Afscheid van speen

Moderators: ynskek, Polly, Ladybird, Princesj, Hanmar, Mondy, Mjetterd

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 10:44

Ik denk wel dat je iets leuks om naar uit te kijken (Sinterklaas) iets heel negatiefs van hebt gemaakt (inleveren speen).
Ik vind zelf dat je zulke speciale momenten (ook bv verjaardag enz) nooit moet gebruiken om wat zwaars aan te verbinden.

Sommige kinderen zijn gevoelig voor een beloningssysteem.
Dus elke dag (overdag) zonder speen is een sticker plakken en bij de eerste 5 dagen een kleinigheidje (iets wat zij leuk vindt, kan ook bv naar die leuke speeltuin gaan zijn).
Daarna na 10 dagen enz..
Lukt het een dag niet, geen probleem van maken; maar dan geen sticker plakken.
Hou het dan wel positief.. morgen is er weer een dag.
Dus een kaart maken met vakjes, 1 rij voor 5 stickers met daarachter de beloning, daaronder een rij met 10 enz en natuurlijk een "grote" beloning als ze helemaal speenvrij is.

Ik snap dat je je kind niet verdrietig wilt zien, maar het is ook voor haar spraak/kaakontwikkeling beter om geen speen meer te hebben.
Is er iets wat haar ook kalmeert/afleidt als ze verdrietig is?
Bv lekker even op schoot zitten; samen een spelletje doen of samen thee maken.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 10:48

wemkelover schreef:
Ik weet niet hoe je er zelf in staat hoor, kan voor sommige gemeen overkomen.

Maar ik heb een klein knipje in de speen gemaakt. Daardoor zoog het niet lekker meer en heeft hij het aan de kant gelegd. Hij was toen wel tussen 2,5 - 3 jaar oud.

Ik vind dat veel minder "gemeen" dan tegen je kind zeggen dat Sinterklaas je speen mee neemt.

;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:05

Storm schreef:
Dat kinderen een spraakachterstand zouden krijgen is gelukkig achterhaald. En haar tandjes groeien volgens mijn tandarts ook wel weer recht. Dat is het probleem niet.

Mijn dochter had een mega overbeet gekregen door haar speen (beet daardoor met haar ondertanden in haar gehemelte) door langdurig (5 jaar) gebruik van haar speen.
Spraakachterstand en afwijkende kaak is helemaal niet achterhaalt, althans niet door onze huidige kaakchirurg.

Citaat:
Zo kan de bovenkaak versmallen, het gehemelte verhogen of een overbeet ontstaan. Ook als uw kind nog een melkgebit heeft! Dit kan leiden tot problemen met de spraakontwikkeling. Ook een scheef gebit en beugel op latere leeftijd kunnen een gevolg zijn.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 02-11-18 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

;)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie