Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-18 00:55

Ik ben heel erg nieuwsgierig hoe dat gaat...

Hoe weet je zo zeker waar je op valt? Uiteindelijk geldt die vraag voor iedereen, voor hetero’s net zo goed als alle andere “smaakjes”...

Heb je het altijd geweten?
Kwam je later ineens tot de ontdekking?
Kwam het toen je verliefd werd op iemand van een bepaald geslacht?
Zou je het zeker kunnen weten als je eigenlijk nog nooit verliefd bent geweest?
Mensen die op latere leeftijd “uit de kast” komen, zouden die het stiekem altijd geweten hebben, of kan zoiets je overvallen?

Ik ben gewoon heel erg benieuwd hoe dat gaat...


Ik weet het zelf allemaal trouwens helemaal niet zo zeker, vandaar dat ik ook nieuwsgierig ben :P

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 01:09

Een vriend van mij zei het laatst heel mooi (geldt ook voor mij) "ik ben hetero, tenminste, tot ik er achter kom dat ik dat niet ben"
Ik val in ieder geval op mannen, of daar misschien nog meer bij gaat komen, dat weet ik niet

Warboel
Berichten: 14682
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 01:16

Ik weet het niet zo goed. Ik ben nu 26, maar heb me nooit helemaal hetero gevoeld. Beetje gekke zin :+
Heb nooit een relatie met een vrouw gehad maar ik heb opzich wel eens gevoelens gehad voor vrouwen. Moet zeggen dat ik niet op geslacht val, maar op persoonlijkheid. M’n vriend en ik zijn nu 11 jaar samen en ik heb nooit een andere relatie gehad, maar ik zou niet uit willen sluiten dat ik ook prima een relatie met een vrouw zou kunnen hebben :j

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 01:35

Toevallig vandaag met 2 collega's een discussie erover gehad. Een daarvan is jaren getrouwd geweest en is helemaal van de mannen. De andere een aantal jaar getrouwd geweest, inmiddels gescheiden en 3 jaar samen met een vrouw.
Ik ben altijd met mannen geweest.

Ik heb het idee dat niemand helemaal hetero, homo of wat dan ook is... Je word verliefd op een persoon en die persoon kan een man of vrouw zijn.... Tuurlijk hebben een hele hoop mensen wel een voorkeur voor een geslacht. Maar ik denk dat niemand ooit kan zeggen dat ze het nooit met hetzelfde geslacht zouden doen....

vikawiek

Berichten: 1485
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 02:42

Ik heb het altijd al geweten. M’n ouders waren er ook super open over dus ik dacht gewoon van ach, het maakt mij niet zoveel uit. Daarnaast het Transgender zijn heeft HEEL VEEL verduidelijkt, echt van die aha momenten.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 03:01

Ik ben zelf hetero. Was als jong meisje al best vlot bezig met vriendjes en jongens. Ik heb nog nooit de behoefte gehad om een vrouw te versieren of ermee te zoenen etc.

Ook nooit gehad dat ik na een normaal contact sterkere gevoelens kreeg voor een vrouw.

Ben wel al 25jr met mn man en kijk ook niet echt om me heen naar andere mannen. Voor hem wel echt veel vriendjes gehad, maar toen wij elkaar leerden kennen was het eigenlijk direct raak en is het allemaal vanzelf gegaan. Ik was 19 en hij 21.

Ik vraag me ook weleens af hoe die dingen gaan. Een vrouwelijk familielid is bi, maar kiest wel om samen te zijn met ene vrouw.

Wat ik wel veel heb gezien is dat er veel mannen naar homo ontmoetingsplekken komen met gezinsauto's met kinderzitjes erin etc. Op verschillende plekken reed ik er langs met de paarden in het bos en heb er dan wel mn vraagtekens bij.
Vrijwel altijd zijn dat de mannen, dus geen idee hoe de vrouwen dat doen.

at ik me ook vaak afvraag bij zowel homo's als lesbi's; als je als homo zijnde dus op mannen valt, waarom val je dan op een vrouwelijke man? Of als lesbienne; waarom dan toch op een beetje een mannelijke vrouw vallen? Niet rot bedoeld, maar het lijkt mij dat je dan juist echt een man of echt ene vrouw wil.

