Eerlijk zijn/ direct zijn en moeite mee hebben

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:30

Je hebt eerlijk, en je hebt direct, dat zijn nog wel eens dingen die los van elkaar staan...
Een goede vriendin maakt van haar hart zeker geen moordkuil, en heel vaak zegt ze ook goede dingen. Een enkele keer komt het er rottig uit, zeker bij teleurstelling wanneer een mooie geplande rit niet door gaat. Een collega is net zo direct. Had haar oordeel al klaar en uitgesproken, zonder de andere kant van het verhaal te kennen.

Het is een kwaliteit, direct zijn, het is ook een valkuil. Zolang je je daar bewust van bent komt de nuance wel. Vooral de toon vind ik een aandachtspunt. Geef je de ander nog ruimte, of doe je een mededeling waar de ander het maar mee moet doen?

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:37

Kinke schreef:
Nou, dat is wel erg zwart-wit Karuna. In bochten wringen om anderen te behagen? Lijkt me een beetje heel erg extreem de andere kant op.



En toch zijn er mensen die dat doen. Mijn partner is zo een iemand. En hij is ook nog zo'n een persoon die charismatisch is dat iedereen hem mag. Iedereen is gek op hem dus ze gaan ook al gauw naar hem toe. Je kan 'm niet zeggen dat hij iets moet.
Maar hij doet alles voor je als je het vraagt.


Ik ben wat dat aan gaat zijn exacte tegenpool. Ik heb echt nul charisma ben gruwelijk adrem en als ik ( hierom zit ik ook in de ziektewet) druk voel of er is iets niet naar mijn zin wordt ik vreselijk naar tegen mensen in mijn directe omgeving. En ik heb het op dat moment gewoon echt niet Door. Ik gooi er dan gewoon uit wat er in mijn hoofd opkomt.

Hoe vaak ik wel niet heb gehoord dat ik arrogant ben van mensen die mij een paar keer gezien hebben.
Of dat ik altijd boos kijk.
En als je bloedeerlijk bent tegen iemand ben je helemaal niet welkom meer.

Nou moet ik eerlijk bekennen, als ik wat zeg. En ik ben het niet eens met een persoon zijn handelen of ik ontdek een fout, Ik dat gewoon niet tacties kan zeggen tenzij ik echt vijf minuten over mijn antwoord of plan van aanpak na denken ga.
Dit is ook de reden dat ik nu niet werk. Bij elke baan heb je te maken met collega's en klanten en ik ben gewoon haast wereld vreemd in communicatie. Door mij nu aan het werk te zetten laat je tijdbom beginnen met tikken.


Mensen die mij wat langer of beter kennen. Zeggen dat ik alles behalve arrogant ben. Ik wil ook altijd helpen, alleen mensen laten mij niet helpen door hoe ik reageer. Ze kunnen er niet meer dealen.

Puntje bij paaltje, ik moet dus leren hoe ik moet communiceren en hoe ik mezelf kan beheersen. Mensen kunnen er niet tegen als je direct bent helaas. Dat botst.

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:39

Eerlijk en direct zijn is vaak ook emotionele diaree : jij bent je ellende kwijt en iemand anders zit ermee.
Als je alleen je mond open doet om jezelf beter te voelen, hou dan je mond en val anderen niet lastig.
Daarnaast begrijpen veel mensen ook niet, dat niemand verplicht is om te reageren.

Wil je wel een reactie van iemand, of zelfs een gedragsverandering, dan moet je je boodschap afstemmen op die persoon.

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:42

Ik kan zelf ook behoorlijk eerlijk zijn.. en kan er zelf ook niet tegen als mensen liegen.

Maar dat is inderdaad wel een grote valkuil, en ik merk vaak dat mensen het in begin fijn vinden als je eerlijk bent... maar naar verloop van tijd je gaan buitensluiten, een andere houding aannemen bij je aanwezigheid en achter je rug om gaan kletsen.
Ik praat meestal al voordat ik überhaupt heb nagedacht over hoe ik iets moet zeggen... maar op dat soort momenten ben ik wel eerlijk.

