef:
Tuurlijk, dat zal wel maar kom op; appen in hetzelfde huis met verwijten heen en weer? Wat is dat voor triest kinderachtig gedoe? Hij zit zielig te doen en wil aandacht. Dan geef je hem dat toch niet? Ze blijft maar een speelbal zo. Ze laat zelf ook spelen met haar gevoelens. Hij is hartstikke fout maar heeft dat zelf nieteens door waarschijnlijk. Dus als hij weer zielig doet; ga er niet in mee. En ik zou hem voor geen meter vertrouwen. Je moet hier echt uit zien te komen maar er is voor jouzelf ook veel werk aan de winkel.

Absoluut!! Therapie is zo verschrikkelijk belangrijk op het moment dat je eruit komt! Je moet echt ook uit een mindset komen, en zelf gaan bepalen waar jouw grenzen liggen, en dat het compleet belachelijk gedrag is, wat hij vertoont. Dat is het echt, maar voor je daar zelf niet van overtuigd bent, en besluit dat je die onzin niet meer accepteert, kom je daar ook niet uit.

Ik had het geluk dat mijn ouders compleet achter me stonden, en mijn zus is een enorme steun voor me geweest :+: dat hielp enorm, die zei ook steeds dat wat hij deed absurd was. En dat helpt je ook om het zelf helder te zien, want alleen met zo iemand samen wordt je echt gehersenspoeld.

Avalanche

Berichten: 15974
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 21:06

DeMolenhoek schreef:
Suzanne: Dan snap ik helemaal niet dat je zo doet tegen TS. Dan snap je zelf ook wel dat het verre van evident is.

Ik snap dat wel.

Ik ben mijn ouders en mijn zus zo verschrikkelijk dankbaar geweest (en nog) dat ze zeiden waar het op stond. Toen pas zag ik echt in hoe belachelijk hij deed, en hoe kinderachtig hij was. Dat heeft me echt geholpen om er een eind aan te maken, en ook hun steun na die tijd. Maar ook het steeds: 'niet toegeven! Voet bij stuk houden nu!' heeft echt geholpen en me sterker gemaakt.

I love them :+:

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 21:08

Suzanne F. schreef:
Shaggy09 schreef:
Suzanne, ik vind het ook erg laf om te zeggen dat TS niet sterk in dr schoenen staat. Je kent de man niet je kent de situatie hoe die er werkelijk aan toe gaat niet. Heel makkelijk he? Oordelen op een afstandje.


Ze staat toch niet sterk in haar schoenen? Dat is een constatering en geen verwijt. En ik mag zeker oordelen. Met aaitjes over haar bol zal ze hier nooit uitstappen. Ze zal het zelf moeten doen.


Ik denk juist dat het slim is om TS niet nog onzekerder te maken. Met zo'n opmerking doe je dat eigenlijk wel. En aangezien je zelf aangeeft ook in een soortgelijke situatie te hebben gezeten, snap je toch wel dat TS er in feite niet heel veel aan kan doen dat ze niet steenhard is tegen hem?

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 21:10

Ik heb het gevoel dat TS graag vreedzaam uit elkaar wil gaan (sterker nog dat staat hier ergens) en dat siert haar!
Maar ik denk dat dat iets onhaalbaars is.

BigOne
Berichten: 38224
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 21:11

En de laatste pagina’s zeggen wij dat dus ook tegen ts. Juist omdat ze hier anoniem haar verhaal doet en ook via haar vriendenkring krijgt ze nu door dat haar twijfels van vier jaar geleden volkomen terecht zijn. Vriend heeft door wat er speelt ( toevallig sinds dit topic open is) en laat zich van zijn meest manipulatieve en kinderachtige kant zien. Hartstikke goed want zo gaan de ogen van ts echt open. En partner, lees je mee? Wees een kerel en zorg dat alles netjes afgehandeld word .

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 21:34

Om eerlijk te zijn vind ik het een beetje angst zaaien om tegen TS te gaan zeggen dat haar vriend misschien wel meeleest. Natuurlijk KAN dat en het is niet verkeerd om daar op te letten. Maar het kan evengoed zijn dat hij oprecht iets door heeft, wat niet zo abnormaal zou zijn.

Verder veel sterkte TS en ik wens je veel moed voor de komende week(en)!

Avalanche

Berichten: 15974
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 21:38

Of hij probeert verlatingsangst te triggeren, deed mijn ex regelmatig.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 21:42

Ts ga gewoon weg, nu.
Het wordt niet beter. T gaat alleen maar erger worden. Zo moeilijk is het niet.
Gewoon springen en dan vliegen, dat kun je best.
Het wordt je heel gemakkelijk gemaakt. Je vriendje doet echt heel erg zijn best om je weg te krijgen dus ga gewoon.
Je ouders staan achter je, je vriendinnen. Hier op bokt is ook niemand die zegt dat je beter kan blijven. Wat houd je tegen?
Echt ga weg daar.

