denken omzetten in Doen!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

denken omzetten in Doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 10:54

Ik zelf heb op paardengebied maar ook prive gebied, moeite om dingen die ik graag wil doen ook echt te gaan doen!! ook minder leuke dingen zoals de was opvouwen..

Ook ben ik goed in beren op de weg zien.. en dan besluiten om het toch maar niet te doen.. En dan later soort van spijt te krijgen.. Dat ik het niet gedaan hebt.

Dus ik dacht ik open een topic zodat wel het kunnen delen met elkaar. En elkaar te motiveren. Het mag van alles zijn.

mijn Doelen/Doen dingen voor vandaag zijn

- De was opvouwen.
- Grondwerk met stanley doen ook al is het donker, (meestal doet maandag een stalgenoot stanley eten geven maar ze is op vakantie. Ik zie niet zo goed in t donker dus vermijd ik dat liever, maar nu moet ik wel )


doelen/doen waar ik aan wilt werken
- creatief zijn/leren om mijn youtube kanaal te laten groeien


peroonlijke doelen
- meer in mijzelf geloven dat ik het wel kan ipv niet kan.


plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 11:20

LDRD schreef:
Tip: 'Dromen, durven, doen' van Ben Tiggelaar gaan lezen en heel serieus nemen :j .


bedank voor de tip,ik ga er eens bij kijken.

ik loop ook bij een psyg hiermee. omdat mijn leven gewoon beinvloede... vooral dat negatieve stemmetje ik leefde soms echt in soort van angst.. DAt is mijn grootste doel.. Daar van afkomen

als ik iets leuk had gepland met paard of wat dan ook, Dan gaat er gelijk een gedachte in mijn hoofd van dit gaat vast mis.. Ik wil zo graag instructeur worden en paarden helpen en uiteraard hun baasjes

Maar ik denk steeds ik kan dit niet!! ik doe nu opleiding instructeurs academisch rijkunst dus voornamelijk werk aan de hand, grondwerk en longeren. En dit kan ik ook omzetten in alleen eigen vaardigheden. Dus dat ik geen 'examen'hoeft te doen met les geven. Maar ik kan dit gewoon!! Ik vertikt het om het om te zetten.. Ben pas net begonnen met de opleiding.

Maar als ik dan iemand help met haar paard, wordt ik zo gelukkig en geeft me zoveel energie. Punt is ook ik moet meer in mijzelf geloven/vertrouwen dat ik het WEL KAN!!


maar ind kleine dingen zoals de was opvouwen stel ik steeds uit..Tegen de tijd dat ik ga opvouwen ligt de helf al weer in de wasmand.. omdat ik dan gewoon van de stapel aftrekt..

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: denken omzetten in Doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 13:29

A3a1: daar heb ik ind al hulp voor. Alleen vind ik het fijn dat ik kleine dingen kan delen om gemotiveerd te blijven.


plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: denken omzetten in Doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 13:46

ja dat zeker

vorige jaar in 2017 heb ik een soort challange gedaan. Meer sporten en je doelen doen ipv denken. ik voelde me best goed. Maar viel snel terug.. helaas lukt het sporten/hardlopen nu niet om te doen ivm klachten aan een spier bij me heup.. daar loop ik al bij de fysio.

door mijn winterdepressie vorig jaar lukt het me niet om te do lijstjes af te werken.. Maar vandaag ga ik hoe druk ik ook ben die was opvouwen,en niet op de bank hangen.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: denken omzetten in Doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 14:34

dat even niks doen is ook echt niet erg en juist goed. ind de maatschapij is vooral druk druk druk.


Alleen wilt dat bij in mij geval nogal eens uit de hand lopen dat ik echt weinig tot niks doe,en daar wordt ik ook niet gelukkiger van. En ik wordt er ook lui van.. dan heb ik zelf geen zin om gezond te koken bijvoorbeeld. Geen zin om de hond uit te laten.. dus dan wachten we maar tot vrienlief thuis is, dan kan hij t doen want hij is toch over uurtje thuis.. Geen gezonden gedachtes,

dat van ik ga dure reizen/feestjes enz zodat ik op instagram kan zetten snap ik ook niet. Ja ik deel ook veel dingen. Voornamelijk over mijn haflingers.

Echt hoe ouder je wordt hoe sneller de tijd gaat...

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 14:58

Popstra schreef:
Maar hoe vind je vriend dat dan dat hij dat moet doen omdat jij er geen zin in hebt? Wellicht hij je eens wat streng moet toe spreken. De spreekwoordelijke ,,schop onder je kont,, moet geven.



Vaak als ik bedenk oja de hond moet nog uit, ben ik al aan t koken, dan komt hij binnen en dan vraag ik of hij de hond uit wilt laten.


het is vooral in t weekend dat ik daar last van heb. Door de weeks is ze met mij mee op kantoor en gaat ze uit voordat we naar werk gaan, in de pauze gaat ze uit, na het werk en dan nog savonds.

maar omdat ik haar al veel uitlaat wil ik in t weekend daarin nogal lui zijn..

kwii: dat plannen is een goede tip, alleen hoe doe je het als t bijv toch iets langer uit pakt dan gepland? ik krijg dan bijv echt stress in mijn hoofd.. als het dan niet volgens planning loopt.. zo maak ik wel eens een planning. En dan denk ik dit en dat doen vandaag. en dan komt mijn moeder ineens op bezoek voor bak koffie... (is niet altijd zo)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 15:16

Citaat:
Het klinkt dom


dit mag jij niet meer typen :P want niks is dom. juist een goede tip. heb zo hekel aan t woordje dom...

ik ga zeker de planning doen. en ind elke dag opschrijven

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 19:43

LDRD schreef:
Tip: 'Dromen, durven, doen' van Ben Tiggelaar gaan lezen en heel serieus nemen :j .


Ik heb dit boek besteld en wordt vanavond bezorgt

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: denken omzetten in Doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 20:55

Afbeelding

Boek is binnen

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: denken omzetten in Doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 22:08

Waarom pas in 2019 en niet gewoon NU afentoe een springles nemen?

Kwa gewicht herkenbaar...

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 23:23

Een bucketlist is Ind ook een goede

Ik zelf wil groeien in les geven ben daarom ook begonnen met een academisch rijkunst omdat dit veem grondwerk/werk aan de hand/longeren is en ook rijden natuurlijk

Mijn steen die ik daarvoor gelegd heb is beginnen aan een dure opleiding. Maar zeker elke cent waard.

Daarnaast groeien in mijn YouTube kanaal ook al is dat best lastig en is t beetje mens afhankelijk daarom is dat ook niet mijn grootste doel. Meer onder t mum van ik zie wel hoe ik groei. Later is t leuk om terug te kijken

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: denken omzetten in Doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-18 14:01

nou de was is nog 1 grote berg.. echt zodra het donker is gaat bij mij de slaapstand in ofzo. haha niet dat ik ga slapen maar dan heb ik alleen maar zin in bank hangen...

zometeen na mijn werk. ga ik naar stanley.. gister ook al overgeslagen. Vandaag ga ik dus niet overslaan!. wat ik met hem ga doen weet ik nog niet. heb zowizo beetje motivatie gebrek naar mijn paard, terwijl die gewoon super fijn meewerkt de laatste tijd en fijn loopt..

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: denken omzetten in Doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-18 14:10

ja zeker. want morgen ben ik vrij, maar dan nog genoeg leuke dingen te doen. Dus dan is het fijn dat ik de was al op heb gevouwen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Apacheshadow, DaphneR93, GrapeshotBot en 126 bezoekers