Zo ben ik ook behulpzaam en zie snel in wanneer iemand hulp nodig heeft.
In het begin vinden mensen dit vaak erg fijn, maar naar verloop van tijd merk ik dat mensen zich tegen mij keren en gaat buiten sluiten. Als er dingen moeten gebeuren worden bijvoorbeeld anderen gevraagd om te komen helpen, maar mij wordt niets gevraagd.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:46

Absolem, lees je eigen bericht nog eens een keer... Je benoemd zelf dat je vreselijk naar wordt naar mensen om je heen. Dat is een manier van direct die ik ook niet zou accepteren. ;)

Silvercathy; ga eens met mensen in gesprek. Hoe komt die situatie zo? ik herken het namelijk, en hier is het probleem dat degene er al bovenop duikt nog voordat de ander om hulp heeft kunnen vragen. Ik kan je vertellen dat een dergelijke houding mij behoorlijk geïrriteerd heeft ;)

Hutcherson

Berichten: 7346
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:52

Ik heb geleerd uit mijn ervaring dat eerlijk zijn ECHT niet altijd beloond wordt. Ook al zegt iemand eerlijkheid belangrijk te vinden.
Ik ben hierdoor mn twee verzorgpaarden kwijt geraakt, een bijbaan... Puur door eerlijk te zijn en te zeggen wat ik voelde of vond.
Eerlijkheid komt soms rauw op iemands dak en mensen gaan dan nadenken over wat je hebt gezegd en kunnen dit niet altijd in perspectief zien. En kunnen ook niet altijd waardering opbrengen voor je eerlijkheid.
Dus ik pas ermee op tegen wie ik eerlijk ben.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:55

Juut schreef:
Absolem, lees je eigen bericht nog eens een keer... Je benoemd zelf dat je vreselijk naar wordt naar mensen om je heen. Dat is een manier van direct die ik ook niet zou accepteren. ;)

Silvercathy; ga eens met mensen in gesprek. Hoe komt die situatie zo? ik herken het namelijk, en hier is het probleem dat degene er al bovenop duikt nog voordat de ander om hulp heeft kunnen vragen. Ik kan je vertellen dat een dergelijke houding mij behoorlijk geïrriteerd heeft ;)



Kijk zo een reactie triggered mij dus al naar een level van irritatie dat ik vervelend wil reageren. Ik loop er ook voor in therapie namelijk en ik geef ook aan dat ik in de ziektewet zit. Dus voor mij is een geval van stating the obvious zegmaar.

Ik wordt naar als het in mijn hoofd teveel wordt. En hoe voller de emmer des te directer ik wordt. Des te minder ik een blad voor mijn mond heb of dingen uitfilter / af laat vloeien.
In mijn ogen kom jij in dus in de eerste flits over als een ontzettende wijsneus. Waarop ik dus geneigd ben om uit te halen.

Nu doe ik heel erg mijn best om dat nu niet te doen omdat ik er bewust over praat. Maar snap je dat dat dus ontzettend lastig is?

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:58

Eerlijk en direct is niet hetzelfde.
Je kan heel eerlijk zijn zonder direct te zijn en omgekeerd.
Ik ben zelf verbaal niet bepaald handig (understatement) en soms komt iets er gewoon echt onbedoeld lomp of taktloos uit. Die fout ligt dan bij mij, kan dat moeilijk iemand anders kwalijk nemen. Wel werk ik iedere dag aan mijn verbale presentatie en probeer steeds te denken: eerst denken dan praten en dat werpt langzaam vruchten af.
Ik ben nog steeds altijd eerlijk maar niet meer zo vreselijk plomp direct en dan wordt de manier van eerlijk zijn wel degelijk gewaardeerd. Uiteraard niet door iedereen maar niemand kan met de hele wereld vriendjes zijn.
In verhouding ben ik echter nog steeds zeer direct voor de omgeving waar ik woon overigens.

Een voorbeeld van een opmerking die direct en eerlijk is maar vreselijk onnodig en kwetsend kwam van mijn oma: toch jammer he als je kinderen niet goed kunnen leren (broer op speciaal onderwijs).

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:05

Balans is een sleutelwoord! Overal een ongezouten mening verkondigen zonder inlevingsvermogen in anderen is niet tof maar je mag natuurlijk wel zeggen wat je vindt. Kunst is dit te doen zonder vooroordelen en kwetsen van anderen. Inschatten, relativeren en inleven is belangrijk. De toon die de muziek maakt.

Avalanche

Berichten: 15973
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:05

@ Absolem: Ik snap dat het lastig is, anderzijds mogen mensen daar ook hun grens in aangeven. Ik vraag me dan af waarom zo een reactie jou triggert. Ik vind het heel redelijk om daarin dan ook een grens aan te geven.

In het algemeen: ik heb er persoonlijk echt een hekel aan als mensen een oordeel geven op basis van een klein deel van de informatie die er is. Daar kun je gewoon in alle redelijkheid niets op baseren. En het is ook niet eerlijk, want een persoon wordt in een hoek gezet op basis van ongeverifieerde aannames.