Nu snap ik dat mensen over die laatste opmerking gaan vallen, dus ik hoop dat mensen begrijpen wat ik bedoel.

Je hoeft van mij geen standaard of doorsnee vrouw of man te zijn en aan het beeld te voldoen. Echt helemaal niet. Knip je haar kort, trek stoere kleren aan en beweeg als een man, ik vind het prima. Genderneutraal ook.

Maar het is een oprechte vraag waarom er toch heel vaak 2 type's zitten in ene relatie waarbij 1 toch iets vrouwelijker lijkt en de ander mannelijker.
En soms ook niet natuurlijk..........ook helemaal prima. We hadden een zaak in Amsterdam en heb van alles gehoord en meegemaakt. Maakte het leven soms wel vrolijker.

Als je twijfels hebt, denk ik dat je het gewoon op je af moet laten komen. Er komt vanzelf iemand voorbij waar je gevoelens voor krijgt.

vikawiek

Berichten: 1485
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 03:21

superpony schreef:
at ik me ook vaak afvraag bij zowel homo's als lesbi's; als je als homo zijnde dus op mannen valt, waarom val je dan op een vrouwelijke man? Of als lesbienne; waarom dan toch op een beetje een mannelijke vrouw vallen? Niet rot bedoeld, maar het lijkt mij dat je dan juist echt een man of echt ene vrouw wil.

Nu snap ik dat mensen over die laatste opmerking gaan vallen, dus ik hoop dat mensen begrijpen wat ik bedoel.

Je hoeft van mij geen standaard of doorsnee vrouw of man te zijn en aan het beeld te voldoen. Echt helemaal niet. Knip je haar kort, trek stoere kleren aan en beweeg als een man, ik vind het prima. Genderneutraal ook.

Maar het is een oprechte vraag waarom er toch heel vaak 2 type's zitten in ene relatie waarbij 1 toch iets vrouwelijker lijkt en de ander mannelijker.
En soms ook niet natuurlijk..........ook helemaal prima.

Ik denk dat ik snap wat je bedoelt. Mijn broer en zijn vriend lijken allebei hardstikke hetero (stereotypisch gezien dan) geen enkel maniertje waaraan je het kan aflezen. Het beinvloed de persoonlijkheid vaak ook niet. Gewoon een paar manieren. En ‘down under’ speelt vaak ook mee

Asvinia

Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 04:31

Zelf heb ik het eigenlijk altijd geweten, net als de rest van mijn familie.

Mijn leeftijdsgenoten waren altijd bezig met jongens die ze leuk vonden, sommigen waren al vrij vroeg bij het daten en dergelijke. Dat heeft me nooit zo geboeid, want ik snapte nooit dat ze jongens zo konden zien. Voelde me er soms best raar over, ik snapte niet altijd goed waarom jongens niet op mij vielen, terwijl als ik nu kijk ik heel goed snap dat ik altijd op meiden heb gevallen.

Tegen de tijd dat ik een relatie kreeg met een vrouw werd er ook totaal niet vreemd opgekeken. Iedereen had vooral zoiets van: ''Ja, duh. Dat hadden we altijd al verwacht." Iedereen was altijd al erg open binnen de familie, dus het was enigszins makkelijker om uit de kast te komen.

