Keuzestress om ketting van Tiffany and co! Iemand ervaring?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Keuzestress om ketting van Tiffany and co! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 14:15

Hoi!

Vorig jaar heb ik mijn propedeuse gehaald! *\o/*
Aanstaande woensdag heb ik eindelijk de uitreiking ervan! Ik mocht van mijn ouders een cadeau uitzoeken en na lang zoeken naar een sieraad heb ik wat gevonden! Ik wilde graag een sieraad, omdat je dit eigenlijk altijd draag en dat het blijvend is. Ik vind het mooi om altijd bij me te dragen, omdat het voor mij best een mijlpaal was om mijn propedeuse te halen nadat ik jarenlang twijfelde over wat ik wilde etc.
Ik ben er alleen nog niet over uit welke het moet worden.. Misschien kunnen jullie helpen?
Ik draag een korter zilveren kettinkje met een steentje, twee zilveren ringen (1 met klein oud-roze steentje) en twee zilveren armbanden (1 pandora met basic bedels, oa met roze).

De keuzes:
https://nl.tiffany.com/jewelry/necklace ... fromcid=-1

https://nl.tiffany.com/jewelry/necklace ... fromcid=-1

Ik vind de roze erg leuk omdat het iets extra's heeft, maar misschien wordt het een beetje kinderlijk of is het bij sommige kledingstukken lastig te combineren? Het is wel een heel klein kettinkje dus geen opzichtig groot roze hart haha :+

Hebben jullie ervaring met het merk?
Laatst bijgewerkt door Mirjam1202 op 07-11-18 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Keuzestress om ketting van Tiffany and co! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:20

Je links werken niet, dus zo kunnen we je niet zo goed helpen.

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 14:42

Gracezellaa schreef:
Je links werken niet, dus zo kunnen we je niet zo goed helpen.


Oh sorry! Ik heb het aangepast, als het goed is doen ze het nu wel!

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Keuzestress om ketting van Tiffany and co! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:53

Ik zou het zelf niet kiezen, ik vind het kinderlijke kettingen.

pjer
Berichten: 1573
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:53

Ik zou gezien de omschrijving van je andere sieraden voor die met roze gaan. Deze past daar vast heel mooi bij.

Ik heb me wel een klein beetje verbaasd over de prijs en hoe simpel de ketting dan was, ik had iets spectaculairders verwacht :-) maar goed dat was je vraag niet. Als de keuze tussen deze twee gaat, zou ik voor de roze gaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Keuzestress om ketting van Tiffany and co! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:57

Ook niet mijn ding, maar je zult sowieso zelf de keus moeten maken. Niet bokt.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Keuzestress om ketting van Tiffany and co! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:03

Ik vind de prijs en wat je er voor krijgt ook een beetje uit verhouding. Zou ze beide niet kiezen idd.

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 15:04

pjer schreef:
Ik zou gezien de omschrijving van je andere sieraden voor die met roze gaan. Deze past daar vast heel mooi bij.

Ik heb me wel een klein beetje verbaasd over de prijs en hoe simpel de ketting dan was, ik had iets spectaculairders verwacht :-) maar goed dat was je vraag niet. Als de keuze tussen deze twee gaat, zou ik voor de roze gaan.


Ja snap ik! Je betaalt ook veel voor het merk, het voordeel daarvan is dat dit eigenlijk altijd vrij duur blijft. Ook als het tweedehands is.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:07

Dat geldt voor de exclusievere lijn wel maar dit is het goedkopere spul en dat is niet waardevast.

Edit: maar gewoon kopen als het je bevalt. Zie het alleen niet als een investering.

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 15:08

Cayenne schreef:
Ook niet mijn ding, maar je zult sowieso zelf de keus moeten maken. Niet bokt.


Nee dat snap ik haha! Was ik ook van plan :Y)
Maar misschien dat mensen ervaring hebben met het merk en of zij opmerkingen hebben over hoe het te combineren valt etc.

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 15:10

lieveli schreef:
Dat geldt voor de exclusievere lijn wel maar dit is het goedkopere spul en dat is niet waardevast.

Edit: maar gewoon kopen als het je bevalt. Zie het alleen niet als een investering.


Nee, ik zie het ook niet als een investering haha! Als ik wilde investeren deed ik het wel in iets anders :D
Ik bedoelde meer dat het wel een duur product is maar dat de waarde niet al gehalveerd is op het moment dat je er de deur mee uitloopt (zoals met veel andere dingen). Maar ik wil ook graag een mooi cadeau om te dragen, waar ik lang met plezier naar kan kijken, niet persé een goede investering.

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Keuzestress om ketting van Tiffany and co! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:17

Hoe lang wil je dit cadeau dragen? Is het iets waar je levenslang gebruik van wilt maken of vooral de komende jaren veel wil kunnen dragen?
Want dat is wel relevant als je het hebt over kunnen combineren etc

Ook ik vind het allebei vrij 'jonge' sieraden en zou hier als 30-40 jarige op kantoor bij wijze van spreken niet mee rondlopen. Dan zou ik iets kiezen dat tijdlozer is.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:18

Ik vind de roze wel leuk, maar eigenlijk moet je de keuze zelf maken. En mocht je het dan echt niet weten is het misschien leuk aan je ouders te vragen of ze een van de twee willen kopen. Zij kopen hem immers ook voor je. En dan blijft het toch ook een beetje een verassing welke je krijgt.