Sommige mensen zijn daar echt heel goed in: "Dat interesseert jou niet". Dan ben ik altijd benieuwd waar die bewering op gebaseerd is. Prima dat je dingen denkt of vermoedt maar check even bij de ander of wat je denkt ook klopt. Dan krijgt de ander ook de kans om zijn/haar verhaal te doen.

Direct zijn is prima, je hoeft wat mij betreft niet om de hete brei heen te draaien, maar het is niet om dat iemand heel direct zijn mening geeft, dat die mening ergens op gebaseerd is, of dat ik het er mee eens moet zijn.
Laatst bijgewerkt door Avalanche op 14-11-18 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:06

Absolem schreef:
Juut schreef:
Absolem, lees je eigen bericht nog eens een keer... Je benoemd zelf dat je vreselijk naar wordt naar mensen om je heen. Dat is een manier van direct die ik ook niet zou accepteren. ;)

Silvercathy; ga eens met mensen in gesprek. Hoe komt die situatie zo? ik herken het namelijk, en hier is het probleem dat degene er al bovenop duikt nog voordat de ander om hulp heeft kunnen vragen. Ik kan je vertellen dat een dergelijke houding mij behoorlijk geïrriteerd heeft ;)



Kijk zo een reactie triggered mij dus al naar een level van irritatie dat ik vervelend wil reageren. Ik loop er ook voor in therapie namelijk en ik geef ook aan dat ik in de ziektewet zit. Dus voor mij is een geval van stating the obvious zegmaar.

Ik wordt naar als het in mijn hoofd teveel wordt. En hoe voller de emmer des te directer ik wordt. Des te minder ik een blad voor mijn mond heb of dingen uitfilter / af laat vloeien.
In mijn ogen kom jij in dus in de eerste flits over als een ontzettende wijsneus. Waarop ik dus geneigd ben om uit te halen.

Nu doe ik heel erg mijn best om dat nu niet te doen omdat ik er bewust over praat. Maar snap je dat dat dus ontzettend lastig is?

Ja, dat snap ik best. Het goede nieuws is: je leert dus.
op mij kwam je bericht over als of je je afvroeg waarom mensen je gedrag dan minder leuk vinden, terwijl je het zelf al schreef. Geen wijsneus-bedoelingen, maar voor mij was de plek van botsingen juist obvious ;)
Succes, want nogmaals: het is ook een kwaliteit.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Eerlijk zijn/ direct zijn en moeite mee hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:12

Er zijn ook mensen die echt overheersend direct zijn tegen hun collega‘s totdat de baas erbij is en dan niets meer durven zeggen. Daarheb ik een broertje dood aan.
Keihard klagen wat er allemaal fout is maar als het dan gevraagd wordt ineens schijnheilig doen.
Als ik een mening heb dan is het voor mij irrelevant of het de koningin is. Ik verdedig dus ook mijn medewerkers tov directie als het nodig is. Dat wordt zeker gewaardeerd door het team. Of ik mezelf daarmee nadeel mee zou kunnen doen is me dan een rotzorg. Gerechtigheid staat bij mij behoorlijk hoog.

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:18

Sizzle schreef:
Er zijn ook mensen die echt overheersend direct zijn tegen hun collega‘s totdat de baas erbij is en dan niets meer durven zeggen. Daarheb ik een broertje dood aan.
Keihard klagen wat er allemaal fout is maar als het dan gevraagd wordt ineens schijnheilig doen.
Als ik een mening heb dan is het voor mij irrelevant of het de koningin is. Ik verdedig dus ook mijn medewerkers tov directie als het nodig is. Dat wordt zeker gewaardeerd door het team. Of ik mezelf daarmee nadeel mee zou kunnen doen is me dan een rotzorg. Gerechtigheid staat bij mij behoorlijk hoog.


_/-\o_

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Eerlijk zijn/ direct zijn en moeite mee hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-18 08:20

Maar dat is hetzelfde met als je niet kunt en je daar niet prettig bij voelen, hoeveel mensen zeggen sorry maar ik kan niet want..... en ......., alleen nee ik kan niet moet voldoende zijn in mijn ogen.
Het is inderdaad de toon van hoe je dingen zegt/meld dat heel veel doet.
Mijn buurvrouw is ook eerlijk en direct, ze kwam pas binnen, had net de vloeren gedaan met de stoomreiniger, je weet dat het dan schoon is maar het ruikt niet zo lekker fris als dat je gedweild had met andy in het water. Dus ik vraag haar (juist omdat ik weet dat ik van haar een eerlijk antwoord krijg) stinkt het hier? Nee hoezo vraag je dat zegt de buurvrouw, dus leg uit waarom ik het vraag, nou zegt ze als het wel had gestonken had ik het ook wel gezegd hoor.