Als ik op straat een man zie, dan snap ik best dat anderen hem aantrekkelijk vinden en dergelijke, maar voor mij doet het niets. Terwijl als ik een vrouw zie lopen, ik op een heel andere manier naar zo'n iemand kijk en ook werkelijk kan denken: "Wauw, zij is knap." Het is gewoon echt een heel ander gevoel dat ik krijg en uiteindelijk altijd al gehad heb.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 05:28

Ik denk dat ik gewoon hetero ben :j
Máár ik vind vrouwen oprecht vaak veel mooier dan mannen en vooral op mijn werk (Schiphol) heb ik vaker mijn hoofd omgedraaid voor een vrouw dan voor een man. Echter heb ik nog nooit gevoelens gehad voor een vrouw & trekt het mij totaal niet om er met een te zoenen of naar bed te gaan :)) Dus vandaar dat ik denk dat ik toch echt hetero ben.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 05:46

Het lijkt een simpele vraag, maar als ik er een tijdje over nadenk..

Ik voel me echt hetero, zou me niet kunnen voorstellen dat ik een relatie zou hebben met een vrouw en ben ook al heel lang met mijn vriend en daarvoor met andere jongens. Vroeger in de kleuterklas al verliefd op jongetjes en heb nooit romantische gevoelens gehad voor een vrouw of meisje.

Echter, ik kan vrouwen wel heel mooi vinden en ook wel seksueel aantrekkelijk. Ik heb seksueel nooit iets met een vrouw gedaan, maar als de kans zich voor zou doen, dan lijkt me dit best eens (en misschien wel vaker) leuk.

Ben ik dan seksueel aangetrokken tot zowel mannen als vrouwen? En ben ik daarmee bi volgens een bepaalde definitie?
Zou iemand daar “ja” op antwoorden, dan voelt dat niet kloppend, want ik voel me toch echt hetero. Best gek!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 07:10

Geen twijfel hetero, nooit enige behoefte aan vrouwelijke aandacht gehad. Al word ik door veel mensen als lesbisch gezien ivm uiterlijk, interesses enz ben ik het dus absoluut niet. :+

TessaVB
Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 07:16

Ik speel voor beide teams, om het zo uit te drukken :D

Ik heb het stiekem altijd wel geweten (sinds een jaar of 13) maar heb het altijd proberen te onderdrukken en kreeg ik dus een vriendje voor bijna 5 jaar. Toen het uit ging had ik echt zo iets van vrijheid en toen ging ik meisjes daten. En toen werd ik 2 maanden daarna verliefd op mijn huidige vriendin. :') En toen kwam ik dus ook uit de kast (25 jaar). Moet wel zeggen dat ik nu merk dat ik het veel leuker vind met een meisje dan met een jongen. Dus de huidige stand van zaken is dat ik misschien nooit meer het thuisteam verlaat :Y) Ik weet het niet. Ben in elk geval heel blij zo. :D

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 07:37

Ik val onder kopje panseksueel. Mannen, vrouwen, transgender en non binair. Het maakt mij allemaal niks uit. Heel lang heb ik mijn gevoelens onderdrukt maar rond mijn 16de wist ik al dat ik ook op andere dan alleen mannen val.De verliefdheid die ik voel is ook voor allemaal hetzelfde.

Er zijn ook maar weinig mensen 100% hetero of homo. En bestaan complete spectrums voor zowel seksuele als romantische aantrekkingskracht. Kinsey scale is een van de meest simplistische. Maar der zijn er nog veel meer.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 07:53

Ik ben hetero, heb altijd interesse in jongens gehad en nu ook al 14 jaar een relatie met mijn vriend.
Ik kan vrouwen wel knap/mooi vinden, maar ik heb nog nooit sexuele aantrekkingskracht gevoeld voor een vrouw.