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:08

Ts, ik ben natuurlijk best wel eens kritisch ( zo zit in in elkaar) als je dit gekwetst heeft dan spijt mij dit, want dit is natuurlijk niet de bedoeling, ik wil(de) je alleen helpen.

Het enige goede wat jij kan doen is je hart volgen, en ik denk dat je daar niet heel erg lang meer mee moet wachten. Probeer bij je gevoel te komen en maak dan een besluit.

Is er een reden dat je de knoop niet doorhakt op momenten dat het misschien net iets gemakkelijker gaat en de kans zich voordoet? ( nogmaals dit is geen verwijd of veroordeling) Ben je bijvoorbeeld bang voor hem? Of bang om hem te kwetsen? Of bang dat je spijt krijgt.

Ik wens je heel erg veel sterkte en succes met wat je ook gaat besluiten ( of niet). Het belangrijkste is dat jij gelukkig wordt, blijft en bent.

Dikke zoen!

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:29

Suzanne F. schreef:
Nou hij is manipulatief en speelt met jouw gevoelens, maar ik vind dat jij ook niet sterk in je schoenen staat hoor. Hij geeft je een prachtige voorzet maar nog durf je het op dat moment niet te zeggen. En appen terwijl je in hetzelfde huis bent? Met vriendinnen erbij? Wat een trieste situatie, dat je daar in meegaat. Had hem lekker boven laten zitten en in zijn sop gaar laten koken. Pfff. Je laat je zo meeslepen elke keer, daar zal je eerst uit moeten komen.


Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Vanaf de zijlijn is het makkelijk om te oordelen, maar als jezelf in zo'n moeilijke situatie zit als deze dan piep je wel anders. Ik denk dat er maar bar weinig mensen zijn die op die momenten sterk in hun schoenen staan en van zich af durven te bijten. Waarschijnlijk zit hij TS, zo te manipuleren dat ze nog in zijn sprookjes gelooft. Mooi weer spelen kunnen ze als de beste. Hopelijk ziet ze dat zelf nu ook in zodat er knoppen doorgehakt kunnen worden voor een betere toekomst.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 01:16

Suzanne, het gaat allemaal zo geleidelijk, en begint zo klein, dat je waardigheid stukje bij beetje zo afgenomen is, dat dit kan ontstaan.
Ik vind het ook niet te geloven, maar je raakt gewoon gehersenspoeld en dat gaat zo sneaky, dat je achteraf pas denkt hoe kon ik het zover laten komen.
Mijn situatie was minder heftig, maar ik kan me zo indenken waar ts nu mee worstelt, ondanks dat mijn gevoel zei ik had zeker weten weggegaan:
Ik ging ook die kant op, ik was totaal gekleineert, en had al geen eigen mening meer maar dat besef had ik toen nog niet.
En nog steeds snap ik niet hoe ik zoveel over mijn kant kon laten gaan.

Ts, ik hoop dat je inmiddels met beesten weg bent..
Je post was echt verschrikkelijk om te lezen, jezus wat is dit een enge kerel.
Wat een verschrikkelijk naar en allesvernietigend mens is hij.
Ziek vind ik dit gedrag, doodziek, zulke mensen horen vast te zitten in een instelling zodat ze niet nog meer mensen kunnen beschadigen. -O-

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 08:16

moonfish13 schreef:
Suzanne, het gaat allemaal zo geleidelijk, en begint zo klein, dat je waardigheid stukje bij beetje zo afgenomen is, dat dit kan ontstaan.
Ik vind het ook niet te geloven, maar je raakt gewoon gehersenspoeld en dat gaat zo sneaky, dat je achteraf pas denkt hoe kon ik het zover laten komen.
Mijn situatie was minder heftig, maar ik kan me zo indenken waar ts nu mee worstelt, ondanks dat mijn gevoel zei ik had zeker weten weggegaan:
Ik ging ook die kant op, ik was totaal gekleineert, en had al geen eigen mening meer maar dat besef had ik toen nog niet.
En nog steeds snap ik niet hoe ik zoveel over mijn kant kon laten gaan.

Ts, ik hoop dat je inmiddels met beesten weg bent..
Je post was echt verschrikkelijk om te lezen, jezus wat is dit een enge kerel.
Wat een verschrikkelijk naar en allesvernietigend mens is hij.
Ziek vind ik dit gedrag, doodziek, zulke mensen horen vast te zitten in een instelling zodat ze niet nog meer mensen kunnen beschadigen. -O-


Klopt. Ik begreep nooit waarom bijvoorbeeld vrouwen bij hun man konden blijven als ze mishandeld en geslagen werden. Nu wel. Je kan jezelf volledig kwijt zijn, niet meer weten wie je eigenlijk bent, wat je eigenlijk wilt, waar je eigenlijk van houdt. Je denkt dat het jouw schuld is, dat het aan jou ligt en dat jij degene bent die raar is en zich moet aanpassen.
Maar daar ben ik helemaal uitgekomen en dat gaat niet vanzelf en niet makkelijk. Want zelfs als je van die plek weg bent zit je nog steeds emotioneel aan hem vast. Ik weet het allemaal.

Maar nogmaals; met een aai over het bolletje gaat dit niet veranderen. Ze moet zichzelf bij elkaar pakken en dat kleine beetje eigenwaarde binnenin aanspreken. En hulp zoeken. Pak dat kleine lijntje en houd je vast.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 10:57

Suzanne F. schreef:
Nou hij is manipulatief en speelt met jouw gevoelens, maar ik vind dat jij ook niet sterk in je schoenen staat hoor. Hij geeft je een prachtige voorzet maar nog durf je het op dat moment niet te zeggen. En appen terwijl je in hetzelfde huis bent? Met vriendinnen erbij? Wat een trieste situatie, dat je daar in meegaat. Had hem lekker boven laten zitten en in zijn sop gaar laten koken. Pfff. Je laat je zo meeslepen elke keer, daar zal je eerst uit moeten komen.


Ben het met je eens hoor! Had al eerder gevraagd of ze wel echt weg wilde en had nu ook zo'n gevoel dat ze gewoon niet zou gaan...

De update kwam dan ook niet als een verrassing. Bokt kan zoveel zeggen tegen TS maar ze trekt haar eigen plan, wat prima is.

Maar of je gaat weg of je vecht voor je relatie en laat je niet zo op je kop zitten door een kerel..

Alle eerste stappen zijn lastig maar hee als je dit niet als toekomst ziet, ga weg! :j

Hevonen

Berichten: 5613
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 11:44

Suzanne F. schreef:
moonfish13 schreef:
Suzanne, het gaat allemaal zo geleidelijk, en begint zo klein, dat je waardigheid stukje bij beetje zo afgenomen is, dat dit kan ontstaan.
Ik vind het ook niet te geloven, maar je raakt gewoon gehersenspoeld en dat gaat zo sneaky, dat je achteraf pas denkt hoe kon ik het zover laten komen.
Mijn situatie was minder heftig, maar ik kan me zo indenken waar ts nu mee worstelt, ondanks dat mijn gevoel zei ik had zeker weten weggegaan:
Ik ging ook die kant op, ik was totaal gekleineert, en had al geen eigen mening meer maar dat besef had ik toen nog niet.
En nog steeds snap ik niet hoe ik zoveel over mijn kant kon laten gaan.

Ts, ik hoop dat je inmiddels met beesten weg bent..
Je post was echt verschrikkelijk om te lezen, jezus wat is dit een enge kerel.
Wat een verschrikkelijk naar en allesvernietigend mens is hij.
Ziek vind ik dit gedrag, doodziek, zulke mensen horen vast te zitten in een instelling zodat ze niet nog meer mensen kunnen beschadigen. -O-


Klopt. Ik begreep nooit waarom bijvoorbeeld vrouwen bij hun man konden blijven als ze mishandeld en geslagen werden. Nu wel. Je kan jezelf volledig kwijt zijn, niet meer weten wie je eigenlijk bent, wat je eigenlijk wilt, waar je eigenlijk van houdt. Je denkt dat het jouw schuld is, dat het aan jou ligt en dat jij degene bent die raar is en zich moet aanpassen.
Maar daar ben ik helemaal uitgekomen en dat gaat niet vanzelf en niet makkelijk. Want zelfs als je van die plek weg bent zit je nog steeds emotioneel aan hem vast. Ik weet het allemaal.

Maar nogmaals; met een aai over het bolletje gaat dit niet veranderen. Ze moet zichzelf bij elkaar pakken en dat kleine beetje eigenwaarde binnenin aanspreken. En hulp zoeken. Pak dat kleine lijntje en houd je vast.


Helemaal mee eens.

Verder vind ik het geen manier op TS te bekritiseren. Ze zit in een ontzettend moeilijke situatie die gelukkig de meesten hier zich niet kunnen voorstellen. En bovendien, wat heeft ze aan die kritiek?

Help haar overeind te blijven, laat haar in haar eigen tempo haar eigen keuzes maken en steun haar.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 11:47

Ik hoop stiekem dat TS gisteravond die grote stap heeft genomen. :)

@Hevonen, ik heb nog niemand kritiek zien geven op TS?