Kinke

Berichten: 20517
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Eerlijk zijn/ direct zijn en moeite mee hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:03

Absolem, jij realiseert je dat het zo niet kan, dus dat is toch een andere situatie dan wanneer iemand vindt dat je maar te pas en te onpas alles mag zeggen en dat je bijv.schijt hebt aan de hele wereld :)

Ik heb nog een voorbeeld van iemand die een assertiviteitstraining heeft gevolgd, zij werd op school altijd gepest. (nu is ze halverwege de 30). En in mijn ogen is ze compleet doorgeslagen met 'assertief' zijn, zij zegt ook dat ze altijd over zich heen liet lopen en dat nu niet meer doet.
Ze hadden visite van hun vriendengroep (oorspronkelijk de vrienden van haar man, zij is bij hem gaan wonen). Gezellig, biertje, hapje, niks aan de hand. Zij is het zat en wil naar bed, doet die mededeling en gaat naar boven. Het is een uur of half 12, iedereen blijft gewoon zitten. Na een half uur komt ze bijna schuimbekkend naar beneden, schreeuwt dat ze zo niet kan slapen, dat iedereen weg moet gaan, dat het lang genoeg heeft geduurd en ze doet het licht uit in de kamer en stampvoet weer naar boven. Iedereen vol verbazing in het donker achterlatend....
Tja, ze laat niet over zich heen lopen, is direct en zegt wat ze denkt. Goed plan? Volgens mij niet. Ook erg leuk voor je partner zo

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:07

Nee dit heeft niks met direct en eerlijkte maken. :n dan heb je een totaal verkeerd beeld

Kinke

Berichten: 20517
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Eerlijk zijn/ direct zijn en moeite mee hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:22

tja, toch omschrijf jij het zelf ook zo. Je zegt wat je denkt, gaat je niet meer aanpassen...

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-18 09:24

Kinke dan wil die vrouw in mijn ogen haar zin hebben, je weet dat als er mensen op visite komen dat het laat kan worden, daar kan je je op instellen, voor haar man is het zeker niet leuk, dat had ze zich ook wel kunnen bedenken. Als vriend dacht ik de volgende keer wel goed na of ik wel zin had om er weer naar toe te gaan als het weer daar werd georganiseerd.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:34

Ho kinke nu ga je fout. Ik ben eerlijk, en direct dat is iets heel anders als je zegt alles wat in je opkomt en doet maar wat en past je niet meer aan. Met eerlijk en direct bedoel ik, ik ga niet liegen draaien of me in bochten wringen zodat ik anderen naar de mond praat. Ook heb ik geen draai manier van praten.

Dat heb ik te lang moeten doen, maar dat betekend niet dat je ordinair gaat eisen dwingen en over mensen heenstampen.

Ken voldoende vrouwen die via een in mijn ogen slinkse omweg hun zin proberen te krijgen. Voorbeeld schat de buurvrouw heeft zulke leuke tuinmeubels enz, zeg dan gewoon goh zouden we eens naar tuinmeubels gaan kijken? Of zou jij eventueel ook andere tuinmeubels willen hebben.

Gewoon duidelijk zijn en niet lopen draaien met een omweg. Direct is ook een stuk sneller. Gewoon praten als een vent dus :+

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:37

Dat heeft imo ook niks met eerlijk en direct te maken, eerlijk en direct zou het geweest zijn als ze bij de eerste keer dat ze wilde gaan slapen het bezoek vriendelijk verzocht had om op te stappen omdat ze niet kan slapen als het rumoerig is.

Wat debberley zegt is belangrijk, maar daar is ook een dosis zelfkennis voor nodig.

Volgens mij verstaan veel mensen wel verschillende zaken onder eerlijk en direct, bij mij valt alles daar kort door de bocht alles uitflappen en geen respect/inlevingsvermogen hebben voor de ander daar in ieder geval niet onder. Dat is gewoon onfatsoenlijk en bot.

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Eerlijk zijn/ direct zijn en moeite mee hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:57

Sizzle ik vind dat goed van jou. Bij je mening blijven en niet mee gaan praten.

Overigens kan ik beter tegen mijn zoon zeggen dat zijn adem ruikt dan iemand van stage of een klasgenoot.
Of erger nog dat mensen hem gaan vermijden.
Ik vond het lastig om te zeggen maar heb mijn best gedaan het vriendelijk te doen.
Simpelweg zeggen’ je stinkt uit je mond’ vind ik te bruut.

