Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 13:30

Ierpier schreef:
Ik was vanochtend irritant. Had niet goed opgelet bij het opstappen en was per ongeluk in de intercity naar Den Bosch gestapt ipv de sprinter naar Tilburg Universiteit (de sporen waren veranderd). De trein was heel druk maar ik wilde er zo snel mogelijk weer uit voor de trein ineens vertrok voor ik kon ontsnappen :') dus ik moest mezelf heel onbeleefd naar de uitgang weten te wurmen terwijl mensen de andere kant op liepen. Sorry mensen. Sorry.



Hihi, dat kan idd irritant zijn ja, maar ook wel begrijpelijk. Gelukkig kwam je er optijd achter! Ik heb het meer dan eens meegemaakt dat ik er pas achter kwam dat ik in de verkeerde trein zat toen de trein al reed. 1x eigen schuld, paar keer werd het pas omgeroepen toen de trein al reed dat het een andere trein was wat er op het perron aangegeven stond, en ook geen gegevens op de borden in de trein..

Jorex

Berichten: 9936
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 18:34

Het staat stil op de A7, wat doet onze chauffeur?
Binnendoor toertocht. Nu snap ik waarom al die 314 bussen soms niet komen opdagen in Groningen.
Afbeelding

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 18:38

Sebaldeburen of all places xD

Ja maar dat is ok gewoon vaak het geval als 314/304 niet op komt dagen. dan is er meestal struggles op a7

Jorex

Berichten: 9936
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 18:41

Ja maar ik had liever die 10 minuten stilstaan gehad eigenlijk. Zit nu alweer 50 minuten in de bus en we crossen nog binnendoor. Hij doet het wel goed, meteen de hele route maar binnendoor _O-

We zijn nu bij de grens met Friesland.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 19:46

Fennadev schreef:
Ja maar ik had liever die 10 minuten stilstaan gehad eigenlijk. Zit nu alweer 50 minuten in de bus en we crossen nog binnendoor. Hij doet het wel goed, meteen de hele route maar binnendoor _O-

We zijn nu bij de grens met Friesland.


Het was wel iets langer dan 10 minuutjes stil staan. :=

Jorex

Berichten: 9936
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 20:03

Het was 10 minuten toen wij erin zouden rijden, geloof zo dat het meer was idd. Maar een uurtje onderweg voor iets wat normaal 25 minuten duurt hoefde niet. Helaas niet van de toertocht kunnen genieten want het was al donker _O-
Ik heb in 4 jaar al veel meegemaakt met mijn buslijn, maar nog nooit eentje die helemaal binnendoor ging rijden.

elise21
Berichten: 483
Geregistreerd: 29-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 07:26

Toch wel een lichte irritatie dat je alle spoilers van tv-programma’s die je nog terug moet kijken niet kan ontwijken :+

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 07:48

elise21 schreef:
Toch wel een lichte irritatie dat je alle spoilers van tv-programma’s die je nog terug moet kijken niet kan ontwijken :+

Ik heb je bericht 2x opnieuw gelezen, omdat ik mij afvroeg of ik wel in het juiste topic aan het lezen was?
Wat heeft dit met het OV te maken dan?

elise21
Berichten: 483
Geregistreerd: 29-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 07:49

Ineke2 schreef:
elise21 schreef:
Toch wel een lichte irritatie dat je alle spoilers van tv-programma’s die je nog terug moet kijken niet kan ontwijken :+

Ik heb je bericht 2x opnieuw gelezen, omdat ik mij afvroeg of ik wel in het juiste topic aan het lezen was?
Wat heeft dit met het OV te maken dan?

Dat mensen voor je zitten in de trein of bus en ze dan over programma’s gaan praten en je het niet echt kan ontwijken :)
Buiten het OV heb ik er namelijk geen last van.