Maar als je die roze leuk vind, jammer dan dat het een beetje kinderlijk zou zijn. Als je hem leuk vindt,vind je hem leuk, dus moet dat je niet tegenhouden

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 15:20

MariekeS_ schreef:
Hoe lang wil je dit cadeau dragen? Is het iets waar je levenslang gebruik van wilt maken of vooral de komende jaren veel wil kunnen dragen?
Want dat is wel relevant als je het hebt over kunnen combineren etc

Ook ik vind het allebei vrij 'jonge' sieraden en zou hier als 30-40 jarige op kantoor bij wijze van spreken niet mee rondlopen. Dan zou ik iets kiezen dat tijdlozer is.


Dat is een goeie! Ik denk dat ik er vooral de aankomende jaren gebruik van zou willen maken. Ik zou het waarschijnlijk ook niet dragen tijdens mijn stages aankomende jaren (rechten-vak), maar wel privé. Ik denk dat ik het ook nog wel zou dragen als ik wat ouder ben, tijdens privé dingetjes!

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:27

Wow wat een hoop geld voor zo'n simpel sieraad. Als jij denkt dat je hier jaaaaren gelukkig mee blijft vooral doen. Maar stiekem ben ik het met Lieveli eens. Ik heb dan wel totaal geen verstand van merksieraden maar deze stralen voor mij zeker geen 140 euro uit. :=

Maar wat ik of anderen vinden is uiteindelijk niet van belang zolang jij er heel blij mee bent straks. :)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:27

Ik zou voor de volledig zilveren gaan. denk dat die het mooist te combineren zijn.
Toen ik de eerste grote foto zag vond ik het persoonlijk niet mooi, maar als ik de foto zie waarop het gedragen wordt, vind ik het eigenlijk wel een mooi sieraad. :) Veel plezier ervan en succes met kiezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:32

Persoonlijk vind ik deze 2 erg “saai”. En anders zou ik voor degene kiezen zonder roze.

Ken je het merk Heart to Get? En Joy Jewellery?

Ik heb van beiden merken een kettinkje. Misschien vind je die wel leuker? Gewoon een hersenspinsel dit hoor. :D

Altijd kiezen wat jij het leukste vindt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-11-18 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:32

Ik vind het een lief kettinkje en een mooi kado. Ik zou voor de volledig zilveren versie gaan, misschien ben je over een jaar of 5 niet meer van het roze.

Fair
Berichten: 3556
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:33

Jeetje, dat lijkt eerder een ketting die je voor 6,- bij de intertoys bij de bijoux afdeling kan halen. :o

Maar ik zou dan voor de volledig zilveren gaan. Makkelijker te combineren en ik vind hem wat minder kinderlijk dan de andere.

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Keuzestress om ketting van Tiffany and co! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:51

Wat kunnen mensen hier gemeen zijn! Ts heeft deze uitgekozen en vraagt welke jullie zouden kiezen.
Imo zijn berichten als: ik vind ze kinderlijk, zou ze allebei niet kiezen, wat een geld.. hier totaal irrelevant en zelfs ongepast of kwetsend..

Ts, om antwoord te geven, ik zou voor de volledig zilveren gaan. Die blijft het makkelijkst te combineren met welke kleur dan ook, en ik vind hem ook chiquer dan die met roze :j

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:52

Als je het als herinnering wilt dragen en blijven dragen (je geeft aan dat het blijvend is) zou ik dit niet kiezen. :n Dit is niet iets wat je over 10/20 jaar nog draagt.
Zeker voor een speciale gelegenheid zou ik iets tijdslozers kiezen.
Bv een mooie slavenarmband, of een mooie ring, of een neutralere ketting.

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Re: Keuzestress om ketting van Tiffany and co! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:59

Ik vind ze hartstikke leuk ! Als jij deze het mooist vind moet je dat vooral doen !
Ik heb zelf gekeken voor mijn P naar het kettingkje met het boontje van tifanny, deze staat voor het begin van het leven, net zoals je p

Ik zou zelf voor de roze gaan

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Keuzestress om ketting van Tiffany and co! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:15

Jeez, mensen! Ik erger me kapot aan alle reacties hier die gaan over hoe kinderachtig jij het vindt! Dat maakt toch helemaal niet uit? :roll: :')

Ik vind de zilveren het leukst, kan je ook bij veel meer combineren; meer waar voor je geld! Niet?

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:19

AlwaysH schreef:
Jeez, mensen! Ik erger me kapot aan alle reacties hier die gaan over hoe kinderachtig jij het vindt! Dat maakt toch helemaal niet uit? :roll: :')

Ik vind de zilveren het leukst, kan je ook bij veel meer combineren; meer waar voor je geld! Niet?


Wohhhh doe even chill. Het is een eerlijk antwoord en het lijkt mij zo'n belangrijk cadeau dat je toch liever iets tijdloos hebt wat je met plezier nog tot je 80e draagt.

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Keuzestress om ketting van Tiffany and co! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:23

Maar ze vraag 1 of 2, niet wel of niet.
Zijn hartjes niet tijdloos dan? ;)