Mijn man zegt ook tegen mij als er een maanzaadje tussen mijn tanden zit. Erg fijn dan kan ik het weghalen.

elizabeth85
Berichten: 316
Geregistreerd: 16-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:59

Ik heb vooral een hekel aan mensen doe poes lief in je gezicht doen en vervolgens achter je rug om over je lopen te praten....

Ik denk dat ik als persoon eerlijk ben. Maar ik probeer wel altijd heel erg op mm tact te letten of zeg gewoon niets als iets me niet aan staat.

Maar je hebt zoveel mensen die in je gezicht aardig doen en achter je rug om praten.of mensen die een mening hebben, dat tegen je zeggen maar tegelijk geen idee hebben waar ze het over hebben en daardoor heel erg kwetsend zijn.

Bijv... hoeveel mensen niet achter onze rug praten over hoe wij omgaan met ons zorgintensieve gezin. Prima dat je het zelf anders zou doen MAAR durf het dan ook rechtstreeks tegen me te zeggen ipv poes lief te doen en achter je rug om een mening te hebben...

Bij ons (platteland) wordt veel gedaan om maar vrede te houden met iedereen en omdat dingen nu eenmaal zo horen. Daar doe ik dus niet aan mee... als ik iets niet wil, dan zet ik dat ook met een onderbouwing en dan moet diegene het daar maar mee doen. Dat worst niet altijd gewaardeerd, want onderling praten dat je iets niet wil doen is dan blijkbaar prima, maar als je op diegene afstapt en eerlijk zegt dat je niet meer mee doet bijvoorbeeld dan ben je blijkbaar kwetsend....

Ik probeer mezelf kritisch te beoordelen of ik eerlijk en liefde vol ben naar de mensen om me heen... je kan alleen jezelf veranderen en niet de ander... sommige mensen hebben ook giga lange tenen haha

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:02

Maar waarom moeten mensen "altijd" zeggen wat ze denken?

Het meeste wat mensen zeggen is totaal onbelangrijk....of het nou eerlijk is, of niet.....

Karuna, het gaat er niet om wat andere vrouwen ( volgens jou ) doen.
Het gaat er om hoe jij dingen brengt, wellicht?

Mijn vriendin weet wanneer ze haar mond beter kan houden, dat is in mijn ogen een heel belangrijke eigenschap.
Ze heeft nooit ruzie, nooit woorden maar haar timing uitstekend.
Ze zegt alles maar pas op het moment dat ze weet dat de ander daar iets mee kan.
Of als ze weet dat iemand er iets mee moet, en dan heeft ze een hart vol liefde omdat ze weet dat het moeilijk is.

Brengt me op sociale intelligentie en emotionele intelligentie.

En op dat eerlijk en direct zijn en de polariteiten, achter je rug kletsen, manipuleren...
Er zijn hele werelden tussenin, die veel aangenamer zijn.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Eerlijk zijn/ direct zijn en moeite mee hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:11

Aan achter je rug om kletsen en klagen en in je gezicht heel leuk doen vind ik echt vreselijk. Kom dan gewoon naar me toe of houd gewoon je mond.

Kinke

Berichten: 20517
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:01

karuna schreef:
Ho kinke nu ga je fout. Ik ben eerlijk, en direct dat is iets heel anders als je zegt alles wat in je opkomt en doet maar wat en past je niet meer aan. Met eerlijk en direct bedoel ik, ik ga niet liegen draaien of me in bochten wringen zodat ik anderen naar de mond praat. Ook heb ik geen draai manier van praten.

Dat heb ik te lang moeten doen, maar dat betekend niet dat je ordinair gaat eisen dwingen en over mensen heenstampen.

Ken voldoende vrouwen die via een in mijn ogen slinkse omweg hun zin proberen te krijgen. Voorbeeld schat de buurvrouw heeft zulke leuke tuinmeubels enz, zeg dan gewoon goh zouden we eens naar tuinmeubels gaan kijken? Of zou jij eventueel ook andere tuinmeubels willen hebben.

Gewoon duidelijk zijn en niet lopen draaien met een omweg. Direct is ook een stuk sneller. Gewoon praten als een vent dus :+


Tja, ik ga uit van wat jij hier typt he, ik kan niet ruiken hoe jij de details bedoelt.
Ik vind je wel negatief overkomen over andere vrouwen overigens. Maar misschien vat ik dat anders op dan je bedoelt.