Lente
Berichten: 27781
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 07:57

Ik was 15 toen ik voor het eerst interesse had in een meisje. Dat heb ik toen maar heel gauw weggestopt. :+

Als kind/puber was ik behoorlijk gevoelig voor groepsdruk dus werd ik ook 'verliefd' op jongens. Mijn eerste zoen was met een jongen en wat vond ik het smerig en wat voelde ik me beroerd erna :=

In de loop der jaren gingen vriendinnen stappen en snapte ik dat niet zo. Ik vond er echt niks aan. Nou ja, die paar keer dat ik met homo-vrienden 'gay' ging stappen vond ik wel erg gezellig trouwens :')

Anyway... Ik werd gekoppeld aan een mannelijke collega, we rolden van het een in het ander en op een bepaald moment waren we getrouwd en hadden we kinderen.

Online was ik per toeval in een community terecht gekomen waar veel meiden bi of lesbisch waren. Ik merkte dat dat prikkelde maar ik stopte die gevoelens weer weg onder de noemer "dat denk ik alleen maar omdat ik er veel mee om ga".

Korte tijd later kwam ik tot de conclusie dat ik waarschijnlijk bi was, wat werd bevestigd toen ik een vrouw tegenkwam die ik wel erg leuk vond. Niks mee gedaan natuurlijk want ik had een relatie maar dat was wel even slikken.

Tja en toen een paar jaar later... Ik was steeds een beetje ongelukkiger geworden en op een bepaald moment kwam ik een vrouw tegen die ik leuk vond en die mij ook leuk vond. Wat ik toen voelde... Dat was echt helemaal nieuw. Bij een man had ik dat nooit gehad maar ik stond echt finaal op mijn kop.

Ik ben gescheiden en sindsdien heb ik nooit meer naar mannen omgekeken.

Ik noem mezelf lesbisch. Wel weet ik dat ik ook een relatie zou kunnen hebben met een transgender vrouw maar in mijn ogen is die dan nog steeds vrouw en dus ben ik nog steeds lesbisch.

Bij non-binary kan ik me niet helemaal iets voorstellen eigenlijk.

Qua gender voel ik mezelf meestal vrouw maar soms ook niet helemaal. Ik weet voornamelijk dat ik me géén man voel.

En mijn vriendin is van het stoerdere type maar nog steeds echt vrouw in doen en laten hoor. Dus voor mij toch zeker een "echte vrouw". :+:

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 08:21

Ik zie wat verwarring over 'net niet' onder een bepaalde noemer passen of het bestaan van 100% hetero- of homoseksuelen. Het is goed om je te beseffen dat seksualiteit als een spectrum wordt gezien en niet als losstaande hokjes. Je kan dus heel erg homo/hetero zijn, maar ook een beetje. Waar je bij het heel erg dus absoluut alleen maar voor je geslacht van voorkeur gaat en bij een beetje ook wel open staat voor een uitstapje maar algemeen gezien wel een voorkeur hebt (even zwart wit uitgelegd).
Afbeelding

Ik ben zelf wel een uiteinde van het spectrum, ik ben heel hetero. Als je er een ander tintje aan wil geven misschien een tikje demi. Vrouwen kan ik wel mooi vinden (maar meer in de zin: ik zou het niet erg vinden om er zo uit te zien) maar er is geen seksuele aantrekking.
Wanneer je dat ontdekt is verschillend, maar vaak rond je puberteit. Mijn ouders zijn altijd heel open geweest dat het niet uitmaakte of ik met een jongen of meisje thuiskwam. Dus ik wist wel van de mogelijkheid tot anders en dat het thuis ok zou zijn.

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 08:30

Ik ben nog jong en weet natuurlijk ook nog niks zeker, maar ik ga er even vanuit dat ik bi ben. :) Hetero is bij mij niet de standaard omdat ik daar simpelweg geen enkele aanleiding voor zou hebben. Ik zie mijzelf met alle geslachten wel een relatie krijgen. Evt verkrijg ik later ergens een voorkeur voor, maar voor nu is het gewoon 'bi'.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 08:47

Mijn kleuterliefde was al op een meisje...’dus ik heb t altijd geweten ja. Maar pas later kwam ik erachter dat t eigenlijk miet hoorde en weer later wat t was.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 09:03