CharleyT
Berichten: 3989
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 11:58

DeMolenhoek schreef:
Suzanne: Dan snap ik helemaal niet dat je zo doet tegen TS. Dan snap je zelf ook wel dat het verre van evident is.


Integendeel, het is zeer evident, juist omdat Suzanne als ervaringsdeskundige meer recht van spreken heeft dan mensen die het(gelukkig) niet meemaken of hebben meegemaakt.
Ze geeft een heldere duidelijke reactie gebaseerd op haar eigen nare ervaringen. Daar heeft TS meer aan dan het meer gebruikelijke goedbedoelde maar softe medelijden en mee zuchten en steunen.

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 12:38

hier een stille meelezer..

Ik ben voor.. Team EIGEN geluk! *\o/*

Echt waar meid, ik hoop dat je ooit een vriend treft zoals ik de mijne nu hebt _/-\o_
Eentje die echt bij je past, waar je jezelf kan zijn en waar je jezelf een toekomst mee ziet.
geloof mij.. ze bestaan echt nog!

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 14:55

TS ik snap dat het heel moeilijk voor je is, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Hij heeft al door dat je er een einde aan wilt maken, doe het dan nu zo snel mogelijk. Je laat hem nu aan een lijntje bungelen en daar wordt hij heel onzeker van, waardoor hij zich in allerlei bochten gaat wringen (trouwen, kinderen) om weer zekerheid te krijgen. Geef hem nu die zekerheid, hij wil nu weten waar hij aan toe is anders wordt alles nog ingewikkelder en komen de verhoudingen nog meer op scherp te staan...

Avalanche

Berichten: 15974
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 17:15

Daar wordt híj heel onzeker van? Heeft hij TS niet 20 keer zo onzeker gemaakt? Sterker nog, TS weet niet eens meer wat ze wil, en wordt verschrikkelijk onzeker van hém. I'm sorry, maar hij is niet het slachtoffer hier, hoor, en hij wringt zich sowieso in allerlei bochten, of je hem nu onzeker maakt of niet. Sterker nog, zijn gedrag is wat hier het probleem veroorzaakt, dus doe alsjeblieft niet alsof een verandering bij TS hem nu opeens tot een redelijk denkend mens maakt.

Hij zal zonder meer proberen de zaken zo ingewikkeld te maken als mogelijk, hoe meer hij door heeft dat TS het echt wil afbreken, hoe meer hij dat gaat doen. Híj is degene die de verhoudingen op scherp zal zetten, en wel zo scherp als mogelijk. Het is werkelijk ongelooflijk hoe zulke mensen van iets eenvoudigs iets ongelooflijk ingewikkelds kunnen maken. Dát is een heel goede reden om een relatie af te breken. Omdat het, met een patroon als dit, nooit een gelijkwaardige relatie kan worden, waarin beide partners volkomen onbevangen en open naar elkaar kunnen zijn.

Hij is degene hier die het moeilijk maakt, niet TS. En dat kinderachtige gedrag van appjes van boven naar beneden sturen, TS voor het blok zetten op een moment dat ze absoluut geen drama wil (wat ook de reden is dat hij het doet volgens mij, hij lijkt wel te leven op drama) draagt daar alleen maar aan bij. Vorige week ook, net op een moment dat TS weg wil, een heel drama creëren, en TS haar hele avond verpesten......

Draai de zaak nu niet om. Hij is niet het slachtoffer hier, en de reden dat hij zo doet, is niet omdat hij onzeker is, maar omdat hij TS daarmee aan het twijfelen brengt.

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 18:19

eekhoornerik schreef:
TS ik snap dat het heel moeilijk voor je is, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Hij heeft al door dat je er een einde aan wilt maken, doe het dan nu zo snel mogelijk. Je laat hem nu aan een lijntje bungelen en daar wordt hij heel onzeker van, waardoor hij zich in allerlei bochten gaat wringen (trouwen, kinderen) om weer zekerheid te krijgen. Geef hem nu die zekerheid, hij wil nu weten waar hij aan toe is anders wordt alles nog ingewikkelder en komen de verhoudingen nog meer op scherp te staan...


Ik denk inderdaad dat TS en haar vriend beide baat hebben bij helderheid en eerlijkheid. Ze houden elkaar zo gevangen. En dat hij misschien iets bespeurd is niet zo verwonderlijk.

De stap zetten is misschien heel eng... maar bij elkaar blijven nog 'enger'.
Ik hoop dat TS de moed bij elkaar kan rapen ,en samen met back-up van haar familie en vrienden, de stap kan zetten.