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 07:55

Aaaah :)* ik snap hem :)
Tja ehm mp3 of telefoon met oordopjes mee en muziek luisteren of via uitzending gemist het zelf kijken in het ov? :D

elise21
Berichten: 483
Geregistreerd: 29-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 07:58

Ja oordopjes doe ik meestal ook, maar vaak ben ik dan net te laat en heb ik het belangrijkste al gehoord :+ Dan zeggen ze voor me “Ik was echt verbaasd dat .... eruit is bij Robinson” :')

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 08:57

elise21 schreef:
Ja oordopjes doe ik meestal ook, maar vaak ben ik dan net te laat en heb ik het belangrijkste al gehoord :+ Dan zeggen ze voor me “Ik was echt verbaasd dat .... eruit is bij Robinson” :')


Heb ik ook heel vaak valt vaak niet te ontwijken die spoilers

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 11:28

Er zit een man in de bus die zo ontzettend naar vieze hond stinkt, echt de hele bus ruikt ernaar! Word er een beetje onpasselijk van.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 14:56

Mensen van de railcatering die net te vrolijk doen, en keihard door de stiltecoupé heen blairen. Dat je je werk doet oké. Maar fluister dan gewoon maar kom niet binnen met: hallo allemaal ik weet dat ik jullie rust verstoor.. optyfen dan...

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:19

Ladybird schreef:
Mensen van de railcatering die net te vrolijk doen, en keihard door de stiltecoupé heen blairen. Dat je je werk doet oké. Maar fluister dan gewoon maar kom niet binnen met: hallo allemaal ik weet dat ik jullie rust verstoor.. optyfen dan...


Ik vind dit minder erg dan reizigers die in de stiltecoupé praten en door blijven praten als je hen erop wijst dat het een stiltecoupé is. Die railcatering is zo weer weg.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 16:19

Wauw, dit is wel interessant. Deze bus slaat een paar haltes over deze week kennelijk. Staat er als reisadvies: vraag uw chauffeur.
Maar wat als je dan zou opstappen op 1 van de vervallen haltes. Dan kun je je chauffeur niet vragen toch?

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 16:42

Nayomie schreef:
Wauw, dit is wel interessant. Deze bus slaat een paar haltes over deze week kennelijk. Staat er als reisadvies: vraag uw chauffeur.
Maar wat als je dan zou opstappen op 1 van de vervallen haltes. Dan kun je je chauffeur niet vragen toch?


Dan neem ik aan dat je even je app checkt voor je weggaat? Doe ik altijd voor de zekerheid :D

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 16:52

Ik wel en langs mijn halte gaat hij ook wel. Maar voor de wat oudere mensen (staat oa ouderencomplex bij die haltes) is dat wat minder vanzelfsprekend. :)

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 18:01

Ladybird schreef:
Mensen van de railcatering die net te vrolijk doen, en keihard door de stiltecoupé heen blairen. Dat je je werk doet oké. Maar fluister dan gewoon maar kom niet binnen met: hallo allemaal ik weet dat ik jullie rust verstoor.. optyfen dan...


Herkenbaar, maar bij mij kunnen ze niks goed doen. Ik heb al zo vaak net geen koffiebekers in m'n gezicht gekregen of een ander gedeelte van die tas. Ze staan bij mij net zo hoog op de lijst "beroepen die mogen verdwijnen" als de mensen met van die biertassen die bier verkopen in de menigte tijdens concerten. Schurftirritant en totaal onnodig.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 18:03

ret medewerkers die uitgebreid een maaltijd in de metro naar binnen werken en niet opstaan voor ouderen. (lees je mag niet eens eten in de metro, als anderen t doen dan spreken diezelfde mensen hun erop aan, en zelf gaan ze wel stoelen bezet houden (dus ook als er oude mensen dan moeten staan) en zitten ze te dineren)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48392
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 10:36

Dat ik in een stiltecoupé mn iPod harder moet zetten omdat ik de mensen boven de muziek in mn oren uit hoor -O-

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 13:53

En mijn trein rijdt weer niet (zonder reden). Volgens mij standaard op maandagochtend dat er problemen zijn

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 15:07

Mijn OV ergenis van de dag is dat mensen direct na het verlaten van de roltrap vertragen of stil gaan staan om een sigaretje op te steken.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 15:16

IMAY1990 schreef:
Mijn OV ergenis van de dag is dat mensen direct na het verlaten van de roltrap vertragen of stil gaan staan om een sigaretje op te steken.

Ja dat dus, ben laatst ook al bijna daar gevallen omdat mensen precies aan het eind hun route gingen uitstippelen. :=

Warboel
Berichten: 14682
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 15:45

Of met zn tweeën naast elkaar precies onderaan de roltrap uit gaan zoeken hoe ze moeten reizen zodat er precies niemand meer langs kan :') echt go away :')