Ik ben best erg hetero, als je het zo kan noemen.
Ik kan bijvoorbeeld een vrouw of vrouwen lichaam er wel mooi uit vinden zien. Maar dat is dan hetzelfde als ik een mooie auto met goede vormen waardeer :')
Ik heb me nooit seksueel aangetrokken gevoeld tot een vrouw, of nieuwsgierig geweest naar bepaalde erotische handelingen met een vrouw.
Qua opvoeding maakte het bij mij thuis niet uit, mijn ouders hadden het ook helemaal prima gevonden als ik met een vriendin was thuis gekomen ipv een vriend. Daarin heb ik geen enkele beperking gehad. Op dat gebied waren mijn ouders echt extreem makkelijk.
Qua karakter, grappen en grofheid kan ik dan wel soms vrij mannelijk zijn :') Ik was ook nooit een echt "meisje-meisje" maar als je kijkt naar seksuele aantrekkingskracht en gevoelens ontwikkelen voor personen is dat altijd hetero geweest bij mij :)

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 09:09

Als je genoeg "girlcrushes" hebt word je op een gegeven moment achterdochtig :') .

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 09:10

Dreamy schreef:
Ik denk dat ik gewoon hetero ben :j
Máár ik vind vrouwen oprecht vaak veel mooier dan mannen en vooral op mijn werk (Schiphol) heb ik vaker mijn hoofd omgedraaid voor een vrouw dan voor een man. Echter heb ik nog nooit gevoelens gehad voor een vrouw & trekt het mij totaal niet om er met een te zoenen of naar bed te gaan :)) Dus vandaar dat ik denk dat ik toch echt hetero ben.


Hier hetzelfde. :j

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 09:15

Voor mij is het is het nog een vraag, weet gewoon nog niet wat ik ben.

Ben nog nooit intiem geweest met een vent, wel eens gezoend met een meisje.

Verder eigenlijk vaak aangetrokken gevoel tot jongens, maar daar is verder nooit wat mee gebeurt, het hield op bij een onschuldige date :+

En eigenlijk sinds die kus niet meer verliefd gevoeld..

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 09:16

Als kleuter heb ik heel lang een vriendinnetje gehad ipv een vriendje, dus eigenlijk was het toen al wel duidelijk.
Toch heb ik heel lang gedacht dat ik hetero was met een passie voor homorechten :')
Later kwam ik het spectrum tegen wat mooney geplaatst heeft. En 100% aan een uiteinde van een spectrum zitten komt gewoon niet vaak voor, dus noemde ik het 95-5 voor mezelf. Langzaam maar zeker kwam ik erachter dat dat toch ook echt niet klopte, en is het verschoven naar 30-70 ofzo ongeveer. Maar ik heb zowel voor een man als voor een vrouw nooit echt gevoelens gehad. En toch weet ik dat ik voor beide gevoelens zou kunnen krijgen.

Overigens denk ik nog steeds dat vrijwel niemand 100% op hetzelfde geslacht valt, maar hoe dichter je naar die 100% toe gaat, hoe kleiner de kans is dat je net die ene man of vrouw tegenkomt die je wel aantrekkelijk vindt, en ik denk dat de kans ook kleiner is dat je dan gevoelens herkent voor wat ze eigenlijk zijn omdat je ze niet verwacht ofzo.

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 09:19

Lienie_F schreef:
Toch heb ik heel lang gedacht dat ik hetero was met een passie voor homorechten :')

Dit :') _O-

KittyDylan

Berichten: 8884
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 09:20

Ik weet ook nog niet wat ik 'ben'. Ben nog niet verliefd geweest oid (17 jaar)
Ik heb er trouwens geen probleem mee mocht ik bi zijn :Y) ik denk thuis ook niet.
Ik ben er wel open in. Ook omdat ik wat vrienden heb die bi of lesbisch zijn.