Relatieproblemen... Graag advies.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Elisa2

Berichten: 36490
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:22

Oef, ik was al weggeweest als ik zoiets gelezen had..wat moet dat kwetsend zijn geweest en het feit dat je onderbuikgevoelens had wbt ontrouw is ook niet goed in een relatie en ik denk niet perse dat je TE jaloers was.

Wat geeft je vriend je qua positieve gevoelens? wegen die af tegen de negatieve gevoelens? wat is het wat jou in deze relatie houdt? hoe zie je een toekomst zonder hem? wat voel je dan als je je dat voorstelt?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Elisa2

Berichten: 36490
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:35

Anoniem schreef:
Goof schreef:
'Ik zie geen toekomst met hem'.
Die uitspraak is heel duidelijk TS. Dat is niet makkelijk, maar als dit echt is zoals je het ziet doe je er slim aan dit eerlijk te bespreken en dingen te gaan regelen. Houd hem ook niet aan het lijntje, dat is niet eerlijk.
Sterkte.


Je hebt helemaal gelijk. Bespreken is niet echt een optie.. Bij elke poging is hij enorm snel beledigd en geïrriteerd. Maar inderdaad, het moet eigenlijk wel gebeuren hè..


Dat is al relatieprobleem nr 1. , ik herken dat en het is van de zotte dat je niet kan praten hoe je je voelt zonder dat de ander gelijk beledigd en geirriteerd is.

Als ik het lees dan heb je je keuze al gemaakt, het is doodeng..maar DOE HET! het word misschien even moeilijk in het begin maar daarna gaat de zon weer schijnen voor je, echt waar. {:}

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Berichten: 36490
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 08:47

Ik herken dat, dat als je aangeeft dat het niet goed gaat in je relatie dat je partner dan zegt dat alles prima gaat en er niks aan de hand is. Dat voelt echt zo naar omdat al jouw gevoelens gebaggataliseerd worden en niet serieus genomen worden.

Daarnaast lees ik een hoop manipulatie in je relatie TS, hij wordt verdrietig van jouw lichaamstaal? tja..hoe zou dat nu komen? oftewel hij legt de verantwoordelijkheid van zijn eigen gevoelens bij jou neer, terwijl er juist dan zelfreflectie nodig is in de zin van..goh, misschien is er eerst iets nodig van mij voordat de lichaamstaal van mijn partner veranderd?

Nu weet ik dat veel mannen (no offence) moeite hebben met dit soort dingen te begrijpen, ze zijn toch anders "bedraad" in hun hoofd qua emotionele dingen/ inlevingsvermogen etc.
Maar dat geeft hem geen recht om jou zo te behandelen, dus als je niet bij hem weg wilt..(of nog teveel twijfelt) dan denk ik ook dat het een heel goed idee is dat je zelf in therapie gaat.
Om je eigenwaarde op te krikken, je eigen identiteit te vinden en ook te leren wat jij zelf wel of niet wilt en daarin je grenzen leren te bewaken.
Want ik denk ook dat jullie in een destructrief patroon terecht gekomen zijn, waar beide verantwoordelijk voor zijn.

Verder denk ik dat bovenstaande reacties ook heel verhelderend en behulpzaam kunnen zijn, een relatie goed houden is niet "makkelijk". Ups en Downs zijn normaal..maar het overheersende gedeelte behoort wel een Up te zijn en geen Down.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Berichten: 36490
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 17:01

Hm, ik zou niet lief/ normaal meer terug kunnen doen als ik echt weet dat ik weg zou gaan/ de relatie zou verbreken.

Maar aan de andere kant, als praten niet helpt en je hebt al alles geprobeerd..en het allerbelangrijkste. Je ziet geen toekomst samen..ik zou er dan zsm een einde aan maken.

Heel veel sterkte in ieder geval!

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Berichten: 36490
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 09:28

Anoniem schreef:
Elisa2 schreef:
Hm, ik zou niet lief/ normaal meer terug kunnen doen als ik echt weet dat ik weg zou gaan/ de relatie zou verbreken.

Maar aan de andere kant, als praten niet helpt en je hebt al alles geprobeerd..en het allerbelangrijkste. Je ziet geen toekomst samen..ik zou er dan zsm een einde aan maken.

Heel veel sterkte in ieder geval!


Hmm ja ik snap je wel, ik loop al een hele tijd met een maskertje rond.. En blijf het gevoel houden dat ik weer terugval in mijn beslissing. Onder met mom van: 'Als hij zo lief doet vind ik het wel weer leuk'.


Maflinger_S schreef:
Partner voelt nattigheid en doet extra zijn best.

NEE, je trapt er NIET in!


Zou je denken? Soms kan hij zo ontzettend oblivious zijn.


Ja maar hij behoort eigenlijk altijd, of in ieder gevaal 80% van de relatie lief te zijn en jouw een goed gevoel te geven. En ondanks dat hij nu lief doet, komt er heel duidelijk naar voren uit jouw berichten dat hij je zo gekwetst heeft dat al het gevoel verdwenen is bij jou, dus hij is te laat met zijn best doen..

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Berichten: 36490
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:01

Oef dat je hem nog mee hebt genomen...dat bederft toch gelijk je hele avond? maar dat is typisch narcisten gedrag..lief doen uit eigenbelang.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Berichten: 36490
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:25

Ik snap hoe moeilijk het is...is er een kans dat je zelf even een paar weekjes weggaat? Op vakantie of bij een vriendin logeren? van een afstand krijg je meer rust en alles ook wat meer helder voor je.

Sterkte ermee!

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Berichten: 36490
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:41

Inderdaad.."vast zitten" in je relatie voelt niet goed, dat zou je al een antwoord moeten geven op je twijfels denk ik.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Berichten: 36490
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 08:55

Ik vind het ook knap dat je doorgezet hebt en voor jezelf hebt gekozen! ook heel fijn dat je vader en diens vrouw achter je keuze staan.

Ik hoop voor jou dat het huis snel afgehandeld word en je je kan richten op een frisse start vol met leuke dingen doen in 2019!

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Berichten: 36490
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:04

Anoniem schreef:
verootjoo schreef:
In het midden des lands in een heel gezellig dorpje waar blijkbaar iedereen wel zou willen wonen :P


Ik denk nu aan Lunteren, iemand vertelde me ooit dat dat precies HET middenpunt van Nederland was en dat ben ik nooit meer vergeten haha.

studiemiep schreef:
Leuk huis hoor, hopelijk zijn jullie het snel kwijt en kun je het hoofdstuk ex snel afsluiten.

Hoe is ex er zelf onder?


We hebben al drie bezichtigingen gepland staan, al na een paar uur sinds het huis online stond.. Denk dat dit wel goed komt! Ex werd er een beetje verdrietig van toen ik heel enthousiast appte dat er al zoveel belangstelling was.

Ik ga vrijdag verhuizen en heb serieuze concentratieproblemen door dat feit :P


Klopt, hier in het bos bij Lunteren staat het middelpunt van Nederland. :+

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, AbleToDream, Arlette1991, ComscoreBot, dasalijn, Frits2008, Googlebot, Hhilde, Hootje, Ineke2, Jive03, juval, Lalidan, Muronia, sarah1997, spookyskippy, SUSANNEx, Wiwabalia, xPabloBokt en 53 bezoekers